چگونه والدین می توانند از دستگاه های الکسا با فرزندان خود استفاده کنند

اخبار
زمان مطالعه :‌۵ دقیقه

الکسای آمازون، سرویس ابری پشت دستگاه‌های دارای قابلیت صوتی از آمازون و سایر شرکت‌ها است. برخی از دستگاه‌ها، مانند بلندگوهای هوشمند آمازون اکو، فقط صوتی هستند. شما با آنها صحبت می کنید و آنها هم به نوعی پاسخ می دهند. برخی دیگر مانند تبلت های Amazon Echo Show و Fire دارای صفحه نمایش هایی هستند که قادر به نمایش پاسخ ها از جمله متن، گرافیک و ویدئو هستند. یکی از محبوب ترین ویژگی های الکسا پخش موسیقی است، اما می تواند کارهای بسیار بیشتری انجام دهد.

آمازون دستگاه‌های اکو را با الکسا می‌سازد، اما شرکت‌های دیگری هم هستند که مجوز فناوری الکسا را ​​دارند. این راهنما عمدتاً بر روی دستگاه‌های Amazon Echo است، اما عموماً برای سایر دستگاه‌های دارای الکسا قابل استفاده است. دستگاه های الکسا را ​​می توان برای پخش موسیقی یا ویدیو استفاده کرد.

کنترل چراغ ها، دوربین ها و سایر لوازم خانگی و برای گفتن داستان و جوک کاربرد دارد. علاوه بر ویژگی‌های داخلی آمازون، الکسا اشخاص ثالث را قادر می‌سازد تا مهارت‌هایی ایجاد کنند، که مانند برنامه‌هایی هستند که در الکسا اجرا می‌شوند.

دستگاه‌های اکو طوری برنامه‌ریزی شده‌اند که هیچ صدایی را از خانه شما به سرورهای ابری آمازون پخش نکنند یا چیزی را تا زمانی که کلمه بیداری خود را نشنوند، ضبط نکنند. به محض شنیدن آن کلمه، به درخواست یا سوال شما گوش می دهند. این شبیه به گوشی‌های هوشمندی است که به «SIRI» یا «Hey Google» پاسخ می‌دهند.

اگرچه الکسا کلمه بیدار پیش‌فرض است، اما می‌توان آن را به آمازون، اکو یا کامپیوتر در برنامه الکسا تغییر داد. اگر بیش از یک دستگاه اکو در یک اتاق یا اتاق مجاور … یا یکی از اعضای خانواده به نام الکسا دارید، به ویژه مفید است. آمازون نسخه هایی از تبلت Echo Dot و Fire خود را می فروشد که مخصوص کودکان ساخته شده است. سخت‌افزار مانند تبلت‌های معمولی Echo Dots یا Fire است، اما تبلت‌ها با یک قاب مقاوم احاطه شده‌اند که برای جذابیت بچه‌ها طراحی شده است.

دستگاه‌هایی که برای کودکان ساخته شده‌اند، بدون آگهی هستند، به جز در برنامه‌های شخص ثالث یا صفحات وب. در حالی که دستگاه‌های Amazon Kids از قبل برای سازگاری با کودکان پیکربندی شده‌اند، هر دستگاه Echo، تبلت Fire یا Kindle را می‌توان از طریق تنظیمات آن برای کودکان مناسب کرد.

نقش الکسا در زندگی خانوادگی

همانطور که گفتیم، اگر میکروفون آن را غیرفعال نکرده باشید، دستگاه اکو همیشه آماده پاسخگویی با شنیدن کلمه بیدار است. بنابراین، اگر شما یا فرزندانتان در نزدیکی دستگاهی با الکسا هستید، می‌توانند به سادگی آن را با کلمه تعیین‌شده بیدار کنند و سپس از آن سؤال بپرسند یا بدون نیاز به بلند شدن و لمس دستگاه از او بخواهند کاری انجام دهد.

الکسا می‌تواند به روش‌های به ظاهر بی‌پایانی، از بی‌اهمیت گرفته تا کاربردی و سرگرم‌کننده، کمک کند. ممکن است در حال تماشای تلویزیون باشید و به سن یک بازیگر فکر کنید. کودک شما ممکن است بخواهد از آب و هوای امروز مطلع شود که برای مدرسه یا بازی آماده می شود. اگر به دستگاه های هوشمند شما متصل است، می توانید از آن برای خاموش کردن چراغ اتاق خواب یا اطمینان از بسته شدن درب گاراژ استفاده کنید. شما یا فرزندانتان ممکن است بخواهید داستانی بشنوید، به آهنگی گوش دهید یا اگر دستگاهی با صفحه نمایش است، یک ویدیو تماشا کنید.

مطمئن شوید که بچه‌هایتان متوجه می‌شوند که الکسا چیست و چه کار می‌کند و به‌ویژه در مورد بچه‌های خیلی کوچک، چه تفاوتی با صحبت کردن با یک شخص دارد. الکسا به طور مداوم در حال پیشرفت است و همیشه ویژگی های جدیدی را اضافه می کند.

