دسته بندی محصولات آمازون

آمازون
زمان مطالعه :‌۵ دقیقه

آمازون از دسته بندی ها برای طبقه بندی محصولات استفاده می کند. طبقه بندی محصولات گام مهمی در ایجاد لیست آمازون است. این دسته برای اطمینان از اینکه مشتریان می توانند محصول را هنگام جستجو در آمازون پیدا کنند، استفاده می شود. از آنجایی که بسیاری از جستجوهای محصول در آمازون شروع می شود و جستجو اصلی ترین راه یافتن محصولات خریداران است، دسته بندی محصولات آمازون بسیار مهم هستند.

لیست دسته بندی های آمازون

در بیشتر موارد، دسته اصلی یکی از مواردی است که در فهرست دسته بندی آمازون قرار داده شده است. (توجه داشته باشید که نام دسته ها در سراسر اکوسیستم آمازون کمی متفاوت است. ممکن است “زیبایی” یا “زیبایی و مراقبت شخصی” را به عنوان دسته اصلی یک محصول ببینید.) با این حال، برای برنامه های خاص یا بخشی از ثبت نام تجاری، ممکن است به فروش در دسته های اضافی دسترسی داشته باشید.

فروش در برخی دسته ها نیاز به تایید آمازون دارد. حتی اگر دسته‌ای نیاز به تأیید نداشته باشد، ممکن است برای دیدن محصولات خاصی در دسته به مجوز نیاز داشته باشید. هر یک از این دسته ها به تعدادی زیرمجموعه طبقه بندی می شوند.

بیش از ۲۵۰۰۰ زیرمجموعه در آمازون وجود دارد، بنابراین فهرست کاملی از دسته ها و زیرمجموعه های آمازون فوق العاده دشوار خواهد بود! خوشبختانه، مرکز فروشنده شامل ابزارهای مفیدی است که به شما کمک می کند محصولات خود را شناسایی و طبقه بندی کنید. می‌توانید زیرمجموعه‌ها و اطلاعات رتبه‌بندی را در صفحه جزئیات آمازون محصول فهرست‌شده در جدول رتبه‌بندی پرفروش‌ها مشاهده کنید.

دسته بندی محصولات آمازون

پرفروش ترین دسته بندی ها در آمازون

شما همیشه می‌توانید آخرین لیست پرفروش‌های آمازون را ببینید تا ایده‌ای در مورد آنچه که در حال پیشرفت است به دست آورید. در اینجا لیستی سریع از برخی از دسته بندی های پرفروش به طور مداوم در آمازون آورده شده است تا بتوانید بهتر متوجه شوید که مردم چه چیزی را آنلاین می خرند.

  • الکترونیک
  • پوشاک، کفش و جواهرات
  • خانه و آشپزخانه
  • زیبایی و مراقبت شخصی
  • کتاب ها
  • لوازم حیوان خانگی
  • ورزش و فضای باز

هزینه های دسته آمازون

هزینه های دسته آمازون متفاوت است. برای مشاهده لیست دقیق و قابل جستجوی محصولات در هر دسته هزینه، به دستورالعمل های دسته بندی هزینه آمازون بروید. این دسته‌ها مستقل از الزامات فهرست محصولات هستند و راهنماهای مشخصی را مرور می‌کنند.

آنها به طور خاص برای تعیین نرخ اعمال شده برای هر محصول برای هزینه های مختلف استفاده می شوند. هزینه‌های محصول ممکن است به دسته‌های کارمزد برای شناسایی محصولات برای محاسبه هزینه تکیه کنند. برای مثال، فروشندگانی که در دسته خاصی مانند پوشاک شرکت می‌کنند، هزینه‌های مربوط به پوشاک را نیز پرداخت می‌کنند. اگر فکر می‌کنید کالای شما در دسته دیگری قرار دارد، می‌توانید با آمازون مطرح کنید.

