تاریخ انتشار : ۱۴۰۱,دی,۰۴

چگونه توسعه‌دهندگان، خدماتی بر روی AWS می ‌سازند تا …

نویسنده : تیم محتوا

زمانی که انتظارات کامل باشد، شرکت هایی مانند سیسکو و ۱Password از ابر برای ارائه خدمات بدون وقفه به مشتریان خود استفاده می کنند. چه در حال پخش یک فیلم در تلفن خود، تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای با مدل ‌های یادگیری ماشینی باشیم، یا صرفاً یک قرار شام پیدا کنیم، انتظار داریم فناوری‌هایی که به آن‌ها تکیه می‌کنیم، هر بار به خوبی کار کنند.

فناوری اطلاعات (IT) به طور فزاینده ای در مرکز زندگی اجتماعی، کار، مدارس، سیستم های مراقبت های بهداشتی و بسیاری موارد دیگر قرار می گیرد و همانطور که همه ما تجربه کرده‌ایم، وقتی اختلالات رخ می‌دهند، اثرات آن می‌تواند دردناک باشد.

برای شرکت‌هایی که محصولات و خدمات دیجیتالی مورد استفاده ما را تولید می‌کنند، برآورده کردن انتظارات رو به رشد ما به معنای اطمینان از این است که این خدمات همیشه در دسترس هستند، بدون توقف، حتی در صورت افزایش تقاضا، بلایای طبیعی، حملات سایبری یا خطای انسانی.

این ثبات همان چیزی است که به‌عنوان uptime 99.999%  شناخته می‌شود. ابزارهای خدمات وب آمازون (AWS) مشتریان بیشتری را قادر می‌سازد تا به این قابلیت در دسترس بودن، دست یابند. ما چندین محیط توسعه، محیط های آزمایش، محیط های مرحله بندی و محیط های تولید داریم.

این به ما امکان می‌دهد فرآیندی داشته باشیم که سیستم را از توسعه به آزمایش، مرحله‌بندی و تولید در زمان واقعی سوق دهد و هرگز لحظه‌ای از خدمات را از دست ندهیم.

بنیانگذار ۱Password

همانند امنیت برنامه‌هایی که در فضای ابری اجرا می‌شوند، مسئولیت در دسترس بودن و انعطاف‌پذیری آن برنامه‌ها مشترک است. بخش AWS از معامله، ایجاد زیرساخت ابری است که بتواند در برابر اختلالات تقریباً در هر نوع یا مقیاسی مقاومت کند.

این کار را تا حد زیادی ابتدا با ایجاد چندین منطقه در دسترس (AZ) در مناطق AWS در سراسر جهان انجام می دهد. هر منطقه در دسترس شامل یک یا چند مرکز داده با قدرت، خنک کننده و امنیت فیزیکی خاص خود است.

AZ در یک منطقه AWS از طریق شبکه‌های اضافی و با تأخیر بسیار کم به هم متصل می‌شوند. در آخرین شمارش، AWS  دارای ۹۶ منطقه دسترسی در ۳۰ منطقه جغرافیایی در سراسر جهان است.

چگونه توسعه‌دهندگان، خدماتی بر روی AWS می ‌سازند تا اطمینان حاصل کنند که هیچ وقت خرابی ندارند

یک دانشمند داده AWS چه می کند؟

از حمایت از سازمان‌های بهداشت عمومی در واکنش همه‌گیرشان گرفته تا کمک به طرفداران ورزش برای نزدیک‌تر شدن به فعالیت‌ها، یک روز در زندگی یک دانشمند داده خدمات وب آمازون هرگز کسل‌کننده نیست. مناطق در دسترس به گونه‌ای طراحی شده‌اند که هر دو از نظر جغرافیایی به اندازه کافی از هم فاصله داشته باشند تا خطر اینکه هر رویدادی ممکن است بر مرکز داده دیگری در منطقه AWS تأثیر بگذارد، کاهش یابد.

اما آن‌قدر دور نیستند که تداوم کسب‌وکار برای مشتریان مشکل‌ساز باشد، اگر حجم کاری در بیش از یک منطقه در دسترس داشته باشند (بسیاری از آن‌ها دارند)، یا به هر دلیلی مجبور به تغییر به AZ دیگری شوند، چه به دلیل افزایش شدید در تقاضا یا زلزله زیرساخت AWS دارای پشتیبان‌گیری برای پشتیبان‌گیری‌ها، و سپس برخی از آنها است.

