تاریخ انتشار : ۱۴۰۱,آبان,۲۹

۶ نکته عملی برای کمک به ایمن ماندن و جلوگیری از کلاهبرداری هنگام …

نویسنده : تیم محتوا

مراقب تأییدیه های جعلی سفارش باشید، به علاوه نکات مفیدتر برای ایمن ماندن و جلوگیری از کلاهبرداری جعل هویت آمازون در طول تعطیلات را در نظر بگیرید. ما می خواهیم به مصرف کنندگان کمک کنیم تا از کلاهبرداری جعل هویت در این فصل تعطیلات اجتناب کنند.

اینها زمانی اتفاق می‌افتند که یک کلاهبردار وانمود می‌کند که یک شرکت قابل اعتماد است و سعی می‌کند به اطلاعات حساسی مانند شماره‌های امنیت اجتماعی، اطلاعات بانکی یا جزئیات حساب آمازون دسترسی پیدا کند. امسال متوجه شدیم که تأییدیه های جعلی سفارش بیش از ۵۰ درصد از کلاهبرداری های جعل هویت آمازون گزارش شده توسط مشتریان ما را تشکیل می دهد.

این ارتباطات ناخواسته اغلب به خریدی (که شما انجام نداده‌اید) اشاره دارد و از شما می‌خواهد که فوراً برای تأیید خرید اقدام کنید. هنگامی که می‌خواهید با کلیک کردن روی پیوند یا تماس با شماره «خدمات مشتری» فرضی سفارش جعلی را لغو کنید، کلاهبرداران سعی می‌کنند اطلاعات شخصی یا مالی شما را بدزدند. ما منابع قابل توجهی را برای محافظت از مصرف کنندگان و فروشگاه ها در برابر این کلاهبرداران سرمایه گذاری می کنیم.

دارمش مهتا، معاون بخش فروش خدمات شریک آمازون گفت: کلاهبردارانی که سعی می کنند جعل هویت آمازون باشند، مصرف کنندگان را در معرض خطر قرار می دهند. اگرچه این کلاهبرداری ها در خارج از فروشگاه ما اتفاق می افتد، ما به سرمایه گذاری در حمایت از مصرف کنندگان و آموزش مردم در مورد نحوه جلوگیری از کلاهبرداری ادامه خواهیم داد.

مبارزه با جرایم تقلبی با آمازون

ابتدا، می‌خواهیم وقتی با آمازون در ارتباط هستید، بدانید که واقعاً ما هستیم. در اوایل سال جاری، ما فناوری تأیید صحت ایمیل پیشرو در صنعت را در بیش از ۲۰ کشور پیاده‌سازی کردیم تا شناسایی ایمیل‌های فیشینگ برای مشتریان آسان‌تر و ارتکاب کلاهبرداری برای کلاهبرداران دشوارتر شود.

مشتریانی که از جیمیل، یاهو و سایر ارائه دهندگان ایمیل رایج استفاده می کنند، می توانند مطمئن باشند که ایمیلی از طرف آمازون می آید، زیرا نماد آرم لبخند آمازون را در صندوق ورودی خود می بینند. ما همچنین منابعی را در مورد چگونگی تشخیص اینکه ایمیل، تماس تلفنی، پیام متنی یا صفحه وب واقعاً از آمازون است ارائه می دهیم.

دوم، ما به کار ادامه می دهیم تا بازیگران بد پاسخگو باشند. در سال ۲۰۲۲ تاکنون، ما اقدام به حذف بیش از ۲۰۰۰۰ وب سایت فیشینگ و ۱۰۰۰۰ شماره تلفن کرده ایم که به عنوان بخشی از طرح های جعل هویت استفاده می شود. ما همچنین بیش از ۱۰۰ بازیگر بد را در سراسر جهان به مقامات محلی مجری قانون معرفی کرده‌ایم و به حمایت از تلاش‌های آنها برای اطمینان از پاسخگویی این کلاهبرداران ادامه خواهیم داد.

 

سوم، ما برای کمک به آموزش مصرف کنندگان در مورد نحوه جلوگیری از کلاهبرداری کار می کنیم. در حالی که بازیگران بد به تلاش خود برای فرار از شناسایی ادامه می دهند، نکات مفیدی وجود دارد که همه ما می توانیم از آنها برای جلوگیری از کلاهبرداری جعل هویت استفاده کنیم.

6 نکته عملی برای کمک به ایمن ماندن و جلوگیری از کلاهبرداری هنگام خرید در آمازون در این فصل تعطیلات

با این شش نکته از کلاهبرداری های جعل هویت در امان بمانید.

