یک متخصص اطفال ۷ روش را به اشتراک می گذارد تا الگوی دیجیتالی برای فرزندانتان باشید

اخبار
زمان مطالعه :‌۵ دقیقه

درک عادات فنی خود اولین قدم ضروری است. یک متخصص اطفال نکاتی را در مورد چگونگی انجام این کار به اشتراک می گذارد. چگونه عادات خوب رسانه های دیجیتال و فناوری را برای فرزندان خود الگو می کنید؟

همانطور که گفته می شود، اعمال بلندتر از کلمات صحبت می کنند. با توجه به آنچه ما از تحقیقات می‌دانیم، این مفهوم در مورد استفاده از رسانه‌های دیجیتال نیز کاربرد دارد. آنچه کودکان مشاهده می‌کنند والدین و خواهر و برادرشان انجام می‌دهند، تأثیر قابل‌توجهی بر آنها دارد تا اینکه به آنها گفته شود چه کار کنند.

اما واقعیت امروزی برای اکثر والدین این است که الگوبرداری از رفتارهایی که از فرزندانتان می خواهید، می تواند چالش برانگیز باشد، به خصوص اگر در خانه کار می کنید. به همین دلیل اولین قدم ضروری برای تبدیل شدن به یک الگو، بررسی و اصلاح استفاده از رسانه شماست. در اینجا چند فکر در مورد نحوه انجام این کار وجود دارد:

در مورد استفاده از رسانه دیجیتال خود با خودتان صادق باشید.

COVID-19 بسیاری از عادات نه چندان عالی برای تماشای صفحه نمایش برای همه ما ایجاد کرد. آیا در حین صحبت کردن با تلفن خود را در حال پیمایش سایت های خرید می بینید؟ وقتی با همسر یا فرزندتان صحبت می کنید، چطور به تبلت خود نگاه می کنید؟ آیا وقتی می‌توانید در باشگاه باشید، سایت‌های خبری عذاب‌آوری را روی گوشی خود دنبال می‌کنید؟ عمدی بودن در مورد استفاده از صفحه نمایش تفاوت بزرگی برای شما و فرزندتان ایجاد می کند.

مراقب باشید و سعی کنید خستگی زوم را کاهش دهید.

زوم و دیگر برنامه‌ های چت ویدیویی راه جذاب‌تری برای برگزاری جلسات زمانی که افراد در مکان‌های مختلف هستند به ما ارائه کرده‌اند. اما نکات منفی هم دارد. طبق مطالعه آزمایشگاه تعامل انسانی مجازی استنفورد، چت های ویدیویی ما را خسته می کند.

خوب است در طول کنفرانس های ویدئویی عادات سالمی مانند خاموش کردن قابلیت دیدن تصویر خود، فاصله گرفتن از صفحه نمایش و فقط گوش دادن به صدا، یا تغییر تنظیمات به گونه ای که فقط بلندگو قابل مشاهده باشد، تنظیم کنید. این مرزها به شما کمک می کند تا خستگی را کاهش دهید و انرژی بیشتری برای تعامل با فرزندانتان پس از کار ذخیره کنید.

چه از خانه کار می‌کنید یا نه، زمان مشخصی را برای خروج از دستگاه‌ها و برنامه‌های کاری برای آن روز انتخاب کنید تا بتوانید روی خانواده‌تان تمرکز نمایید، حتی اگر به این معنی باشد که باید بعد از خواب بچه‌ها کارتان را تمام کنید.

اعلان‌های فشاری را در تلفن خود خاموش کنید.

اعلان‌های کمتر به معنای وسوسه کمتر برای برداشتن تلفن هنگام تعامل با فرزندانتان است.

یک متخصص اطفال 7 روش را به اشتراک می گذارد تا الگوی دیجیتالی برای فرزندانتان باشید

تلفن خود را در زمان خانواده روی «مزاحم نشوید» بگذارید.

آیفون‌ها و تلفن‌های اندرویدی این قابلیت را دارند که «مزاحم نشوید» را روشن کنند و در عین حال به تماس‌های مخاطبین منتخب (مانند کودکی که برای عصر بیرون است) اجازه برقراری تماس را می‌دهند. از این ویژگی برای از بین بردن وقفه‌ها در زمان صرف غذا، رانندگی با کارپول و هر زمانی که نیاز به استراحت دارید، استفاده کنید.

از فعالیت های غیر دیجیتالی در مقابل فرزندان خود لذت ببرید.