این نرم افزار (از جمله ویژگی های امنیتی و حریم خصوصی) و حجم عظیمی از داده های رمزگذاری شده آن، در سرورهای آمازون در فضای ابری زندگی می کنند و نرم افزار آن، از جمله ویژگی های امنیتی، به طور خودکار به روز می شوند، بنابراین لازم نیست نگران خارج شدن آنها باشید. تاریخ نحوه و تعداد دفعات استفاده اعضای خانواده از الکسا به شما بستگی دارد و به عنوان والدین، می‌توانید تجربه الکسای فرزندتان را از داشبورد والدین یا با جدا کردن دستگاه‌ها یا خاموش کردن میکروفون آن‌ها کنترل کنید.

راه اندازی و پیکربندی الکسا

می‌توانید اپلیکیشن رایگان الکسا را ​​از اپ استور اپل یا گوگل پلی استور دانلود کنید. برنامه الکسا برای راه اندازی، پیکربندی و کنترل دستگاه های دارای الکسا از جمله محصولات Amazon Echo استفاده می شود. پس از راه‌اندازی دستگاه، تنها زمانی باید از برنامه استفاده کنید که می‌خواهید تغییری ایجاد کنید، مانند تغییر نام آن یا افزودن مهارت. برای خانواده ها و افراد غیرمعمول نیست که چندین دستگاه دارای الکسا فعال داشته باشند، که همه آنها را می توان از طریق برنامه الکسا پیکربندی و کنترل کرد.

افزودن اعضای خانواده

حداکثر دو بزرگسال و چهار کودک زیر ۱۳ سال می توانند نمایه آمازون منحصر به فرد خود را داشته باشند و والدین را قادر می سازد تا تجربه الکسا را ​​برای هر یک از فرزندان خود سفارشی کنند. می‌توانید اعضای خانواده را از مدیریت خانواده خود حذف یا اضافه کنید. وقتی کودک یا نوجوانی را اضافه می‌کنید، باید تاریخ تولد او را وارد کنید، که برای تعیین اینکه کودک به چه محتوایی می‌تواند دسترسی داشته باشد و کنترل‌های والدینی در دسترس است استفاده می‌شود.

پیشنهاد مطالعه :چگونه آمازون از حریم خصوصی مشتری محافظت می کند و الکسا را ​​بهتر می کند.

داشبورد والدین

هنگامی که یک Echo یا دیگر دستگاه الکسا دارید، می توانید تنظیمات را در برنامه الکسا یا داشبورد والدین در وب پیکربندی کنید. داشبورد مبتنی بر وب دارای تنظیمات اضافی است که در برنامه تلفن هوشمند نیست، بنابراین توصیه می‌کنیم هم داشبورد مبتنی بر وب و هم برنامه را بررسی کنید و برای تنظیماتی که در برنامه در دسترس نیستند از داشبورد وب استفاده کنید.

فقط شما می دانید چه چیزی برای فرزندتان مناسب است، اما به عنوان یک روش کلی، توصیه می کنیم به خصوص در مورد کودکان خردسال ، با تنظیمات محدودتر شروع کنید و به مرور زمان با آشنایی کودکان با الکسا، آنها را آرام کنید. از داشبورد مبتنی بر وب، والدین می‌توانند محتوا را به کتابخانه فرزند خود اضافه کنند، فعالیت وب را در دستگاه‌های Fire محدود کنند، فیلتر سن کودک را تنظیم کنند تا Amazon Kids+ محتوای مناسب سن را توصیه کند.

نه لزوماً بر اساس سن واقعی کودک، بلکه بر اساس سن شما نیز قابل تنظیم است. فیلترهای سنی فقط روی Amazon Kids+ و محتوای مرورگر وب که توسط آمازون تنظیم شده است، تأثیر می گذارد. می‌توانید بدون توجه به سن توصیه‌شده فرزندتان، محتوا را به کتابخانه او اضافه کنید. همچنین می‌توانید خرید درون‌برنامه‌ای برای تبلت‌های Fire (به‌طور پیش‌فرض خاموش) را کنترل کنید و موسیقی، ابزارهای ارتباطی و سایر تنظیمات را برای هر دستگاهی که فرزندتان استفاده می‌کند مدیریت کنید.

نحوه تعامل کودکان با الکسا

آمازون در حال حاضر به والدین اجازه می‌دهد دستگاه‌های اکو را به کودکان اختصاص دهند و برنامه‌هایی را اعلام کرده است که به والدین اجازه می‌دهد پروفایل صوتی کودکان را تنظیم کنند تا هر دستگاه اکو در خانه بتواند صدای آن کودک را تشخیص دهد و فوراً به تنظیمات و محتوای مناسب کودک تغییر مکان دهد.