ما مشتریان خود را تشویق می کنیم که از این نکات هنگام خرید در این فصل تعطیلات استفاده کنند:

خرید در آمازون را تأیید کنید.

اگر پیامی در مورد خرید یک محصول یا خدمات دریافت کردید، به پیام پاسخ ندهید یا روی پیوند موجود در پیام کلیک نکنید. در عوض، وارد حساب آمازون خود شوید یا از برنامه تلفن همراه آمازون استفاده کنید و قبل از هر اقدامی تأیید کنید که واقعاً در سابقه خرید شما وجود دارد.

به برنامه و وب سایت آمازون اعتماد کنید.

ما از طریق تلفن یا ایمیل درخواست پرداخت نخواهیم کرد – فقط در برنامه تلفن همراه خود، در وب سایت ما یا در یکی از فروشگاه های فیزیکی ما. ما تماس نمی گیریم و از شما نمی خواهیم در وب سایت دیگری پرداخت یا حواله بانکی انجام دهید.

مراقب فوریت های کاذب باشید.

کلاهبرداران اغلب سعی می کنند احساس فوریت ایجاد کنند تا شما را متقاعد کنند که آنچه را که می خواهند انجام دهید.

برای خرید گیفت کارت تحت فشار نباشید.

ما هرگز از شما درخواست خرید گیفت کارت نخواهیم کرد و هیچ فروش یا معامله مشروعی نیازی به پرداخت با کارت هدیه ندارد. در صفحات راهنمای ما درباره کلاهبرداری های رایج کارت هدیه بیشتر بیاموزید.

با ما تماس بگیرید.

اگر مطمئن نیستید، ایمن‌ترین کار این است که از تعامل با کلاهبردار احتمالی خودداری کنید و مستقیماً از طریق برنامه یا وب‌سایت آمازون با ما تماس بگیرید. با شماره هایی که از طریق متن یا ایمیل ارسال شده یا در نتایج جستجوی آنلاین یافت می شوند تماس نگیرید. به یاد داشته باشید که آمازون از شما درخواست نمی‌کند که هیچ نرم‌افزاری را برای ارتباط با خدمات مشتری دانلود یا نصب کنید و همچنین برای پشتیبانی خدمات مشتری درخواست پرداخت نمی‌کنیم.

موضوع مشکوک را گزارش کنید

اگر مکاتباتی دریافت کردید که فکر می کنید ممکن است از آمازون نباشد، لطفاً فوراً آن را گزارش دهید. مشتریان می توانند از ابزار سلف سرویس آمازون برای گزارش موارد مشکوک فقط در چند مرحله سریع استفاده کنند. اگر مشتری نیستید، همچنان می توانید یک پیام مشکوک را به ما در stop-spoofing@amazon.com گزارش دهید. این گزارش ها به ما اطلاعاتی می دهد تا بازیگران بد را شناسایی کنیم و علیه آنها اقدام کنیم و به ما کمک می کند تا قبل از وقوع کلاهبرداری جلوی آنها را بگیریم.

هنگام خرید در آمازون از شما محافظت می شود

ما تیمی متشکل از ۱۲۰۰۰ نفر در سراسر جهان – از جمله دانشمندان یادگیری ماشینی، توسعه دهندگان نرم افزار و محققان خبره – داریم که به محافظت از فروشگاه و مشتریان خود در برابر کلاهبرداری و سایر اشکال سوء استفاده می پردازند. همیشه هنگام جستجوی معاملات، خرید و بررسی سابقه سفارش خود از وب سایت و برنامه رسمی آمازون استفاده کنید.

ما همچنین پشت هر محصولی در فروشگاه خود هستیم، چه توسط آمازون یا یک تجارت کوچک مستقل فروخته شود. این محافظت برای محصولات خریداری شده در فروشگاه های ما در سراسر جهان اعمال می شود. در صورت بعید بودن که مشتریان با تحویل به موقع یا شرایط خرید خود با مشکل مواجه شوند، ما با بازپرداخت یا تعویض آن مشکل را برطرف خواهیم کرد. برای خرید از آمازون می توانید از طریق زاکولا اقدام کنید. کارشناسان زاکولا، تجربه و تخصص لازم در این حوزه را دارند.

اشتراک گذاری مطلب
ارسال نظر
نفر اولی باشید که درباره این محصول نظر میدهید
کاربران در مورد این محصول چه میگویند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادهایی برای شما

flipperzero فلیپر زیرو
100%

14,254,987 تومان

17500000

Copyright © 2012 - 2020 zakoola.com All Rights Reserved.
ورود