آیا دستبندهای فلزی مزایای سلامتی دارند؟

معرفی کالا
زمان مطالعه :‌۵ دقیقه

بسیاری از کاربران، هزینه های زیادی را برای دستبندهای فلزی صرف می کنند تا از مزایای سلامتی آنها استفاده کنند. بسیاری از تولیدکنندگان محصولات خود را به عنوان جایگزینی برای مراقبت های پزشکی سنتی به بازار عرضه می کنند. اما آیا این ادعاها حقیقت دارد؟ در اینجا به مزیت سلامتی دستبندهای فلزی می پردازیم.

دستبند فلزی چیست؟

دستبند فلزی یک اکسسوری است که روی مچ دست یا مچ پا بسته می شود و تمام یا قسمتی از آن فلز است. مثالها عبارتند از:

  • دستبندهای تمام فلزی (مس، طلا، تیتانیوم، نقره و …)
  • دستبند و مچ بند مغناطیسی
  • دستبندهای فلزی جزئی (از جمله فلزات تا دستبندهای فلزی کامل)
  • دستبند با روکش فلزی

پیشنهاد مطالعه :بهترین برندهای سرم آبرسان

دستبندهای فلزی برای چه مواردی استفاده می شوند؟

شرکت هایی که دستبندهای فلزی مسی یا مغناطیسی می فروشند ادعا می کنند که محصولات آنها می تواند درد آرتریت روماتوئید را کاهش دهد. سایر ادعاهای مزیت سلامتی دستبندهای فلزی عبارتند از:

  • گردش خون بهتر
  • حذف سموم
  • مسکن درد
  • التهاب کمتر از طریق گشاد شدن عروق خونی
  • سفتی مزاج کمتر
  • انرژی بیشتر
  • بهبودی سریعتر

دستبندهای فلزی ساخته شده از مواد مختلف کاربردهای متفاوتی دارند. به عنوان مثال، گفته می شود که دستبندهای طلا عملکرد مغز را بهبود می بخشد، در حالی که دستبندهای نقره ممکن است عفونت ها را از بین ببرد و سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

 

نکته مشترک در بین همه این ادعاها این است که شواهد علمی کافی برای اثبات یا رد آنها وجود ندارد. مطالعات کافی انجام نشده است که نشان دهد دستبندهای فلزی کار نمی کنند. اما اکثر تحقیقاتی که انجام شده است ادعاهای مربوط به اثربخشی آنها را تا حدی یا کاملاً نادرست نشان داده است.

مزیت سلامتی دستبندهای فلزی

تحقیق در مورد مزیت سلامتی دستبندهای فلزی

یک مطالعه درباره مزیت سلامتی دستبندهای فلزی، اثرات تسکین درد چهار دستبند مسی و دستبند مغناطیسی را در افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید آزمایش کرد. پس از ۵ ماه، آزمودنی‌ها گفتند که در هنگام استفاده از دستبندهای فلزی نسبت به استفاده از مچ بند غیرفلزی، هیچ تسکین بیشتری از درد آرتریت خود احساس نمی‌کنند.

نکات مهم در مورد دستبندهای فلزی

قبل از خرید یک دستبند فلزی باید بدانید:

پوشیدن دستبندهای فلزی ممکن است هیچ مزیتی برای سلامت جسمانی نداشته باشد. آنها به عنوان دارونما عمل می کنند که به تنظیم وضعیت روانی شما در هنگام مواجهه با درد یا بیماری کمک می کنند. آنها از شدت درد شما کم نمی کنند.

برخی از افراد مبتلا به آرتریت به‌رغم عدم وجود اثبات علمی، کاملاً معتقدند که کار می‌کنند. فقط برای بهره مندی از مزیت سلامتی دستبندهای فلزی از تامین کنندگان معتبر خرید کنید. چندین مورد مسمومیت یا آسیب ناشی از دستبندهای فلزی وجود داشته است. در بیشتر موارد، این به این دلیل است که دستبندها با مواد تقلبی یا مضر ساخته شده اند. مطالعات بسیار کمی نشان داده است که تماس با برخی از فلزات فواید روحی و جسمی دارد.

پیشنهاد مطالعه :آشنایی با کیف پول KeepKey

آیا می توانید از دستبندهای فلزی استفاده کنید؟

دستبندهای فلزی برای اکثر افراد بی ضرر هستند. اما آنها برخی باید از آنها اجتناب کنند اگر:

  • ایمپلنت الکترونیکی مانند پیس میکر یا دفیبریلاتور داشته باشید
  • از وسایل الکترونیکی مانند مانیتور هولتر استفاده کنید
  • از پمپ انسولین استفاده کنید
  • باردار هستند
  • به فلزاتی مانند نیکل حساسیت دارند

دستبند هشدار پزشکی Divoti Sport ID

پوشیدن دستبند هشدار پزشکی (اعم از یک دستبند فلزی سنتی یا دستبند سیلیکونی نرم) برای افراد مبتلا به صرع مهم است. این دستبندها به متخصصان فوریت های پزشکی اجازه می دهد تا به سرعت فرد مبتلا به صرع را شناسایی کرده و با مخاطبین اورژانس در تماس باشند.

در صورت عدم امکان برقراری ارتباط قبل، حین یا بعد از تشنج، هر زمان که از خانه خارج می شوید، حتماً از دستبند هشدار پزشکی استفاده کنید تا از مزیت سلامتی دستبندهای فلزی بهره مند شوید. این گزینه از Divoti دارای شناسه پزشکی حکاکی شده قابل جابجایی است که مشخصات شخصی و اطلاعات تماس اضطراری را دارد.

