تاریخ انتشار : ۱۴۰۲,مهر,۰۵

خرید کالا از علی اکسپرس و تحویل آن در ایران

نویسنده : تیم محتوا

AliExpress  یک بازار جهانی تجارت الکترونیک محبوب است. خرید کالا از علی اکسپرس برای همه آزاد است. ضمن آنکه همه سفارش‌های خریداران در AliExpress به‌طور خودکار محافظت می شوند. ضمن آنکه این پلتفرم، با برنامه بازپرداخت از مشتریان حمایت می کند.

درباره پلتفرم AliExpress

AliExpress، زیرمجموعه ای از گروه  Alibaba محسوب می شود. از زمان راه اندازی آن در سال ۲۰۱۰ به یکی از بزرگترین بازارهای تجارت الکترونیک در جهان تبدیل شده است. مانند علی بابا، عمده فروش B2B، AliExpress به فروش کالاهای ارزان قیمت شهرت دارد. با این حال، مانند هر پلتفرم تجاری، اکثر فروشندگان معتبر هستند.

این در حالی است که خرید کالا از علی اکسپرس می تواند در برخی از مواقع، همراه با کلاهبرداری باشد. با در نظر گرفتن این موضوع، یادگیری اقدامات احتیاطی مناسب برای خرید ایمن از  AliExpress، برای جلوگیری از کلاهبرداری با کالاهای بی کیفیت و از دست دادن پول خود کمک می کند.

خرید کالا از علی اکسپرس

نحوه عملکردAliExpress

AliExpress یک شرکت آنلاین B2C است که محصولاتی را که عمدتاً در چین ساخته می شوند به مشتریان در سراسر جهان می فروشد. بازار آنلاین که عمدتاً با در نظر گرفتن مشتریان طراحی شده است، به عنوان بازوی خرده فروشی علی بابا عمل می کند.

در حالی که علی بابا یک پلتفرم عمده فروشی B2B است، AliExpress بازاری است که در آن شرکت ها و مشاغل کوچک در چین محصولات را مستقیماً به مصرف کنندگان می فروشند. هنگام خرید کالا از علی اکسپرس، درخواهید یافت که این پلتفرم، تقریباً مانند eBay کار می کند.

ضمن آنکه محصولات خود را تولید نمی کند. در عوض، به شرکت‌ها و کارخانه‌های کوچک مستقل در چین اجازه می‌دهد تا کالاها را مستقیماً به مشتریان فردی در سراسر جهان فهرست کرده و بفروشند. محصولات “همانطور که هستند” فروخته می شوند، به این معنی که شما نمی توانید کالاها را سفارشی یا برچسب خصوصی کنید.

برخلاف Alibaba که در آن محصولات دارای حداقل آستانه سفارش هستند، AliExpress حداقل مقدار سفارش  ندارد. شما حتی می توانید مقادیر تک واحدی از هر آنچه را که دوست دارید خریداری کنید. همچنین برای بررسی کیفیت کالا نمی توانید درخواست نمونه رایگان کنید. شاید جذاب ترین ویژگی این باشد که محصولات تقریباً در هر دسته بندی با قیمت های بسیار پایین تر از هر خرده فروش دیگری در جهان موجود است.

پیشنهاد مطالعه : بهترین دستگاه های رطوبت ساز

آیا AliExpress ایمن است؟

در AliExpress، اقلام همانطور که در لیست محصولات نشان داده شده است فروخته می شوند. خریداران هنگام خرید کالا از علی اکسپرس، برای سنجش کیفیت اقلام تنها به چند عکس و توضیحات محصول تکیه می کنند. برخی از فروشندگان نامطلوب ممکن است از این سیستم برای کلاهبرداری از مشتریان با اقلام بی کیفیت که با عکس ها مطابقت ندارند استفاده کنند.

برای این منظور، Aliexpress یک برنامه محافظت از خریدار را برای کمک به دور نگه داشتن افراد نامناسب و کاهش خطر ضرر مالی برای مشتری ارائه می دهد.

اقدامات لازم برای حفظ امنیت مشتریان علی اکسپرس

در اینجا نحوه کمک به حفظ امنیت مشتریان آمده است:

در صورت نرسیدن سفارش بازپرداخت کامل:

اگر هنگام خرید کالا از علی اکسپرس، سفارشی نمایش داده نشد یا بیش از بازه زمانی تخمینی تحویل فروشنده به تأخیر افتاد، مشتریان می‌توانند درخواست بازپرداخت کامل بدهند. در صورت تایید بازپرداخت، مشتریان ظرف ۱۵ روز پول را پس خواهند گرفت.

خرید کالا از علی اکسپرس

بازپرداخت جزئی یا بازپرداخت کامل برای لیست های نادرست:

در صورتی که محصول به شکلی نباشد که در لیست محصول توضیح داده شده است یا طبق وعده تحویل داده نشود، دو انتخاب ارائه می شود. مشتریان می توانند آن را برای بازپرداخت کامل بازگردانند یا آن را نگه دارند و بازپرداخت جزئی دریافت کنند.

