تاریخ انتشار : ۱۴۰۳,خرداد,۰۲

بهترین صابون گلیسیرینه

معرفی کالا نویسنده : تیم محتوا

بهترین صابون گلیسیرینه

گلیسیرین از روغن های گیاهی حاصل شده و به طور طبیعی در محصولات تخمیر شده مانند نان وجود دارد. این ماده به طور تصادفی در سال ۱۷۷۹ توسط یک شیمیدان سوئدی که مخلوط روغن زیتون را گرم می کرد، کشف شد. او چربی حاصل را به عنوان گلیسیرین شناسایی کرد. از اواسط قرن نوزدهم، مردم از گلیسیرین برای تولید صابون استفاده کردند. این فرآیند شامل گرم کردن روغن های گیاهی خاص و اجازه دادن به محلول برای خنک شدن و سفت شدن به شکل نوار است. اگرچه هنوز هم می توان صابون گلیسیرین را در خانه درست کنید، این ماده به طور گسترده در محصولات زیبایی به صورت بهترین صابون گلیسیرینه موجود است.

صابون گلیسیرینه چه فوایدی دارد؟

بر خلاف بسیاری از صابون ها، صابون گلیسیرین خالص کاملا طبیعی است. این حاوی الکل، عطرها، یا سایر مواد شیمیایی است که می تواند پوست شما را تحریک کند. این باعث می‌شود صابون گلیسیرین گیاه‌پسند و گزینه‌ای عالی برای افرادی با پوست حساس باشد.

روغن های طبیعی پوست شما اغلب در طول فرآیند حمام کردن، از آب داغ یا محصولات خشن پاک می شوند. محصولاتی مانند بهترین صابون گلیسیرینه می تواند به حفظ رطوبت طبیعی پوست شما کمک کند و از خشک شدن بیش از حد آن جلوگیری کند.

پیشنهاد مطالعه : محصولات پرفروش در آمازون

درمان با صابون گلیسیرینه

این محصولات ممکن است به ویژه در صورت تجربه شرایطی مانند موارد ذیل حاصل شود:

  • آکنه
  • درماتیت (اگزما)
  • پوست خشک
  • پسوریازیس

در عین حال، گلیسیرین غیر چرب است. این بدان معنی است که برای هر کسی که پوست چرب یا مختلط دارد، انتخاب خوبی است.

بهترین صابون گلیسیرینه

آیا واقعا ضد حساسیت است؟

بهترین صابون گلیسیرینه غیر سمی و دوستدار محیط زیست در نظر گرفته می شود. اما این لزوما به این معنی نیست که ضد حساسیت است.

اگرچه گلیسیرین خالص به احتمال زیاد واکنش آلرژیک ایجاد نمی کند، هر ماده افزوده شده در محصولات OTC ممکن است. تنها روش جهت مشخص کردن خطر آلرژی، انجام تست قبل از انجام یک برنامه کامل است. برای انجام پچ تست:

  • مقدار کمی از صابون انتخابی خود را در قسمت داخلی ساعد خود بمالید.
  • آن ناحیه را طبق دستور تمیز کرده و بشویید.
  • یک یا دو روز صبر کنید تا ببینید آیا علائمی ایجاد شده است یا خیر.
  • اگر هیچ گونه تحریک یا التهابی را تجربه نکردید، استفاده از آن در جای دیگری بی خطر است.

پیشنهاد مطالعه : دوره زیبایی تابستانی آمازون از ۱۳ تا ۱۹

نکات مهم

با وجود آنکه بهترین صابون گلیسیرینه برای انواع پوست خطری ندارد، اما اثر مرطوب کنندگی آن احتمالا جهت افرادی با پوست بسیار چرب مناسب نباشد. انجام یک پچ تست روی یک ناحیه به خصوص چرب می تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید که چگونه روی پوست شما تأثیر می گذارد.

گلیسیرین به راحتی آب را جذب می کند، بنابراین یک تکه از این صابون ممکن است به اندازه انواع معمولی دوام نیاورد. بیرون آوردن آن از دوش بعد از هر بار استفاده از حل شدن آن در اثر اسپری آب ناخواسته جلوگیری می کند.

