تاریخ انتشار : ۱۴۰۲,مرداد,۱۷

نحوه برگرداندن کالای eBay به فروشنده

ای‌بِی نویسنده : تیم محتوا

وقتی چیزی را در eBay می‌خرید، همیشه این احتمال وجود دارد که آن چیزی که انتظار داشتید نباشد. ممکن است رنگ با آنچه در تصویر نشان داده شده است متفاوت باشد، یا آنطور که فکر می کردید تناسب نداشته باشد. اگر می‌خواهید کالایی را به فروشنده‌ای در خارج از کشور بازگردانید، نگران نباشید eBay یک سیاست بازپرداخت با آسان‌ترین روند ممکن دارد. در این مقاله سیاست بازگشت کالای eBay ، نحوه بازگرداندن کالا و درخواست بازپرداخت در eBay را توضیح خواهیم داد. همچنین قوانین و الزامات واجد شرایط بودن خط مشی بازپرداخت eBay و همچنین هزینه های مربوط به بازگرداندن کالا را بررسی خواهیم کرد.

پیشنهاد مطالعه :برند پوشاک  Calvin Klein

سیاست بازگشت eBay

خبر خوب این است که سیاست بازگشت eBay بسیار ساده است. اگر از خرید خود راضی نیستید، می توانید آن را ظرف ۳۰ روز برای بازپرداخت eBay برگردانید. اما قبل از زدن دکمه “بازگشت” باید چند نکته را در نظر داشته باشید.

ابتدا، فروشندگان می توانند سیاست های بازگشت خود را تنظیم کنند، بنابراین قبل از خرید، حتماً توضیحات لیست را بررسی کنید. ثانیاً، مگر اینکه کالای مورد نظر معیوب باشد یا همانطور که توضیح داده نشده باشد، به احتمال زیاد باید هزینه حمل و نقل برگشت را پرداخت کنید.

در نهایت، eBay اقلامی را که در حین حمل و نقل مفقود یا آسیب دیده اند را پوشش نمی دهد، بنابراین اگر چیزی شکننده را پس می دهید، احتمالاً بهتر است مطابق با سیاست بازگشت کالای eBay بسته را بیمه کنید. همانطور که قبلا ذکر کردیم، eBay برای اکثر مواردی که ظرف ۳۰ روز بازگردانده می شوند، بازپرداخت ارائه می دهد. اما چند استثنا مانند موارد دیجیتال وجود دارد.

سیاست بازگشت کالای eBay

معیارهای بازگشت کالا

به‌طور کلی، اگر از خرید خود کاملاً راضی نیستید، می‌توانید تا زمانی که معیارهای زیر را داشته باشید، بازپرداخت eBay دریافت کنید:

کالا ظرف ۳۰ روز بازگردانده می شود.

اجناس در همان شرایطی است که در زمان فروخته شد.

کالا با تمام بسته بندی اصلی و لوازم جانبی برگشت داده می شود.

مطابق با سیاست بازگشت کالای eBay ، هنگامی که eBay بازگشت شما را دریافت و پردازش کرد، به روش پرداخت اصلی شما بازپرداخت خواهد کرد. این دو روز کاری طول می کشد پس از اینکه فروشنده کالا را پس می گیرد.

ضمانت بازگشت پول eBay

سیاست ضمانت بازگشت پول eBay برای محافظت از خریداران در برابر فروشندگانی که به وعده‌های خود عمل نمی‌کنند، وضع شده است. اگر کالای خود را دریافت نکردید یا مطابق شرح نیست، می توانید درخواستی باز کنید و درخواست بازپرداخت کنید.

در بیشتر موارد، حداکثر ۳۰ روز فرصت دارید تا درخواست بازپرداخت کنید. اگر درخواست شما واجد شرایط باشد، eBay قیمت اصلی خرید شما را به اضافه هزینه‌های ارسالی که پرداخت کرده‌اید بازپرداخت می‌کند. با این حال، قبل از ثبت درخواست مطابق با سیاست بازگشت کالای eBay، باید چند نکته را در نظر داشته باشید.

ابتدا باید مدارکی مبنی بر خرید داشته باشید، مانند تایید ایمیل یا شناسه تراکنش پی پال. دوم، حل شدن موضوع ممکن است تا ۳۰ روز طول بکشد، بنابراین اگر فوراً به بازپرداخت نیاز دارید، ممکن است این بهترین گزینه نباشد. در نهایت، به خاطر داشته باشید که درخواست بازگشت کالا یک موضوع جدی است.

اگر ادعاهای نادرست داشته باشید یا چندین پرونده برای یک موضوع باز کنید، ممکن است با تعلیق حساب eBay روبرو شوید. فروشنده eBay می تواند جزئیات سفارش را بررسی کند. ادعای نادرست مبنی بر عدم تحویل بسته یا عدم تحویل آن به شرحی که توضیح داده شد منجر به از دست دادن پوشش ضمانت و مسدود شدن خریداران خواهد شد.

