چگونه بهترین مکمل فیبر را انتخاب کنم؟

معرفی کالا
زمان مطالعه :‌۵ دقیقه

خواه درد شدید یبوست باشد یا فوریت سوزش اسهال، بیشتر ما یک یا دو  مورد مشکلات شکم را داریم. بسیاری از افراد این بیماری تجربه کرده اند. خبر خوب این است که همه این شرایط رایج را می توان با مکمل های فیبر کمک کرد. خبر بد این است که یافتن بهترین مکمل فیبر برای بدن خاص شما می تواند یک چالش باشد. اما آیا به مکمل فیبر نیاز داریم؟ اگر شما هم مانند اکثر افراد با این مساله مواجه هستید، به بهترین مکمل فیبر نیاز خواهید داشت.

دستورالعمل های غذایی

دستورالعمل های غذایی توصیه می کنند که بین ۲۲ تا ۳۴ گرم فیبر در روز بسته به سن و جنسیت تعیین شده در هنگام تولد مصرف کنید. با این حال، مطالعات نشان می دهد که تنها حدود ۵ درصد از بزرگسالان در رژیم غذایی خود فیبر کافی دریافت می کنند، در حالی که یک فرد متوسط فقط ۱۶ گرم در روز دریافت می کند.

مکمل های غذایی سرشار از فیبر

در حالی که همیشه بهترین کار این است که سعی کنید فیبر خود را با خوردن میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، لوبیا و سایر حبوبات به دست آورید، اما کاملاً واضح است که بسیاری از ما این کار را انجام نمی دهیم. در این صورت، ممکن است تصمیم بگیرید که بهترین مکمل فیبر را به برنامه روزانه خود اضافه کنید.

هرکسی که تشخیص پزشکی سندرم روده تحریک‌پذیر داشته باشد و همچنین افرادی که از ناراحتی‌های شکمی مانند یبوست، اسهال، اتساع شکم، نفخ، گاز رنج می‌برند، احتمالاً هر یک از این افراد کاملاً از فیبر درمانی سود خواهند برد.

بهترین مکمل فیبر

آنچه در مورد مکمل های فیبر باید بدانید

همه مکمل‌های فیبر در جهت یک هدف مشترک عمل می‌کنند که به شما کمک می‌کند بهتر دفع داشته باشید. اما اینجا جایی است که همه چیز پیچیده می شود. انواع مختلفی از مکمل های فیبر وجود دارد و همه آنها برای هر فردی مناسب نیستند. تشخیص اینکه کدام یک برای شما بهترین است می تواند چالش برانگیز باشد.

برای شروع باید گفت، بهترین مکمل فیبر به طور کلی حاوی یکی از دو نوع اصلی فیبر هستند. آنها اهداف مشابهی در بدن شما دارند اما عملکرد کمی متفاوت دارند:

 

  • فیبر محلول، که می تواند در آب حل شود، با عبور از روده، ماده ای ژل مانند را تشکیل می دهد، به کاهش التهاب در بدن کمک می کند و می تواند به مدیریت اسهال و یبوست کمک کند.
  • فیبر نامحلول مایعات را جذب می کند و به مواد دیگر می چسبد تا به شکل گیری مدفوع کمک کند. این امر منجر به اجابت مزاج نرمتر، حجیم تر و منظم تر می شود و می تواند برای رفع یبوست مفید باشد.
  • فیبر همچنین می تواند قابل تخمیر باشد، به این معنی که به تغذیه باکتری های دوستدار روده کمک می کند. فیبر محلول معمولاً قابل تخمیر است، اما برخی از فیبرهای نامحلول نیز قابل تخمیر هستند.

انواع مکمل فیبر

انواع متداول فیبر موجود در مکمل ها عبارتند از:

 

  • صمغ اقاقیا
  • پلی کربوفیل کلسیم
  • بذر کتان
  • اینولین
  • متی سلولز
  • پسیلیوم
  • دکسترین گندم

ماده موجود در بهترین مکمل فیبر می‌تواند طبیعی باشد (به این معنی که مستقیماً از منابع گیاهی مانند بذر کتان می‌آید) یا مصنوعی (به این معنی که حداقل از مقداری پردازش یا اصلاح حاصل می‌شود، مانند متیل سلولز).

پیشنهاد مطالعه :تولید کنندگان برتر شلوار جین ترکیه

اشکال متنوع مکمل فیبر

هنگام خرید مکمل‌ها، می‌بینید که آن‌ها در اشکال مختلفی هستند:

 

  • پودرهایی که با آب یا مایعات دیگر مخلوط می کنید.
  • کپسول هایی که می بلعید.
  • آدامس هایی که می جوید.
  • کراکر، کلوچه، غلات یا اسنک بار که به عنوان غذا مصرف می شود.

بهترین مکمل فیبر

نکات مهم درباره بهترین مکمل فیبر

در اینجا چند نکته دیگر در مورد بهترین مکمل فیبر وجود دارد:

  • برخی ممکن است حاوی قند یا سایر مواد افزودنی باشند.
  • برخی ممکن است با داروهایی که قبلاً مصرف می‌کنید تداخل داشته باشند.
  • برخی از آنها بیشتر از دیگران باعث درد گاز، گرفتگی و گوز می شوند.
  • برخی از آنها گران تر از سایرین هستند، به خصوص هنگام مقایسه مارک های نام تجاری با ژنریک.
  • به طور کلی، پیمایش در این منظره آسان نیست.

انتخاب مکمل فیبر

چگونه مکمل فیبری را انتخاب کنید که برای شما مناسب است؟البته که انتخاب های زیادی دارید. اما واضح است که هیچ راه حلی برای همه وجود ندارد. علائم هر فرد متفاوت است و بهترین مکمل فیبر در هر نوع- چه قرص باشد یا پودر، محلول یا نامحلول – تفاوت های ظریف خاص خود را ارائه می دهد.

