تاریخ انتشار : ۱۴۰۲,فروردین,۲۱

مزون اخراج دسته جمعی نیروی کار شرکت خود را آغاز کرد

نویسنده : تیم محتوا

آمازون اخراج‌ های گسترده در رده‌ های شرکت ‌های خود را آغاز کرده است و به آخرین شرکت فناوری تبدیل شده است که نیروی کار خود را در میان نگرانی ‌های فزاینده در مورد محیط اقتصادی گسترده‌تر کاهش می‌دهد. انتظار می رود آمازون ۱۰ هزار کارمند را اخراج کند.

آمازون در برخی از شرکت های خود، اخراج های گسترده ای را شروع کرده و به یکی از شرکت های فناوری تبدیل گردیده که پرسنل خود را در این شرایط خاص محیط اقتصادی، به صورت فزاینده ای اخراج می کند.

روز سه شنبه، این شرکت به مقامات منطقه ای در کالیفرنیا اطلاع داد که حدود ۲۶۰ کارگر را در مراکز مختلف که دانشمندان داده، مهندسان نرم افزار و سایر کارکنان شرکت را استخدام می کنند، اخراج خواهد کرد. این کاهش مشاغل از ۱۷ ژانویه آغاز می شود.

آمازون مشخص نمی کند که چه تعداد اخراج بیشتر از مواردی که از طریق قانون اعلان تنظیم و بازآموزی کارگران کالیفرنیا تأیید شده است که به عنوان WARN نیز شناخته می شود و شرکت ها را ملزم می کند در صورت داشتن ساعت کاری تمام وقت یا بیشتر، ۶۰ روز اخطار ارائه دهند.

کارگران پاره وقت آمازون بیش از ۱.۵ میلیون کارگر در سراسر جهان استخدام می کند که عمدتاً از کارگران ساعتی تشکیل شده است. این غول خرده‌فروشی آنلاین، مانند سایر غول‌های فناوری و رسانه‌های اجتماعی، در طول همه‌گیری کووید-۱۹، سود قابل‌توجهی را تجربه کرد، زیرا خریداران خانه‌دار اقلام بیشتری را به صورت آنلاین خریداری کردند.

اما رشد درآمد با کاهش بدترین وضعیت همه‌گیری کاهش یافت و مصرف‌کنندگان کمتر به تجارت الکترونیک متکی بودند. این شرکت مستقر در سیاتل در سال جاری دو ضرر متوالی را گزارش کرد که عمدتاً ناشی از کاهش ارزش سرمایه گذاری سهام آن در استارت آپ خودروهای الکتریکی Rivian Automotive بود.

مزون اخراج دسته جمعی نیروی کار شرکت خود را آغاز کرد

این شرکت در سه ماهه سوم به سودآوری بازگشت، اما سرمایه‌گذاران نسبت به درآمد ضعیف‌تر از حد انتظار و پیش‌بینی‌های ضعیف آن برای سه ماهه جاری، که معمولاً به دلیل فصل خرید تعطیلات برای خرده‌فروشان خوب است، ناراحت بودند.

در تلاشی برای کاهش هزینه‌ها، آمازون در حال حاضر برخی از پروژه‌های خود را از بین برده است از جمله شرکت تابعه  fabric.com،  Amazon Care  و ربات تحویل خانه با اندازه سبک تر. Scout همچنین با به تأخیر انداختن  یا لغو برنامه‌های برخی انبارهای جدید در سراسر کشور، ردپای فیزیکی خود را کاهش داده است. و برایان اولساوسکی، مدیر مالی آمازون گفته است که این شرکت در حال آماده شدن برای دوره رشد کندتر است و در آینده نزدیک مراقب استخدام خواهد بود.

اخراج های دسته جمعی در آمازون به ندرت اتفاق می افتد، اما این شرکت در سال های ۲۰۱۸ و در سال ۲۰۰۱ در طول سقوط دات کام، چندین بار کاهش کار داشته است. در سمت انبار، غول تجارت الکترونیک معمولاً نیروی کار خود را از طریق فرسایش کاهش می دهد.

این شرکت در مواجهه با هزینه‌های بالا، اوایل این ماه اعلام کرد که استخدام در میان نیروی کار شرکتی خود را متوقف می‌کند و به توقفی که چند هفته قبل در بخش خرده‌فروشی اعمال کرد، اضافه کرد. اما اخراج ها دور از دسترس نبود.

طبق پست‌ های لینکدین، کارمندانی که در واحدهای مختلف از جمله دستیار صوتی الکسا و پلتفرم بازی ابری آمازون لونا کار می‌کنند، گفتند روز سه ‌شنبه اخراج شدند. برخی از آنها در سیاتل، جایی که دفتر مرکزی شرکت دارد، مستقر بودند.

دیوید لیمپ، معاون ارشد این تیم، در یادداشتی به تیم دستگاه‌ها و خدماتی که آمازون در وب‌سایت خود به اشتراک گذاشت، گفت که این شرکت در حال ادغام برخی تیم‌ها و برنامه‌ها است. او گفت که به کسانی که در این فرآیند اخراج شده ‌اند، اطلاع داده شده و آمازون کمک های خود را در یافتن شغل های جدید به این افراد ارائه خواهد کرد.

اگر کارمندی نتواند نقش جدیدی در شرکت پیدا کند، لیمپ گفت که آمازون پرداختی برای اخراج، پشتیبانی از استخدام خارجی و مزایای انتقالی را ارائه خواهد کرد. این غول خرده‌فروشی از غول‌های فناوری دیگری پیروی می‌کند که در چند هفته گذشته مشاغل خود را کاهش داده‌اند که نسبت به اوایل سال جاری، زمانی که کارگران فناوری تقاضای زیادی داشتند، تغییر کرد.

مادر فیسبوک، متا، در هفته گذشته بیان کرد ۱۳ درصد از پرسنل که شامل ۱۱۰۰۰ نفر می شود را از شرکت های خود را اخراج می کند. ایلان ماسک، به عنوان مدیرعامل جدید توییتر، نیز نیروی کار خود را کاهش داد و بدین ترتیب پرسنل این بخش به نیمه رسید.

در ادامه، دانیل آیوز، تحلیلگر اوراق بهادار Wedbush، گفت که او معتقد است آمازون احتمالا پرسنل و سرمایه گذاری خود را در بخش هایی که سودآوری لازم را دارند، همچون بخش رایانش ابری AWS باقی خواهد گذاشت، در حالی که در مناطقی غیر سودده مانند الکسا، هزینه ها را کاهش می دهد.

در صورتی که اخبار آمازون را دنبال می کنید و یا برای خرید از این فروشگاه خرده فروشی به کمک نیاز دارید، می توانید از خدمات زاکولا بهره مند شوید. زاکولا امکان خرید ارزی و ارسال کالا به ایران را برای شما فراهم می کند.

 

 

اشتراک گذاری مطلب
ارسال نظر
نفر اولی باشید که درباره این محصول نظر میدهید
کاربران در مورد این محصول چه میگویند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادهایی برای شما

flipperzero فلیپر زیرو
100%

14,254,987 تومان

17500000

Copyright © 2012 - 2020 zakoola.com All Rights Reserved.
ورود