آشنایی با ساعت برند تایمکس

معرفی برند
زمان مطالعه :‌۵ دقیقه

گروه تایمکس ساعت‌های نوآورانه را در سراسر جهان طراحی، تولید و به بازار عرضه می‌کند. برند تایمکس یک شرکت خصوصی است که دفتر مرکزی آن در میدلبری، کانکتیکات با چندین واحد عملیاتی و بیش از ۳۰۰۰ کارمند در سراسر جهان قرار دارد. شرکت‌های گروه تایمکس به‌عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان ساعت در جهان، ساعت‌هایی را با برندهای معروفی از جمله Timex، Nautica، Guess، GC، Salvatore Ferragamo، Versace، Ted Baker، Missoni، Furla، Adidas، Philipp Plein  تولید می‌کنند.

حرکات مکانیکی در مقابل کوارتز

تفاوت بین حرکات کوارتز، اتوماتیک و دستی (مکانیکی) چیست؟ حرکت” ساعت چیزی است که باعث می شود زمان را به حرکت درآورد و نشان دهد. این قدرت پشت ساعت است. ساعت‌های برند تایمکس یا با حرکت مکانیکی (با دست یا خودکار) یا باتری کوارتز (آنالوگ، دیجیتال یا خورشیدی) تغذیه می‌شوند.

پیشنهاد مطالعه :بهترین عینک های آفتابی پلاریزه

حرکات مکانیکی

حرکات دستی قدیمی ترین حرکات است و قدمت آن به قرن ها می رسد. تاج ساعت هر روز به صورت دستی با دست پیچ می شود تا مکانیزم حرکت عقربه ها را نیرو دهد. این حرکت شامل چرخ دنده ها، چرخ ها و فنرهایی است که در قاب ساعت قرار دارند.

پس از سیم پیچی، حرکت ساعت به تدریج انرژی ذخیره شده را آزاد می کند و این همان چیزی است که ساعت را نیرو می دهد. با این حال، برق ذخیره شده تمام می شود، و برای حفظ تیک تاک ساعت نیاز به پیچیدن روزانه دارد.

محبوب‌ترین ساعت مکانیکی، «Marlin Hand-Wound Reissue» است که وفادار به ساعت اصلی است که اولین بار در دهه ۱۹۶۰ منتشر شد.

برند تایمکس

حرکات خودکار

حرکات خودکار در تمامی برندها حتی برند تایمکس در ابتدای قرن بیستم معرفی شدند و بر حرکات مکانیکی تکیه دارند که نیازی به پیچیدن روزانه ندارند (اگرچه بیشتر آنها هنوز هم می توانند با دست پیچ شوند). آنها با حرکت مچ دست پوشنده در طول فعالیت عادی روزمره تغذیه می شوند. حرکت مچ دست روتور را می چرخاند که فنر اصلی را می پیچد و انرژی ساعت را ذخیره می کند. در صورت استفاده روزانه، ساعت‌های اتوماتیک بدون سیم پیچی به کار خود ادامه می‌دهند.

ساعت‌های مکانیکی (هم دستی و هم مکانیکی) به دلیل مهارت و هنر خود تحسین می‌شوند. یکی از ویژگی‌های قابل‌توجه، حرکت جاروی عقربه دوم است که چندین بار در ثانیه حرکت می‌کند در مقابل حرکت کوارتز که عقربه دوم فقط یک بار در ثانیه حرکت می‌کند.

حرکات مکانیکی در زمان‌بندی نسبت به حرکات کوارتز دقت کمتری دارند و بسته به نوع حرکت مکانیکی می‌توانند هر روز تا چند ثانیه کاهش یا افزایش پیدا کنند. علاوه بر این، با توجه به پیچیدگی خود حرکت مکانیکی، آنها نیز گرانتر از همتایان کوارتز خود هستند.

پیشنهاد مطالعه :۵ بهترین مینی کیبورد

ساعت های کوارتز

این حرکات با باتری در مقابل قدرت مکانیکی هستند. حتی در ساعتهای برند تایمکس کریستال کوارتز در حرکت از طریق جریان الکتریکی از باتری تغذیه می شود. حرکات کوارتز در حفظ زمان بسیار قابل اعتماد هستند و ممکن است فقط چند ثانیه در ماه در مقایسه با چندین دقیقه حرکت مکانیکی از دست بدهند.

