تاریخ انتشار : ۱۴۰۱,اردیبهشت,۰۶

معرفی برند اوکلی  Oakley

نویسنده : تیم محتوا

برند Oakley یکی از بزرگترین برندهای عینک آفتابی در جهان است. در سال ۱۹۷۵، جیمز جانارد، یکی از طرفداران مشتاق موتور کراس، می خواست قدرت گرفتن دوچرخه های موتور کراس را افزایش دهد. در آن زمان دسته ‌های موتور کراس با پلاستیک پوشانده می‌شدند که لغزنده می ‌شد، به خصوص وقتی خیس یا گل‌ آلود بود.

به دنبال حل این مشکل، جانارد یک ماده لاستیکی منحصر به فرد ایجاد کرد و Unobtainium را در پشت تنه خود ساخت. سرانجام، جیم  جانارد در راستای توسعه فعالیت های خود، به تولید عینک های برند اوکلی روی آورد. زمینه ای که در نهایت او را متحول کرد.

پیشنهاد مطالعه :معرفی برند ورساچه

عینک های برند اوکلی

به عنوان اولین تلاش در زمینه عینک، اوکلی The Oakley Goggle را منتشر کرد. تنها با چند رنگ موجود، در اصل برای دوچرخه سواری خاکی و موتور کراس طراحی شده بود و از بازاری که زمینه آنها ساخته بود، استفاده می کرد. آنها به زودی O Frame و Pro Frame را دنبال کردند. اندکی پس از آن در سال ۱۹۸۳، برند اوکلی گامی منطقی را در عینک اسکی با قاب O برداشت. با بهره گیری از طرح های مشابه از خطوط موتور کراس، این اولین توسعه Oakley فراتر از موتور کراس بود.

برند Oakley

اولین عینک آفتابی اوکلی

در سال ۱۹۸۴، برند Oakley دستگیره O Wing را منتشر کرد که آخرین دستگیره اصلی آن بود. در این دوره تمرکز و تلاش اوکلی بر روی عینک آغاز شد. شروع با اولین سری خود، Oakley Lite انجام شد و مدت کوتاهی پس از آن توسط Factory Pilot Eyeshades ادامه یافت.

هر دو جفت از لنزهای بزرگ مانند ویزور و طراحی های فول فریم که به طور خاص برای ورزش ساخته شده اند، استفاده می کردند. اینها صعود اوکلی به برتری عینک را آغاز کردند. در این مرحله، برند اوکلی کاملاً روی ورزش متمرکز بود. از دستگیره ‌ها تا عینک ‌های آفتابی دوچرخه‌سواری، دویدن اولیه، این شرکت در حال ساخت تجهیزات سطح بالا بود.

پیشنهاد مطالعه :بهترین دوربین های ورزشی

Frogskins اصلی

در سال ۱۹۸۵، Oakley Frogskins را منتشر کرد. اولین قاب سبک زندگی آنها در بازار به شمار می آمد. رقیبی برای Ray-ban Wayfarer که قبلاً محبوب بود، اولین محصولات برند Oakley بودند که از طراحی لنز دوگانه برخوردار می شدند. قبل از این، همه فریم ها دارای لنزهای گیره ای بودند که در بالا ذکر شد.

همراه با Frogskins، در دهه ۱۹۸۰ قاب های ورزشی نوآورانه جدیدی از Oakley به ارمغان آورد. در سال ۱۹۸۵، آنها Blades را که یکی از پیشگامان لنزهای محافظ مخصوص ورزش بود، منتشر کردند. Blades به زودی توسط Mumbo در سال ۱۹۸۹ دنبال شد.

این تیغه ها در یک دوره بسیار محدود معرفی شدند و در نهایت به M Frame تبدیل گردیدند. در طول دهه ۹۰ و حتی امروز، قاب M همچنان یکی از محبوب ترین جفت های ورزشی اوکلی است. آن‌ ها به‌ ویژه در ارتش، با نسخه‌های بالستیک موجود به‌علاوه تخفیف‌های قابل توجه از طریق Oakley Standard Issue، طرفدارانی را به دست آورده‌اند.

