تاریخ انتشار : ۱۴۰۲,بهمن,۲۰

بهترین عینک های اسکی

نویسنده : تیم محتوا

عینک اسکی یکی از ضروریات کوهستانی و فصل سرماست. آفتاب روشن یا برف در حال چرخش، باید ببینید به کجا می روید. عینک از چشمان شما در برابر اشعه های مضر UV محافظت می کند و بینایی شما را بهبود می بخشد و البته مانع از برخورد هر چیزی به صورت شما می شود، اما آنها نیز باید راحت باشند. البته بهترین عینک های اسکی باید خوب به نظر برسند.

راهنمای خرید عینک اسکی

بازار مملو از برندهایی است که همگی مدعی بهترین فناوری، بیشترین راحتی و بالاترین درجه کنتراست هستند. و طبیعی است که شما نمی دانید که کدام را انتخاب کنید. در زیر، راهنمای کامل خرید برای عینک اسکی است که در آن همه اصطلاحات فنی به تفکیک ارائه شده است تا بتوانید آگاهانه‌ترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه :۱۰  لوازم جانبی برتر بازی

مشاوره خرید عینک اسکی

ما تمام جنبه‌هایی را که باید هنگام خرید بهترین عینک های اسکی در نظر بگیرید، بررسی می‌کنیم تا بتوانید عینک‌های جدید مورد علاقه خود را بیابید.

شکل لنز عینک برفی

وقتی صحبت از شکل لنز می شود، باید به سه مورد فکر کنید. ساده ترین راه برای تجسم این موارد، تفکر در مورد محور و انحنا است. محور X از یک طرف به سمت دیگر، افقی و محور Y از بالا به پایین عمودی است. عدسی ‌های استوانه‌ای منحنی روی محور X دارند، اما در محور Y صاف هستند، مانند قسمتی از یک استوانه.

عدسی‌های کروی در هر دو محور X و Y به میزان مساوی خمیده می‌شوند، مانند قسمتی از یک توپ. لنزهای  Toric دارای انحنای محکم تری در محور Y نسبت به محور X هستند که با ایجاد افکت چشم ماهی، دید محیطی را بهبود می بخشد.

لنزهای کروی و استوانه ای تأثیر فیزیکی چندانی بر دید محیطی ندارند و انتخاب بین بهترین عینک های اسکی تا حد زیادی به سبک بستگی دارد. اگرچه با لنز  Toric، برخی از شرکت ها روند طراحی را پذیرفته اند و معتقدند که FOV بهتری نسبت به لنزهای استوانه ای یا کروی سنتی ارائه می دهد.

بهترین عینک های اسکی

انواع لنز و کیفیت لنز

اگرچه بینایی محیطی از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت است، اما بهترین عینک اسکی باید راحت باشد و عملکرد خوبی داشته باشد. اما طراحی ظاهری عینک همانطور که گفتیم، بیش از هر چیز دیگری یک انتخاب زیبایی شناختی است.

حالا اینجاست که همه چیز جالب می شود! هر یک از این گزینه ها با نور متفاوت عمل می کنند و درک نحوه عملکرد آنها به شما در انتخاب درست کمک می کند. در حالی که پلاریزه (یا یونیزه شده برای برخی از مارک ها) محبوب ترین انتخاب برای بهترین عینک های اسکی است، هر کدام شایستگی خود را دارند.

لنزهای آینه ای

یک لنز آینه ای کار می کند تا بیشتر نور را از چشم کاربر منعکس کند. این کار با دور نگه داشتن درجه بالایی از نور از چشم، جلوه ای تیره تر ایجاد می کند. این به ویژه در نور شدید خورشید موثر است زیرا ترکیب نور خورشید و انعکاس برف می تواند باعث خستگی چشم شود و دید را دشوار می کند. اگر به طور منظم در شرایط بسیار روشن سوار می شوید، آینه می تواند انتخاب خوبی باشد.

پیشنهاد مطالعه :بهترین میکروفون های گیمینگ

لنزهای پلاریزه

این نوع عینک در میان بهترین عینک های اسکی کمی فنی تر هستند و از مش لمینت کار می کنند. این شبکه در سطح مولکولی عمل می کند و از عبور امواج نوری خاصی جلوگیری می کند. این امواج نوری هستند که “نور خیره کننده” تولید می کنند. از این رو، لنز پلاریزه در آن شرایط خیره کننده بهترین عملکرد را دارد و هنگام سوار شدن با نور در چشم یا دوباره در شرایط روشن، جایی که به چشم ها احساس راحتی بیشتری می کند، ایده آل است.

با این حال، مانند لنزهای آینه‌ای، لنز پلاریزه همه چیز را «تاریک‌تر» می‌کند، بنابراین در شرایط کم نور دشوار است! با این حال، یک لنز پلاریزه می‌تواند امتیاز VLT بالاتری داشته باشد (به نور بیشتری اجازه عبور می‌دهد) اما از چشم‌ها بیشتر محافظت می‌کند، بنابراین ممکن است در شرایط مشابه با محافظت یکسان، کمی روشن‌تر از لنزهای آینه‌ای باشد. اما برای این فناوری بسیار خوب، معمولاً باید کمی بیشتر هزینه کنید.

