فروش در eBay

ای بی
زمان مطالعه :‌۵ دقیقه

فروش در ebay

فروش در eBay ، یک راه فوق العاده برای کسب درآمد ارزی است. کسب درآمد ارزی از طریق چیزهایی که دیگر نیازی به آنها ندارید. یکبار، پروفایل کاربری خود در ای‌بی را راه اندازی می کنید، سپس در هر زمانی می توانید به فروش بپردازید. در این مطلب آموزش راه اندازی و شروع کار در ای‌بی ، انتخاب آنچه می خواهید بفروشید، فهرست بندی و دیگر موارد لازم و کافی را برای شما تهیه کرده ایم. بدین صورت که کاملا با فروش در eBay از ایران آشنا خواهید شد. نحوه ی فروش محصول در ئی‌بی (به انگلیسی: eBay) را به صورت گام به گام توضیح میدهیم.

شروع کار فروش در ebay

فروش در eBay

۱) کمی سایت ebay را کاوش کنید.

برای فروش کالا از ایران در ebay به نکات زیر حتما توجه کنید. پیدا کردن صفحه ایبی خیلی ساده است. موتور جستجو گوگل خود را باز کنید و در قسمت سرچ، کلمه ی eBay را تایپ کنید. صفحه سایت eBay برای شما باز می شود. فروش در ای‌بی را در ایران نیز می توانید انجام دهید. ebay سایت خود را برای کشورهای سراسر دنیا هماهنگ کرده است. برای همین، مطمئن شوید که در ایبی متعلق به کشور خود در حال کار کردن هستید. بعنوان مثال برای مردم ایالات متحده آمریکا آدرس ebay به صورت www.ebay.com می باشد.

•    صفحات اطلاعات فروشندگان ایبی را چک کنید. این صفحات، تماما سیاست ها و خط مشی های فروش در ebay را نشان می دهند.
•    ویژگی های جست و جو برای فروش در ایبی را امتحان کنید و در میان فهرست بندی ها بگردید. دانستن اینکه عملکرد جستجوی ebay چگونه است به شما کمک خواهد کرد که فهرست بندی بهتری داشته باشید.
•    می توانید نتایج جستجو را با تغییر دادن گزینه “sort” در منو تغییر دهید.
•    حواستان به فهرست ها باشد، آنهایی که در بالای نتیجه ی جست و جو می آیند و آنهایی که قیمت های پیشنهادی زیادی دریافت می کنند، توجه داشته باشید.

فروش در eBay

۲) نام خوبی را برای حساب خود انتخاب کنید.

کاربرانی که قصد فروش کالا در ebay از ایران را دارند توجه داشته باشند که ایبی برای شما امکان انتخاب نام را فراهم کرده است اما اگر با یک عنوان جذاب به ebay وارد شوید امکان فروش شما بیشتر خواهد شد. از انتخاب هر آنچه که امکان دارد زننده باشد یا ارزش آیتم های فروشی را پایین بیاورد، خودداری کنید. بر طبق ضوابط، نام کاربری برای ebay باید موارد زیر را رعایت کنید:
•    نام کاربری برای ebay از دو بخش تشکیل می شود. نمی توانید برای نام کاربری خود از نشانه ها و علائم از جمله اتساین (@)، آندرلاین (_)، خط تیره(-)، پرانتز() و دیگر علائم نگارشی استفاده کنید. به علاوه نباید از فاصله میان کلمات استفاده کرد. همچنین یوزرنیم یا نام کاربری شما نمی تواند با خط تیره، خط زیرین و یا فاصله شروع شود.
•    روش کار در eBay این گونه است که ایبی اجازه ی ساخت نام وبسایت ها و ایمیل ها را برای نام کاربری نمی دهد. همچنین نام هایی که شامل کلمه ی “eBay” باشند یا حرف “e” که با اعداد ادامه داده شده اند در ایبی مجاز نیستند. از این طریق امکان سوء استفاده از ای‌بی کم می شود. کسانی که می خواهند تحت عنوان کاربر ای‌بی خود را نشان دهند یا می خواهند مشتری غیر مستقیم دیگران شوند و سایت های کم اعتبار را از طریق ای‌بی نمایش دهند.
•    از علامت تجاری یک برند خاص استفاده نکنید، مگر اینکه صاحب آن برند باشید.
•    چنانچه قصد فروش در ای‌بی دارید، کلمات سخت و ساخته شده توسط خودتان را بکار نبرید، چرا که خریداران را پس می زند. نام های مستهجن و نامفهوم توسط خود ایبی حذف خواهند شد. بطور مثال: “isellali69” یا “isdfrjms”
•    از آنجایی که کاربران زیادی در ایبی وجود دارند. نام خود را سرچ کنید، چنانچه این نام قبلا توسط کسی ساخته شده است، می توانید پیشنهادهای دیگر از این نام را در eBay مشاهده کنید.
•    البته شما می توانید نام کاربری خود را بعدا عوض کنید. هر چند این امکان را تنها یکبار در ماه دارید. این را هم به یاد داشته باشید اگر قصد فروش در EBAY را دارید، عوض کردن پیاپی نام کاربری باعث می شود که خریداران و مشتری ها، شما را گم کنند.

