راهنمای نحوه عملکرد ضمانت برگشت پول ایبی

ای بی
زمان مطالعه :‌۵ دقیقه

بازده نهایی و سوددهی، بخشی از تمام کسب و کارهای خرده فروشی است، اما زمانی که فروشنده ای بی هستید، باید مراحل بازگرداندن eBay را دنبال کنید و گاهی اوقات نتیجه از کنترل شما خارج است. ما شما را از طریق فرآیند بازگرداندن eBay، پرداخت هزینه پست برگشت و نحوه عملکرد ضمانت برگشت پول ایبی راهنمایی می کنیم.

چه سیاست بازگشتی را در eBay پیشنهاد می کنید؟

همه فروشندگان در eBay، تجاری و خصوصی، باید یک خط مشی بازگشت را بیان کنند. فروشندگان خصوصی می توانند اظهار کنند که بازپرداخت را قبول نمی کنند، اما همچنان مشمول ضمانت برگشت پول eBay هستند. فروشندگان تجاری باید مشتریان را از حق انصراف خود آگاه کنند و به خریداران حداقل ۱۴ روز فرصت دهند تا درخواست بازگشت بدهند.

خط مشی بازگشت شما باید دستورالعمل های روشنی در مورد نحوه بازگرداندن یک کالا و هرگونه استثناء مانند فروش بین المللی داشته باشد. بازپرداخت باید با استفاده از روشی انجام شود که خریدار با آن پرداخت کرده است، مگر اینکه به توافق دیگری برسید.

نحوه عملکرد ضمانت برگشت پول ایبی

هزینه پست برای بازگشت eBay با چه کسی است؟

بهتر است ابتدا از نحوه عملکرد ضمانت برگشت پول ایبی  آگاهی داشته باشید. دلیل بازگشت هر چه باشد، تا زمانی که در بازه زمانی مناسب درخواست شده باشد، باید هزینه اصلی پست را بازپرداخت کنید. اینکه چه کسی هزینه بازگرداندن کالا را می پردازد بستگی به شرایط دارد:

اگر کالا به دلیل معیوب بودن، نه آنطور که در پست توضیح داده شده است، بازگردانده شود، فروشنده باید هزینه پست برگشت را بپردازد. با این حال، اگر خریداران بخواهند کالا را به هر دلیل دیگری ظرف ۱۴ روز برگردانند، باید برای بازگرداندن آن هزینه بپردازند (تا زمانی که این موضوع را در لیست خود به وضوح بیان کرده باشید).

اگر مجبور به پرداخت هزینه های پست برگشت و استفاده از برچسب eBay هستید، هزینه در صورتحساب فروشنده ماهانه بعدی شما به عنوان کارمزد لحاظ می شود.

پیشنهاد مطالعه :نحوه خرید از سایت علی بابا

فرآیند بازگشت eBay

eBay  بازگرداندن اقلام و نحوه عملکرد ضمانت برگشت پول ایبی را برای خریداران بسیار آسان می کند، بنابراین مهم است که فرآیند را کاملاً درک کنید و چه زمانی باید اقدام کنید:

 

  • خریدار در My eBay درخواست بازگشت می دهد و از طریق ایمیل به شما اطلاع داده می شود.
  • شما ۸ روز تقویمی فرصت دارید تا درخواست بازگشت را بررسی کرده و اقدام کنید.

شما می توانید:

  • بازگشت را بپذیرید و برچسب بازگشت را در اختیار خریدار قرار دهید
  • وجه را به خریدار بازپرداخت کنید و اجازه دهید کالا را نگه دارد (اگر ارزش وقت و هزینه برای پردازش بازگشت را ندارد)
  • پیشنهاد بازپرداخت جزئی و خریدار کالا را نگه می دارد
  • به خریدار پیام ارسال کنید تا مشکل را حل کند.

