کیف پول سخت افزاری Electrum

معرفی کالا
زمان مطالعه :‌۵ دقیقه

کیف پول Electrum

کیف پول Electrum یکی از قدیمی ترین کیف پول های بیت کوین است که در اواخر سال ۲۰۱۱ معرفی شده است. این کیف پول سبک و بدون حاشیه است که برای استفاده آسان طراحی شده و در عین حال امنیت بالایی را نیز حفظ می کند. این کیف پول سخت افزاری از ویژگی های بسیاری پشتیبانی می کند که به عنوان مثال می توان به امکان تنظیم هزینه معامله بیت کوین اشاره نمود.

پیشنهاد مطالعه : کیف پول سخت افزاری Coldcard

ویژگی های Electrum Wallet

الکتروم برای افرادی که فقط به فضای بلاکچین می پیوندند، طراحی نشده است. این کیف پول، برای معامله گران و سرمایه گذاران رمزنگاری شده است که از قبل در خصوص بیت کوین و عملکرد آن می دانند. هیچ راهنمای بصری در این کیف پول وجود ندارد و GUI از زمان معرفی کیف پول که تقریباً یک دهه پیش می باشد، تغییر چندانی نکرده است.

افرادی که بیت کوین دارند و می خواهند کیف پول غنی از ویژگی های آن با تنظیمات حریم خصوصی زیادی داشته باشند، Electrum را مفید می دانند. می توانید برای تهیه این کیف پول از طریق زاکولا اقدام نمایید.

پیشنهاد مطالعه : کیف پول سخت افزاری Mycelium

کیف پول Electrum

نحوه راه اندازی و استفاده از الکتروم

برای راه اندازی کیف پول Electrum ، لازم است که به عنوان اولین قدم Electrum را مستقیماً از وب سایت رسمی بارگیری کنید. می توانید به electrum.org بروید و بارگیری را در نوار منوی بالا سمت راست انتخاب کنید. توجه داشته باشید که شما باید این URL را به صورت دستی در نوار آدرس مرورگر خود تایپ کنید تا بدانید که به وب سایت electrum.org واقعی می روید.

هرگز پیوندی را در وب سایت ها یا ایمیل ها دنبال نکنید. وب سایت های شخص ثالث بسیاری وجود دارند که ممکن است نسخه ای از کیف پول Electrum را در اختیار داشته باشند که برای سرقت بیت کوین ارسال شده، طراحی شده است. همچنین سایت های جعلی الکتروم نیز وجود دارد.

سپس لازم است که نسخه الکتروم ساخته شده برای سیستم عامل خود را انتخاب کنید. اگر از ویندوز استفاده می کنید، ممکن است ویندوز از بارگیری مستقیم جلوگیری داشته باشد، بنابراین کافیست جزئیات و سپس بارگیری را فشار دهید.

پیشنهاد مطالعه : کیف پول سخت افزاری KeepKey

الکتروم را نصب کنید و پس از بارگیری فایل اجرایی، فایل .exe را باز کنید تا برنامه نصب شود. در این مرحله می توانید این مراحل را دنبال کنید. ابتدا کیف پول خود را نامگذاری کنید. از آنجا که الکتروم به شما امکان می دهد چندین کیف پول مختلف در برنامه دسک تاپ داشته باشید، باید به هر کیف پول یک نام بدهید. در اینجا کیف پول Electrum جدید خود را یک نام منحصر به فرد بگذارید.

در مرحله بعدی لازم است که استاندارد را در اینجا انتخاب کنید. مگر اینکه بدانید گزینه های دیگر به چه معناست و به طور خاص آن نوع کیف پول را می خواهید. سپس گزینه Keystore را انتخاب نمایید. در اینجا شما چند گزینه دارید. اگر واقعاً می خواهید کیف پول جدیدی ایجاد کنید، ایجاد عبارت بازیابی جدید را انتخاب کنید.

کیف پول Electrum

بازیابی کیف پول الکتروم

اگر در حال بازیابی کیف پول قدیمی هستید و آن را گم کرده اید یا به سرقت رفته یا از بین رفته است، می توانید این کار را از طریق یک عبارت بازیابی معمولاً ۱۲ تا ۲۴ کلمه یا از طریق یک کلید خصوصی اصلی انجام دهید. همچنین می توانید کیف پول سخت افزاری موجود، مانند Ledger یا Trezor را بهم متصل کرده و از کیف پول Electrum به عنوان نرم افزار مدیریت کیف پول خود استفاده کنید.

در این مرحله لازم است که عبارت بازیابی را بنویسید. در صورت گم شدن، خراب شدن یا دزدیده شدن کیف پول، به این موارد نیاز خواهید داشت. بنابراین دقت کنید که اگر هر دو عبارت از کلید اصلی را نداشته باشید، نمی توانید سکه های خود را پس بگیرید.