فروش در eBay

۳) ایجاد حساب کاربری در eBay .

به سایت eBay بروید و در بالای صفحه ی اصلی به دنبال کلمه ی “وارد شدن” یا “sign in” بگردید. نام خود و آدرس ایمیل خود را وارد کنید و سپس یک رمز (رمز باید از ۶ تا ۶۴ حرف باشد و باید حداقل یک حرف و یک علامت در آن بکار ببرید) برای خود انتخاب کنید. شما باید قبل از انجام این، یک نام کاربری برای خود انتخاب کرده باشید.
– eBay یک ایمیل به آدرس اینترنتی شما که وارد کرده اید می فرستد. دستورالعمل های ایمیل شده را دنبال کنید که حساب شما تائید و باز شود.
– اگر شما کسب و کار خاصی دارید، می توانید همچنین یک حساب کاربری تجاری نیز داشته باشید. در قسمت وارد شدن و بالای صفحه، لینکی که در بالای صفحه ی ثبت نام وجود دارد را کلیک کنید. عنوان این لینک “start a business account” یا “باز کردن حساب کاربری تجاری” می باشد. اینجا شما مجاز هستید که نام تجاری خود و برخی اطلاعات تماس اضافی را وارد کنید.

فروش در eBay

۴) روش پرداختی خود را مشخص کنید.

نوع روش پرداختی قابل قبول در کشورهای مختلف، متفاوت است. در ایالات متحده آمریکا، فروشندگان می بایست حساب کارت اعتباری بازرگان داشته باشند یا از حساب paypal استفاده نمایند. نوع روش پرداختی خود را  با دنبال کردن لینک های ebay یا از طریق وبسایت www.Paypal.com دنبال کنید.
•    سیاست گذاری های پرداختی قابل قبول eBay را بررسی کنید تا ببینید چه چیزی مجاز است.

فروش در eBay

۵) با خرید چند آیتم کوچک برای خود اعتبار بسازید.

یک راه مهمی که eBay برای امن کردن خود ایجاد کرده است این است که فروشندگان و خریداران می توانند نسبت به یکدیگر بازخوردهای خودشان را ثبت کنند. خریداران به درجه ی بازخوردهای شما نگاه می کنند، پس با خرید چند کالا و آیتم کوچک برای خود بازخوردهایی خوب ثبت کنید. این یک راه سریع برای ایجاد درجه ی مثبت بر روی پروفایل شما است.
•    روش کار در ebay این گونه است که آیتم های و کالاهایی را بخرید که به آنها نیاز دارد و در صورت یک زمانی باید آنها را تهیه کنید. سپس پول آن را فوراً پرداخت کنید تا به عنوان خریدار خوب فیدبک ها و بازخوردهای خوبی برای شما ثبت شود. نگران این نباشید که امکان دارد چیزهایی بخرید که نتوانید بفروشید. مهم این است که شما، خود را به عنوان یک عضو واقعی و قابل اعتماد در انجمن eBay، معرفی می کنید.
•    خریداران حرفه ای و فعال وقتی یک فروشنده ی جدید می بینند که بازخوردی برای او ثبت نشده است در خرید خود محتاط عمل می کنند و امکان دارد در خرید کردن از شما دو دل باشند و تردید آنها را از خرید منصرف کند.

فروش در eBay

۶) صفحه ی پروفایل خود را در ebay راه اندازی کنید.

اگر قصد فروش چند کالا و آیتم کوچک را دارید، دیگر نیازی نیست که یک پروفایل استادانه و پرجزییات را برای خود درست کنید. اما گذاشتن یک عکس و چند مورد اطلاعات اضافی این اطمینان را خریداران بوجود می آورد که شما یک فروشنده ی قانونی و واقعی هستید.

•    اگر قصد فروش در ایبی را دارید و اجناس و آیتم های شما گران است بهتر است که اطلاعاتی اضافی از خودتان در پروفایل اضافه کنید، مخصوصا اگر یک فروشنده ی تازه کار هستید.

•    به یاد داشته باشید که مردم این موارد را می خوانند چون می خواهند در مورد شما بیشتر بدانند. پس اینجا یک مکان فوق العاده است که شما رزومه و اعتبارنامه خود را بسازید. آیا یک کلکسیونر بوده اید، یک خرده فروش، دانش خاصی دارید و از این قبیل موضوعات.

چه چیزی برای فروش در eBay انتخاب کنیم.

فروش در eBay

۱) چیزی را بفروشید که می شناسید.