با این حال، این ویژگی هنوز اجرا نشده است. در حال حاضر، می‌توانید هر دستگاه اکو را به‌عنوان دستگاه کودک پیکربندی کنید که مشخص می‌کند کودکان می‌توانند از طریق آن دستگاه خاص به محتوایی دسترسی داشته باشند. همیشه می توان از برنامه الکسا برای خاموش کردن ویژگی های خاص کودک یا اختصاص دستگاه به فرزند دیگری استفاده کرد.

با این پروفایل های فرزند و داشبورد والدین، آنها می توانند کارهایی را که فرزندشان می تواند با الکسا انجام دهد نظارت کرده و محدود کند. این شامل فیلتر کردن آهنگ‌هایی با اشعار صریح، مسدود کردن دسترسی به ویدیوهای تأیید نشده، و ارائه محتوای انتخاب‌شده برای گروه سنی فرزندتان است.

والدین همچنین می‌توانند محدودیت‌های زمانی، از جمله کل زمان در روز و ساعات خاصی را که کودک می‌تواند یا نمی‌تواند از الکسا استفاده کند، تعیین نمایند. حتی می‌توانید محتوای سرگرمی را تا زمانی که کودک به تمام اهداف روزانه‌اش دست یابد، مسدود کنید. والدین می‌توانند اهداف و محدودیت‌های زمانی متفاوتی را برای تعطیلات آخر هفته و روزهای هفته تعیین کنند و می‌توانند آن‌ها را تغییر دهند یا به سرعت توانایی کودک برای استفاده از الکسا را ​​در هر زمان، از برنامه الکسا یا داشبورد والدین وب، متوقف کنند.

الکسا می تواند کارهایی را انجام دهد که والدین نیز انجام می دهند، مانند خواندن داستان برای کودکان یا پاسخ دادن به سؤالات اساسی، اما برای جایگزینی والدین طراحی نشده است. هنوز هم به ویژه برای کودکان خردسال مهم است که والدین وقت خود را صرف خواندن کتاب‌های چاپی برای فرزندانشان کنند و برای پاسخ دادن به سؤالات، ارائه پیشنهادات و تعمیق روابط والدین و فرزند در آنجا حضور داشته باشند.

خانواده‌ها می‌توانند با پرسیدن سؤالات الکسا درباره آب و هوای روز یا فاصله آن تا مقصد تعطیلات یا خانه یکی از اقوام، با الکسا سرگرم شوند. می‌توانید با هم به شوخی‌های الکسا بخندید، مهارتی را با هم یاد بگیرید یا تمرین کنید، با هم به داستان گوش دهید، یا از الکسا دستور غذا بخواهید تا بتوانید با هم یک غذا یا خوراکی تهیه کنید.

ارسال نظر کاربران درباره این محصول چه میگویند

نفر اولی باشید که در این باره نظر می دهید

پست های اخیر پربازدید

معرفی گجت‌های روشنایی در آمازون

گجت‌های روشنایی در آمازون : روشنایی هوشمند یکی از حوزه‌هایی است که به سرعت در حال رشد است و بسیاری از افراد به دنبال ارتقاء سیستم روشنایی منزل خود با استفاده از گجت‌های مدرن و کارآمد هستند. در این مقاله به معرفی چند گجت روشنایی محبوب و پرطرفدار در آمازون می‌پردازیم که می‌توانند تجربه‌ای جدید […]

تاریخ‌های مهم تخفیف‌های بزرگ آمازون

آمازون، یکی از بزرگترین خرده‌فروشان آنلاین جهان، به طور منظم تخفیف‌های ویژه و فروش‌های بزرگ برگزار می‌کند که خریداران می‌توانند از آنها برای خرید محصولات مختلف با قیمت‌های بسیار مناسب استفاده کنند. در این مقاله به بررسی مهمترین تاریخ‌هایی که آمازون تخفیف‌های زیادی ارائه می‌دهد، می‌پردازیم. پرایم دی (Prime Day) زمان: اواسط جولای پرایم دی […]

آمازون: غول تجارت الکترونیک و دنیای دیجیتال

آمازون، به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های جهان در زمینه تجارت الکترونیک، تکنولوژی و خدمات وب، نقش بسیار مهمی در شکل‌دهی به دنیای دیجیتال امروز ایفا کرده است. این شرکت در سال ۱۹۹۴ توسط جف بزوس تأسیس شد و از آن زمان تا کنون، مسیر طولانی و پر فراز و نشیبی را طی کرده است […]

بهترین سایت‌های خرید وسایل لوکس

در دنیای امروز، خرید وسایل لوکس به یکی از نشانه‌های سبک زندگی برتر و رفاه تبدیل شده است. وسایل لوکس شامل انواع محصولات از جمله ساعت‌های گران‌قیمت، جواهرات، لباس‌های برند، و لوازم جانبی لوکس هستند. اینترنت و فروشگاه‌های آنلاین این امکان را فراهم کرده‌اند که به‌راحتی و بدون نیاز به سفر به فروشگاه‌های فیزیکی، وسایل […]