کتاب بخوانید، در باغچه وقت بگذرانید، آشپزی یا بافتنی آماده کرده و یا ورزش کنید، دوستی را برای گپ زدن دعوت نمایید. این ایده را متوجه شدید. به فرزندان خود نشان دهید راه های سرگرم کننده ای برای گذراندن وقت آنها وجود دارد که شامل صفحه نمایش نمی شود.

رفاه دیجیتال خانواده

مجموعه منابع آمازون را مرور کنید که برای کمک به والدین و سرپرستان خانواده‌هایشان در یک چشم‌انداز دیجیتال در حال تغییر طراحی شده است. شما می توانید عادت های خوب استفاده از لوازم دیجیتال و تلفن همراه را به یک امر خانوادگی تبدیل کنید.

قراردادهای استفاده از رسانه را با هر یک از فرزندان خود به اشتراک بگذارید. شب‌های خانوادگی بدون دستگاه را تنظیم کنید. به پیک‌نیک در پارک یا حیاط خلوت فکر کرده و یا یک وعده غذایی در رستوران مورد علاقه‌تان یا در فضای سبز در نظر بگیرید.

برای همه یک ساعت زنگ دار تهیه کنید و یک منطقه شارژ خانواده راه اندازی کنید، همه دستگاه ها را از یک ساعت قبل از خواب تا یک ساعت بعد از بیدار شدن در آنجا قرار دهید. از آنجایی که همه در شرایطی تقریبا یکسان هستیم، از والدین دیگر، به ویژه آنهایی که فرزندان کمی بزرگتر از شما دارند، بپرسید که چه چیزی برای آنها مفید است.

به عنوان یکی از والدین و یک متخصص اطفال، با اطمینان می‌توانم بگویم که وقتی به فرزندانتان نشان دهید که بر استفاده از رسانه‌های دیجیتالی خود کنترل و تسلط دارید، آن‌ها به آن توجه خواهند کرد. شما می توانید برای اطلاع از آخرین اخبار آمازون و خرید از این فروشگاه بزرگ خرده فروشی، از طریق زاکولا اقدام کنید. کارشناسان زاکولا راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار خواهند داد.

ارسال نظر کاربران درباره این محصول چه میگویند

نفر اولی باشید که در این باره نظر می دهید

پست های اخیر پربازدید

معرفی گجت‌های روشنایی در آمازون

گجت‌های روشنایی در آمازون : روشنایی هوشمند یکی از حوزه‌هایی است که به سرعت در حال رشد است و بسیاری از افراد به دنبال ارتقاء سیستم روشنایی منزل خود با استفاده از گجت‌های مدرن و کارآمد هستند. در این مقاله به معرفی چند گجت روشنایی محبوب و پرطرفدار در آمازون می‌پردازیم که می‌توانند تجربه‌ای جدید […]

تاریخ‌های مهم تخفیف‌های بزرگ آمازون

آمازون، یکی از بزرگترین خرده‌فروشان آنلاین جهان، به طور منظم تخفیف‌های ویژه و فروش‌های بزرگ برگزار می‌کند که خریداران می‌توانند از آنها برای خرید محصولات مختلف با قیمت‌های بسیار مناسب استفاده کنند. در این مقاله به بررسی مهمترین تاریخ‌هایی که آمازون تخفیف‌های زیادی ارائه می‌دهد، می‌پردازیم. پرایم دی (Prime Day) زمان: اواسط جولای پرایم دی […]

آمازون: غول تجارت الکترونیک و دنیای دیجیتال

آمازون، به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های جهان در زمینه تجارت الکترونیک، تکنولوژی و خدمات وب، نقش بسیار مهمی در شکل‌دهی به دنیای دیجیتال امروز ایفا کرده است. این شرکت در سال ۱۹۹۴ توسط جف بزوس تأسیس شد و از آن زمان تا کنون، مسیر طولانی و پر فراز و نشیبی را طی کرده است […]

بهترین سایت‌های خرید وسایل لوکس

در دنیای امروز، خرید وسایل لوکس به یکی از نشانه‌های سبک زندگی برتر و رفاه تبدیل شده است. وسایل لوکس شامل انواع محصولات از جمله ساعت‌های گران‌قیمت، جواهرات، لباس‌های برند، و لوازم جانبی لوکس هستند. اینترنت و فروشگاه‌های آنلاین این امکان را فراهم کرده‌اند که به‌راحتی و بدون نیاز به سفر به فروشگاه‌های فیزیکی، وسایل […]