روش کار در eBay این گونه بوده که ایبی از ابتدا محل کلکسیونرها و کسانی بود که تفریحی به آن سر می زند. و به همین روال ادامه داد که محلی بزرگ باشد برای نمایش داد اجناس و آیتم های شما. اگر شما در پیدا کردن نمونه های خوب و آیتم های کمیاب مهارت دارید، این را به یاد داشته باشید که فروش در ایبی را اختصاص بدهید به آنهایی که در مورد آن بسیار می دانید. فروش کالا در ebay از ایران نیز امروزه گسترش پیدا کرده است و برای همه کاربردی شده است.

فروش در eBay

۲) آنچه را که نمی توانید در ebay بفروشید، بشناسید.

مسلما، آیتم ها و کالاهای غیرقانونی و خطرناک از جمله اعضای بدن انسان، داروها، مواد مخدر، حیوانات زنده و دیگر خدمات نامشروع و غیرمجاز اجازه ی فروش در ایبی را ندارند. دیگر آیتم هایی نیز وجود دارند که فروش آنها تبصره و محدودیت های خاص خود را دارد. مثلا آن دسته از کالاهایی که مخصوص استفاده بزرگسالان هستند. برای درآوردن لیست اجناس مجاز برای فروش در ایبی  به قسمت اجناس و خط مشی های ممنوع یا محدود در ایبی مراجعه کنید. با این کار از تعویق خوردن و یا بسته شدن دائمی حساب خود جلوگیری کنید.

فروش در eBay

۳) با فروش آنچه که در حال حاضر دارید و با فروش های کوچک، خطر و ریسک کار را پایین بیاورید.

eBay برای فورشندگان جدید، محدودیت هایی را اعمال می کند. بدین صورت که مثلا شما پنج آیتم در ماه می توانید فروش داشته باشید. اگر شما در مورد فروش در ایبی مطمئن نیستید، آنگاه ساختن یک فهرست کالا در حالی که چیزی نفروخته اید، ریسک محسوب خواهد شد. برای فروش کالا در ایبی از ایران، تلاش کنید اول یک فهرست از آیتم های کوچک و راحت را بفروشید تا احسای فروش را در وهله ی اول داشته باشید.

•    شما می توانید فروش در ایبی را با کالاهایی شروع کنید که در خانه دارید و برای مدت هاست که از آنها استفاده نکرده اید. یا کالاهایی را انتخاب کنید که در صورت به فروش نرفتن می توانید برگردانید و برای خود نگه دارید.

•    مهم است که قبل از اینکه موجودی های زیادی را بر ایبی به نمایش بگذارید اول تجربه ی فروش را به دست بیاورید. امکان دارد که نتوانید با قیمت های بالا و سود کافی فروش در ایبی را داشته باشید. و امکان دارد که با یک موجودی سنگین و غیرقابل تعویض مواجه شوید که به فروش نمی رسند.

•    اگر همین الان موجودی هایی برای کار و فروش دارید پس شما آماده ی شروع به کار هستید. داشتن مقداری فروش به شما کمک می کند که طریقه و راه فروش کالاهای خود در ایبی را کشف کنید.

فروش در eBay

۴)  مکان و منبع کالاهای خود را در نظر بگیرید.

بعضی اوقات، آنچه شما می فروشید بستگی به این دارد که چه چیزی و از کجا پیدا می کنید. برای ایبی زمان بر و هزینه بر است که کالاها را منبع دهی کند پس مهم است که روش های منبع دهی را پیدا کنید. جاها و منابعی که شما از آنها راضی هستید یا با آنها راحت هستید.

•    خود ایبی یک مکان بسیار خوب است که در آن، کالا و جنس پیدا کنید. بعضی از مردم به دنبال اجناس و کالاهایی هستند که زیر قیمت هستند، بد ارائه شده اند و یا عناوین قابل فهمی ندارند.
•    اگر شما به دنبال مغازه های خانه داری یا فروش های گاراژی هستید، این یک شروع فوق العاده خواهد بود. فقط این را در نظر بگیرد شما معمولا نمی توانید آنچه که خریده اید را پس بدهید. پس امکان دارد در نهایت کالاهایی داشته باشید که به فروش نمی رسند.
•     مغازه های تخفیف خورده، عمده فروشی ها و بازارها مکان های خوبی برای پیدا کردن جنس و کالا هستند. اغلب این مغازه ها این امکان را به شما می دهند که جنس خریداری شده را چنانچه مورد فروش قرار نگرفت، به آنها پس بدهید و این یک امتیاز برای آنها به حساب می آید.

فروش در eBay

۵) اینکه چقدر زمان برای فهرست بندی هر آیتم بکار می برید را در نظر داشته باشید.

