تاریخ انتشار : ۱۴۰۲,آذر,۲۹

۵ روش هوش مصنوعی، محیط کار را تغییر می دهد

نویسنده : تیم محتوا

استخدام استعدادهای دارای مهارت هوش مصنوعی در بین ۷۳ درصد کارفرمایان در اولویت قرار دارد. اما از هر چهار نفر که آن را در اولویت می دانند، سه نفر نمی توانند استعداد هوش مصنوعی مورد نیاز خود را پیدا کنند. هوش مصنوعی (AI) در حال حاضر در حال تغییر است. از نحوه عملکرد مشاغل تا نحوه انجام کار.

علاوه بر این، سرعت تغییرات شگفت‌آور است، به طوری که بیش از ۹۰ درصد از کارفرمایان مورد بررسی پیش‌بینی کرده‌اند که تا سال ۲۰۲۸ از راه‌حل‌های مرتبط با هوش مصنوعی در سازمان‌های خود استفاده خواهند کرد.

در اینجا پنج نکته از این گزارش آورده شده است.

بیشتر سازمان ها از هوش مصنوعی استفاده می کنند و انتظار دارند از آن بهره مند شوند

در آینده ای نزدیک در بسیاری از قسمت های جهان تقریباً همه سازمان‌ها دارای هوش مصنوعی خواهند بود. بر اساس این گزارش، ۹۲ درصد از سازمان های مورد بررسی قصد دارند تا سال ۲۰۲۸ از راه حل های مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده کنند.

در حالی که اکثر کارفرمایان (۹۲٪) معتقدند بخش های فناوری اطلاعات آنها بزرگترین ذینفع هوش مصنوعی خواهد بود، آنها همچنین اعتقاد دارند که بخش های دیگر، از فروش و بازاریابی (۸۵٪) تا منابع انسانی (۷۸٪) نیز ارزش قابل توجهی از هوش مصنوعی کسب خواهند کرد.

اکثراً هوش مصنوعی را با خودکارسازی وظایف کارکنان (۶۴ درصد) مزایای قابل توجهی برای سازمان‌هایشان ارائه می‌کنند و این را به عنوان یک مزیت کلیدی برجسته می‌کنند. بهبود جریان کار و نتایج (۵۸٪)؛ افزایش ارتباطات (۵۴%) و کمک به کارکنان خود در یادگیری مهارت های جدید(۵۰%).

ابزارهای مولد هوش مصنوعی در محل کار عادی خواهند شد

هوش مصنوعی مولد، نوعی از هوش مصنوعی  است که می تواند محتوا و ایده های جدید را به سرعت ایجاد کند، از جمله مکالمات، داستان ها، تصاویر، ویدیوها، موسیقی و موارد دیگر – در سال گذشته توجه جریان اصلی را به خود جلب کرده است.

 

با در نظر گرفتن این شتاب، جای تعجب نیست که بیش از ۹۳ درصد از کارفرمایان و ۸۶ درصد از کارمندان انتظار دارند ظرف پنج سال آینده از هوش مصنوعی مولد برای افزایش نوآوری و خلاقیت، خودکارسازی وظایف تکراری و تقویت یادگیری استفاده کنند.

کسب مهارت های هوش مصنوعی می تواند حقوق و دستمزد را افزایش دهد و رشد شغلی را تسریع کند

با داشتن پتانسیل قابل توجهی برای بهبود کارایی عملیاتی، بهره وری کارگران و تصمیم گیری، کارفرمایان مورد بررسی مایل به پرداخت دستمزدهای بالاتر به کارکنان دارای مهارت و تخصص هوش مصنوعی هستند. قابل ذکر است، در حالی که کارفرمایان مایل هستند به طور متوسط ۴۷ درصد بیشتر برای کارکنان فناوری اطلاعات با مهارت های هوش مصنوعی بپردازند.

این مطالعه نشان داد که مزایای پرداختی در سراسر بخش ها گسترش خواهد یافت. کارفرمایان تمایل دارند تا به کارگرانی که مهارت های هوش مصنوعی دارند حق و حقوقی در فروش و بازاریابی بپردازند (۴۳ درصد حقوق بیشتر). امور مالی (۴۲%)،عملیات تجاری (۴۱٪)، قانونی، نظارتی و انطباق (۳۷%) و منابع انسانی (۳۵%).