بهترین صابون گلیسیرینه

صابون گلیسیرین خالص

مواد خالص بهترین صابون گلیسیرینه نیز ممکن است هزینه داشته باشند. ساخت صابون‌های مصنوعی ارزان‌تر است، بنابراین با قیمت‌های پایین‌تری فروخته می‌شوند. ممکن است صابون گلیسیرین با هزینه بالایی ارائه شود. ساختن آن توس خودتان می تواند در هزینه صرفه جویی کند، اما این فرآیند می تواند زمان بر باشد.

نحوه استفاده از بهترین صابون گلیسیرینه

می توانید هر روز از صابون گلیسیرین به عنوان بخشی از روتین مراقبت از پوست خود استفاده کنید. مانند صابون های دیگر، صابون گلیسیرین اگر وارد چشم شود می تواند باعث سوزش یا سوزش شود. اگر هنگام تمیز کردن صورت خود احتیاط کنید، این نباید مشکلی ایجاد کند.

گلیسیرین محلول در آب و رنگ شفاف است. همچنین به طور طبیعی بدون عطر است. اگر قبل از خرید نمی توانید محصول را ببینید یا بو کنید، به برچسب مواد تشکیل دهنده نگاه کنید تا مطمئن شوید که حاوی مواد افزودنی مانند عطر نیست.

بسیاری از بهترین صابون گلیسیرینه ارائه شده در سایت آمازون حاوی گلیسیرین همراه با سایر مواد هستند. این ممکن است شامل اسانس ها، رنگ ها و مواد مصنوعی باشد. اگرچه افزودنی ها گلیسیرین را بی اثر نمی کنند، اما خطر تحریک و سایر عوارض جانبی را افزایش می دهند.

پیشنهاد مطالعه : چگونه بهترین مکمل فیبر را انتخاب کنم؟

چگونه صابون گلیسیرن خود را بسازید

دستور العمل های مختلف صابون گلیسیرین آنلاین وجود دارد که می تواند مقادیر و دستورالعمل های ایمنی را ارائه دهد، اما همه آنها چند مرحله اساسی را به اشتراک می گذارند:

  • پس از پوشیدن دستکش و عینک ایمنی، لیمو را به آرامی در آب مقطر بپاشید (هرگز آب به لیمو اضافه نکنید).
  • محلول لیمو را به روغن های گیاهی مانند نارگیل یا سبزیجات اضافه کنید.
  • شروع به گرم کردن مواد روی اجاق گاز یا آرام پز کنید.
  • گلیسیرین مایع و الکل را به مخلوط اضافه کنید.
  • پس از حل شدن کامل مواد، مخلوط را در قالب دلخواه خود بریزید و بگذارید خنک شود.
  • فرآیند خنک شدن ممکن است چند روز طول بکشد. ممکن است تهیه یک دسته بزرگ صابون به طور همزمان مفید باشد، بنابراین می توانید قسمت های اضافی را در دسترس داشته باشید.

بهترین صابون گلیسیرینه

خرید بهترین صابون گلیسیریه از آمازون

در حالی که خرید بهترین صابون گلیسیرینه از فروشگاه های معتبری همچون آمازون یک گزینه مناسب است، اما باید به این نکته نیز توجه داشت که بسیاری از آنها حاوی مواد دیگری نیز هستند. اگرچه افزودنی ها خواص درمانی و مرطوب کنندگی گلیسیرین را کاهش نمی دهند، اما خطر تحریک و سایر عوارض جانبی را افزایش می دهند. می توانید برای یافتن محصول صابون گلیسیرین خالص، در سایت آمازون جستجو کنید.

اشتراک گذاری مطلب
ارسال نظر
نفر اولی باشید که درباره این محصول نظر میدهید
کاربران در مورد این محصول چه میگویند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادهایی برای شما

flipperzero فلیپر زیرو
100%

14,254,987 تومان

17500000

Copyright © 2012 - 2020 zakoola.com All Rights Reserved.
ورود