به یاد داشته باشید شما در مورد هر آیتم باید عکس بگذارید و توضیحات ارائه کنید. و بفهمید که چگونه هر آیتم که می فروشید را تحویل می دهید. این کار زمان بر است، پس کار بهینه این خواهد بود که آیتم های مشابه را بفروشید. همچنین فروش آیتم هایی که عکس گذاشتن و توصیف آن ها راحت تر است، موفق تر خواهد بود.

•    سعی کنید که کالاهایی پیدا کنید که عمده هستند یا ویژگی های مشابه دارند. اینگونه می توانید فهرست بندی نمونه ای برای خود بسازید. یا اینکه یک فهرست بندی را برای چند آیتم مختلف انجام دهید.
•    به دنبال کالاها و آیتم هایی باشید که عکس گرفتن، توصیف و حمل و تحویل دادن آنها راحت است.
•    به دنبال آیتم ها و کالاهایی باشید که نحوه ی حمل و تحویل آنها مشابه است. از این طریق می توانید در هنگام بسته بندی و تحویل، کار خود را آسان کنید و از تخفیف های حمل نیز برخوردار شوید.

فروش در eBay

۶) تحویل دادن و حساب های انبار کردن را در نظر داشته باشید.

کالاهای سنگین و بزرگ از آنجایی که حمل و انبار آنها سخت است، سود زیادی برای شما نخواهند داشت.

•    خریداران به هزینه ی نهایی محصول نگاه می کنند که در آن هزینه ی حمل و انبار نیز محاسبه شده است.
•    به فضا به عنوان یک مسئله ی مهم فکر بکنید. آیا فضایی برای انبار، بسته بندی و پک کردن محصولات خود دارید؟

فروش در eBay

۷) برای فروش در ebay

اینکه چقدر سریع می توانید موجودی انبار خود را حرکت بدهید و چقدر مایل به صبر کردن خواهید بود مهم است. این را به خاطر داشته باشید که علایق و گرایش ها به سرعت عوض می شوند. زمان میگذرد و شما میمانید با انباری از اجناس مانده! برای بعضی از کالاها نیز باید صبور باشید تا علاقه مندان آن کالا، شما و کالایتان را پیدا کنند.

فروش در eBay

۸) بدانید که چه چیزی رو بورس است.

اگر کالاهای خود از ایران را در ایبی به فروش گذاتشته اید، بدیهی است که هر چقدر یک آیتم مشهور و خواستنی باشد، مردم بیشتری برای خریداری و تهیه ی آن، در ایبی به جست و جو خواهند پرداخت. این هم به اقتدار و مهارت فروشنده بستگی دارد که بداند جنس و کالای انتخابی او تا چه اندازه محبوب و خواستنی است.

•    صفحات کالاهای داغ ایبی را چک کنید. در اینجا لباس های برند، وسایل الکترونیکی، جواهرآلات طلا، فشن ها و لباس و تیشرت فوتبالیست شده اند. در اینجا می توانید ببینید که از هر آیتم چند عدد به فروش رفته است و چقدر برای فروش آنها پرداخت شده است. اگر بر روی مبایل خود اپلیکیشن ایبی را داشته باشید، بسیار خوب است. چرا که اگر در مغازه های خرید هستید و در مورد آنچه قصد خریدش را دارید اطمینان ندارید.
•    پرسش یا استعلام خود را در باکس جست و جوی ایبی وارد کنید. سپس کادر کنار “فهرست فروخته شده ها” یا “فهرست تمام شده ها” را چک کنید. این دو قسمت در سمت چپ منو در صفحه قرار دارند.
•    اگر بر روی اپلیکیشن موبایل هستید. کلمات خود را در قسمت جستجو وارد کنید. سپس بر روی “refine” یا بیرون کشیدن کلیک کنید. سپس قسمت های فهرست اتمام شده و فهرست اجناس فروخته شده را چک کنید.
•    شما می توانید از محصولاتی استفاده کنید که مخصوص جستجوی فروشندگان ساخته شده است اما برای دسترسی به آن باید هزینه پرداخت کنید. به عنوان مثال سایت www.Popsike.com سایتی رایگان است که به فروشندگان موسیقی اختصاص دارد.

•    به یاد داشته باشید اگر چیزی محبوب است، دیگر فروشندگان نیز مانند شما نوعی از آن را به فروش در ایبی گذاشته اند. فروختن این قبیل اجناس از آنجا سخت است که کالای شما در میان فروشندگان زیاد و قیمت های مختلف گم می شود. گاهی قیمت کالاهای محبوب آنقدر پایین است که به دست آوردن سود کافی غیرممکن می شود. اجناس محبوب، کلاهبرداران را جذب فروشندگان خام و بی تجربه می کند، آنها که نمی توانند از خود و کالاهایشان دفاع کنند.

ایجاد فهرست بندی از آنچه می خواهیم بفروشیم.

فروش در eBay

۱) بازار خود را سرچ کنید.

