خرید انواع هارد درایو

معرفی کالا
زمان مطالعه :‌۵ دقیقه

ابزارها و دستگاه ها برای ذخیره اطلاعات یا داده ها، به هارد درایو نیاز دارند. اما انواع مختلفی از هارد دیسک برای میزان سرعت یا ذخیره سازی حافظه طراحی شده است. نحوه عملکرد انواع مختلف آن ها و پردازش داده ها در سطح مکانیکی و دیجیتال، چیزی است که باید هنگام خرید آن ها در نظر داشته باشید.

هارد دیسک ها یکی از اساسی ترین اشکال ذخیره و پردازش داده ها هستند. آنها اولین بار در سال ۱۹۵۶ توسط شرکت IBM معرفی شدند. از آن پس هارد درایو ها همچنان در حال پیشرفت هستند. پردازش سریعتر ذخیره سازی ایمن تر ظرفیت داده بزرگتر اینها پیشرفت های اساسی در آن ها هستند.

در حال حاضر ، تقریباً بسیاری از افراد به هارد دیسک ها دسترسی دارند، در هر شکل و اندازه که باشد. شما دارای HDD ، SSHD ، فلش مموری و کارت های MicroSD هستید. هر کدام کاربرد و عملکرد مربوطه را دارند و برای جلوگیری از دست دادن داده های شما، مراقبت مناسب لازم است. اما برای از دست رفتن اطلاعات یا خرابی دستگاه ، یک سرویس بازیابی هارد درایو قابل اعتماد در دسترس است.

هارد درایو

بررسی هارد دیسک ها

علاوه بر این، انواع هارد دیسک های امروزی شکل های متفاوتی دارند. برخی از آنها شامل ، RAID، NAS/SAN، Vmware و درایو فلش می شوند. اگرچه آنها از نظر آناتومیکی متفاوت هستند، اما همچنان یک هدف را ارائه می دهند که پردازش داده ها و ذخیره داده ها می باشد.

هارد درایو در اصل محل ذخیره سازی کامپیوتر است. وظیفه پردازش و ذخیره داده ها را بر عهده دارد. در صورت خرابی تمام اجزای کامپیوتر قادر به عملکرد صحیح نیستند. علائمی مانند نویز کلیک روی هارد دیسک ، نشانه قوی خرابی آن است. در این صورت از ارائه دهنده خدمات بازیابی اطلاعات معتبر باید کمک بگیرید.

هارد درایوها مسئول ذخیره تمام اطلاعات کاربر در دراز مدت است. این مورد نه تنها به موارد ذخیره شده محدود می شود بلکه به داده های مورد نیاز برای عملکرد صحیح سیستم عامل شما مانند درایورهایی که به شما امکان اتصال به اینترنت و موارد دیگر را می دهند، نیز محدود می شود.

پیشنهاد مطالعه :خرید انواع اسکیت کفشی

اجزای اصلی هارد درایو

انواع هارد دیسک ها از چهار جزء اصلی تشکیل شده اند :

Platter : صفحاتی که دیسک هایی هستند که داده ها را به صورت سازمان یافته ذخیره می کنند.

دوک : مسئول نگه داشتن صفحات در موقعیت و چرخاندن آنها در صورت نیاز است.

بازوی خواندن، وشتن :  این بازو که بر اساس داده های مورد نیاز برای نوشتن و خواندن ، آنها را به موقعیت مناسب هدایت می کند.

محرک : محرکی که از برد مدار برای کنترل حرکت بازوی خواندن و نوشتن و همچنین نظارت بر انتقال داده ها از صفحات استفاده می کند. هارد درایور پس از سالها در سرویس یا به علت ویروس یا سایر پدیده های طبیعی از کار می افتد و این همان چیزی است که ما آن را خرابی هارد دیسک می نامیم.

هارد درایو

انواع اصلی هارد درایور چیست؟

چهار نوع هارد درایو ابداع شده است که عبارتند از PATA ، Serial ATA ، SCSI یا Small Computer System Interface و SSD یا Solid State Drive. یکی از قدیمی ترین هارد دیسک ها از PATA یا Parallel Advanced Technology Attachment استفاده می کند که به نوع رابط مورد استفاده برای اتصال هارد دیسک به رایانه اشاره دارد.

از کابل های روبان ۴۰ یا ۸۰ سیم استفاده می شود و می تواند داده ها را به طور موازی در جیب های ۱۶ بیتی منتقل کند. سیستم درایوهای PATA همچنین پایه علم درایوهای مدرن تر خواهد بود. هارد درایور های SATA به دلیل عملکرد بهتر جایگزین PATA شده اند.

آنها داده ها را سریعتر (۱۵۰ تا ۶۰۰ مگابایت بر ثانیه) از PATA  (۱۳۳ مگابایت بر ثانیه) منتقل می کنند، از قدرت کمتری (۲۵۰ میلی ولت در مقابل ۵ ولت) استفاده می کنند و کابل های SATA نازک تر و انعطاف پذیرتر هستند. رابط SCSI یا سیستم کامپیوتری کوچک امکان اتصال دستگاه های جانبی مختلف مانند هارد درایور ها ، چاپگرها ، اسکنرها ، CD-Drives و موارد دیگر را می دهد. درایوهای SCSI همچنین می توانند داخلی و خارجی متصل شوند.