سمت مشتری AWS در معادله مسئولیت این است که اطمینان حاصل شود که خدماتی که در زیرساخت AWS اجرا می‌کنند با همان قابلیت دسترسی و انعطاف‌پذیری مستمر طراحی شده‌اند. جاستین ویت، معاون مهندسی سیسکو، می‌گوید که اگرچه این نوع انعطاف‌پذیری کامل ممکن است همیشه قابل دستیابی نباشد، ترفند بهینه‌سازی فرآیندهایی است که در هنگام بروز اختلالات شروع می‌شوند.

ویت گفت: «خیلی سخت است که در یک فضای فناوری به کمال برسید. جریان ها آنقدر سریع اتفاق می‌افتند که شما می‌توانید برای کامل کردن چیزی تلاش کنید و سپس کسی می‌تواند با ابزاری ورود کند که آن را کاملاً منسوخ می‌کند. همه چیز در یک نقطه شکست خواهد خورد.

ویت گفت که ابر معادله تبدیل یک ایده به محصولی را تغییر داده است که می تواند سریع و قابل اطمینان به مشتریان ارائه شود. اکنون می توان تصمیم گیری کرد و لامپ ها در عرض چند دقیقه روشن می شوند. یک سال برنامه‌ریزی طول نمی‌کشد که چگونه می‌خواهیم همه اینها را در یک منطقه خاص، مرکز داده، یا کولوکیشن، با سخت‌افزار، شبکه، و غیره مشخص کنیم.

به گفته  Waite، یک عنصر حیاتی در ساخت محصولاتی که «مانند جادو» کار می‌کنند و اساساً بدون زمان توقف کار می نمایند، به تیم‌های مهندسی فضای ایجاد خود را می‌دهد. مکانی که در آن آنها آزادی دارند تا با خیال راحت با ابزارهای ابری کار کنند.

این ابزارها مانند بوم‌های باز عمل می‌کنند و به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهند تا محصولات را به جلو ببرند و شروع به بازی در سناریوهای «چه می‌شد» کنند، بدون اینکه نگران شکستن چیزی واقعی و ایجاد مشکلات در کسب‌وکار اصلی باشند.

ویت گفت: “این با ارائه نمودار نقشه راه محصول با مشخصات سخت افزاری توسط مدیریت بسیار متفاوت است. شما شروع به حل مشکلات توسعه دهندگان می کنید. نه لزوماً به روش های هوشمندتر، بلکه با آزمایش بیشتر. این در مورد تشویق ذهنیت “سعی کنید و بخرید” است.

برای  Roustem Karimov، بنیانگذار رمز عبور ۱Password، “جعبه ابزار بزرگتر” ارائه شده توسط AWS Cloud چیزی است که او و هم بنیانگذارانش را قادر می سازد تا شرکت خود را ایجاد کنند و به مشتریان خود خدمات دائمی ارائه دهند.

زمانی که کریموف بیش از یک دهه پیش برای اولین بار در کنار دیو تیر، بنیانگذار ۱Password را به عنوان پروژه ای جانبی برای کارهای دیگر خود نمونه سازی کرد، طیف ابزارهای ابری که او و تیمش اکنون در اختیار دارند، در دسترس نبودند.

او گفت که در نتیجه، ۱Password  هنوز ممکن نبود. اما در سال ۲۰۱۶، با در اختیار داشتن فناوری AWS، او گفت که مدل کسب و کار، مدیریت رمزهای عبور، ایمن، در مقیاس و در زمان واقعی، سرانجام منطقی شد. امروزه بیش از ۱۰۰۰۰۰ کسب و کار در سراسر جهان برای مدیریت رمزهای عبور خود به ۱Password متکی هستند و انتظار دارند همیشه در دسترس باشد (۱Password همچنین خدماتی را برای افراد و خانواده ها ارائه می دهد.

برای کریموف و تیمش، این به معنای فعال نگه داشتن سیستم ها حتی زمانی که ترافیک به طور غیرعادی زیاد است، یکی از اجزای کد آنها از کار می افتد، یا هکرها سعی می کنند به سیستم آنها حمله نمایند. در غیر این صورت، کارمندان، مدیران و مدیران اجرایی و مشتریان ۱Password – ممکن است به طور ناگهانی از برنامه های حیاتی خود دور شوند. برای اطلاع از فروش های فوق العاده و اخبار آمازون، می توانید با کارشناسان زاکولا در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری مطلب
ارسال نظر
نفر اولی باشید که درباره این محصول نظر میدهید
کاربران در مورد این محصول چه میگویند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادهایی برای شما

flipperzero فلیپر زیرو
100%

14,254,987 تومان

17500000

Copyright © 2012 - 2020 zakoola.com All Rights Reserved.
ورود