در eBay به دنبال فهرست بندی هایی که بگردید که شبیه آنچه هستند که شما می خواهید بفروشید. یا فهرست بندی ها را بخوانید مخصوصا آنهایی که یک کالا را با قیمت خوب  فروخته اند. همچنین فهرست هایی که اخیرا مخاطبان و خریداران زیادی را به خود جذب کرده اند نیز مهم هستند.

•    آن دسته از عکس ها و تبلیغ ها که شما را بعنوان یک خریدار ترغیب می کرد را جداگانه یادداشت کنید. همین نوع فهرست بندی و تبلیغ نیز می تواند در خریداران شما انگیزه و رغبت ایجاد کند.
•    آن دسته از ویژگی ها و عواملی که باعث می شود شما احساس کنید فروشنده قابل اعتماد است را در کار خود به کار ببرید. همین ویژگی ها در ایجاد قابل اعتماد بودن شما تاثیر مثبت خواهند داشت.

فروش در eBay

۲) وارد ebay شوید.

به قسمت فروش یا “sell” بروید. که در صفحه ی اصلی و در قسمت بالا قرار دارد.

فروش در eBay

۳) برای فهرست خود یک عنوان انتخاب کنید.

عنوان در خط اول قرار دارد و باعث می شود که حراج و فروش شما مورد توجه قرار گیرد. یک عنوان خوب انتخاب کنید. بدین صورت خریداران نه تنها در مورد کالاها و فهرست شما کنجکاو می شوند بلکه زمانی را به گشتن و دیدن کالاهای شما اختصاص می دهند.

•    تمام کلمات مربوط را در آن به کار ببرید و آن را به درستی بنویسید. عنوان کوتاه و نامفهوم، خریداران فعال کمتری را جذب می کند. تعداد بسیاری کمی از کالاهای شما دیدن می کنند. در نتیجه کالاهای شما یا فروخته نمی شود یا قیمتی بسیار پایین تر از آنچه در نظر داشتید را در ازای آنها خواهید گرفت.
•    کلمات مرتبط را به کار ببرید. کلمات بی ربطی همچون “فوق العاده” “عالی” را به کار نبرید. شما تعداد محدودی کلمه باید در عنوان به کار ببرید. آن را با کلمات مرتبط و مناسب پر کنید. (هیچ کس در ایبی به دنبال کلمه های “فوق العاده” و “استثنایی” نمی گردد).
•    از کلمه ها و عبارات مشابه در عنوان خود استفاده کنید. اگر آیتم فروش در ایبی شما آی پد است می توانید از ام پی تری پلیر نیز در عنوان خود استفاده کنید. اگرچه خود ایبی، در هنگام سرچ، موارد شبیه به هم را برای نتیجه خواهد آورد. شما یک جستجو در ایبی انجام دهید، سپس به عنوان هایی که در نتیجه می آید نگاهی بیندازید.

فروش در eBay

۴) از کالای خود، عکس های خوبی بگیرید.

عکس هایی که از کالای خود می گیرید، کالای شما را به نمایش می گذارد و نقش یک فهرست از کالای شما را دارد. عکس های بد، مشتری ها را پس می زند. اگر دوربین یا وسیله ی عکسبرداری خوبی ندارید، حتما یک عدد تهیه کنید. بسیار مهم است. شما حداقل یک عدد از کالای خود باید نمایش بدهید که قطعا عکس های بیشتر اعتماد مشتری ها را جذب خواهد کرد. برای فروش در ایبی شما می توانید حداکثر ۱۲ عکس از کالای خود را به نمایش بگذارید.

•    نور محل عکس برداری را تنظیم کنید. تا جایی که امکان دارد، فلش دوربین را خاموش کرده و در نور طبیعی، از کالای خود عکس بگیرید. می توانید عکس را بیرون یا در جلوی یک پنجره بگیرید.
•    برای داشتن ظاهر بهتر عکس، می توانید آن را کراپ کنید یا بچرخانید. برای بهبود بخشیدن به عکس خود می توانید از نرم افزارهای ادیت کردن عکس نیز استفاده کنید.
•    به آن اندازه که خریداران شما نیاز دارند، از کالای خود عکس بگیرید. از هر زاویه و پرسپکتیوی که احساس می کنید کار شما را بهتر معرفی میکند، عکس بگیرید. ایبی این امکان را برای شما مهیا کرده است که از کالای خود به تعداد ۱۲ عکس در فهرست خود به اشتراک بگذارید.
•    از هر گونه ویژگی غیرعادی و نقص های کالای خود نیز عکس بگیرید. این کار اعتماد خریداران را قطعا بالا خواهد برد. چرا که شما در کار خود صادق هستید. البته کالاهایی نیز هستند که تنها یک عکس از آنها کافیست، در اینجا دیگر قضاوت با خودتان است.
•    مواظب باشید بک گراند و زمینه ی عکس شما کثیف و غیر عادی نباشد. برای کالاهای کوچک می توانید از یک برگه ی سفید به عنوان یک بکگراند و زمینه ی سفید و مناسب بهره بگیرید.
•    عکس ها را از دیگر فهرست ها و از دیگر وبسایت ها کپی نکنید. علاوه بر اینکه این، عدم صداقت و سوء ظن شما را نشان می دهد، از طرفی نقض قانون کپی رایت نیز محسوب می شود.
•    برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ایده های بهتر و بیشتر عکس گرفتن از کالاها و فروش در ایبی می توانید تحقیقات بیشتری انجام دهید.

