تاریخ انتشار : ۱۴۰۲,شهریور,۳۰

روبات‌های جدید انبارهای آمازون را کارآمدتر می‌کنند.

نویسنده : تیم محتوا

روبات‌های جدید انبارهای آمازون را کارآمدتر می‌کنند.

یک بازوی رباتیک آمازون اسپارو، اقلام را در سن مارکوس، تگزاس کنترل می کند. پلتفرم‌های متحرک خودمختار پگاسوس، بازوهای روباتیک رابین و پالت‌ساز روباتیک برخی از ربات‌هایی هستند که توسط آمازون در انبارها مستقر شده‌اند.

این مجموعه ویژه به بررسی رابطه در حال تکامل بین انسان و ماشین می‌پردازد و روش‌هایی را که روبات‌ها، هوش مصنوعی و اتوماسیون بر کار و زندگی ما تأثیر می‌گذارند، بررسی می‌کند. در آمازون  AUS2، یک انبار شش طبقه بین بخش‌های مسکونی و یک بزرگراه دولتی وجود دارد.

این مرکز در اجرای رباتیک نسل یازدهم ۲ ساله، ۳۰۰۰ نفر را استخدام می‌کند و ۳۵ میلیون واحد موجودی را در خود نگه می‌دارد و در بیشتر ساعات روز پر از فعالیت است. اما در حالی که کارکنان آمازون استراحت می کنند، گروه دیگری همچنان سخت مشغول کار هستند: بازوهای خودکار آمازون رابین و واحدهای درایو موبایل پگاسوس.

بازوهای زرد رنگ رابین بسته ها را با استفاده از مجموعه ای از دوربین ها و حسگرها شناسایی می کنند. آنها از میله های مکش جمع شونده با تکنولوژی بالا، در ترکیب های مختلف، برای چیدن و قرار دادن جعبه ها و کیسه ها روی سکوهای آبی پگاسوس استفاده می کنند.

ربات‌ها از طریق کدهای QR در کف حرکت می‌کنند و از تسمه‌های نقاله داخلی کوچک خود برای فرستادن بسته‌ها به سمت قفسه های تعیین‌شده استفاده می‌کنند. در گذشته، این کار در مراکز انجام آمازون اتفاق نمی افتاد، جایی که وظایف اصلی قرار دادن محصولات در بسته ها و برچسب روی آنها است.

به طور سنتی، این بسته‌ها از طریق مراکز مرتب‌سازی آمازون جداگانه هدایت می‌شوند که سپس آنها را به ایستگاه‌های تحویل مسئول رساندن آنها به مشتریان ارسال می‌کنند. دو ربات رابین و پگاسوس جایگزین آن واسطه ها می شوند.

نزدیک به ۴۰ ربات رابین در این مرکز وجود دارد که بخشی از ناوگان ۱۰۰۰ نفری آنها در انبارهای این شرکت در سراسر کشور مستقر هستند. به گفته آمازون، در مجموع، ربات‌های رابین سال گذشته حدود یک میلیارد بسته یا بیش از ۱۲ درصد از حجم کل بسته‌های شرکت را در آن بازه زمانی مدیریت کردند.

این نوع ربات ها انواع سؤالات را در مورد آینده کار ایجاد می کنند. چند سال پیش، قبل از همه‌گیری و افزایش کمبود نیروی کار، ممکن بود نگرانی بیشتری در مورد از دست دادن شغل ایجاد کنند. اما آمازون به طور فزاینده ای روی روبات ها برای کمک به ایمن تر کردن انبارهایش حساب می کند.

تای برادی، فن‌شناس ارشد آمازون رباتیک در مصاحبه‌ای اخیراً در تشریح رویکرد این شرکت گفت: «ما واقعاً از قابلیت اطمینان، کیفیت، مقیاس و مهم‌تر از همه ایمنی شاخص‌سازی می‌کنیم. به گفته او، ایده این است که کارهای معمولی، تکراری و خسته‌کننده را حذف کنیم و انسان‌ها را برای کارهای سطح بالاتر با خطر کمتر ساییدگی فیزیکی مستقر کنیم. هر چه بیشتر بتوانیم اشیا را برداریم، اشیاء را مرتب کنیم و به طور خودکار در جعبه ها قرار دهیم، برای همه افراد درگیر بهتر است.

بحث های ایمنی آمازون

ایمنی برای دیگران نیز مهم است. تنظیم‌کننده‌های فدرال و ایالتی، اتحادیه‌های کارگری و سهامداران آمازون بارها پرچم‌های قرمز را در مورد نرخ آسیب‌دیدگی انبار آمازون برافراشته‌اند. اندی جاسی، مدیر عامل آمازون در نشست سالانه این شرکت در سال ۲۰۲۲ گفت: «با صرف مدتی با داده‌های ایمنی، راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید این داده‌ها را تغییر دهید. گروه‌های ذینفع خاصی وجود دارند که مرتباً آنها را برای دستور کار خود تغییر می‌دهند.