حرکات کوارتز علیرغم دقیق تر بودن نسبت به همتایان مکانیکی خود، هزینه کمتری دارند و در صورت نگهداری صحیح، تنها هر چند سال یک بار نیاز به تعویض باتری دارند. برخی از تعویض‌های باتری کوارتز به کمک جواهرساز نیاز دارند، اما ساعت‌های Q Timex ما با الهام از سبک قدیمی، دریچه باتری را به نمایش می‌گذارند که کاربر می‌تواند قفل آن را با یک سکه باز کند.

برند تایمکس

تاریخچه Timex

برندی که ما با نام برند تایمکس می شناسیم در سال ۱۸۵۴ به عنوان شرکت ساعت واتربری، یکی از بهترین تولیدکنندگان ساعت در آن دوران، هم در داخل و هم از نظر صادرات بین المللی شروع به کار کرد. تمرکز اصلی این شرکت ساخت ساعت‌هایی با استفاده از چرخ‌های برنجی بود، با این هدف که، همانطور که وب‌سایت تایمکس می‌گوید، «ساعت ۶ دلاری را تقریباً همه می‌توانند بسازند».

این تمرکز بر روی مقرون به صرفه بودن و تولید انبوه تا پایان قرن ادامه یافت، زمانی که شرکت ساعت واتربری شروع به تولید ساعت‌های جیبی دلاری برای شرکت ساعت Ingersoll کرد (که بعدا کارخانه Waterbury را برای تولید ساعت‌های جیبی (و بعداً مچی) خود به دست گرفت.

پیشنهاد مطالعه :آشنایی با دسته بازی Power A

افزایش تقاضای بازار ساعت

پیش از ظهور قدرتمند برند تایمکس در زمان شروع جنگ جهانی اول، تقاضای فزاینده ای برای ساعت های ابزاری وجود داشت که می توانستند در زمانی که دستان سربازان مشغول کارهای دیگر بودند، استفاده شوند. این باعث شد که شرکت Ingersoll یکی از ساعت‌های جیبی زنانه کوچک خود را به نام The Midget ارائه کند تا یکی از اولین طرح‌های ساعت مچی را ایجاد کند.

با پایان یافتن جنگ، تقاضا برای ساعت های مچی افزایش یافت. در سال ۱۹۲۲، شرکت Ingersoll از کار افتاد و از قضا توسط شرکت The Waterbury Clock خریداری شد که به تولید ساعت‌های مچی ادامه داد. برای سرمایه‌گذاری بر تقاضا و ادامه ارائه ساعت‌های جذاب و مقرون‌به‌صرفه به توده‌ها، شرکت Waterbury با والت دیزنی قراردادی برای تولید ساعت مچی با ویژگی میکی ماوس منعقد کرد. مدل قدیمی برند تایمکس به صورت نمادین تا به امروز حفظ شده است.

تغییرات سازمانی برند

در طول جنگ جهانی دوم، شرکت ساعت واتربری عمدتاً تایمرهای فیوز مورد استفاده ارتش را تولید می کرد. مشارکت آنها در تلاش جنگ منجر به این شد که شرکت Waterbury “تعالی در تولید” (E) و تصمیم سهامداران آن برای تغییر نام شرکت به U.S. Time Corporation داده شود.

در سال‌های بعد، با کاهش تقاضا برای تولید در زمان جنگ، U.S Time  تعیین کرد که اگر بتوانند تولید خودکار، تکنیک‌های مورد استفاده در تولید تایمر فیوز و طراحی حرکتی را با هم ترکیب کنند، می‌توانند ساعت‌هایی را بسازند که هم مقرون به صرفه و هم قابل اعتماد باشند. آنها پیش بینی کردند که انجام این کار یک جهش موفقیت آمیز برای شرکت خواهد بود.