فروش در eBay

۵) یک تعریف در مورد کالای خود ارائه دهید.

تعریف شما باید شامل تمام موارد مربوط باشد. این اطلاعات باید شامل محل تولید، سازگاری (اگر چنانچه کالا قرار است با وسیله های دیگری به کار رود)، اندازه، وزن، رنگ، شرایط نگهداری، ابعاد و غیره باشد.

•    به یاد داشته باشید دادن اطلاعات زیاد نیز برای خریداران خسته کننده است. آنان در میان اطلاعاتی که برایشان جالب نیست، سرسری خواهند گذشت. و اگر چنانچه اطلاعات مورد نظرشان را پیدا نکنند، دکمه ی برگشت را به آسانی فشار خواهند داد. هرچند دادن اطلاعات بیشتر در هنگام جستجو به پیدا کردن کالای شما کمک خواهد کرد.
•    مهم ترین اطلاعات در مورد کالا را در خط اول قرار بدهید. طرح و ظاهر را ساده نگه دارید. اگر قصد طراحی فهرست را دارید. بعضی فروشندگان صفحه را با عناصر و چیزهای بی ربط شلوغ می کنند. به طوریکه خواندن مقصود و هدف اصلی سخت می شود. یا اینکه بر روی موبایل اصلا نمی شود چیزی متوجه شد. اجازه بدهید که توضیحات و عکس های شما با مخاطبان و خریداران ارتباط بگیرند. این موثرترین روش است.
•    سعی کنید از فونت های خوانا و مفهوم استفاده کنید. با استفاده بیش از حد از انیمیشن ها، رنگ ها و علائم موجب حواس پرتی خواهید شد. به یاد داشته باشید که تعدادی از خریداران شاید مشکل بینایی داشته باشند پس از فونت های بزرگ و کتابی استفاده کنید.
•    در مورد هر ایرادی که کالای شما دارد، صادق باشید. بهرحال خریداران متوجه این ایراد خواهند شد. پس خودتان ایراد را به آنها بگویید. شاید از نظر آنان ایراد جزیی بود و در هر صورت کالای شما را خریدند و جزو مشتری های دائم شما شدند. نقص های کار خود را بگویید تا بعدا مورد اتهام “به خوبی توصیف نشده” قرار نگیرید. شما که نمی خواهید با فروش آشغال و چیزهای بدرد نخور برای خود اعتبار درست کنید. یک بازخورد منفی از سوی خریداران می تواند به فروش شما ضربه ی جدی بزند یا آن را برای همیشه خراب کند.

فروش در eBay

۶) یک فرمت فروش برای خود انتخاب کنید.

شما می توانید گزینه ای را انتخاب کنید که برای شما متقاعد کننده تر و برای محصول شما مناسب تر است.

•    مزایده های آنلاین. فروش در ایبی برای مزایده ها، ۱ تا ۱۰ روز طول می کشد. این به شما امکان می دهد برای کالای خود به بیشترین قیمت برسید. چرا که خریداران در مزایده ها به رقابت با هم می پردازند. برای بسیاری از آنها لذت بردن در مسابقه بیشتر از خود کالا اهمیت دارد.
•    این کار خوب است مخصوصا زمانی که کالا و آیتمی در دست دارید و سرچ ها و جستجوها برای آن زیاد است. این وسیله می تواند یک کالای نوستالژیک  باشد.
•    برای آیتم ها و کالایی که نمی دانید چه قیمتی برای آنها مناسب است، بهترین راه به مزایده گذاشتن است. از این طریق برای کالاهای مشابه،  قیمت دستتان می آید.
•    “همین الان کالا را بخر” نیز کالاهایی هستند که قیمت فیکس و معین شده ای دارند. دیگر فرصت مزایده را نخواهید داشت. آنها به خریداران این امکان را می دهند که خرید را انجام داده و آنها را فورا تحویل بگیرند. تا اینکه صبر کنند ببیند شما مزایده برگزار می کنید یا نه!
•    این برای آیتم هایی که مردم در حالت روتین و عادی خریداری می کنند، عالی است. یا برای اینکه شما می خواهید یک قیمت رقابتی را برای آن تعیین کنید.
•    کالاهایی که مردم سریع و فوری به آن نیاز دارند، امکان موفق بودن در مزایده را ندارند. این گونه کالاها در مزایده ها جلب توجه نمی کنند.

