تاریخ انتشار : ۱۴۰۰,فروردین,۱۵

کناره گیری جف بزوس از سمت مدیر عامل آمازون

نویسنده : تیم محتوا

amazon news 2 zakoola.com 02

جف بزوس، مدیر ارشد اجرایی آمازون در سال ۲۰۲۱ از سمت خود کناره گیری می کند و اندی جاسی، رئیس واحد محاسبات ابری این شرکت جایگزین می شود. جاسی ۵۳ سال دارد و برای سال های زیادی، بعنوان جانشین بزوس دیده شده است.

بزوس بیش از ۲۵ سال پیش این شرکت را به عنوان یک کتابفروشی آنلاین از گاراژ سیاتل خود تاسیس کرد و به یکی از ثروتمندترین مردان جهان تبدیل شد. آمازون روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد، بزوس ۵۷ ساله، که نیروی محرکه این شرکت از زمان تاسیس آمازون بوده است، رئیس اجرایی خواهد شد.

این انتقال در زمانی انجام می شود که آمازون دارای رشد بی سابقه ای بوده و و با فروش بی نظیر خود در میان همه گیر شدن کووید ۱۹ و ایجاد پول نقد و سودهای کلان از خدمات وب آمازون، توانسته است جایگاهی خاص در دنیا بیابد که در این میان جاسی به ایجاد و مدیریت آن کمک کمک های زیادی کرده است. Bezos نیز از این جریان چندان دور نخواهد بود، بطوریکه بیل گیتس پس از واگذاری مسئولیت مدیر عامل به عنوان رئیس شرکت مایکروسافت باقی ماند.

بزوس در بیانیه ای گفت: وقتی به نتایج مالی ما نگاه می کنید، آنچه در واقع می بینید نتایج جمعی و طولانی مدت فعالیت ما می باشد. در حال حاضر، من آمازون را در ابتکاری ترین زمان خود می بینم و اکنون یک زمان مطلوب برای این انتقال خواهد بود.

واکنش در وال استریت اکثراً مثبت بود، حتی وقتی آمازون به یک فصل پرفروش دیگر و راهنمایی های خوب دست یافت. این شرکت که در سیاتل مستقر است، روز سه شنبه در بیانیه ای گفت: درآمد آمازون در سه ماهه منتهی به مارس ۱۰۰ تا ۱۰۶ میلیارد دلار خواهد بود.

آمازون درآمد عملیاتی ۳ تا ۶.۵ میلیارد دلار را پیش بینی کرد. براساس داده های جمع آوری شده توسط بلومبرگ، تحلیلگران به طور متوسط ​​۶.۰۷ میلیارد دلار سود از فروش ۹۵.۷۲ میلیارد دلار برآورد کردند. این غول خرده فروشی آنلاین گزارش داد که فروش سه ماهه چهارم با جهش ۴۴ درصدی به ۱۲۵.۶ میلیارد دلار رسیده است و میانگین تخمین تحلیلگران ۱۱۹.۷ میلیارد دلار است. درآمد ۱۴.۰۹ دلار برای هر سهم در مقایسه با پیش بینی تحلیلگران ۷.۳۴ دلار بود.

البته هنوز هم سرمایه گذاران مراقب افزایش هزینه های آمازون هستند. آمازون گفت، هزینه های مربوط به COVID-19 ، که شامل از دست دادن بهره وری به دلیل فاصله اجتماعی و همچنین تمیز کردن سریع در انبارها و مراکز حمل و نقل آن است، در سه ماهه فعلی ۲ میلیارد دلار به هزینه ها اضافه می کند.

همکاران می گویند، جاسی که در اوایل کار خود به عنوان مشاور فنی بزوس فعالیت می کرد، با همان روش رئیس خود عمل خواهد کرد. او تصمیم گیری مبتنی بر داده را ترجیح می دهد و مشتریان را در مرکز تفکر شرکت قرار می دهد. جاسی همچنین بعنوان مدیر در پروژه های نزدیک به انتخاب های بزوس شناخته می شود که یکی دیگر از ویژگی های مشترک او با بزوس خواهد بود. همکاران از توانایی او در یادآوری جزئیات کوچک درباره پروژه های مهم، تحت تأثیر قرار گرفته اند.