به طور کلی، نزدیک به ۸۰٪ از کارگران مورد بررسی ذکر کردند که علاقه مند به توسعه مهارت های هوش مصنوعی برای پیشرفت حرفه خود هستند. این مطالعه همچنین نشان داد که این علاقه به هوش مصنوعی از نسل ها فراتر می رود. به عنوان مثال، حدود دو سوم از کارگران بالای ۵۵ سال، جمعیتی که معمولاً به بازنشستگی فکر می کنند، می گویند که اگر کارفرمایان به آنها پیشنهاد دهند، در دوره های ارتقا مهارت هوش مصنوعی ثبت نام می کنند.

5 روش هوش مصنوعی، محیط کار را تغییر می دهد

 سود بهره وری هوش مصنوعی می تواند عمیق باشد

در میان کارگران، ۸۸ درصد انتظار دارند تا سال ۲۰۲۸ از هوش مصنوعی در کارهای روزانه خود استفاده کنند. با تسریع ایده ها و خلاقیت، خودکار کردن کارهای تکراری و امکان تصمیم گیری بهتر، کارفرمایان مورد بررسی معتقدند که هوش مصنوعی می تواند بهره وری کلی را تا ۴۹ درصد افزایش دهد.

این یافته ها زمانی قابل توجه است که متوسط رشد بهره وری نیروی کار غیرکشاورزی از سال ۲۰۱۹ به طور متوسط ۱.۳ درصد در سال بوده است.

کارفرمایان شکاف مهارت های هوش مصنوعی را گزارش می کنند

با درک مزایای بالقوه هوش مصنوعی، ۷۳ درصد از کارفرمایان مورد بررسی استخدام استعدادهای دارای مهارت و تجربه هوش مصنوعی را در اولویت قرار می دهند. اما، تقریباً از هر چهار نفر (۷۵%) سه نفر می‌گویند که نمی‌توانند استعداد مورد نیاز خود را پیدا کنند.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که کارفرمایان صرفاً بر کارگرانی با مهارت‌های فنی مانند کدنویسی متمرکز نیستند. در واقع، تفکر انتقادی و خلاق حتی بیشتر مورد تقاضای کارفرمایان است.

به طور خلاصه، این نظرسنجی تأیید می کند که کارفرمایان با شکاف رو به رشد مهارت های هوش مصنوعی روبرو هستند که تنها از طریق برنامه های آموزشی و آموزشی قابل حل است. متأسفانه، این گزارش همچنین نشان می‌دهد که ۸۲ درصد از کارفرمایان و کارمندان مطمئن نیستند که کدام مهارت‌های خاص را باید دنبال کنند، و تقریباً ۸۰ درصد نمی‌دانند که چه آموزش‌هایی ممکن است برای آنها وجود داشته باشد.

با نگاهی به آینده، واضح است که کارفرمایان و کارمندان از ابزارهای هوش مصنوعی انتظار دارند که مزایای فوق‌العاده‌ای را در محل کار به صورت روزانه ارائه کنند. اما از آنجایی که هنوز زود است، اکثریت موافق هستند که برای استفاده حداکثری از این فناوری در حال تحول، به آمادگی و آموزش قابل توجهی نیاز است. تنها زمان نشان خواهد داد که چگونه این وضعیت برای آینده کار متزلزل خواهد شد.

جمع بندی

اگر به دنبال کسب اطلاعات از اخبار و اتفاقات بیزنسی و دانش و فناوری در آمازون هستید، می توانید سایت زاکولا را دنبال کنید. ضمن آنکه کارشناسان زاکولا، تجربه و تخصص خرید از سایت آمازون را داشته و می توانند در این خصوص و تحویل کالا در ایران شما را یاری کنند.

اشتراک گذاری مطلب
ارسال نظر
نفر اولی باشید که درباره این محصول نظر میدهید
کاربران در مورد این محصول چه میگویند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادهایی برای شما

flipperzero فلیپر زیرو
100%

14,254,987 تومان

17500000

Copyright © 2012 - 2020 zakoola.com All Rights Reserved.
ورود