فروش در eBay

۷) قیمت نهایی محصول خود را با توجه به هزینه ای که برای خریداری آن پرداخت کرده اید، زمانی که برای آن صرف کرده اید، مالیات های و هزینه های فروش در eBay و هزینه های حمل تعیین کنید.

حواستان باشد که وقتی کسی، کالایی را در مزایده از شما خریداری می کند، پایان آن و فروختن به قیمت پیشنهادی خریدار در واقع یک توافق اجباری است و نمی شود آن را کنسل کرد حتی اگر دو طرف این را بخواهند. جزییات بیشتر را در چگونه قیمت اجناس خود در ایبی را تعیین کنیم، مطالعه کنید .

•    شما در مزایده ها، قبل از اینکه اولین خریدار قیمت تعیین کند، می توانید قیمت را عوض کنید.
•    شروع کردن با قیمت های پایین، مشتری های بیشتری را جذب می کند. اما کالایی که قیمت بالاست و به خوبی واضح نیست در نهایت فروش خوبی نخواهد داشت.
•    در تعیین هزینه های بسته بندی و ارسال غلو نکنید. مشتری ها به دنبال حمل رایگان می گردند. ایبی نیز این امکان را در اختیار آنها قرار داده است که کالاهایی که حمل رایگان دارند را برای آنها نمایش می دهد. اگر کالای شما خیلی سنگین نیست، سعی کنید از نوع “همین الان کالا را بخر” و از حمل و ارسال رایگان استفاده کنید.
•    مراقب فاکتورهایی باشید که ایبی برای شما میفرستد و پرداخت های خود را سر موعد انجام دهید. برای ادامه ی فهرست بندی و فروش در ایبی باید پرداخت های خود را سر وقت انجام دهید چرا که با گذشت زمان، شامل دیرکرد نیز می شوند.

فروش در eBay

۸) زمان شروع و پایان مزایده ی خود را مشخص کنید.

مزایده ها طی ده روز بعد از اعلام شما به پایان می رسند. زمان شروع و پایان می تواند در هزینه های پیشنهادی تاثیر داشته باشد. در زمانی که خرید یا به اصطلاح پیک حضور خریدار بالاست فروش در ایبی به صورت مزایده را شروع کنید.

•    در تعطیلات شانس بیشتری برای قیمت های بهتر خواهید داشت.
•    بعضی از کالاهای فصلی هستند و شما باید این را در فروش های خود در نظر داشته باشید.

فروش در eBay

۹) لحن دوستانه را در کار خود حفظ کنید.

بسیاری از فروشندگان، کلمات تهدیدی در کار خود بکار می برند که احساس می کنند این کار را باید انجام دهند. این کار را نکنید! شما نمی توانید در جایی خرید کنید که خریدار تمام حواسش به تک تک قدم های شما هست.

•    اگر نیاز است که مطالبی را در مورد کالا اضافه کنید، مواظب باشید طول آن بیشتر از توصیفات متن نباشد.
•    جوابگوی پرسش ها و ابهامات پیش آمده برای خریداران خود در مزایده ها باشید. صبور باشید و جواب های واضح و شفاف به مشتری های خود ارائه دهید.

فروش در eBay

۱۰) قبل از ذخیره سازی تمام جوانب را چک کنید.

برای ثبت نهایی باید کلمه ی “ارائه” یا “submit” را انتخاب کنید.

•    املای کلمات خود را چک کنید. حروف اضافه و کلمات بزرگ را چک کنید.
•    هر گونه اشتباه را تصحیح کنید. شما امکان ویرایش تا زمانی که اولین مشتری قیمت ارائه می دهد را دارید اما از آن پس هر چیزی آنگونه که هست، می ماند.

معامله را کامل کنید.

فروش در eBay

۱) مزایده را نگاه کنید.

اگر چنانچه لازم است به آن خاتمه دهید. در طول مدت مزایده مراقب کالاهای خود باشید و آن ها را در جای امن نگهداری کنید.

•    مراقب بعضی از خریداران باشید. شما می توانید به دلایل مختلف خریداران را بلاک کنید. آنهایی که پی بال ندارند. آنهایی که در کشورهایی هستند که شما مکان انتقال کالا به آنجا را ندارید. خریدارانی که قصد کلاهبرداری و آزار و اذیت شما را دارند.

فروش در eBay

۲) وقتی آیتم به فروش رسید و پول آن پرداخت شد، فورا شروع به ارسال آن کنید.

فروش در eBay

۳) وسایل خود را مرتب و ایمن بسته بندی کنید.

