تاریخ انتشار : ۱۴۰۲,آبان,۲۹

شرایط بازگشت خرید در ایبی

ای‌بِی نویسنده : تیم محتوا

به‌عنوان یک خریدار eBay، ممکن است گهگاه لازم باشد کالایی را که آنلاین خریده‌اید برگردانید. چه به دلیل نقص محصول، دریافت کالای اشتباه، پشیمانی خریدار یا دلیل دیگری برای ارسال مجدد محصول به فروشنده باشد. در این مقاله، مراحل دقیق و نکات مربوط به نحوه بازگرداندن اقلام در eBay و بازپرداخت را خواهید آموخت.

پیشنهاد مطالعه :خرید کت های چرم در بلک فرایدی

سیاست بازگشت eBay چیست؟

به طور رسمی، eBay  سیاست بازگشت سخت و سریعی مانند آمازون ندارد و فروشندگان eBay معمولاً در هنگام فروش سیاست‌های بازگشت خود انعطاف‌پذیرتر هستند. گفته می‌شود، eBay نشان می‌دهد که فروشندگان معمولاً ۳ روز کاری برای پاسخ به درخواست‌های بازگشت و ۲ روز کاری برای پردازش بازپرداخت قبل از اینکه eBay از خریدار پشتیبانی کند، فرصت دارند.

در مواردی که کالا به دستتان نرسیده، آسیب دیده باشد یا با فهرست مطابقت نداشته باشد، eBay از طریق سیاست ضمانت برگشت پول، بازپرداخت را پوشش می دهد و شما برای بازگرداندن اقلام در eBay باید بازپرداخت کامل را دریافت کنید.

در مورد خط مشی بازگرداندن فروشندگان، حتماً باید قبل از خرید یک کالا با این موضوع آشنا شوید، زیرا ممکن است برخی از فروشندگان اصلاً سیاست بازگشت نداشته باشند که در دسته هایی قدیمی و مواد مصرفی قابل اجراست.

اگر چنین سیاستی وجود نداشته باشد، تنها راه بازپرداخت از طریق ضمانت بازگشت پول و خط مشی محافظت از خریدار است که قبلاً ذکر شد. فروشندگان eBay عموماً سیاست ها و دستورالعمل های بازگشت خود را در صفحه جزئیات محصول ارائه می دهند.

بازگرداندن اقلام در eBay

اجازه بازگشت از سوی فروشنده

اگر فروشنده بازگرداندن اقلام در eBay را تایید کند، می توانید صفحه محصول را باز کنید و زیر تخمین حمل و نقل را بررسی کنید. بسیاری از فروشندگان سیاست بازگشت ۳۰ روزه را ارائه می دهند و بسته به دلیلی که برای بازگرداندن اقلام ذکر می کنید، هزینه های حمل و نقل بازگشت را پرداخت می کنند.

با این حال، به خاطر داشته باشید که برخی از فروشندگان نشان می دهند که خریدار باید هزینه حمل و نقل برگشتی را در فهرست محصول بپردازد، به این معنی که شما مقداری از جیب خود را برای پس فرستادن کالا خرج خواهید کرد.

این موضوع در مواردی نیز صادق است که دلیل بازگرداندن کالا تحت ضمانت eBay نباشد، در این صورت، فروشنده ممکن است هزینه کامل کالا را به شما بازپرداخت کند، اما هزینه برگرداندن کالای مرجوعی را از شما دریافت می‌کند. در صورتی که کالا هنوز در وضعیت قابل فروش باشد باید برای بازگرداندن اقلام در eBay هزینه کنید.

پیشنهاد مطالعه :خرید قطعات الکترونیکی از آمازون

چگونه می توانم درخواست بازگشت را در eBay آغاز کنیم؟

برای درخواست بازگرداندن، به حساب ایبی وارد شوید و به Purchase History بروید. سپس، کالای مرجوعی موردی را بیابید و روی دکمه More Actions ضربه بزنید. در مرحله بعد Return this item را انتخاب کنید و دستورالعمل های ارائه شده را دنبال کنید. اطمینان حاصل کنید که جزئیات مربوط به دلیل بازگشت را ارائه کرده و پیوست‌ها و عکس‌هایی را اضافه کنید که به شما در توجیه بازپرداخت کمک می‌کند.

