خرید کنسول های Xbox 360

معرفی کالا
زمان مطالعه :‌۵ دقیقه

کنسول های بازی ویدئویی مایکروسافت، ایکس باکس، از زمان معرفی آن در سال ۲۰۰۱ بیش از ۲۰ میلیون واحد در سراسر جهان فروخته است. با وجود قدرت چشمگیر ایکس باکس ۳۶۰ ، لیستی از عناوین بازی های ویدئویی معروف برای پشتیبانی از آن و موفقیت آنلاین آن ، هنوز فروش بیشتری را به خود اختصاص داده است. با پیشرفت صنعت بازی به نسل بعدی فناوری بازی های ویدئویی، مایکروسافت مصمم شد، پلی استیشن سونی را از قدرت کنار بگذارد و Xbox 360 را وارد کنید.

مایکروسافت Xbox را از ابتدا بازسازی کرد. از نام تا ظاهر سخت افزار و ویژگی ها ، این نوع از کنسول بازی، یک دستگاه کاملاً متفاوت و قدرتمندتر از مدل قبلی خود است. باید گفت که بیش از یک کنسول بازی های ویدیویی و یک مرکز رسانه ای کامل است که به کاربران امکان پخش، شبکه سازی، بارگیری انواع رسانه ها ، از جمله فیلم های با کیفیت بالا ، موسیقی ، تصاویر دیجیتالی و محتوای بازی را می دهد.

ایکس باکس 360

درباره Xbox 360

Xbox 360 ، مانند همه کنسول های بازی های ویدئویی، فقط یک رایانه با سخت افزار و نرم افزار است که به عملکرد نرم افزار بازی های ویدیویی اختصاص داده شده است. ایکس باکس اصلی در اصل یک رایانه ویندوزی با پردازنده Pentium III اصلاح شده ، برخی از سخت افزارهای گرافیکی و صوتی نسبتاً قدرتمند و نسخه اصلاح شده سیستم عامل مایکروسافت ویندوز ۲۰۰۰ بود که همه در آن جعبه سیاه متمایز بسته بندی شده بودند.

ایکس باکس ۳۶۰ نیز یک رایانه مخصوص بسته بندی شده است. اما هنگامی که به داخل آن نگاه می کنید ، متوجه می شوید که این کنسول امکانات قابل توجهی را در خود دارد که شامل CPU سفارشی IBM Power مبتنی بر کامپیوتر با سه هسته ۳.۲ گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی سفارشی ATI با ۱۰ مگابایت DRAM تعبیه شده است.

همچنین ۵۱۲ مگابایت رم GDDR3 700 مگاهرتز داشته و هارد جداشدنی و قابل ارتقاء و ۱۲ برابر DVD-ROM دو لایه را به همراه پشتیبانی از حداکثر چهار کنترلر بازی بی سیم دارد. ضمن آنکه مجهز به سه پورت USB 2.0 ودو اسلات واحد حافظه است.

همانطور که مشاهده می کنید، مایکروسافت قصد دارد Xbox 360 یک ماشین بازی جدی باشد. این شرکت همچنین در جذب مخاطبین بیشتر با Xbox 360 جدی است.  مایکروسافت در نوامبر ۲۰۰۵ دو نسخه از این کنسول را عرضه کرد که  Xbox 360 Premium Package و Xbox 360 Core System را شامل می شود.

از آن زمان، ترکیب تغییراتی را متحمل شده است. Premium Package در حال حاضر صرفاً به عنوان کنسول ایکس باکس ۳۶۰ شناخته می شود. یک سیستم جدید Elite در آوریل ۲۰۰۷ به قفسه فروشگاه ها راه یافت. مایکروسافت در اکتبر ۲۰۰۷ یک سیستم جدید دیگر ، Xbox 360 Arcade را معرفی کرد.

پیشنهاد مطالعه :خرید انواع اسکیت کفشی

ویژگی های ایکس باکس ۳۶۰

مانند هر رایانه دیگری، CPU قلب Xbox 360 است. مایکروسافت ۳۶۰ را با یک ترانزیستور ۱۶۵ میلیون پردازنده چند هسته ای و سه هسته ۳.۲ گیگاهرتز PowerPC مجهز کرده است. هر هسته روی تراشه به عنوان یک پردازنده جداگانه عمل می کند. سازندگان سخت افزار شروع به ترکیب چندین هسته یا پردازنده بر روی یک تراشه کرده اند.

پردازنده های چند هسته ای ترکیبی از قابلیت های محاسباتی فوق العاده و مصرف توان کارآمد را ارائه می دهند.  کارهای سنگین به جای اینکه همه کارها را به یک پردازنده فوق قدرتمند بسپارد، بر روی چندین پردازنده قدرتمند بار می گذارد. نکته جالب دیگر در مورد پردازنده ایکس باکس ۳۶۰ ، این است که هر هسته قادر به پردازش دو رشته به طور همزمان است.

