نحوه ثبت سفارش در علی اکسپرس AliExpress

آموزش
زمان مطالعه :‌۵ دقیقه

نحوه ثبت سفارش در علی اکسپرس

اگر تصمیم دارید از سایت فروشگاهی AliExpress خرید کرده و این فروشگاه آنلاین محبوب را امتحان کنید، لازم است که با نحوه ثبت سفارش در علی اکسپرس نیز آگاه باشید. ممکن است قبلاً در مورد قیمت های جذاب و انبوه محصولات در دسته های مختلف شنیده باشید که شامل لباس، کفش و لوازم جانبی، لوازم الکترونیکی، لوازم خانگی، لوازم آرایشی و بسیاری دیگر از موارد که می توانید از این سایت فروشگاهی بزرگ و شناخته شده خرید نمایید.

درباره AliExpress

AliExpress بخشی از گروه Alibaba است. این گروه یک شرکت تجارت الکترونیکی چینی است که خدمات خرده فروشی متنوعی را به مشاغل و مصرف کنندگان در سراسر جهان ارائه می دهد. در آوریل ۲۰۱۶ ، والمارت را پشت سر گذاشت و به بزرگترین خرده فروشی در جهان تبدیل شد.

Alibaba زیر مجموعه AliExpress خود را در سال ۲۰۱۰ راه اندازی کرد. این یک شرکت آنلاین است که به طور عمده محصولات چینی می فروشد. عملکرد آن بیشتر شبیه eBay است تا آمازون. این یک سیستم عامل میزبان است که به شرکت های شخص ثالث اجازه می دهد کالاهای خود را بفروشند و خریداران نیز با آشنایی کامل از  نحوه ثبت سفارش در علی اکسپرس ، خرید نمایند. AliExpress محبوب ترین سایت تجارت الکترونیکی در روسیه است و همچنین در سراسر آمریکای لاتین بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

پیشنهاد مطالعه : معرفی بهترین پروژکتورهای ۲۰۲۱

بررسی فروشنده در AliExpress

توضیحات محصول را با دقت بخوانید و قسمت بازخورد را بررسی کنید. این ارزش بررسی را دارد و می تواند از برخی مشکلات رایج  مانند کیفیت نامناسب محصولات، تاخیرهای تحویل یا فروشندگان غیرصادق، جلوگیری کند. بازخورد فروشنده و رتبه بندی فروشگاه را بررسی کنید. نظرات مشتریان در مورد محصول را بخوانید و عکس های واقعی کالایی که کاربران اضافه کرده اند را بررسی کنید. امتیاز فروشگاه و محصول را در صفحه محصول مشاهده کنید تا خرید شما را ایمن و سریعتر انجام دهد.

اگر لباس یا کفش سفارش می دهید، بخوانید که آیا اندازه با سفارش شما مطابقت دارد. دریغ نکنید تا با فروشنده تماس بگیرید تا مطمئن شوید اندازه مناسب شما است. توجه داشته باشید که در بسیاری از مواقع اندازه های ارائه شده چینی با دیگر اندازه ها تفاوت دارد. در صورتی که محصولی را انتخاب کردید، می توانید گزینه خرید را انتخاب کرده و رنگ، اندازه و تعداد مواردی را که می خواهید سفارش دهید، انتخاب کنید.

در خصوص نحوه ثبت سفارش در علی اکسپرس ، باید گزینه مناسب را انتخاب کنید. به توصیف رنگ توجه کنید. زیرا ممکن است رنگ آبی در تصویر سیاه به نظر برسد. مرحله بعدی پر کردن قسمت آدرس است. باید به دقت آن را پر کنید تا بسته شما را به موقع و به آدرس صحیح برساند. اگر در مورد کد پستی شک دارید، بهتر است آن را از طریق اینترنت یا اداره پست بررسی کنید.

پس از ثبت آدرس، AliExpress به شما امکان می دهد جزئیات سفارش را که شامل قیمت، اندازه، رنگ، شرایط تحویل و هزینه آن است را بار دیگر بررسی کنید. در پیام مستقیم می توانید جزئیات آدرس یا سایر موارد را مشخص کنید. به تحویل و شرایط آن توجه کنید. اگر می خواهید سفارش را سریعتر دریافت کنید، می توانید سرویس حمل و نقل سریع را انتخاب کنید که کمی گران تر است.

نحوه ثبت سفارش در علی اکسپرس

پرداخت سفارش در AliExpress

پس از انجام سفارش، کار به صفحه پرداخت هدایت می شود. گزینه مناسب را انتخاب کنید و پرداخت را انجام دهید  جزئیات پرداخت خود را وارد کرده و درصورتی که منتظر تأیید پرداخت باشید، پرداخت موفقیت آمیز ارزیابی می شود. اگر در مورد پرداخت سوالی دارید، می توانید از کارشناسان با تجربه زاکولا راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

پیشنهاد مطالعه : خرید بهترین تبلت های گرافیکی ۲۰۲۱

نکات مهم برای خرید ایمن در AliExpress

در کنار آن که باید به نحوه ثبت سفارش در علی اکسپرس ، توجه داشته باشید، توجه به نکات مهم هنگام خرید نیز ضرورت دارد. همواره هنگام خرید آنلاین، ایمن ماندن آسان نیست. برای هر سایت معتبری، افرادی با هدف کلاهبرداری وجود دارند.