به یاد داشته باشید که فروشندگان مختلف در eBay ممکن است فرآیندهای بازگرداندن اقلام در eBay متفاوتی داشته باشند (اگرچه اساساً در اکثر موارد مشابه هستند). مطمئن شوید که سیاست های بازگشت فروشنده خود را بررسی کرده و اطمینان حاصل کنید که تمام الزامات آنها را برآورده می کنید.

چگونه می توانم یک مورد را برای بازگشت در eBay بسته بندی کنم؟

در بیشتر موارد، فروشنده دستورالعمل خاصی برای بسته بندی خواهد داشت و یک برچسب حمل و نقل برگشت را برای شما ارسال می کند که می توانید آن را به بسته برگشتی بچسبانید. نکته مهم در اینجا این است که از بسته بندی اصلی کالا و دقیقاً نحوه دریافت آن یا سایر مواد بسته بندی مناسب (اگر نسخه اصلی دیگر در دسترس نیست) استفاده کنید تا مطمئن شوید که بازپرداخت یکپارچه خود را دریافت می کنید.

همچنین به یاد داشته باشید که کالا را به طور ایمن بسته بندی کنید تا در حین حمل و نقل آسیب نبیند. مهم است که اقلام را با همان شرایط به فروشنده بازگردانید تا از بازپرداخت آن اطمینان حاصل کنید.

بازگرداندن اقلام در eBay

چگونه می توانم یک کالا را در eBay به فروشنده برگردانم؟

پس از اتمام بسته‌بندی کالا برای بازگشت، اکنون باید از دستورالعمل‌های حمل و نقل فروشنده که در فرآیند بازگشت ارائه شده است پیروی کنید. اگر برچسب حمل و نقل پیش پرداختی ارائه شده است، آن را پرینت بگیرید و به بسته وصل کنید.

پیشنهاد مطالعه :جدیدترین فناوری در لپتاپها

شماره رهگیری را تا زمان بازگرداندن اقلام در eBay حفظ کنید. در مواردی که چاپ برچسب حمل و نقل برگشتی گزینه ای نیست، می توانید برای درخواست دستی با فروشنده، روی تماس با فروشنده کلیک کنید. همچنین می توانید برچسب حمل و نقل برگشتی را از اداره پست یا خدمات پیک دریافت کنید.

اگر از این روش استفاده می کنید، مطمئن شوید که اطلاعات ردیابی برچسب را به بسته اضافه کنید تا به فروشنده اطلاع دهید که کالا در راه است.

بازگرداندن اقلام در eBay

بازپرداخت در eBay چقدر طول می کشد؟

تایید مربوط به بازگرداندن و باز پرداخت از سوی فروشنده ارسال خواهد شد. پس از بازگرداندن اقلام در eBay توپ اکنون در زمین فروشنده است و آنها کالا را بررسی می کنند تا تأیید کنند که در همان شرایط زمانی است که شما آن را خریداری کرده اید. اگر همه چیز پس از بازرسی بررسی شود، فروشنده بازپرداخت شما را صادر می کند.

eBay می گوید که پس از شروع فرآیند بازگشت، فروشنده باید ظرف ۳ روز کاری با شما تماس بگیرد. در مورد بازپرداخت، فروشندگان معمولاً به محض اینکه کالا را در عرض ۲ تا ۳ روز کاری پس می گیرند، بازپرداخت را صادر می کنند، پس از آن این امکان را دارید به eBay درخواست دهید که کمک کند.

دوره انتظار برای بازگرداندن پول شما به نحوه پرداخت اصلی شما بستگی دارد که معمولاً می تواند ۳ تا ۵ روز کاری یا تا ۳۰ روز کاری در برخی موارد باشد. اطلاعات بیشتر را از کارشناسان زاکولا جویا شوید.

اشتراک گذاری مطلب
ارسال نظر
نفر اولی باشید که درباره این محصول نظر میدهید
کاربران در مورد این محصول چه میگویند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادهایی برای شما

flipperzero فلیپر زیرو
100%

14,254,987 تومان

17500000

Copyright © 2012 - 2020 zakoola.com All Rights Reserved.
ورود