بهترین عینک های اسکی

لنزهای فتوکرومیک

عدسی های فتوکرومیک بهترین عینک های اسکی به نور واکنش نشان می دهند و بر این اساس تیره می شوند. این‌ها می‌توانند برای موقعیت‌های معمولی‌تر مفید باشند، یا برای کسانی که سوار عینک‌های مطالعه یا عینک طبی هستند، که نمی‌توان آن‌ها را در لحظه تعویض کرد، اما در بیشتر موارد، از این فناوری استفاده نمی‌شود زیرا هم آینه‌ای و هم قطبی‌شده مورد علاقه است. برای عملکرد از آنجایی که امروزه بیشتر لنزها را می توان روی عینک ها تعویض کرد، فتوکرومیک جایگاه کوچکی را در بازار اشغال می کند.

رنگ لنز انتقال نور مرئی (VLT) و عینک برفی

VLT یا Visible Light Transmission امتیازی است که به لنزهای عینک داده می شود که به میزان مجاز نور در هر زمان اشاره دارد. تیره‌ترین لنزها معمولاً سیاه، سبز و آبی می‌توانند بین ۱۰ تا ۲۰ درصد نور را وارد کنند. این بدان معناست که ۸۰ تا ۹۰ درصد نور به دلیل رنگ عینک مسدود می‌شود، منعکس خواهد شد یا از آن خارج می‌شود.

چشمان ما فقط می توانند با نور زیاد کنار بیایند و زمانی که تحت فشار نباشیم بهتر عمل می کنند. یک VLT کم مانند این برای نور مستقیم خورشید و روزهای بسیار روشن ایده آل است. لنزهای تاریک متوسط بهترین عینک های اسکی معمولاً بین ۲۰ تا ۴۰ درصد نور را وارد می کنند که برای استفاده همه جانبه یک رقم ثابت است. بسیاری از سوارکاران چنین لنزهایی را برای استفاده مداوم ترجیح می دهند، زیرا میانه خوبی است.

پیشنهاد مطالعه :خرید بهترین اتو مو

نور مسطح برای عینک ها

وقتی نور کم می‌شود یا شرایط «نور مسطح» یعنی خاکستری، مه‌آلود، برفی و نمی‌توانید زمین را در مقابل خود ببینید، یک لنز با نور کم ضروری است. این لنزها معمولاً صورتی روشن یا زرد هستند، این لنزها نور بسیار بیشتری را وارد می کنند، اغلب ۶۰% + برای کمک به شما برای دیدن تمام خطوط و برآمدگی های کوچک در برف.

با این حال، بررسی اینکه شرکت عینک‌سازی از چه نوع فناوری برای کمک به بهبود مواردی مانند رنگ و کنتراست استفاده می‌کند نیز مهم است. برای مثال Oakley دارای Prizm و Dragon دارای Luma Lens هستند که کنتراست و دامنه دینامیکی را برای سواری ایمن‌تر افزایش می‌دهند!

بهترین عینک های اسکی

لنز قابل تعویض برای عینک اسکی و برف

از آنجایی که همه ما عاشق سفر در هر آب و هوا هستیم، نیاز به تعویض لنز در حال حرکت در بهترین عینک های اسکی بسیار مهم شده است. هر برندی سیستم خاص خود را دارد. از Swiftlock گرفته تا Ridge Lock گرفته تا اتصال مغناطیسی، هیچ راه درست یا غلطی برای انجام آن وجود ندارد.

اما هر برندی نیاز موتورسواران را برای تعویض سریع لنزهای خود بدون تغییر عینک تشخیص داده است و اکنون لنزهای قابل تعویض به یک امر عادی تبدیل شده اند. با این حال، توجه داشته باشید که برخی از عینک‌های ارزان‌تر این قابلیت را ندارند، یا اگر دارند، ممکن است فوق‌العاده امن نباشند! پس همیشه تکالیف خود را انجام دهید و اگر شک دارید به یک برند قابل اعتماد اعتماد کنید!

میدان دید

میدان دید یا FOV به میزان وسیعی از یک میدان دید از طریق عینک قابل مشاهده است. این احتمالاً بیشتر توسط میدان دید شما محدود می‌شود تا عینک، اما برخی از فناوری‌های جالب مانند لنزهای Toric اکنون فراتر از توانایی‌های انسان رفته‌اند و در موارد خاص اثر چشم را برای افزایش FOV شما بیشتر می‌کنند. در میان بهترین عینک های اسکی یک عینک بزرگتر، در نهایت بهترین FOV را ارائه می دهد. بنابراین اگر به فوق عریض نیاز دارید، بزرگ شوید! برای خرید بهترین عینک های مخصوص اسکی به سایت آمازون سر بزنید.

اشتراک گذاری مطلب
ارسال نظر
نفر اولی باشید که درباره این محصول نظر میدهید
کاربران در مورد این محصول چه میگویند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادهایی برای شما

flipperzero فلیپر زیرو
100%

14,254,987 تومان

17500000

Copyright © 2012 - 2020 zakoola.com All Rights Reserved.
ورود