نحوه عملکرد برنامه حفاظت از خریدار

در اینجا نحوه عملکرد برنامه حفاظت از خریدار و اینکه چرا مشتریان باید از آن برای خرید ایمن استفاده کنند، آمده است. هنگام خرید کالا از علی اکسپرس و پس از ایجاد مساله، ابتدا با فروشنده تماس بگیرید تا ببینید آیا می توان مشکل را به صورت غیر رسمی حل کرد یا خیر؟

اگر مشکل را نمی توان به طور غیررسمی حل کرد، خریدار باید با پشتیبانی AliExpress تماس بگیرد تا هرگونه مشکل در سفارش را گزارش کند. به فروشنده اطلاع داده می شود و فرصت بیشتری برای اصلاح اشتباه می دهد

اگر فروشنده سرسختانه رفتار کند، خریدار می‌تواند اختلاف با فروشنده را در AliExpress ثبت کند. اگر فروشنده سکوت کند و به اختلاف پاسخ ندهد، پلتفرم به مشتری بازپرداخت کامل وجه ارائه می‌کند. اگر فروشنده پاسخ دهد، نماینده ای از AliExpress به عنوان میانجی بین خریدار و فروشنده عمل می کند، ادعای شما را تحلیل می کند و حکم می دهد.

در صورتی که اختلاف هنگام خرید کالا از علی اکسپرس، به نفع خریدار حل شود، مبلغ خرید ظرف ۱۵ روز مسترد خواهد شد. ضمانت بازگشت وجه، از مشتریان در برابر سرقت یا دریافت کالاهای بی کیفیت که با تبلیغات مطابقت ندارد، محافظت می کند.

پیشنهاد مطالعه : بهترین فن خنک کننده لوازم جانبی الکترونیکی

خرید از AliExpress

خرید از AliExpress برای همه آزاد است، این بدان معناست که هر کسی می تواند کالاها را در مقادیر کم و زیاد به انتخاب خود در این پلت فرم خریداری کند. خرید از AliExpress یک فرآیند ساده خواهد بود که شامل:

  • ابتدا دکمه ثبت نام را بزنید تا یک حساب کاربری ایجاد و تأیید شود.
  • در مرحله بعد، سایت را مرور کنید تا محصولات مطلوب را بیابید.
  • محصولات و قیمت ها را از فروشندگان مختلف مورد بررسی قرار دهید تا بهترین معامله را پیدا کنید.
  • با خواندن نظرات مشتریان و بررسی بازخوردهای موجود، شرایط فروشنده را مقایسه نمایید.
  • موارد دلخواه خود را به سبد خرید اضافه کنید و پس از اتمام کار، دکمه پرداخت را فشار دهید.
  • اطلاعات Paypal یا کارت اعتباری و جزئیات حمل و نقل خود را برای تکمیل خرید کالا از علی اکسپرس تکمیل کنید.
  • در صورتی که می خواهید کالای سفارش شده را در ایران تحویل بگیرید، کافی است لینک کالای مورد نظر خود را در سایت علی اکسپرس برای کارشناسان زاکولا ارسال کنید، تا آنها ضمن کامل کرده صورت حساب شما، کالا را در آدرس ایران تحویل دهند.

مزایا و معایب خرید از AliExpress

خرید از AliExpress مزایا و معایب خود را دارد:

خرید کالا از علی اکسپرس

مزایای خرید از علی اکسپرس

  • قیمت های مقرون به صرفه دارد. پایین تر از آن چیزی که در هر جای دیگری می توانید پیدا کنید.
  • بدون نیاز به حداقل مقدار سفارش، می توانید خرید کنید. بنابراین هزینه اولیه کمتر است.
  • برنامه عالی حفاظت از خریدار که منجر به کاهش کلاهبرداری می شود.
  • پلت فرم خرید یک مرحله ای با تعداد زیادی فروشنده و محصولات است.

پیشنهاد مطالعه : آشنایی با بهترین وب‌کم های فول اچ‌دی

معایب خرید از AliExpress

  • محصولات “همانطور که هستند” خریداری می شوند، بنابراین سفارشی کردن یا اضافه کردن یک برچسب خصوصی دشوار است
  • کنترل کیفیت بسیار کم، به طوری که هر کسی در چین می تواند بفروشد.
  • محصولات با محصولات فهرست شده در وب سایت متفاوت باشند.

برای خرید کالا از علی اکسپرس، می توانید راهنمایی های لازم را از کارشناسان زاکولا دریافت کنید.

اشتراک گذاری مطلب
ارسال نظر
نفر اولی باشید که درباره این محصول نظر میدهید
کاربران در مورد این محصول چه میگویند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادهایی برای شما

flipperzero فلیپر زیرو
100%

14,254,987 تومان

17500000

Copyright © 2012 - 2020 zakoola.com All Rights Reserved.
ورود