اگر پس از آگاهی از نحوه عملکرد ضمانت برگشت پول ایبی،  بازپرداخت را بپذیرید، خریدار ۱۴ روز کاری از زمانی که برای اولین بار بازپرداخت را باز کرده فرصت دارد تا آن را پس دهد. پس از دریافت کالا، باید آن را بررسی کنید و مطمئن شوید که با خط مشی eBay در مورد شرایط محصولات برگشتی مطابقت دارد.

پس از آن باید ظرف ۶ روز کاری به خریدار بازپرداخت کنید. هزینه های ارزش نهایی eBay به عنوان اعتبار در فاکتور فروشنده بعدی شما نشان داده می شود.

نحوه عملکرد ضمانت برگشت پول ایبی

ضمانت بازگشت پول eBay

اگر خریدار ادعا کند که کالایی را دریافت نکرده است یا با توضیحات مطابقت ندارد، تحت پوشش ضمانت بازگشت پول eBay قرار می گیرد.

محدودیت های زمانی برای بازگشت ضمانت برگشت پول eBay

خریداران ۳۰ روز پس از آخرین تاریخ تحویل تخمینی فرصت دارند تا کالایی را به عنوان دریافت نشده گزارش دهند. آنها باید با شما تماس بگیرند تا بتوانید با به اشتراک گذاشتن جزئیات ردیابی، بررسی مکان بسته یا ارائه بازپرداخت به آنها، مشکل را حل کنید.

بر اساس نحوه عملکرد ضمانت برگشت پول ایبی، شما ۸ روز فرصت دارید تا به خریدار پاسخ دهید: اگر خریدار از پاسخ شما راضی نباشد، می تواند آن را افزایش دهد تا eBay را درگیر کند. ۳۰ روز پس از گزارش عدم دریافت مورد، اگر eBay درگیر نباشد، درخواست به طور خودکار بسته می شود.

اگر eBay درگیر بررسی پرونده شود و اگر آنها به نفع خریدار پی ببرند، eBay  تمام هزینه و هزینه پست را از طریق PayPal بازپرداخت می کند، که شما باید به eBay پرداخت کنید.

خریداران ۳۰ روز پس از تاریخ تحویل واقعی فرصت دارند تا درخواست بازگشت بدهند. شما ۸ روز فرصت دارید تا به درخواست پاسخ دهید: می توانید بازپرداخت یا جایگزینی ارائه دهید. اگر پاسخ ندهید یا آن گزینه‌ها را پیشنهاد نکنید، خریدار می‌تواند از eBay بخواهد که وارد عمل شود. خریدار کالا را پس می دهد اما هزینه پست مرجوعی بر عهده شماست.

پیشنهاد مطالعه :ساعت های ورزشی دیجیتال برای روز پدر

ارسال مرجوعی کالا

مطابق با نحوه عملکرد ضمانت برگشت پول ایبی، خریدار باید ظرف ۱۴ روز پس از شروع مرجوعی کالا را پس دهد. هنگامی که کالای برگشتی را دریافت کردید، ۶ روز کاری فرصت دارید تا مبلغ را به خریدار بازپرداخت کنید. اگر آنها را بازپرداخت نکنید، خریدار می‌تواند از eBay بخواهد تا حداکثر ۱۰ روز کاری پس از مهلت بازپرداخت وارد عمل شود.

اگر خریدار ظرف ۳۰ روز پس از شروع درخواست بازپرداخت (یا سایر مهلت‌های بازپرداخت) از eBay نخواهد وارد عمل شود، درخواست به طور خودکار بسته می‌شود.

نحوه عملکرد ضمانت برگشت پول ایبی

مشکلات با بازگشت eBay

اگر با بازگرداندن eBay مشکلی دارید، مثلاً کالایی بازگردانده نشده است یا آسیب دیده است، باید فقط از طریق پیام‌ها در My eBay با خریدار تماس بگیرید تا سابقه مکالمه وجود داشته باشد. اگر مشکل حل نشد، می توانید از eBay در طول یا پس از فرآیند بازپرداخت کمک بخواهید یا می توانید خرید را در مرکز فروشنده گزارش دهید.