سوچاریتا کودالی ، تحلیلگر در فارستر، گفت که احتمالاً صعود جاسی به مدیرعامل برای شرکت هایی مانند Oracle Corp. ، Microsoft و Google که با آمازون در رایانش ابری رقابت می کنند، خبر بدی است. وی گفت: اندی جاسی تقریباً دو دهه است که در سمت AWS آمازون تمرکز کرده است.

بزوس در یک پست وبلاگ برای کارمندان آمازون اعلام کرد که قصد دارد روی محصولات جدید و ابتکارات اولیه در آمازون تمرکز کند. او گفت که وقت بیشتری برای پروژه های جانبی خواهد داشت. آمازون یکی از آخرین و بزرگترین غول های فناوری است که موسس خود را به عنوان مدیر عامل شرکت در اختیار دارد.

لری پیج و سرگئی برین، بنیانگذاران گوگل، از سمت های اجرایی خود در شرکت مادر Alphabet در سال ۲۰۱۹ انصراف دادند. لری الیسون از شرکت اوراکل در سال ۲۰۱۴ از سمت مدیرعاملی کناره گیری کرد. بیل گیتس تا سال ۲۰۰۰ مدیرعامل مایکروسافت بود و نقش خود را در این شرکت تا ۲۰۰۸حفظ کرد و به عنوان رئیس آن تا سال ۲۰۱۴ خدمت کرد. گیتس سال گذشته به طور کامل هیئت مدیره را ترک کرد و به کارهای خیرخواهانه پرداخت.

آمازون که در سال ۱۹۹۵ راه اندازی شد، پیشگام حمل و نقل سریع و رایگان بود و میلیون ها خریدار را که از این سایت برای خرید پوشاک، تلویزیون و هر چیز دیگری استفاده می کردند، به دست آورد. تحت مدیریت بزوس، آمازون همچنین اولین کتابخانه الکترونیکی را که مورد استقبال گسترده مردم قرار گرفت، راه اندازی کرد و دستگاه Echo آن دستیارهای صوتی را در بسیاری از اتاق های نشیمن جای گرفت.

از زمان کودکی، بزوس شیفته رایانه ها بود و به ساخت وسایل مانند دزدگیرهایی که در خانه والدینش انجام می داد علاقه داشت. وی در دانشگاه پرینستون مدرک مهندسی برق و علوم کامپیوتر گرفت و سپس در چندین شرکت وال استریت کار کرد.

او کار خود را در D.E ترک کرد تا تجارت خرده فروشی آنلاین خود را شروع کند. هرچند در ابتدا مطمئن نبود چه چیزی را بفروشد. بزوس به سرعت تشخیص داد که یک کتابفروشی آنلاین در بین مشتریان طنین انداز می شود. او و همسرش، مک کنزی، در یک سفر جاده ای به سیاتل عزیمت کرد. شهری که به دلیل استعداد فناوری و همجواری با یک توزیع کننده بزرگ کتاب در روزبورگ، انتخاب شده است.

در حالی که MacKenzie رانندگی می کرد، بزوس طرح کسب و کار خود را برای آمازون نوشت. بزوس والدین و دوستانش را متقاعد کرد که روی این ایده سرمایه گذاری کنند و آمازون در ۱۶ ژوئیه ۱۹۹۵ از گاراژ Bezos ’Seattle شروع به کار کرد و به یکی از بزرگ ترین فروشگاه های خرده فروشی آنلاین در سرتاسر دنیا تبدیل شد که اکنون موسس آن به عنوان ثروتمندترین فرد در دنیا شناخته می شود.

برای آن که بتوانید خریدهایی جذاب از آمازون داشته باشید، می توانید از خدمات زاکولا بهره مند شوید.

اشتراک گذاری مطلب
ارسال نظر
نفر اولی باشید که درباره این محصول نظر میدهید
کاربران در مورد این محصول چه میگویند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادهایی برای شما

flipperzero فلیپر زیرو
100%

14,254,987 تومان

17500000

Copyright © 2012 - 2020 zakoola.com All Rights Reserved.
ورود