تاریخ انتشار : ۱۴۰۰,اردیبهشت,۱۰

کیف پول سخت افزاری Coldcard

نویسنده : تیم محتوا

 

کیف پول Coldcard یک کیف پول سخت افزاری با کاربرد آسان، فوق العاده ایمن، منبع باز و مقرون به صرفه است که تهیه پشتیبان از طریق کارت microSD رمزگذاری شده نیز ساده می باشد. کلید خصوصی این کیف پول در یک تراشه امنیتی اختصاصی ذخیره می شود.

این کیف پول به شما امکان کنترل کامل بیت کوین و لایت کوین را می دهد. این بدان معنی است که هیچ شخص ثالثی نمی تواند وجوه شما را مسدود کرده یا به سرقت ببرد. اما این نکته را نیز مد نظر داشته باشید که با تمامی تدابیر امنیتی در نظر گرفته شده در این کیف پول، مسئولیت ایمنی سازی و تهیه نمودن نسخه پشتیبان با شما خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه : خرید مستقیم از اروپا

در مقایسه با کیف پول های سخت افزاری دیگر، کمی ساده تر به نظر می رسد. اما می توان گفت که این کیف پول سخت افزاری  توانسته است برای Bitcoin (BTC) عالی عمل کند که این قابل تأمل است. می توانید برای تهیه این کیف پول سخت افزاری، از طریق زاکولا اقدام کنید.

ویژگی های برتر کیف پول Coldcard

ویژگی های اعتبار سنجی پرداخت توسط کیف پول نرم افزاری که با این دستگاه استفاده می کنید، بشرح ذیل ارائه می شود.

لازم به ذکر است که شفافیت کامل در این کیف پول وجود دارد و کیف پول کولدکارت به عنوان منبع باز می باشد که بدین ترتیت تمامی توسعه دهندگان در دنیا، قادر هستند کد این کیف پول را کنترل کرده و اطمینان داشته باشند که نرم افزار نهایی شده، دارای هیچ اطلاعات مخفی نخواهد بود.

همچنین این کیف پول از یک محیط تخصصی ایمن ساخته شده توسط دستگاه، بارگیری می شود. این قابلیت می تواند محافظت بسیار قوی را در برابر آسیب پذیری های رایانه و بدافزارها فراهم کند، زیرا هیچ نرم افزاری بر روی این محیط قابل نصب نیست.

همچنین حریم خصوصی و کنترل هزینه از طریق ویژگی هایی که از طریق این کیف پول سخت افزاری ارائه می شود، تامین می شود.

پیشنهاد مطالعه : برترین تولید کنندگان کفش در دنیا

مشخصات کیف پول

این کیف پول Coldcard دارای صفحه  نمایش ۱۲۸x 64 پیکسل، OLED است که اتصال MicroUSB به کامپیوتر داشته و دارای یک اسلات کارت حافظه MicroSD است. نور اصلی روشن شدن این دستگاه سبز بوده و چراغ احتیاط آن قرمز است. همچنین صفحه کلید عددی دارد که به علاوه X جهت لغو یا رد و تأیید علامت یا پذیرش می باشد و کلیدهای جهت دار برای دیگر دسترسی ها در این دستگاه است.

مزایا و معایب

از جمله مزایایی که می توان برای کیف پول Coldcard  در نظر گرفت این است که منبع باز بود و همراه با یک عنصر امن اختصاصی است. همچنین بدون آنکه آن را به رایانه متصل کنید، قابل استفاده است. ضمن آنکه شامل قابلیت انکار پذیری قابل قبول و ویژگی تخریب خود است. این دستگاه با طراحی سبک و جمع و جور و با قیمت رقابتی ۵۵ پوند ارائه شده است.

اما در کنار این مورد باید اشاره کنیم که این کیف پول در حال حاضر فقط از Bitcoin (BTC) و Litecoin (LTC) پشتیبانی می کند و به اندازه سایر کیف پول های سخت افزاری دیگر برای مبتدیان مناسب نیست.

