تاریخ انتشار : ۱۴۰۳,خرداد,۱۸

فواید دستگاه بخور سرد در شادابی پوست صورت

معرفی کالا نویسنده : تیم محتوا

فواید بخور سرد در شادابی پوست صورت

دستگاه بخور سرد ، علاوه‌بر افزایش رطوبت محیط و کاهش خشکی پوست، بهبود جریان خون در پوست را فراهم می‌کند. این امر می‌تواند منجر به تحریک تولید کلاژن و الاستین در پوست شود که نه‌تنها باعث افزایش انعطاف‌پذیری پوست می‌شود، بلکه خطوط و چین‌وچروک‌های پوستی را کاهش می‌دهد. بخور سرد در ازبین‌بردن التهاب‌ها و آکنه‌های پوستی نقش دارد و پوست را آرامش می‌بخشد و درخشان‌تر کند.

تاثیر بخور سرد بر زیبایی پوست

استفاده از بخور سرد برای هر نوع پوستی مفید خواهد بود که شامل:

  • کمک به کاهش احتمال افتادگی پوست و افزایش الاستیسیته: بخور سرد می‌تواند روند پیری را کندتر کند و از افتادگی پوست جلوگیری به‌عمل آورد، زیرا باعث تقویت ساختارهای پوستی می‌شود.
  • کوچک‌تر شدن منافذ باز پوست: استفاده از بخور سرد باعث می‌شود که منافذ باز پوست کوچک‌تر شوند و پوست شما ظاهری یکدست‌تر و صاف‌تر پیدا کند.
  • افزایش آبرسانی و اکسیژن‌رسانی به پوست: این بخور باعث فعال‌تر شدن فاکتورهای آب‌دوست سلول‌های پوست خواهد شد و در نتیجه، پوست به شکل عمقی رطوبت‌رسانی و اکسیژن‌رسانی می‌شود که شادابی و سلامتی پوست را همراه دارد.

پیشنهاد مطالعه : فرق سایت آمازون و ایبی چیست؟

تاثیر بخور سرد در برطرف کردن بیماری ‌های پوستی

دستگاه بخور سرد می‌تواند در رفع و بهبود برخی از بیماری‌های پوستی موثر باشد، از جمله:

  • اگزما: اثر آرامش‌بخش بخار سرد در تسکین خارش و التهابات اگزما موثر است و بهبود وضعیت پوست را فراهم می‌آورد.
  • روزاسه (پسوریازیس): این بخور می‌تواند با فراهم‌کردن رطوبت پوست، کاهش خشکی و تسکین التهابات مرتبط با روزاسه را ایجاد کند.

مراحل قبل از انجام بخور سرد

به‌منظور حصول بهترین نتایج، قبل از انجام بخور سرد مراحل زیر را انجام دهید:

  • تمیزکردن پوست: صورت را به‌خوبی تمیز کنید تا از غبار، عرق، مواد آرایشی و آلودگی‌های دیگر پاک شود.
  • استفاده از عصاره‌های طبیعی: در آب برای بخور، می‌توانید کمی عصاره از گیاهان مانند اسطوخودوس، نعنا، بابونه و… اضافه کنید.
  • تنفس عمیق: هنگام بخور، نفس عمیق بکشید تا بهترین استفاده از بخار و اکسیژن‌رسانی به پوست داشته باشید.

این مراحل باعث می‌شود بخور سرد به بهترین شکل ممکن صورت پذیرد و پوستتان از تاثیرات مثبت آن بهره‌مند شود.

فواید بخور سرد در شادابی پوست صورت

انواع دستگاه بخور سرد

دستگاه‌های بخور سرد، ابزارهایی هستند که آب را به شکل توده‌ای مانند مه درآورده و با چرخش آن در محیط، رطوبت هوا را افزایش می‌دهند. این دستگاه های بخور سرد در دو مدل تبخیری و التراسونیک هستند.

 بخور سرد تبخیری

در این نوع دستگاه، آب تبخیر نمی‌شود؛ بلکه به شکل توده‌ای مه مانند درمی‌آید و با چرخش در محیط، رطوبت هوا را افزایش می‌دهد. آب سرد به کمک یک فن به درون یک فیلتر هدایت می‌شود و سپس در فضای اتاق به شکل بخار سردی منتشر می‌شود.

بخور سرد التراسونیک

در این نوع دستگاه از تکنولوژی جدیدتر و پیشرفته‌تری استفاده می‌شود. سازوکار این دستگاه از صفحه‌ای دیافراگمی تشکیل شده است که با سرعت چرخش بسیار بالایی، ذرات آب را از هم جدا می‌کند و آن‌ها را به شکل توده‌هایی ابرمانند و غبار گونه در محیط منتشر می‌کند. این ذرات با افزایش رطوبت هوا، محیط را مرطوب می‌کنند.