پس از تشدید مشکل در نحوه عملکرد ضمانت برگشت پول ایبی ، خدمات مشتری eBay ارتباطات شما را بررسی می‌کند و می‌توانید حداکثر ۱۰ عکس را به عنوان مدرکی از وضعیت یک مورد ارائه دهید. همچنین می‌توانید خریداران را از پیشنهاد قیمت کالاهای خود در آینده مسدود کنید. در اینجا بیاموزید که چگونه از خریداران مشکل دار و کلاهبرداری های eBay جلوگیری کنید.

پیشنهاد مطالعه :بهترین ساعت های Skeleton

خلاصه بازگشت پول در ایبی

  • فروشندگان تجاری باید حداقل ۱۴ روز سیاست بازگشت ارائه دهند.
  • شما باید هزینه اصلی پست را بازپرداخت کنید. در صورت آسیب یا معیوب بودن کالا باید هزینه پست برگشت را بپردازید.
  • پس از درخواست بازگشت، به هر دلیلی، ۸ روز فرصت دارید تا پاسخ دهید.
  • هنگامی که کالای برگشتی را دریافت می کنید، ۶ روز فرصت دارید تا بازپرداخت کنید.
  • eBay به خریداران ضمانت می کند که در صورت عدم دریافت کالا یا متفاوت بودن با توضیحات، وجه را بازپرداخت کنند.
ارسال نظر کاربران درباره این محصول چه میگویند

نفر اولی باشید که در این باره نظر می دهید

پست های اخیر پربازدید

معرفی گجت‌های روشنایی در آمازون

گجت‌های روشنایی در آمازون : روشنایی هوشمند یکی از حوزه‌هایی است که به سرعت در حال رشد است و بسیاری از افراد به دنبال ارتقاء سیستم روشنایی منزل خود با استفاده از گجت‌های مدرن و کارآمد هستند. در این مقاله به معرفی چند گجت روشنایی محبوب و پرطرفدار در آمازون می‌پردازیم که می‌توانند تجربه‌ای جدید […]

تاریخ‌های مهم تخفیف‌های بزرگ آمازون

آمازون، یکی از بزرگترین خرده‌فروشان آنلاین جهان، به طور منظم تخفیف‌های ویژه و فروش‌های بزرگ برگزار می‌کند که خریداران می‌توانند از آنها برای خرید محصولات مختلف با قیمت‌های بسیار مناسب استفاده کنند. در این مقاله به بررسی مهمترین تاریخ‌هایی که آمازون تخفیف‌های زیادی ارائه می‌دهد، می‌پردازیم. پرایم دی (Prime Day) زمان: اواسط جولای پرایم دی […]

آمازون: غول تجارت الکترونیک و دنیای دیجیتال

آمازون، به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های جهان در زمینه تجارت الکترونیک، تکنولوژی و خدمات وب، نقش بسیار مهمی در شکل‌دهی به دنیای دیجیتال امروز ایفا کرده است. این شرکت در سال ۱۹۹۴ توسط جف بزوس تأسیس شد و از آن زمان تا کنون، مسیر طولانی و پر فراز و نشیبی را طی کرده است […]

بهترین سایت‌های خرید وسایل لوکس

در دنیای امروز، خرید وسایل لوکس به یکی از نشانه‌های سبک زندگی برتر و رفاه تبدیل شده است. وسایل لوکس شامل انواع محصولات از جمله ساعت‌های گران‌قیمت، جواهرات، لباس‌های برند، و لوازم جانبی لوکس هستند. اینترنت و فروشگاه‌های آنلاین این امکان را فراهم کرده‌اند که به‌راحتی و بدون نیاز به سفر به فروشگاه‌های فیزیکی، وسایل […]