تاریخ انتشار : ۱۴۰۲,مرداد,۰۵

درباره سرویس وب آمازون AWS  

نویسنده : تیم محتوا

AWS  یا Amazon Web Services یک ارائه دهنده خدمات ابری است که خدمات محاسباتی مختلفی را ارائه می دهد که از طریق اینترنت عمومی قابل دسترسی هستند. این ارائه دهنده خدمات و سرویس وب آمازون و سایر فروشندگان ابر عمومی مانند Google Cloud Platform (GCP) و Microsoft Azure سخت افزار و زیرساخت را مدیریت و نگهداری می کنند و سازمان ها و افراد را در هزینه و پیچیدگی خرید و اجرای منابع در سایت صرفه جویی می کنند. این منابع ممکن است به صورت رایگان یا بر اساس پرداخت به ازای استفاده قابل دسترسی باشند.

AWS  چیست؟

برای درک بهتر AWS، باید گفت که از هر سه سایتی که در اینترنت بازدید می کنید، یکی از خدمات این سرویس استفاده می کند. در سال ۲۰۱۹، خدمات وب آمازون بیش از ۳۵ میلیارد دلار درآمد کسب کرد.

تاریخچه  AWS

منشا این خدمات به سال ۲۰۰۰ باز می گردد. تقریباً در سال ۲۰۰۰، آمازون هنوز فقط یک شرکت تجارت الکترونیکی ناقص بود که با تمام بدهی‌های فنی که از زمان راه‌اندازی‌اش انباشته شده بود، در تلاش برای رشد بود.

آمازون از سر ناچاری، تصمیم استراتژیک فناوری را برای شروع ساخت ماژول‌های قابل استفاده مجدد برای گروه‌های توسعه داخلی خود گرفت. این به آن گروه‌ها اجازه می‌داد تا ویژگی‌های جدید را سریع‌تر ایجاد کنند، زیرا آنها همیشه چیزهای مشابه را بارها و بارها اختراع نمی‌کردند.

با گذشت زمان، مجموعه خدمات داخلی AWS افزایش یافت و افراد داخل شرکت متوجه شدند که شاید یک فرصت تجاری بالقوه در آنجا وجود داشته باشد. خدمات وب آمازون ابتدا در سال ۲۰۰۴ راه اندازی شد و سپس در سال ۲۰۰۶ مجدداً با سه سرویس پرداختی عمومی راه اندازی شد.

پس از راه‌اندازی آن در سال ۲۰۰۶، برای چند سال آینده، این برنامه از یک چشم‌انداز رقابتی نسبتاً آرام برخوردار بود و به آن اجازه می‌داد تا نسبت به رقبای معاصری مانند Microsoft Azure و Google Cloud Platform پیش‌بینی چشمگیری داشته باشد. AWS برای مدتی ارائه‌دهنده ابر غالب بوده و در حال حاضر رهبر واضح سهم بازار است.

با این حال، در چند سال گذشته، این سهم بازار اندکی کاهش یافته است و عمدتاً به Microsoft Azure می‌رود. اما رقابت چیز خوبی است و AWS دارای شتاب، سودآوری سهم بازار و برخی افراد واقعاً باهوش است. نوآوری و تمرکز مشتری بیشتر از همیشه است.

آینده AWS چیست؟

آمازون می گوید هیچ کس نمی تواند آینده را پیش بینی کند. اما گروهی از کارشناسان ۷ پیش بینی را برای این خدمات بررسی می کنند.

AWS

زیرساخت و فناوری AWS

این برنامه در سطح جهانی در مناطقی به نام مناطق فعالیت می کند. ۲۵ در همه در شش قاره پراکنده شده است. هر منطقه از چندین منطقه در دسترس تشکیل شده است. و اینها مراکز داده فیزیکی هستند که کامپیوترها در آنها زندگی می کنند و از نظر جغرافیایی از هم جدا شده اند تا احتمال وقوع یک فاجعه محلی کل منطقه را کاهش دهند.

علاوه بر این، بیش از ۲۰۰ مکان لبه در سراسر جهان به عنوان بخشی از شبکه تحویل محتوای AWS (CDN) پراکنده وجود دارد. علاوه بر مناطق در دسترس عموم، چند منطقه ویژه نیز وجود دارد. دو منطقه برای استفاده توسط افرادی که در و برای دولت ایالات متحده کار می کنند به نام AWS GovCloud تعیین شده است.