هسته دستورالعمل ها را پردازش می کند و کارهای سنگین را برای انجام کار انجام می دهد. یک پردازنده معمولی می تواند یک نخ اجرایی را اجرا کند. از آنجا که هسته های Xbox 360 هر کدام می توانند همزمان دو رشته را اداره کنند، CPU  معادل داشتن شش پردازنده معمولی در یک دستگاه است.

زمانی که شما در حال انجام بازی های ویدئویی هستید، این دستگاه، می تواند یک هسته را به طور کامل به تولید صدا اختصاص دهد، در حالی که دیگری موتور برخورد و فیزیک بازی را اجرا کند. سیستم نیز یک کل پردازنده را فقط برای ارائه گرافیک با وضوح بالا اختصاص می دهد.

البته به توسعه دهندگان بازی بستگی دارد که چگونه از منابع قابل توجه سیستم استفاده می شود. با یک پردازنده چند هسته ای، این سیستم ایکس باکس ۳۶۰ ، به اندازه کافی قدرتمند است که می تواند نیازهای محاسباتی مورد نیاز برای یک تجربه بازی را برطرف کند. واحد پردازنده گرافیکی یا GPU وظیفه سنگینی تصاویر زیبا و وضوح بالا را بر عهده دارد.

پردازنده گرافیکی

یکی دیگر از ویژگی های قدرتمند Xbox 360 واحد پردازنده گرافیکی (GPU) است. ایکس باکس ۳۶۰ دارای کارت پردازش گرافیکی جدید ATI گرافیکی ۵۰۰ مگاهرتز سفارشی با ۱۰ مگابایت DRAM تعبیه شده است. در حالی که پردازنده گرافیکی ۵۰۰-MHZ قدرتمند است و ۱۰ مگابایت DRAM حافظه کافی را برای انجام وظیفه GPU فراهم می کند، نوآورانه ترین نکته در مورد این کارت این است که بر اساس معماری shader یکپارچه ساخته شده است.

Shaders برنامه های کامپیوتری هستند که هنگام مشاهده انیمیشن رایانه ای، ظاهر نهایی آنچه را که روی صفحه می بینید تعیین می کند. Shaders اشیاء سه بعدی ارائه شده بر روی چند ضلعی ها و اجزای سازنده انیمیشن سه بعدی را گرفته و آنها را واقعی تر نشان می دهد.

ایکس باکس 360

برتری های ایکس باکس ۳۶۰

لازم به ذکر است که در ایکس باکس ۳۶۰ ، دو نوع سایه زن وجود دارد سایه زن پیکسل و سایه زن vertex را طراحی کرده اند. سایه زن های پیکسل نور ، رنگ و سطح هر پیکسل را تغییر می دهند. این به نوبه خود بر رنگ کلی ، بافت و شکل اجسام سه بعدی ساخته شده از این پیکسل ها تأثیر می گذارد.

سایه زن پیکسل به صاف کردن اشیاء سه بعدی کمک می کند و بافت ارگانیک تری به آنها می بخشد. سایه بان های Vertex با دستکاری موقعیت یک جسم در فضای سه بعدی کار می کنند. “Vertex” به تقاطع دو مختصات در فضا اشاره دارد. این دستگاه موقعیت یک شی متحرک را در فضای سه بعدی با دادن مقدار به آن ترسیم می کند.

در Xbox 360 گرافیک های زمان واقعی، مانند آنچه در بازی های ویدئویی مشاهده می کنید، سایه اندازها با پردازنده گرافیکی کار می کنند. سایه زنها در ایکس باکس ۳۶۰ میلیاردها محاسبه در هر ثانیه برای انجام وظایف خاص خود انجام می دهند. این محاسبات به صورت مرحله ای و از طریق مجموعه ای از اجزای محاسباتی انجام می شود.

به طور سنتی ، سایه زن پیکسل و سایه زن دارای خطوط لوله اختصاصی هستند. زیرا هر کدام نیازهای بسیار خاص و متفاوتی دارند. کارت گرافیک جدید ATI در این دستگاه، دارای معماری shader یکپارچه است. این بدان معناست که در حال حاضر، هر دو نوع سایه زن از خطوط لوله مشترک استفاده می کنند. ATI راهی را در سطح سخت افزار برای رفع نیازهای هر دو نوع شیدر با استفاده از یک خط لوله پیدا کرد.

پیشنهاد مطالعه :خرید بهترین کیبورد گیمینگ

پشتیبانی ایکس باکس ۳۶۰ از کنترلرها

ایکس باکس ۳۶۰ از چهار کنترلر بی سیم به طور همزمان پشتیبانی می کند. همچنین دارای سه جک USB 2.0 ، دو در جلو و یک در عقب است که می توانید از آنها برای اتصال کنترلرهای سیمی برای پخش یا کنترلرهای بی سیم هنگام نیاز به شارژ استفاده کنید. از پریزهای USB نیز می توان برای اتصال دستگاه هایی مانند دوربین های دیجیتال ، پخش کننده های MP3 و صفحه کلید کامپیوتر به ۳۶۰ استفاده کرد.

