تاریخ انتشار : ۱۴۰۱,اسفند,۲۷

AWS می تواند در سال ۲۰۲۳ به درآمد ۱۰۰ میلیارد دلاری برسد.

نویسنده : تیم محتوا

اگر خدمات وب آمازون در سال ۲۰۲۳ با نرخی مشابه، رشد فروش خود را در سال ۲۰۲۲ افزایش دهد، رهبر سهم بازار ابری در سال آینده از آستانه ۱۰۰ میلیارد دلار فراتر خواهد رفت. در واقع، حتی اگر AWS درآمد ابری را در سال ۲۰۲۳ در مقایسه با ۱۲ ماه گذشته افزایش ندهد، این شرکت همچنان می تواند به نقطه عطف ۱۰۰ میلیارد دلاری برسد.

آدام سلیپسکی، مدیرعامل AWS در نامه ای این هفته به همه کارمندان AWS گفت: “من واقعاً منتظر سال ۲۰۲۳ هستم.” من هر روز صبح با هیجان در مورد نوآوری که جرقه می زنیم، تحولی که انجام می دهیم و تأثیری که داریم به دفتر می آیم. من مشتاقانه منتظر سال پیش رو با همه شما هستم. اکنون AWS با سرعت به ۱۰۲.۵ میلیارد دلار رسیده است.

در چهار فصل گذشته، از سه ماهه چهارم ۲۰۲۱ تا سه ماهه سوم ۲۰۲۲، ۷۶.۵  AWS  میلیارد دلار درآمد ایجاد کرد. به طور متوسط، AWS مستقر در سیاتل فروش سه ماهه را تقریباً ۳۴ درصد سالانه در هر سه ماهه افزایش داد.

این بدان معناست که اگر درآمد AWS در چهار فصل آینده ۳۴ درصد رشد کند، واحد محاسبات ابری آمازون تقریباً ۱۰۲.۵ میلیارد دلار درآمد کل ایجاد خواهد کرد.

در اینجا خلاصه ای از رشد فروش AWS و درآمد کل در ۱۲ ماه گذشته است:

فروش سه ماهه اول AWS در سال ۲۰۲۲ ۱۸.۴۴ میلیارد دلار بود که نشان دهنده افزایش ۳۷ درصدی نسبت به سال گذشته است. اگر AWS شاهد همان رشد فروش ۳۷ درصدی در سال آینده باشد، ۲۵.۲۶ میلیارد دلار در سه ماهه اول ۲۰۲۳ فروش خواهد داشت.

درآمد سه ماهه دوم AWS در سال ۲۰۲۲ ۱۹.۷۴ میلیارد دلار بود که نسبت به سال گذشته ۳۳ درصد افزایش داشت. اگر این شرکت در سال آینده نرخ رشد ۳۳ درصدی مشابهی را ایجاد کند، AWS در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳، ۲۶.۲۵ میلیارد دلار درآمد کسب خواهد کرد.

فروش سه ماهه سوم AWS 20.54 میلیارد دلار بود که نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد افزایش داشت. اگر AWS همان رشد ۲۷ درصدی را در سال آینده ببیند، ۲۶.۰۹ میلیارد دلار فروش برای سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ خواهد داشت.

AWS می تواند در سال 2023 به درآمد 100 میلیارد دلاری برسد.

آمازون معمولاً نتایج مالی سه ماهه چهارم خود را در اوایل فوریه گزارش می دهد.

برای سه ماهه چهارم AWS 2021، فروش به ۱۷.۷۸ میلیارد دلار رسید که نسبت به سال ۴۰ درصد افزایش داشته است. اگر AWS رشد مشابهی را در سه ماهه چهارم جاری خود در سال ۲۰۲۲ مشاهده کند، فروش AWS به ۲۴.۸۹ میلیارد دلار خواهد رسید.

با جمع آوری این پیش بینی های فروش سه ماهه، درآمد AWS در چهار فصل آینده به حدود ۱۰۲.۵ میلیارد دلار خواهد رسید. AWS با وجود عدم اطمینان اقتصادی، انتظار کاهش سرعت در سال ۲۰۲۳ را ندارد. به دلیل عوامل مختلف از تورم گرفته تا تهاجم مداوم روسیه به اوکراین، برخی از کارشناسان اقتصادی یک رکود متوسط را در سال ۲۰۲۳ پیش بینی می کنند.

آدام سلیپسکی در طی مصاحبه ای روی صحنه با استیون برک، سردبیر اجرایی CRN در AWS re:Invent این ماه، گفت که رایانش ابری و نوآوری AWS به مشتریان کمک می کند تا در سال آینده از پس مشکلات اقتصادی برآیند.