پیشنهاد مطالعه :جدیدترین مدل های کیندل آمازون

دستورالعمل های آمازون

برای مثال، برخی از دسته‌ها دستورالعمل‌های شرایطی برای محصولات فهرست‌شده به‌عنوان جدید، استفاده‌شده یا دست دوم دارند. شناسه‌های محصول مانند شماره کالای تجاری جهانی (GTIN) به شکل UPC، EAN، ISBN یا JAN برای اکثر دسته‌ها مورد نیاز است. معافیت های GTIN در دسته های خاصی امکان پذیر است.

اکثر دسته ها دارای راهنمای سبک برای عنوان و توضیحات محصول هستند. آمازون راهنماهای سبک صفحه محصول را به عنوان فایل‌های PDF قابل دانلود ارائه می‌کند که حاوی الزامات مربوط به تصاویر، توضیحات محصول و سایر محتوا هستند.

دسته بندی محصولات آمازون

محصولات محدود

برخی از محصولات محدود هستند و تحت هیچ شرایطی نمی توانند در آمازون فروخته شوند. محصولات محدود شده شامل اقلام غیرقانونی و ناایمن و همچنین محصولاتی هستند که فقط با نسخه در دسترس هستند. برخی از محصولات از برنامه آمازون محدود شده اند، اما اگر سفارشات خود را انجام دهید، می توانند فروخته شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر با دستورالعمل های محصول محدود آمازون آشنا شوید.

اگر می‌خواهید برای فهرست کردن محصولی که نیاز به تأیید دارد و از قبل در کاتالوگ آمازون است درخواست دهید، کافی است روی منوی کاتالوگ در مرکز فروشنده کلیک کنید و افزودن محصول را انتخاب کنید. موردی را که می‌خواهید بفروشید تایپ کنید و روی پیوند نمایش محدودیت‌ها در کنار کالا در نتایج جستجو کلیک کنید. برای شروع فرآیند درخواست، روی Apply برای فروش کلیک کنید.

محدودیت‌های فهرست اضافی هنگام افزودن محصول در مرکز فروشنده

در برخی موارد، محصول ممکن است دارای محدودیت‌های فهرست اضافی فراتر از تاییدیه مورد نیاز باشد. ممکن است آمازون به دلیل محدودیت‌های نظارتی یا وارداتی، مشکلات سازگاری منطقه‌ای، محدودیت‌های موقت فروش که مانع از فروش کالا در زمان‌های خاص می‌شود، مشکل عملکرد مانند شکایت ایمنی محصول یا شرایط کالا، برنامه‌ها را نپذیرد.

محدودیت ها در معرض تغییر هستند. اگر آمازون برنامه ها را می پذیرد، در کنار نتایج جستجوی محصول، درخواست برای فروش را مشاهده خواهید کرد. اگر می‌خواهید محصول جدیدی را در دسته‌بندی فهرست کنید که نیاز به تأیید دارد، پیوند مربوطه را از دسته‌ها و محصولاتی که نیاز به تأیید دارند برای ارسال اطلاعات مورد نیاز دنبال کنید.

پیشنهاد مطالعه :بهترین محصولات مراقبت از کودک

تایید آمازون در برخی دسته بندی ها

دسته بندی هایی که نیاز به تایید دارند عبارتند از:

  • جواهر سازی
  • موسیقی
  • ویدئو، دی وی دی و بلوری
  • ساعت

ممکن است محدودیت‌های فهرست‌بندی اضافی برای برخی از محصولات اعمال شود. این محدودیت‌ها می‌توانند در سطح ASIN، برند یا زیر مجموعه باشند. اگر می‌خواهید محصولی را فهرست کنید که دارای الزامات اضافی است، پیوند اعمال محدودیت‌های فهرست را در کنار محصول خواهید دید. سایر محصولات و برنامه هایی که نیاز به تایید دارند عبارتند از:

  • هاوربردها و وسایل تحرک الکترونیکی شخصی
  • نشانگرهای لیزری و سایر محصولات لیزری

دسته بندی محصولات آمازون

طبقه بندی محصولات خود در آمازون

اگر تعداد زیادی محصول اضافه می‌کنید، راهنمای مرور (BTG) می‌تواند به شناسایی دسته‌بندی صحیح محصولات کمک کند. می‌توانید BTG را برای دسته خود در صفحه قالب‌های فایل موجودی و صفحه BTG در مرکز فروشنده پیدا کنید. BTG صحیح را دانلود کنید و دستورالعمل های موجود در راهنما را دنبال کنید تا دسته ها و زیر شاخه ها را برای محصولات خود انتخاب کنید.