وقتی یکی از سهامداران از او پرسید که در مورد ایمنی چه کار می کند. این شرکت با انتشار گزارش ایمنی سالانه خود در ماه ژوئیه، گفت که این ادعاها مبنی بر اینکه میزان صدمات آن به طور قابل‌توجهی بالاتر از صنعت است، مبتنی بر محاسبات گمراه‌کننده از «گروه‌های بیرونی با انگیزه‌های پنهان» است که به اشتباه داده‌های همتایان و همتایان خود مانند Walmart، Target را نادیده می‌گیرند.

این شرکت در پست ژوئیه خود گفت: “گاهی اوقات ما بالاتر و یا پایین تر از سایر شرکت ها هستیم، اما اینکه ما را به طور قابل توجهی بدتر از بقیه صنعت معرفی کنیم، این درست نیست. در عین حال، هدف ما متوسط بودن نیست. ما می خواهیم در کلاس در مقایسه با همتایان خود بهترین باشیم و نسبت به ادامه پیشرفت خود تا کنون در سال جاری خوشبین هستیم.”

آمازون معتقد است که روبات ها کمک خواهند کرد. این شرکت داده های ایمنی سال ۲۰۲۲ خود را به عنوان یک شاخص اولیه ذکر کند. اعداد ارائه شده توسط این شرکت نشان می دهد که نرخ حوادث قابل ثبت و نرخ حوادث زمان از دست رفته در سایت های Amazon Robotics به ترتیب ۱۵ و ۱۸ درصد کمتر از سایت های غیر رباتیک آن در سال ۲۰۲۲ بوده است.

آمازون تعداد سایت‌های رباتیک و غیر رباتیک مورد استفاده در محاسبات را ارائه نکرده است که اندازه نمونه را واضح می‌سازد. این شرکت همچنین تفاوت میزان آسیب در سایت‌های رباتیک و غیر رباتیک خود را در سال‌های گذشته به طور عمومی اعلام نکرده است که  حسی را برای این روند در طول زمان ایجاد کند.

رونق رباتیک آمازون

اما شکی نیست که ربات‌ها بیشتر و بیشتر کارهای سنگین را در مراکز انجام آمازون انجام می‌دهند. این کار با سکوهای روباتیک “Hercules” شروع می شود که واحدهای قفسه بندی را به کارگران در ایستگاه های کاری ثابت تحویل می دهد و نیازی به راه رفتن از کف برای انتخاب محصولات را از بین می برد.

آمازون می گوید در حال حاضر بیش از ۷۵۰۰۰۰ واحد از این واحدها در سراسر فعالیت های خود وجود دارد، که این تحول حاصل از خرید Kiva Systems بیش از یک دهه پیش است.

آخرین پیشرفت های روباتیک

لوگان بارت در AUS2، نموداری زنده از درایوهای هرکول در این نزدیکی را نشان می‌دهد. لوگان بارت، مربی بخش عفو در AUS2، نموداری زنده از درایوهای هرکول در نزدیکی را نشان می‌دهد، با چراغ سبز روی جلیقه ایمنی او که نشان می‌دهد درایوهای اطراف متوقف شده‌اند تا از ایمنی او در پشت نرده‌های روباتیک اطمینان حاصل شود.

معرفی ربات ها خطرات ایمنی را نیز ایجاد کرده است که این شرکت اقداماتی را برای رفع آنها انجام داده است. بسیاری از ربات‌های موجود در پشت نرده‌ها کار می‌کنند تا خطر تعاملات ناایمن با کارگران را کاهش دهند. به عنوان مثال، تکنسین‌هایی که برای کار روی درایوهای هرکول به پشت نرده‌ها می‌روند، جلیقه‌های ایمنی ویژه‌ای می‌پوشند که سیگنال‌های رادیویی را ارسال می‌کنند و باعث می‌شوند درایوهای مجاور آن‌ها در مجاورت نزدیک حرکت نکنند.

در جای دیگری در تاسیسات آستین، یک بازوی رباتیک بزرگ، ظروف اقلام را روی پالت‌ها قرار می‌دهد که توسط یک پرده نوری نامرئی احاطه شده است که به‌طور خودکار حرکت بازو را هنگامی که شخصی به منطقه کاری خود می‌رود، متوقف می‌کند. این بخشی از فناوری های آمازون است که در راستای ایمن تر کردن فعالیت های خود و در نهایت ارتقا کیفیت خدماتش ارائه می کند. شما می توانید اخبار آمازون را در زاکولا دنبال کنید.

اشتراک گذاری مطلب
ارسال نظر
نفر اولی باشید که درباره این محصول نظر میدهید
کاربران در مورد این محصول چه میگویند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادهایی برای شما

flipperzero فلیپر زیرو
100%

14,254,987 تومان

17500000

Copyright © 2012 - 2020 zakoola.com All Rights Reserved.
ورود