پیشنهاد مطالعه : معرفی سایت های برتر فروش آنلاین کتاب

تاریخچه کیف پول Coldcard

کیف پول کولد کارت یک کیف پول سخت افزاری بیت کوین (BTC) است که در آگوست ۲۰۱۸ توسط Coinkite منتشر شد. Coinkite همان تیم سازنده OpenDime است. این یک حافظه کوچک USB است که به شما امکان می دهد بیت کوین را مانند یک اسکناس دلار خرج کنید.

Coldcard یک محصول کاملاً متفاوت است. مانند سایر کیف پول های سخت افزاری ارز رمزنگاری شده، این امکان را به شما می دهد تا بدون افشای کلیدهای خصوصی خود یا انتقال آنها، معاملات را به صورت امن ذخیره و ارسال کنید. اما باید تمام معاملات خود را در این دستگاه تأیید کنید.

راه اندازی کیف پول Coldcard

دستگاه کیف پول کولدکارت را ابتدا روشن کرده و کیف پول جدیدی ایجاد کنید. اگر کیف پول آفلاین می خواهید، سیستم عامل Coldcard خود را از طریق MicroSD به روز کنید. در Coldcard ، گزینه Advanced, Card MicroSD, Wallet را انتخاب کنید. پس از خواندن و یا تأیید هشدار، یک پرونده کیف پول Coldcard در MicroSD شما ایجاد می کند.

کارت MicroSD را به رایانه خود منتقل کنید و کیف پول را باز کنید. جزئیات معامله را تنظیم و تأیید کرده و سپس این فایل را در کارت MicroSD خود ذخیره کنید، سپس کارت MicroSD را به Coldcard خود منتقل نمایید و از منوی اصلی این کیف پول ، ورود به سیستم را انتخاب کنید

پرونده PSBT را که اخیراً ذخیره کرده اید، برگزیده و معامله را بررسی و تأیید کنید. در این مرحله لازم است که کارت MicroSD را به رایانه برگردانید. پس از آن معامله امضا شده را انتخاب کرده و پخش کنید.

پیشنهاد مطالعه : سایت های برتر خرید آنلاین چین

PSBT مخفف Transactions Signed Bitcoin Transactions  است که پشتیبانی از کیف پول سخت افزاری و رایانه های شخصی را افزایش می دهد. Coldcard اولین کیف پول سخت افزاری PSBT native است. همچنین در نظر داشته باشید که امکان ترکیب و تطبیق آنلاین از طریق  USBو امضای معامله آفلاین از طریق microSD در این کیف پول Coldcard وجود دارد.

اگر در ابتدای کار دستگاه را بصورت آنلاین مقداردهی اولیه کرده اید، اما می خواهید فقط به حالت آفلاین Coldcard بروید، می توانید کیف پول موجود خود را از دستگاه پاک کرده و کیف پول جدیدی ایجاد کنید. برای این کار لازم است که روی Coldcard ، کیف پول موردنظر برای حذف را باز کنید. سپس همانند روند اعلام شده در بالا، برای ایجاد یک کیف پول جدید اقدام کنید.

در صورتی که تصمیم دارید برای خرید کیف پول Coldcard اقدام کنید و کار با آن را می پسندید، می توانید از طریق زاکولا برای تهیه آن اقدام کنید. همچنین این امکان وجود دارد که برای خرید دیگر کیف پول های سخت افزاری و تهیه کیف پول های نرم افزاری رمز ارزها، از طریق زاکولا اقدامن نمایید.

اشتراک گذاری مطلب
ارسال نظر
نفر اولی باشید که درباره این محصول نظر میدهید
کاربران در مورد این محصول چه میگویند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادهایی برای شما

flipperzero فلیپر زیرو
100%

14,254,987 تومان

17500000

Copyright © 2012 - 2020 zakoola.com All Rights Reserved.
ورود