برند تایمکس

ساعت های مورد علاقه تایمکس

U.S.  تایم با انتشار موفقیت آمیزی در دهه های ۱۹۵۰ و ۶۰ ادامه یافت، ساعت هایی متفاوت در برند تایمکس به بازار عرضه می شد. چندین مدل از این دهه‌ها (ویسکونت و مارلین، برای نام بردن چند) هنوز مورد علاقه کلکسیونرها هستند و الهام‌بخش نسخه‌های فعلی تایمکس از کاتالوگ پشتی آنها هستند.

در این سال‌ها US Time نیز با پولاروید قرارداد داشت و بیش از ۴۰ میلیون دوربین ساخت. تا سال ۱۹۶۹، این شرکت نام خود را به Timex تغییر داد و به تولید ساعت‌ها در دهه ۱۹۷۰ از جمله مدل‌های الکترونیکی و کوارتز بعدی، علاوه بر کالاهای دیگر مانند رایانه‌های خانگی ادامه داد.

پیشنهاد مطالعه :بهترین کیت ابزار سال ۲۰۲۳

 

در اواسط دهه ۱۹۸۰، تایمکس تولید محصولات دیگر را متوقف کرد و تنها بر ساعت متمرکز شد. در بحبوحه بحران کوارتز، تایمکس موفق شد مدل‌هایی را ایجاد کند که دوام آورده و هنوز هم با همان مشخصات تولید می‌شوند.

جمع بندی

به دوره کنونی Timex ورود کنید و ساعت‌هایی خواهید یافت که به طرح‌هایی که شرکت را برتر می کند، بازمی‌گردند. برند تایمکس نه تنها حضور مستمری در دنیای ساعت‌شناسی داشته است، بلکه با توجه به علاقه اخیر ساخت ساعت این برند افزایش یافته است که منجر به انتشار مجموعه‌ای از محصولات Marlin، Timex Q و Timex Q Falcon شده است.

ارسال نظر کاربران درباره این محصول چه میگویند

نفر اولی باشید که در این باره نظر می دهید

پست های اخیر پربازدید

معرفی گجت‌های روشنایی در آمازون

گجت‌های روشنایی در آمازون : روشنایی هوشمند یکی از حوزه‌هایی است که به سرعت در حال رشد است و بسیاری از افراد به دنبال ارتقاء سیستم روشنایی منزل خود با استفاده از گجت‌های مدرن و کارآمد هستند. در این مقاله به معرفی چند گجت روشنایی محبوب و پرطرفدار در آمازون می‌پردازیم که می‌توانند تجربه‌ای جدید […]

تاریخ‌های مهم تخفیف‌های بزرگ آمازون

آمازون، یکی از بزرگترین خرده‌فروشان آنلاین جهان، به طور منظم تخفیف‌های ویژه و فروش‌های بزرگ برگزار می‌کند که خریداران می‌توانند از آنها برای خرید محصولات مختلف با قیمت‌های بسیار مناسب استفاده کنند. در این مقاله به بررسی مهمترین تاریخ‌هایی که آمازون تخفیف‌های زیادی ارائه می‌دهد، می‌پردازیم. پرایم دی (Prime Day) زمان: اواسط جولای پرایم دی […]

آمازون: غول تجارت الکترونیک و دنیای دیجیتال

آمازون، به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های جهان در زمینه تجارت الکترونیک، تکنولوژی و خدمات وب، نقش بسیار مهمی در شکل‌دهی به دنیای دیجیتال امروز ایفا کرده است. این شرکت در سال ۱۹۹۴ توسط جف بزوس تأسیس شد و از آن زمان تا کنون، مسیر طولانی و پر فراز و نشیبی را طی کرده است […]

بهترین سایت‌های خرید وسایل لوکس

در دنیای امروز، خرید وسایل لوکس به یکی از نشانه‌های سبک زندگی برتر و رفاه تبدیل شده است. وسایل لوکس شامل انواع محصولات از جمله ساعت‌های گران‌قیمت، جواهرات، لباس‌های برند، و لوازم جانبی لوکس هستند. اینترنت و فروشگاه‌های آنلاین این امکان را فراهم کرده‌اند که به‌راحتی و بدون نیاز به سفر به فروشگاه‌های فیزیکی، وسایل […]