علاوه بر این، eBay بیان می‌کند که باز کردن درخواست‌های تکراری از طریق برنامه محافظت از خریدار یا رفتار سوءاستفاده‌کننده نیز می‌تواند منجر به مسدود کردن خریداران از درخواست بازگشت شود.

پیشنهاد مطالعه :خرید دوربین های عکاسی فوجی فیلم

نمونه هایی از سیاست بازگشت کالای eBay

بیایید چند نمونه از زمانی که توسط این خط‌مشی محافظت می‌شوید، را بررسی کنیم.

اگر کالای خود را دریافت نکردید.

اگر کالایی را که سفارش داده‌اید دریافت نکردید، تحت ضمانت بازگشت پول eBay هستید. مطابق با سیاست بازگشت کالای eBay ، خریداران ۳۰ روز پس از تاریخ تحویل تخمینی فرصت دارند تا به فروشنده اطلاع دهند که آن را دریافت نکرده اند. پس از ارسال گزارش، فروشنده سه روز فرصت دارد تا با شما تماس بگیرد تا جزئیات بسته را به اشتراک بگذارد و درخواست بازپرداخت وجه را به شما بدهد.

گاهی اوقات، eBay در حل این موارد دخالت می کند. اگر آنها به نفع شما حکم کنند، هزینه کالا و هزینه پست به طور کامل به شما بازپرداخت می شود.

سیاست بازگشت کالای eBay

اگر کالای اشتباهی دریافت کردید.

مجدداً، شما ۳۰ روز از تاریخ تحویل برای درخواست بازگشت فرصت دارید و فروشنده سه روز فرصت دارد تا پاسخ دهد. در صورت قبول بازگشت کالا، باید ظرف ده روز کاری کالا را ارسال کنید. پس از بازگشت به فروشنده، باید در عرض دو روز بازپرداخت eBay خود را دریافت کنید.

مطابق با سیاست بازگشت کالای eBay ، اگر فروشنده به درخواست شما پاسخ ندهد، eBay وارد عمل خواهد شد. آنها توضیحات لیست را بررسی می کنند و آن را با کالایی که دریافت کرده اید مقایسه می کنند. اگر آنها تصمیم بگیرند که شما مورد اشتباهی را دریافت کرده اید، به شما اطلاع داده می شود که آن را پس بگیرید.

پیشنهاد مطالعه :ساعت های زنانه آنه کلین

اگر چندین مورد را سفارش دهید.

با توجه به خط مشی بازگشت eBay، فهرست های چندتایی خریداری شده از یک فروشنده فقط یک بار قابل بازگرداندن هستند. فرض کنید شما پنج پیراهن خریده اید که فروشنده به صورت جداگانه فهرست کرده است. پس از رسیدن اقلام، متوجه می شوید که دو پیراهن برای شما مناسب نیست.

اگر تصمیم به بازگرداندن آنها داشته باشید، فروشنده مبلغی جزئی برای این دو پیراهن به شما بازپرداخت می کند. با این حال، مطابق با سیاست بازگشت کالای eBay پس از فرآیند بازپرداخت، اگر نظر خود را در مورد آنها تغییر دهید، می توانید سه پیراهن دیگر را پس دهید.

در مورد بسته ها، شما باید کل مقدار را برگردانید. بنابراین، اگر یک بسته مژه مصنوعی خریداری کرده اید، باید مجموعه را برگردانید و فروشنده مبلغ کامل را به شما بازپرداخت می کند.

سیاست بازگشت کالای eBay

نحوه بازگرداندن کالا در eBay

اگر در مورد بازگرداندن اقلام خریداری شده مطمئن هستید، در اینجا راهنمای گام به گام نحوه انجام این کار است.

 

وارد حساب eBay خود شوید و به My eBay بروید. موردی را که می‌خواهید از تاریخچه خرید eBay برگردانید پیدا کنید و از منوی کشویی More Actions گزینه Return this item را انتخاب کنید. دلیل بازگشت خود را انتخاب کنید و اینکه آیا می خواهید بازپرداخت یا جایگزینی داشته باشید. سپس روی Continue کلیک کنید.

اگر فروشنده درخواست بازگشت شما را بپذیرد، دستورالعمل هایی را در مورد نحوه بازگرداندن کالا برای شما ارسال می کند. برای خرید از ایبی و تحویل کالا در ایران، از خدمات زاکولا استفاده نمایید.

اشتراک گذاری مطلب
ارسال نظر
نفر اولی باشید که درباره این محصول نظر میدهید
کاربران در مورد این محصول چه میگویند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادهایی برای شما

flipperzero فلیپر زیرو
100%

14,254,987 تومان

17500000

Copyright © 2012 - 2020 zakoola.com All Rights Reserved.
ورود