هنگام آپلود فایل قالب موجودی، حتما از شناسه گره مرور صحیح استفاده کنید. توجه داشته باشید که در حالی که BTG ها هنوز در دسترس هستند، آمازون استفاده از طبقه بندی کننده محصولات را توصیه می کند زیرا شامل جدیدترین اطلاعات است. همچنین کاربر پسندتر است.

پیشنهاد مطالعه :آمازون مهندسی آینده آمازون را در بلژیک راه اندازی کرد

قالب های فایل موجودی آمازون

قالب های فایل موجودی آمازون صفحات گسترده ای هستند که شامل ستون های داده های متعدد برای توصیف محصولات می شوند. آنها برای آپلود و به روز رسانی لیست ها در آمازون استفاده می شوند. طبقه بندی صحیح محصولات شما بسیار مهم است. گم شدن یا نادرست بودن اطلاعات می تواند یافتن و خرید محصولات شما را برای مشتریان دشوار کند.

اگر حجم کمتری از انواع مختلف محصولات را در چندین دسته اضافه می‌کنید، از طبقه‌بندی محصولات (افزودن محصولات از طریق آپلود) برای دسته‌بندی حداکثر ۲۰ تا ۳۰ نوع محصول استفاده کنید. برای فعالیت به عنوان فروشنده یا خریدار در آمازون، بهتر است بیشتر با دسته بندی های آن آشنا شوید.

ارسال نظر کاربران درباره این محصول چه میگویند

نفر اولی باشید که در این باره نظر می دهید

پست های اخیر پربازدید

معرفی گجت‌های روشنایی در آمازون

گجت‌های روشنایی در آمازون : روشنایی هوشمند یکی از حوزه‌هایی است که به سرعت در حال رشد است و بسیاری از افراد به دنبال ارتقاء سیستم روشنایی منزل خود با استفاده از گجت‌های مدرن و کارآمد هستند. در این مقاله به معرفی چند گجت روشنایی محبوب و پرطرفدار در آمازون می‌پردازیم که می‌توانند تجربه‌ای جدید […]

تاریخ‌های مهم تخفیف‌های بزرگ آمازون

آمازون، یکی از بزرگترین خرده‌فروشان آنلاین جهان، به طور منظم تخفیف‌های ویژه و فروش‌های بزرگ برگزار می‌کند که خریداران می‌توانند از آنها برای خرید محصولات مختلف با قیمت‌های بسیار مناسب استفاده کنند. در این مقاله به بررسی مهمترین تاریخ‌هایی که آمازون تخفیف‌های زیادی ارائه می‌دهد، می‌پردازیم. پرایم دی (Prime Day) زمان: اواسط جولای پرایم دی […]

آمازون: غول تجارت الکترونیک و دنیای دیجیتال

آمازون، به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های جهان در زمینه تجارت الکترونیک، تکنولوژی و خدمات وب، نقش بسیار مهمی در شکل‌دهی به دنیای دیجیتال امروز ایفا کرده است. این شرکت در سال ۱۹۹۴ توسط جف بزوس تأسیس شد و از آن زمان تا کنون، مسیر طولانی و پر فراز و نشیبی را طی کرده است […]

بهترین سایت‌های خرید وسایل لوکس

در دنیای امروز، خرید وسایل لوکس به یکی از نشانه‌های سبک زندگی برتر و رفاه تبدیل شده است. وسایل لوکس شامل انواع محصولات از جمله ساعت‌های گران‌قیمت، جواهرات، لباس‌های برند، و لوازم جانبی لوکس هستند. اینترنت و فروشگاه‌های آنلاین این امکان را فراهم کرده‌اند که به‌راحتی و بدون نیاز به سفر به فروشگاه‌های فیزیکی، وسایل […]