مزیت سلامتی دستبندهای فلزی

Epilepsy Alert Medical Bracelet

مدیبند این دستبند را از سیلیکون درجه پزشکی ساخته است. به گفته این شرکت، این احتمال شکستن یا گم شدن کالا را کاهش می دهد. اگرچه نمی توانید دستبند را سفارشی کنید، اما مقرون به صرفه، راحت و بادوام است و مهمتر از همه، دسترسی و خواندن آن در صورت نیاز آسان است.

دستگاه های فوق، در زیر تشک افراد قرار می گیرند. اگر آنها دچار تشنج شوند، لرزش باعث ایجاد ارتعاشاتی می شود که باعث ایجاد زنگ هشدار می شود. این مانیتورها می توانند برای والدینی که نگران هستند فرزندشان هنگام خواب بدون اینکه بدانند تشنج داشته باشد، آرامش خاطر ایجاد کند.

پیشنهاد مطالعه :بهترین صفحه کلید برای کار و بازی

یک گزینه خوب Emfit Movement Monitor از Epi USA است. این فناوری بالینی اثبات شده از مزیت سلامتی دستبندهای فلزی است و برای نظارت شبانه طراحی شده است و حرکات غیرعادی را که ممکن است فرد در رختخواب انجام دهد (مانند اسپاسم عضلانی) را تشخیص می‌دهد و به مراقب هشدار می‌دهد. این مانیتور دارای یک سنسور برای رفتن به زیر تشک به همراه یک مانیتور کنار تخت است.

مزیت سلامتی دستبندهای فلزی

Emfit Movement Monitor

این سیستم مانیتورینگ همه کاره یک زنگ هشدار تخت کامل با یک باتری پشتیبان، یک فرستنده رادیویی مورد تایید FCC و یک میکروفون داخلی است. می تواند حرکاتی مانند اسپاسم عضلانی، انقباضات غیرمعمول یا لرزش های طولانی مدت را تشخیص دهد. از طریق پیجر رادیویی شامل هر گونه مشکل غیرعادی به مراقبین اطلاع داده می شود.

 

یکی دیگر از از مزیت سلامتی دستبندهای فلزی و گزینه های نظارت بر فرد برای تشنج یک دستگاه دوربین است. این دستگاه ها از دوربین مادون قرمز از راه دور برای تشخیص حرکات استفاده می کنند. اگر فردی که در خواب است حرکات غیرعادی مانند لرزش تشنج داشته باشد، دوربین آلارم ایجاد می کند.

SAMi-3  یک سیستم دوربین است که همه چیزهایی را که برای ضبط ویدیو و صدا با کیفیت HD زنده نیاز دارید، ارائه می کند. مانیتور به دنبال لرزش و حرکت موزون و همچنین حرکت غیر ریتمیک است که سایر مانیتورها از آن غافل هستند.

حداکثر چهار نفر می‌توانند دوربین SAMi-3 را از هر نقطه‌ای در زمان واقعی نظارت کنند. به علاوه، SAMi-3 به طور خودکار حرکت را در طول شب ضبط می کند و هر چیزی را که ممکن است بخواهید مشاهده کنید برجسته می کند. برای خرید این دستگاه های کاربردی و بهره مندی از مزیت سلامتی دستبندهای فلزی به سایت آمازون مراجعه کنید.

ارسال نظر کاربران درباره این محصول چه میگویند

نفر اولی باشید که در این باره نظر می دهید

پست های اخیر پربازدید

معرفی گجت‌های روشنایی در آمازون

گجت‌های روشنایی در آمازون : روشنایی هوشمند یکی از حوزه‌هایی است که به سرعت در حال رشد است و بسیاری از افراد به دنبال ارتقاء سیستم روشنایی منزل خود با استفاده از گجت‌های مدرن و کارآمد هستند. در این مقاله به معرفی چند گجت روشنایی محبوب و پرطرفدار در آمازون می‌پردازیم که می‌توانند تجربه‌ای جدید […]

تاریخ‌های مهم تخفیف‌های بزرگ آمازون

آمازون، یکی از بزرگترین خرده‌فروشان آنلاین جهان، به طور منظم تخفیف‌های ویژه و فروش‌های بزرگ برگزار می‌کند که خریداران می‌توانند از آنها برای خرید محصولات مختلف با قیمت‌های بسیار مناسب استفاده کنند. در این مقاله به بررسی مهمترین تاریخ‌هایی که آمازون تخفیف‌های زیادی ارائه می‌دهد، می‌پردازیم. پرایم دی (Prime Day) زمان: اواسط جولای پرایم دی […]

آمازون: غول تجارت الکترونیک و دنیای دیجیتال

آمازون، به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های جهان در زمینه تجارت الکترونیک، تکنولوژی و خدمات وب، نقش بسیار مهمی در شکل‌دهی به دنیای دیجیتال امروز ایفا کرده است. این شرکت در سال ۱۹۹۴ توسط جف بزوس تأسیس شد و از آن زمان تا کنون، مسیر طولانی و پر فراز و نشیبی را طی کرده است […]

بهترین سایت‌های خرید وسایل لوکس

در دنیای امروز، خرید وسایل لوکس به یکی از نشانه‌های سبک زندگی برتر و رفاه تبدیل شده است. وسایل لوکس شامل انواع محصولات از جمله ساعت‌های گران‌قیمت، جواهرات، لباس‌های برند، و لوازم جانبی لوکس هستند. اینترنت و فروشگاه‌های آنلاین این امکان را فراهم کرده‌اند که به‌راحتی و بدون نیاز به سفر به فروشگاه‌های فیزیکی، وسایل […]