پیشنهاد مطالعه : خرید کیف پول سخت افزاری TREZOR

هرگز این کلمات را روی دستگاه متصل به اینترنت مانند تلفن یا لپ تاپ یا هر دستگاه الکترونیکی دیگری یادداشت نکنید. کلمات بازیابی را نیز اسکرین شات نکنید. اگر کسی تلفن شما را هک کند یا عبارت بازیابی را پیدا کند، می تواند تمام سکه های شما را ازکیف پول Electrum بردارد. این کلمات باید روی کاغذ یا ترجیحاً روی یکی از دستگاه های پشتیبان نگهداری شوند.

کیف پول Electrum

تنظیم کیف پول Electrum

پس از انتخاب عبارت بازیابی، برای تأیید درست کپی کردن، عبارتی که به تازگی نوشتید را در کادر مربوطه وارد کنید. مرحله رمزگذاری کیف پول اختیاری است، اما توصیه می شود. در اینجا می توانید کیف پول را رمزگذاری کنید تا اگر کسی به میز کار شما دسترسی پیدا کرد، برای دسترسی به کیف پول به رمز ورود شما احتیاج داشته باشد.

این فقط یک راه دیگر برای محافظت از سکه های شماست. فقط فراموش نکنید که رمز عبور چیست زیرا برای دسترسی به دارایی خود در کیف پول به آن نیاز دارید. اکنون کار تمام شده است و کیف پول تنظیم گردیده و می توانید از کیف پول Electrum استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه : بررسی کیف پول Ledger لجر

این نکته را مد نظر داشته باشید که الکتروم Electrum از خرید و فروش ارزهای رمزپایه پشتیبانی نمی کند. همانطور که گفته شد، این کیف پول ساده ای است که برای ذخیره ایمن بیت کوین طراحی شده است. همچنین باید اضافه کنیم که دریافت آدرس الکتروم ساده است. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که کیف پول را باز کنید و روی دریافت کلیک نمایید. سپس Request را انتخاب کرده و آدرس Bitcoin در سمت راست نشان داده می شود که می توانید از آن استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید که برای سرمایه گذاری در رمزارزها نیاز است که همواره مشاوره های لازم را دریافت کرده و تمام دارایی خود را یکباره در یک کیف پول ذخیره نکنید. ضمن آنکه همواره کیف پول های سخت افزاری و سرد توانسته اند در مقایسه با کیف پول های نرم افزاری، از درجه امنیت بالاتری برخوردار بوده و برای جلوگیری از سرقت و هک شدن، ابزارهای امنیتی بالاتری داشته باشند.

ارسال نظر کاربران درباره این محصول چه میگویند

نفر اولی باشید که در این باره نظر می دهید

پست های اخیر پربازدید

معرفی گجت‌های روشنایی در آمازون

گجت‌های روشنایی در آمازون : روشنایی هوشمند یکی از حوزه‌هایی است که به سرعت در حال رشد است و بسیاری از افراد به دنبال ارتقاء سیستم روشنایی منزل خود با استفاده از گجت‌های مدرن و کارآمد هستند. در این مقاله به معرفی چند گجت روشنایی محبوب و پرطرفدار در آمازون می‌پردازیم که می‌توانند تجربه‌ای جدید […]

تاریخ‌های مهم تخفیف‌های بزرگ آمازون

آمازون، یکی از بزرگترین خرده‌فروشان آنلاین جهان، به طور منظم تخفیف‌های ویژه و فروش‌های بزرگ برگزار می‌کند که خریداران می‌توانند از آنها برای خرید محصولات مختلف با قیمت‌های بسیار مناسب استفاده کنند. در این مقاله به بررسی مهمترین تاریخ‌هایی که آمازون تخفیف‌های زیادی ارائه می‌دهد، می‌پردازیم. پرایم دی (Prime Day) زمان: اواسط جولای پرایم دی […]

آمازون: غول تجارت الکترونیک و دنیای دیجیتال

آمازون، به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های جهان در زمینه تجارت الکترونیک، تکنولوژی و خدمات وب، نقش بسیار مهمی در شکل‌دهی به دنیای دیجیتال امروز ایفا کرده است. این شرکت در سال ۱۹۹۴ توسط جف بزوس تأسیس شد و از آن زمان تا کنون، مسیر طولانی و پر فراز و نشیبی را طی کرده است […]

بهترین سایت‌های خرید وسایل لوکس

در دنیای امروز، خرید وسایل لوکس به یکی از نشانه‌های سبک زندگی برتر و رفاه تبدیل شده است. وسایل لوکس شامل انواع محصولات از جمله ساعت‌های گران‌قیمت، جواهرات، لباس‌های برند، و لوازم جانبی لوکس هستند. اینترنت و فروشگاه‌های آنلاین این امکان را فراهم کرده‌اند که به‌راحتی و بدون نیاز به سفر به فروشگاه‌های فیزیکی، وسایل […]