کار پکیج کردن و بسته بندی را با دقت و امن انجام دهید. بسته بندی های خوب مشتری ها و فروش در ebay شما را بهبود خواهد بخشید.اگر موارد شکننده باشد ، بسته بندی نادرست می تواند منجر به موارد شکسته و مشتریان ناراضی شود! در مقابل ، بسته بندی عالی می تواند واقعاً احساس خریدار را از فروش بهبود بخشد.

فروش در eBay

۴) خوب است که برای مشتری های خود که زود پول شما را واریز کرده اند و از آنها راضی بوده اید، بازخورد مثبت ثبت کنید.

بازخورد مثبت برای مشتریان با پرداخت سریع یک روش تجاری مناسب است. شما همچنین می توانید با گفتن چیزی مانند “با تشکر از خرید در فروشگاه eBay از من بخاطر یک فرصت تبلیغاتی استفاده کنید! لطفاً به زودی برگردید!”

برای فهرست خود تبلیغ کنید.

فروش در eBay

۱) اگر شما یک اثر هنری خاص یا کالاهای دست ساز را می فروشید، می توانید در گروههای ebay عضو شوید و به تبلیغ برای کالا خود بپردازید.

فروش در eBay

۲) قدرت شبکه های اجتماعی را دست کم نگیرید.

در مورد کالای خود در فضاهای اجتماعی تبلیغ کنید. حتی می توانید برای آن بلاگ بسازید.

فروش در eBay

۳) هزینه ی حمل را در قیمت نهایی لحاظ کنید.

فروش در eBay

۴) برای ایجاد بازخوردهای خود اقدام به فروش آیتم های ارزان خود بکنید.

فروش در eBay

۵) بعد از اینکه موقعیت یک فروشنده در eBay را پیدا کردید می توانید در ebay برای خود مغازه بزنید.

فروش در eBay

نکاتی از فروشندگان باتجربه eBay :

•    اگر توصیفی برای آیتم خود ندارید، از آن عکس بگذارید و اگر عکس ندارید، آن را توصیف کنید.
•    ایبی سیستمی نیست که شما را سریع ثروتمند کند. همین کار را با سرعت پایین انجام می دهد.
•    آیفن یا کیف های گران قیمت خود را به فروش نگذارید. کلاهبرداران فروشندگان تازه وارد را به خوبی پیدا می کنند. هم جنس آنها را بالا می کشند هم پول آنها را!
شما تماما با روش کار و فروش محصول در ebay از ایران و هر کشور دیگری آشنا شدید. وقت آن است کار و حرفه ی جدید خود را راه اندازی کنید.

در صورتی که نیاز به خرید از ebay از ایران دارید می توانید از خدمات سایت زاکولا استفاده نمائید.

ارسال نظر کاربران درباره این محصول چه میگویند

نفر اولی باشید که در این باره نظر می دهید

پست های اخیر پربازدید

معرفی گجت‌های روشنایی در آمازون

گجت‌های روشنایی در آمازون : روشنایی هوشمند یکی از حوزه‌هایی است که به سرعت در حال رشد است و بسیاری از افراد به دنبال ارتقاء سیستم روشنایی منزل خود با استفاده از گجت‌های مدرن و کارآمد هستند. در این مقاله به معرفی چند گجت روشنایی محبوب و پرطرفدار در آمازون می‌پردازیم که می‌توانند تجربه‌ای جدید […]

تاریخ‌های مهم تخفیف‌های بزرگ آمازون

آمازون، یکی از بزرگترین خرده‌فروشان آنلاین جهان، به طور منظم تخفیف‌های ویژه و فروش‌های بزرگ برگزار می‌کند که خریداران می‌توانند از آنها برای خرید محصولات مختلف با قیمت‌های بسیار مناسب استفاده کنند. در این مقاله به بررسی مهمترین تاریخ‌هایی که آمازون تخفیف‌های زیادی ارائه می‌دهد، می‌پردازیم. پرایم دی (Prime Day) زمان: اواسط جولای پرایم دی […]

آمازون: غول تجارت الکترونیک و دنیای دیجیتال

آمازون، به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های جهان در زمینه تجارت الکترونیک، تکنولوژی و خدمات وب، نقش بسیار مهمی در شکل‌دهی به دنیای دیجیتال امروز ایفا کرده است. این شرکت در سال ۱۹۹۴ توسط جف بزوس تأسیس شد و از آن زمان تا کنون، مسیر طولانی و پر فراز و نشیبی را طی کرده است […]

بهترین سایت‌های خرید وسایل لوکس

در دنیای امروز، خرید وسایل لوکس به یکی از نشانه‌های سبک زندگی برتر و رفاه تبدیل شده است. وسایل لوکس شامل انواع محصولات از جمله ساعت‌های گران‌قیمت، جواهرات، لباس‌های برند، و لوازم جانبی لوکس هستند. اینترنت و فروشگاه‌های آنلاین این امکان را فراهم کرده‌اند که به‌راحتی و بدون نیاز به سفر به فروشگاه‌های فیزیکی، وسایل […]