پیشنهاد مطالعه :خرید کنسول های Xbox 360

SSD یا SOLID-STATE DRIVES

SSD یا درایوهای حالت جامد یکی از جدیدترین انواع هارد دیسک هایی است که از قطعات متحرک تشکیل نشده است. این باعث می شود آنها کمتر مستعد آسیب باشند. آنها در عوض از تراشه های حافظه فلش برای ذخیره داده ها و دسترسی سریعتر به داده ها استفاده می کنند. امروزه در لپ تاپ ها بسیار رایج هستند. SSD ها برای انتقال تلفن همراه نیز استفاده می شوند. این همچنین سازگاری کلی مانند درایو فلش دارد. یک سیم اضافی برای سازگاری با سایر دستگاه ها استفاده می شود.

هارد درایو

فن آوری مورد استفاده در هارد درایو

۳ نوع فناوری HDD که تا کنون وجود داشته است، درایوهای حالت جامد ، درایوهای مغناطیسی و درایوهای ترکیبی هستند. SSD ها یکی از سریع ترین انواع هارد دیسک ها و گزینه های ذخیره سازی داده ها هستند که سرعت انتقال داده آنها تا ۵۵۰ مگابایت بر ثانیه یا بیشتر متغیر است.

عدم وجود قطعات متحرک دوام بیشتری را نیز ممکن می سازد و احتمال خرابی داده ها یا کاهش عملکرد به دلیل ارتعاشات یا ضربه را از بین می برد. این درایوها همچنین می توانند دسترسی به داده ها را در کسری از میلی ثانیه امکان پذیر کنند ، بنابراین زمان بوت کوتاه تر، راه اندازی برنامه و در کل یک سیستم سریعتر را ممکن می سازد.

پیشنهاد مطالعه :خرید بهترین کیبورد گیمینگ

درایوهای سخت مغناطیسی

هارد درایور های مغناطیسی از دیسک های مغناطیسی چرخشی به نام صفحات و بازوی مکانیکی استفاده می کنند که داده ها را با استفاده از یک فرآیند مغناطیسی می خواند و می نویسد. داده ها بر روی بخش های دایره ای دیسک ها به نام آهنگ ذخیره می شوند که به بخش هایی تقسیم می شوند که حاوی بلوک های داده هستند. اگرچه ممکن است از (SSD) Solid State Drive کندتر باشند، اما مقرون به صرفه تر و ظرفیت بالاتری دارند.

هارد درایور HYBRID

HHD ها ترکیبی از دو مورد قبلی هستند که از صفحات و حافظه فلش استفاده می کنند. درایوهای ترکیبی بیشترین دسترسی داده ها را به حافظه فلش ذخیره می کنند که باعث می شود سرعت بیشتری در این فایل ها وجود داشته باشد در حالی که بقیه در بشقاب ذخیره می شوند. از نظر قیمت ، آنها گرانتر از هارد دیسک های مغناطیسی هستند اما بسیار ارزان تر از (SSD) Solid State Drive هستند. برای کسب اطلاعات کامل تر و خرید این هارد درایورها، می توانید با زاکولا همراه باشید.

ارسال نظر کاربران درباره این محصول چه میگویند

نفر اولی باشید که در این باره نظر می دهید

پست های اخیر پربازدید

معرفی گجت‌های روشنایی در آمازون

گجت‌های روشنایی در آمازون : روشنایی هوشمند یکی از حوزه‌هایی است که به سرعت در حال رشد است و بسیاری از افراد به دنبال ارتقاء سیستم روشنایی منزل خود با استفاده از گجت‌های مدرن و کارآمد هستند. در این مقاله به معرفی چند گجت روشنایی محبوب و پرطرفدار در آمازون می‌پردازیم که می‌توانند تجربه‌ای جدید […]

تاریخ‌های مهم تخفیف‌های بزرگ آمازون

آمازون، یکی از بزرگترین خرده‌فروشان آنلاین جهان، به طور منظم تخفیف‌های ویژه و فروش‌های بزرگ برگزار می‌کند که خریداران می‌توانند از آنها برای خرید محصولات مختلف با قیمت‌های بسیار مناسب استفاده کنند. در این مقاله به بررسی مهمترین تاریخ‌هایی که آمازون تخفیف‌های زیادی ارائه می‌دهد، می‌پردازیم. پرایم دی (Prime Day) زمان: اواسط جولای پرایم دی […]

آمازون: غول تجارت الکترونیک و دنیای دیجیتال

آمازون، به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های جهان در زمینه تجارت الکترونیک، تکنولوژی و خدمات وب، نقش بسیار مهمی در شکل‌دهی به دنیای دیجیتال امروز ایفا کرده است. این شرکت در سال ۱۹۹۴ توسط جف بزوس تأسیس شد و از آن زمان تا کنون، مسیر طولانی و پر فراز و نشیبی را طی کرده است […]

بهترین سایت‌های خرید وسایل لوکس

در دنیای امروز، خرید وسایل لوکس به یکی از نشانه‌های سبک زندگی برتر و رفاه تبدیل شده است. وسایل لوکس شامل انواع محصولات از جمله ساعت‌های گران‌قیمت، جواهرات، لباس‌های برند، و لوازم جانبی لوکس هستند. اینترنت و فروشگاه‌های آنلاین این امکان را فراهم کرده‌اند که به‌راحتی و بدون نیاز به سفر به فروشگاه‌های فیزیکی، وسایل […]