همچنین دو منطقه در چین وجود دارد که توسط شرکت های واجد شرایط محلی مطابق با قوانین و مقررات چین اداره می شود. تمام مناطق در دسترس بودن این مناطق و مکان‌های لبه از طریق شبکه فیبر نوری پرسرعت خصوصی AWS به هم متصل شده‌اند.

AWS  حتی سخت افزار اختصاصی خود را اختراع کرده است تا شبکه خود را سریعتر و قوی تر کند. و به احتمال زیاد از شبکه AWS استفاده می کنید. اگر از Netflix، Twitch، Hulu، Reddit یا Slack استفاده می کنید، همه مشتریان AWS هستند.

بنابراین، مزایا و معایب استفاده از AWS چیست؟ و چگونه AWS در Microsoft Azure و Google Cloud (GCP) قرار می گیرد؟

مزایای  AWS

AWS  در مقایسه با رقبای کنونی از قدرت بالایی برخوردار بود، AWS قوی ترین و جامع ترین پیشنهاد را دارد. در حال حاضر ۱۷۵ سرویس وجود دارد و در حال افزایش است. ویژگی‌ها، پیشرفت‌ها و خدمات جدید به صورت هفتگی ارائه می‌شوند.

علاوه بر این، AWS سابقه طولانی در کاهش قیمت دارد و ابزارها و برنامه‌های زیادی را برای کمک به شرکت‌ها در بهینه‌سازی هزینه‌های خود ارائه می‌کند.

خدمات و فناوری فراوان

AWS طیف گسترده ای از خدمات را ارائه می دهد که تقریباً هر موردی مناسب است. خدمات از فضای ذخیره سازی اولیه و محاسبات تا خدمات تخصصی تر مانند رسانه های جریانی، رباتیک و حتی محاسبات کوانتومی را شامل می شود.

آنها حتی سرویسی دارند که به شما امکان می دهد ناوگان ماهواره های فضایی خود را کنترل کنید، در صورتی که به آن نیاز دارید. علاوه بر موارد معمول بازیابی فاجعه و استفاده از مراکز داده از راه دور، سازمان‌ها به طور فزاینده‌ای از AWS به عنوان سرمایه‌گذاری در یادگیری ماشینی و تجزیه و تحلیل داده‌ها استفاده می‌کنند تا به آنها کمک کند تا همه داده‌های خود را درک کنند.

بسیاری از سازمان‌ها همه کاره شده‌اند و کل عملیات فناوری اطلاعات خود را به AWS منتقل کرده‌اند و به دستاوردهای بزرگی در چابکی، کارایی و قابلیت اطمینان دست یافته‌اند.

معایب و ضعف AWS

در مورد جنبه های منفی، وقتی به بزرگی آمازون باشید، ناگزیر به پا گذاشتن روی انگشتان پا خواهید شد. بسیاری از شرکت‌های خرده‌فروشی، آمازون را به‌عنوان یک رقیب مستقیم می‌بینند و به سادگی نمی‌توانند به رقیب خود پولی بپردازند.

تصور کنید اگر با والمارت تجارت می کنید. اگر به این معنی است که به آمازون پول بدهید، احتمالاً تمایلی به دادن پول به شما ندارند. این یکی از دلایلی است که بسیاری از شرکت هایی که مشتریانی دارند که ممکن است آمازون را به عنوان یک رقیب ببینند، رویکرد چند ابری را اتخاذ می کنند. احتمالاً با گسترش دامنه دسترسی آمازون به سایر صنایع، این موضوع حتی پیچیده‌تر خواهد شد.

علاوه بر این، در حالی که AWS برای قرار دادن داده های خود در فضای ابری خود هزینه ای از شما دریافت نمی کند، برای بازگرداندن آن داده ها باید کمی هزینه کنید. به اینها “هزینه های خروج” می گویند. با توجه به ارزش بالقوه آن چندان قابل توجه نیست، اما نکته قابل توجه است.

کنجکاو هستید که چگونه جنبه های مختلف ارائه دهندگان ابری مختلف با پیشنهادات AWS مقایسه می شود؟ می توانید در این خصوص، مطالب ارائه شده از آمازون را در زاکولا دنبال کنید.

اشتراک گذاری مطلب
ارسال نظر
نفر اولی باشید که درباره این محصول نظر میدهید
کاربران در مورد این محصول چه میگویند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادهایی برای شما

flipperzero فلیپر زیرو
100%

14,254,987 تومان

17500000

Copyright © 2012 - 2020 zakoola.com All Rights Reserved.
ورود