بنابراین، قبل از اینکه تصمیم بگیرید به سادگی به مکملی با رنگارنگ ترین برچسب، پایین ترین قیمت یا بالاترین رتبه بندی بسنده کنید، این را در نظر بگیرید: با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید.

آنها باید بدانند آیا علائم شما در درجه اول یبوست، اسهال، یا کمی از هر دو است؟ یا شاید گاز و نفخ بیشتر از اسهال یا یبوست آزارتان می دهد. آیا علائم شما در تمام طول زندگی وجود داشته یا تازه شروع شده است؟ و برای چه شرایط پزشکی دیگری تحت درمان هستید که ممکن است بر شما تأثیر بگذارد؟

همه این سوالات هنگام انتخاب  بهترین مکمل فیبر می توانند در تعیین اینکه کدام مکمل برای موقعیت خاص شما مناسب است، نقش داشته باشند.

پیشنهاد مطالعه :معرفی چراغ مطالعه GRITIN

مشورت با پزشک خود

دلیل دیگری وجود دارد مراجعه به پزشک نیز انتخاب خوبی برای شروع باشد. این است که ۱۰ تا ۱۵ درصد از افراد مبتلا به شکایات روده ممکن است بیماری های ارگانیک مانند سرطان روده بزرگ یا بیماری التهابی روده داشته باشند. بنابراین، اگر علائمی دارید که شما را آزار می دهد یا در سبک زندگی شما اختلال ایجاد می کند، بدن شما می گوید که چیزی اشتباه است و باید بررسی شود.

استفاده از فیبر برای مشکلات روده ای

با وجود اینکه فیبر رژیمی فواید زیادی برای سلامتی دارد، اما اکثر ما از دریافت کافی محرومیم. مکمل های فیبر می توانند در این موارد بسیار مفید باشند، به خصوص برای کمک به مدیریت مشکلات روده مانند یبوست و اسهال استفاده از بهترین مکمل فیبر مهم است.

با این حال، انتخاب یک مکمل مناسب مهم است و ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی شما می‌تواند منبع اصلی شما باشد و شما را به سمت بهترین مکمل برای علائمتان راهنمایی می‌کند و در مورد مسائلی مانند زمان و دفعات مصرف آن بحث می‌کند.

بهترین مکمل فیبر

سرطان روده بزرگ یا بیماری التهابی روده

در حالی که آنها در حال انجام هستند، ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما می تواند بیماری های جدی را که ممکن است پشت علائم شما باشد، مانند سرطان روده بزرگ یا بیماری التهابی روده، رد کند. در واقع، سرطان روده بزرگ سومین سرطان شایع و دومین علت مرگ ناشی از سرطان است. اما باید گفت که توصیه‌های کلی برای مصرف بهترین مکمل فیبر وجود ندارد.

پیشنهاد مطالعه :نکات کاربردی برای فروش موفق در eBay

جمع بندی

سیستم گوارش هرکسی متفاوت است و آنچه برای یک فرد مفید است حتی احتمال دارد برای دیگری مضر باشد. توصیه می شود مکمل خود را با کمک یک ارائه‌دهنده، چه پزشک مراقبت اولیه یا یک متخصص گوارش، انتخاب کنید.

ارسال نظر کاربران درباره این محصول چه میگویند

نفر اولی باشید که در این باره نظر می دهید

پست های اخیر پربازدید

معرفی گجت‌های روشنایی در آمازون

گجت‌های روشنایی در آمازون : روشنایی هوشمند یکی از حوزه‌هایی است که به سرعت در حال رشد است و بسیاری از افراد به دنبال ارتقاء سیستم روشنایی منزل خود با استفاده از گجت‌های مدرن و کارآمد هستند. در این مقاله به معرفی چند گجت روشنایی محبوب و پرطرفدار در آمازون می‌پردازیم که می‌توانند تجربه‌ای جدید […]

تاریخ‌های مهم تخفیف‌های بزرگ آمازون

آمازون، یکی از بزرگترین خرده‌فروشان آنلاین جهان، به طور منظم تخفیف‌های ویژه و فروش‌های بزرگ برگزار می‌کند که خریداران می‌توانند از آنها برای خرید محصولات مختلف با قیمت‌های بسیار مناسب استفاده کنند. در این مقاله به بررسی مهمترین تاریخ‌هایی که آمازون تخفیف‌های زیادی ارائه می‌دهد، می‌پردازیم. پرایم دی (Prime Day) زمان: اواسط جولای پرایم دی […]

آمازون: غول تجارت الکترونیک و دنیای دیجیتال

آمازون، به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های جهان در زمینه تجارت الکترونیک، تکنولوژی و خدمات وب، نقش بسیار مهمی در شکل‌دهی به دنیای دیجیتال امروز ایفا کرده است. این شرکت در سال ۱۹۹۴ توسط جف بزوس تأسیس شد و از آن زمان تا کنون، مسیر طولانی و پر فراز و نشیبی را طی کرده است […]

بهترین سایت‌های خرید وسایل لوکس

در دنیای امروز، خرید وسایل لوکس به یکی از نشانه‌های سبک زندگی برتر و رفاه تبدیل شده است. وسایل لوکس شامل انواع محصولات از جمله ساعت‌های گران‌قیمت، جواهرات، لباس‌های برند، و لوازم جانبی لوکس هستند. اینترنت و فروشگاه‌های آنلاین این امکان را فراهم کرده‌اند که به‌راحتی و بدون نیاز به سفر به فروشگاه‌های فیزیکی، وسایل […]