هر دو نوع دستگاه بخور سرد از روش‌های مختلفی برای افزایش رطوبت هوا استفاده می‌کنند و می‌توانند به بهبود سلامت و آرامش پوست کمک کنند.

دستگاه بخور سرد عروسکی

بخور سرد عروسکی، یک ابزار کوچک و کارآمد است که با فراهم‌کردن بخار آرامش‌بخش به داشتن پوستی سالم و شاداب کمک می‌کند. با حجم کوچک و ظرفیت باتری بالا، قابلیت حمل‌ونقل آسان را دارد و همیشه در دسترس است.

نحوه استفاده از بخور سرد عروسکی

برای استفاده از دستگاه بخور سرد عروسکی، ابتدا آن را به مدت ۳۰ دقیقه شارژ کنید. پس از آن مخزن دستگاه را با کمک آب معدنی تکمیل کرده و درب آن را ببندید. برای روشن‌کردن دستگاه، دکمه روشن آن را فشار دهید. توجه داشته باشید که فقط از آب تصفیه شده یا آب‌معدنی استفاده کنید. اگر بخار تولید نشود، احتمال دارد علت آن حضور هوا در سیستم باشد که با تکان‌دادن دستگاه می‌توانید مشکل را برطرف سازید.

فواید بخور سرد برای پوست خشک

بخور سرد برای پوست خشک نیز می‌تواند مفید باشد. در زیر فواید بخور سرد برای پوست خشک ذکر شده است:

  • جلوگیری از خشکی مفرط: بخور سرد با افزایش رطوبت محیط به پوست کمک می‌کند تا رطوبت طبیعی خود را حفظ کنید و جلوی خشکی مفرط که می‌تواند ایجاد احساس کشیدگی، خارش و حتی ترک‌خوردگی را به دنبال داشته باشد، بگیرد.
  • حفظ زیبایی و سلامت پوست: ترکیب از مرطوب‌سازی و بهبود جذب مواد مغذی به پوست این امکان را می‌دهد که در برابر عوامل خارجی مقاوم‌تر شود و سلامت و زیبایی پوست را حفظ کند.

پیشنهاد مطالعه : بهترین صابون گلیسیرینه

بخور سرد گلاب

استفاده از دستگاه بخور سرد گلاب و یا ترکیب آب با گلاب می‌تواند به شادابی و تازگی پوست کمک کند. آنتی ‌اکسیدانی بودن گلاب، قرمزی و التهاب پوست را کاهش می دهد. بنابراین، با ترمیم پوست، تیرگی ها را نیز از بین خواهد برد. رایحه آرامش‌بخش گلاب حال و روحیه شما را بهبود می‌بخشد و به شادابی و زیبایی ظاهری شما می‌افزاید.

بهره مندی بخور جهت پوست شاداب

برای بهره‌مندی بیشتر از فواید بخور برای پوست، می‌توانید این نکات را رعایت کنید:

آماده‌ سازی

  • قبل از استفاده، حتما به‌اندازه کافی آب بنوشید تا بدن شما کمبود آب نداشته باشد.
  • پوست خود را پیش از بخوردادن شستشو داده و لایه‌برداری کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

حین بخور دادن

  • چشمتان را بسته و از تحریک آن‌ ها بپرهیزید.
  • از بخار دستگاه با فاصله مناسبی قرار گیرید.

فواید بخور سرد در شادابی پوست صورت

دستگاه بخور سرد جیبی ساده و عروسکی

در شهرهایی با هوای خشک و کمبود رطوبت، خشکی پوست مشکلی متداول است، به‌ویژه برای خانم‌ها که از لوازم آرایشی استفاده بیشتری می‌کنند. بخور سرد صورت رطوبت لازم را به پوست می رساند.

پیشنهاد مطالعه : بهترین صفحه کلید بلوتوثی تاشو

جمع ‌بندی

دستگاه بخور سرد از جمله ابزارهایی است که با تامین رطوبت لازم به پوست، می‌تواند به شادابی و سلامت پوست صورت کمک کند. این دستگاه با فراهم‌کردن محیطی با رطوبت مناسب از خشکی مفرط پوست جلوگیری کرده و احساس نرمی و شادابی را به پوست می‌بخشد. علاوه‌بر این، بخار تولیدشده توسط دستگاه می‌تواند منجر به تسکین التهابات و قرمزی‌های پوستی شود. این فرایند به تسریع در ترمیم سلول‌های آسیب‌دیده پوست کمک می‌کند. استفاده از بخار سرد در کاهش تبخیر رطوبت از پوست نقش دارد و باعث داشتن پوستی نرم، مرطوب و شاداب شود.

اشتراک گذاری مطلب
ارسال نظر
نفر اولی باشید که درباره این محصول نظر میدهید
کاربران در مورد این محصول چه میگویند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادهایی برای شما

flipperzero فلیپر زیرو
100%

14,254,987 تومان

17500000

Copyright © 2012 - 2020 zakoola.com All Rights Reserved.
ورود