در اوایل دهه ۹۰، اوکلی با جفت ‌های ورزشی مانند M Frame، Minutes و Racing Jackets در کنار قاب‌ های سیمی بر بازار تسلط داشت. واقعاً تا زمان معرفی X-Metal نبود که ایده عینک آفتابی سبک زندگی شروع به کار کرد.

برند Oakley

عینک آفتابی Oakley T Wire

عینک آفتابی Oakley T Wire در سال ۱۹۹۴ معرفی شد. در سال ۱۹۹۵، برند اوکلی ۲۳۰ میلیون دلار در جریان عرضه اولیه سهام خود در بورس نیویورک جمع آوری کرد. سپس تنها یک سال بعد، اوکلی با Luxottica، که در آن زمان بزرگترین تولید کننده و خرده ‌فروش عینک بود، درگیر اختلاف قیمت شد. Luxottica در نهایت محصولات برند Oakley را از قفسه‌ های فروشگاه‌های خود از جمله SunglassHut، Lenscrafters و غیره بیرون کشید.

در سال ۲۰۰۱ و در پاسخ به اختلاف Luxottica، Oakley شروع به خرید چندین برند عینک و خرده فروش کرد. هدف این بود که به تنهایی از لوکسوتیکا مستقل شوند. در این مدت، جیم جانارد، مؤسس، شروع به خرید سهام بیشتری کرد و دارایی های شخصی خود را به ۶۳ درصد از برند Oakley رساند. در نهایت در ۲۱ ژوئن ۲۰۰۷، زمانی که Luxottica شرکت را به قیمت بیش از ۲ میلیارد دلار خریداری کرد، دنیای برند اوکلی برای همیشه تغییر کرد.

پیشنهاد مطالعه :بهترین برند کفش کوهنوری

معرفی X-Metal

در سال ۱۹۹۷، اوکلی اولین عینک آفتابی X-Metal را با رومئو معرفی کرد. جیم جانارد که در طول تاریخ اوکلی به طراحی مخرب اعتقاد داشت، می خواست یک جفت عینک آفتابی از تیتانیوم بسازد. این عینک آفتابی X-Metal عمدتاً دارای فریم های آلیاژ تیتانیوم برس خورده و صیقلی است که دوران برند اوکلی را برجسته می کند.

X-Metals در کارخانه Oakley’s Novada “bunker” با استفاده از یک فرآیند پر زحمت طراحی و تولید شد. با نادیده گرفتن انتشار مجدد، دوران X-Metal اساساً از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۲ ادامه یافت، زمانی که X-Squared بازنشسته شد.

بسیاری از مجموعه داران Oakley، IPO را نقطه عطفی در تاریخ برند Oakley می دانند. در نهایت، با گذشت زمان، X-Metals و طراحی های مخرب محو شدند. بدیهی است که جیم جانارد دیگر مسئول نیست، اگرچه این شرکت هنوز پناهگاه و فرهنگ نوآورانه خود را حفظ کرده است.

برند Oakley

نوآوری های برند اوکلی

در سال های گذشته، اوکلی شروع به انتشار مجدد جفت های مورد علاقه طرفداران مانند ژولیت، ژاکت چشم، Over The Top و موارد دیگر کرده است. اخیراً ما شاهد نوآوری های بیشتری از برند Oakley با لنزهای آنها هستیم. در سال ۲۰۱۵، لنزهای Oakley Prizm عرضه شدند و اپتیک ورزشی را برای همیشه تغییر دادند. این لنزها برای افزایش کنتراست با نسخه های تنظیم شده لنزهای ارائه شده برای ورزش های متعدد طراحی شده اند. در چند سال گذشته، برند اوکلی لنزهای Prizm را از ورزش به زندگی روزمره سوق داده است. اکنون می‌توانید لنزهایی را که تقریباً در هر فریم سبک زندگی جدیدی مانند Savitar یا Sylas وجود دارد، پیدا کنید. برای خرید این محصولات، با زاکولا همراه باشید.

اشتراک گذاری مطلب
ارسال نظر
نفر اولی باشید که درباره این محصول نظر میدهید
کاربران در مورد این محصول چه میگویند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادهایی برای شما

flipperzero فلیپر زیرو
100%

14,254,987 تومان

17500000

Copyright © 2012 - 2020 zakoola.com All Rights Reserved.
ورود