سلیپسکی گفت: «این عدم قطعیت وجود دارد. بسیاری از مردم می پرسند، آیا باید سرعت خود را کم کنیم؟ آیا باید مکث کنیم؟» نه. اکنون زمان آن است که بیشتر به آن تکیه کنیم. مدیر عامل AWS گفت: « به دلیل عدم قطعیت اقتصادی، مشتریان نهایی ما وقتی به فضای ابری می پردازند در مقابل اجرای آن برنامه ها بر روی انواع زیرساخت ها، در پول خود صرفه جویی می کنند.

Selipsky گفت که مشتریان AWS انعطاف‌پذیری مالی بیشتری دارند و اگر از محاسبات ابری استفاده کنند، می‌توانند از نقطه نظر کارایی هزینه نوآوری بیشتری داشته باشند. او گفت: «ما با مشتریان نهایی خود کار می کنیم تا مطمئن شویم همه می دانند که اکنون زمان تسریع در سفر ابری فرا رسیده است.

خدمات عمومی ابری در سال ۲۰۲۳ به رکورد ۵۹۲ میلیارد دلار می رسد. شرکت تحقیقاتی IT Gartner پیش‌بینی می‌کند که کل هزینه‌های کاربر نهایی در سراسر جهان برای خدمات ابری عمومی به رکورد ۵۹۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ برسد.

سید ناگ، معاون و تحلیلگر گارتنر در بیانیه‌ای گفت: رشد فضای ابری متوقف نمی‌شود. بر اساس داده‌های گارتنر، ۵۹۲ میلیارد دلار مخارج خدمات ابری عمومی، نشان دهنده افزایش ۲۱ درصدی رشد سالانه در مقایسه با ۴۹۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ است.

ناگ گفت: «فشارهای تورمی کنونی و شرایط کلان اقتصادی اثر فشار و کشش بر مخارج ابری دارند. رایانش ابری به دلیل ماهیت چابک، الاستیک و مقیاس پذیر خود، به عنوان سنگر ایمنی و نوآوری ادامه خواهد داد و از رشد در زمان های نامشخص حمایت می کند.

شرکای AWS شاهد رشد عظیم هستند. اگر فروش شریک AWS نشانه ای از رشد پیش رو برای AWS در سال ۲۰۲۳ باشد، همه نشانه ها به یک سال ۱۰۰ میلیارد دلاری اشاره می کنند. شریک کانال AWS Triumph Technology Solutions در حال افزایش فروش AWS تا ۵۰۰ درصد در سال ۲۰۲۲ در مقایسه با سال ۲۰۲۱ است.

ویکتور ریموند، مدیر عامل شرکت Triumph Technology Solutions مستقر در فیلادلفیا، به CRN گفت: «ما در یک بیماری همه‌گیر جهانی، یک رکود جهانی معلق، به رشد و گسترش ادامه می‌دهیم. ما هنوز با AWS در حال رشد هستیم.

ریموند گفت: «حتی با ورود به سال آینده با عدم اطمینان مالی در اقتصاد، ابر مکان مناسبی است و AWS فضای ابری است که باید روی آن کار کرد. با راه حل های نوآورانه شریک AWS پیش بینی می کند که درآمد AWS در سال ۲۰۲۲ در مقایسه با سال ۲۰۲۱ به ۳۰۰ درصد برسد و رشد مشابهی برای سال ۲۰۲۳ پیش بینی شده است.

جاستین کپی، مدیرعامل Innovative Solutions به CRN گفت که در سال ۲۰۲۳ میلیون‌ها دلار خدمات جدید خالص برای شرکت او در دسترس خواهد بود زیرا مشتریان AWS به ابتکارات مهاجرت ابری خود در حول مدرن‌سازی سرعت می‌بخشند.

کپی گفت: «موج عظیمی از مشتریان وجود خواهد داشت که در سال آینده نیاز به مدیریت خوب این خدمات مبتنی بر ابر دارند، زیرا آنها مهارت های IT را در کارکنان ندارند. شرکایی که خدمات مدیریت شده ای مانند ما ارائه می دهند، در موقعیت خوبی قرار خواهند گرفت که بتوانند آن مشتریان را جذب کنند و به آنها کمک کنند تا به آینده هدایت شوند. برای دسترسی به جدیدترین فناوری های AWS آمازون، می توانید با زاکولا همراه باشید.

اشتراک گذاری مطلب
ارسال نظر
نفر اولی باشید که درباره این محصول نظر میدهید
کاربران در مورد این محصول چه میگویند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادهایی برای شما

flipperzero فلیپر زیرو
100%

14,254,987 تومان

17500000

Copyright © 2012 - 2020 zakoola.com All Rights Reserved.
ورود