همچنین Xbox 360 دارای یک پورت اترنت برای اتصال به پهنای باند و همچنین شکاف برای کارت WiFi است. این دستگاه مجهز به وای فای است و بسته نرم افزاری شامل یک کابل اتصال اترنت است. ضمن آنکه Xbox 360 به طور استاندارد با اتصالات ویدئویی کامپوزیت و جزء برای اتصال به تلویزیون ارائه می شود.

همچنین اتصالات اختیاری برای S-Video و VGA وجود دارد و این کنسول از برخی از آداپتورهای نوع SCART استفاده شده پشتیبانی می کند. لازم به ذکر است که  Xbox 360 Core System شامل یک کابل AV با استاندارد است، در حالی که سایر بسته های ایکس باکس ۳۶۰ دارای کابل AV HD و کنترل از راه دور رسانه هستند.

ایکس باکس 360

 ویژگی سمعی در Xbox 360

این دستگاه،  دارای صدای فراگیر چند کاناله است که از ۲۵۶ کانال ۴۸ کیلوهرتز ، صدای دیجیتال ۱۶ بیتی پشتیبانی می کند. پردازش صوتی ۳۲ بیتی توسط CPU انجام می شود. موسیقی متن قابل تنظیم یکی از ویژگی های صوتی جدید Xbox 360 است که بسیار مورد بحث قرار گرفته است. مهم نیست که چه بازی ویدیویی را انجام می دهید ، می توانید در حین بازی موسیقی خود را پخش کنید.

پیشنهاد مطالعه :بهترین میکروفون های USB

هارد و حافظه قابل جابجایی

ایکس باکس اصلی از این نظر دارای یک هارد ۸ گیگابایتی بود که در کنسول تعبیه شده بود. ایکس باکس ۳۶۰ مفهوم هارد دیسک را یک گام جلوتر می برد. این دستگاهدارای یک هارد ۲۰ گیگابایتی قابل جابجایی است و ایکس باکس ۳۶۰ الیت دارای یک هارد دیسک قابل تعویض ۱۲۰ گیگابایتی است. همچنین از دو کارت حافظه ۶۴ مگابایتی به طور همزمان پشتیبانی می کند.  برای خرید این دستگاه های بازی، می توانید از خدمات زاکولا بهره مند شوید.

ارسال نظر کاربران درباره این محصول چه میگویند

نفر اولی باشید که در این باره نظر می دهید

پست های اخیر پربازدید

معرفی گجت‌های روشنایی در آمازون

گجت‌های روشنایی در آمازون : روشنایی هوشمند یکی از حوزه‌هایی است که به سرعت در حال رشد است و بسیاری از افراد به دنبال ارتقاء سیستم روشنایی منزل خود با استفاده از گجت‌های مدرن و کارآمد هستند. در این مقاله به معرفی چند گجت روشنایی محبوب و پرطرفدار در آمازون می‌پردازیم که می‌توانند تجربه‌ای جدید […]

تاریخ‌های مهم تخفیف‌های بزرگ آمازون

آمازون، یکی از بزرگترین خرده‌فروشان آنلاین جهان، به طور منظم تخفیف‌های ویژه و فروش‌های بزرگ برگزار می‌کند که خریداران می‌توانند از آنها برای خرید محصولات مختلف با قیمت‌های بسیار مناسب استفاده کنند. در این مقاله به بررسی مهمترین تاریخ‌هایی که آمازون تخفیف‌های زیادی ارائه می‌دهد، می‌پردازیم. پرایم دی (Prime Day) زمان: اواسط جولای پرایم دی […]

آمازون: غول تجارت الکترونیک و دنیای دیجیتال

آمازون، به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های جهان در زمینه تجارت الکترونیک، تکنولوژی و خدمات وب، نقش بسیار مهمی در شکل‌دهی به دنیای دیجیتال امروز ایفا کرده است. این شرکت در سال ۱۹۹۴ توسط جف بزوس تأسیس شد و از آن زمان تا کنون، مسیر طولانی و پر فراز و نشیبی را طی کرده است […]

بهترین سایت‌های خرید وسایل لوکس

در دنیای امروز، خرید وسایل لوکس به یکی از نشانه‌های سبک زندگی برتر و رفاه تبدیل شده است. وسایل لوکس شامل انواع محصولات از جمله ساعت‌های گران‌قیمت، جواهرات، لباس‌های برند، و لوازم جانبی لوکس هستند. اینترنت و فروشگاه‌های آنلاین این امکان را فراهم کرده‌اند که به‌راحتی و بدون نیاز به سفر به فروشگاه‌های فیزیکی، وسایل […]