اگر می خواهید ایمن بمانید، مهم است که در مورد سایتی که خرید می کنید تحقیق کنید. برای مثال بررسی کنید که AliExpress چگونه از خریداران محافظت می کند؟ آیا جلوگیری از کلاهبرداری آسان است؟ چگونه سایت اختلافات و بازپرداخت ها را کنترل می کند؟

محافظت از خریداران در علی اکسپرس

خرید آنلاین خطرات ذاتی دارد. برخلاف خرید در فروشگاه های فیزیکی، شما نمی توانید مورد را قبل از خرید مشاهده کنید. این بخش قابل توجهی از روند خرید را حذف می کند. شما نمی توانید کیفیت ساخت محصولی را حس کنید یا یک مورد الکترونیکی را بررسی کنید تا مطمئن شوید همه ویژگی ها همانطور که شرح داده شده است، کار می کنند.

بسیاری از محصولات ارزان چینی با برچسب سفید در AliExpress موجود نیستند. بنابراین تصمیم خود را صرفاً براساس توضیحات و چند عکس خواهید گرفت. این بسیار مهم است که این سایت سیاست محافظت از خریدار قوی داشته باشد. خوشبختانه، این اتفاق می افتد. این شرکت دو تضمین مهم ارائه می دهد.

پس از انجام مراحل و نحوه ثبت سفارش در علی اکسپرس ، در صورت عدم دریافت آن، بازپرداخت کامل صورت می گیرد. اگر مورد نمایش داده نشود، یا حتی اگر در بازه زمانی تعیین شده توسط فروشنده نرسد، می توانید برای بازپرداخت کامل درخواست دهید. در مدت ۱۵ روز بازپرداخت کامل دریافت خواهید کرد.

پیشنهاد مطالعه : بهترین سرویس های کلود گیمینگ

همچنین اگر خرید شما با آنچه انتظار داشتید تفاوت چشمگیری داشته باشد، دو گزینه پیش رو دارید. یا می توانید مورد را برای بازپرداخت کامل برگردانید یا مورد را نگه دارید و بازپرداخت جزئی دریافت کنید.

نحوه ثبت سفارش در علی اکسپرس

حل اختلافات در علی اکسپرس

متأسفانه، مانند سایر سایت های تجارت الکترونیک، دریافت بازپرداخت برای مورد گمشده، معیوب یا نادرست به سادگی صرف کلیک روی دکمه بازپرداخت نیست. یک پروسه اختلاف وجود دارد که شما باید آن را حل کنید. در AliExpress ، روند اختلاف شامل سه مرحله است:

اگر با نحوه ثبت سفارش در علی اکسپرس کامل آشنا بوده و به مساله خورده اید، ابتدا باید با فروشنده تماس بگیرید و موضوع خود را مستقیماً با او مطرح کنید. شما تنها ۱۵ روز پس از بروز مساله می توانید برای درخواست بازپرداخت اقدام کنید.

اگر هنوز در مرحله پیش از تکمیل هستید و فروشنده از همکاری خودداری می کند، باید منتظر بمانید تا سفارش بسته شود و موضوع را با AliExpress مطرح کنید. اگر بیش از مرز ۱۵ روزه هستید و فروشنده از همکاری امتناع می ورزد، گزینه های شما زیاد نیست.

پیشنهاد مطالعه : خرید بهترین دانه های قهوه در جهان

در صورتی که در بازه ۱۵ روزه هستید و از پاسخ فروشنده راضی نیستید، می توانید درخواست اختلاف را باز کنید. این روند را رسمی می کند. اگر از بحث های رسمی ناراضی هستید، می توانید موضوع را به AliExpress منتقل کنید. سپس به عنوان واسطه بین شما و فروشنده عمل می کند تا به نتیجه برسید.

در هر صورت توجه داشته باشید که نحوه ثبت سفارش در علی اکسپرس را به درستی انجام دهید تا بتوانید خریدی ایمن و لذت بخش را از سایت علی اکسپرس داشته باشید. در این خصوص می توانید از زاکولا نیز راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

کلمات کلیدی AliExpressعلی اکسپرس
ارسال نظر کاربران درباره این محصول چه میگویند

نفر اولی باشید که در این باره نظر می دهید

پست های اخیر پربازدید

معرفی گجت‌های روشنایی در آمازون

گجت‌های روشنایی در آمازون : روشنایی هوشمند یکی از حوزه‌هایی است که به سرعت در حال رشد است و بسیاری از افراد به دنبال ارتقاء سیستم روشنایی منزل خود با استفاده از گجت‌های مدرن و کارآمد هستند. در این مقاله به معرفی چند گجت روشنایی محبوب و پرطرفدار در آمازون می‌پردازیم که می‌توانند تجربه‌ای جدید […]

تاریخ‌های مهم تخفیف‌های بزرگ آمازون

آمازون، یکی از بزرگترین خرده‌فروشان آنلاین جهان، به طور منظم تخفیف‌های ویژه و فروش‌های بزرگ برگزار می‌کند که خریداران می‌توانند از آنها برای خرید محصولات مختلف با قیمت‌های بسیار مناسب استفاده کنند. در این مقاله به بررسی مهمترین تاریخ‌هایی که آمازون تخفیف‌های زیادی ارائه می‌دهد، می‌پردازیم. پرایم دی (Prime Day) زمان: اواسط جولای پرایم دی […]

آمازون: غول تجارت الکترونیک و دنیای دیجیتال

آمازون، به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های جهان در زمینه تجارت الکترونیک، تکنولوژی و خدمات وب، نقش بسیار مهمی در شکل‌دهی به دنیای دیجیتال امروز ایفا کرده است. این شرکت در سال ۱۹۹۴ توسط جف بزوس تأسیس شد و از آن زمان تا کنون، مسیر طولانی و پر فراز و نشیبی را طی کرده است […]

بهترین سایت‌های خرید وسایل لوکس

در دنیای امروز، خرید وسایل لوکس به یکی از نشانه‌های سبک زندگی برتر و رفاه تبدیل شده است. وسایل لوکس شامل انواع محصولات از جمله ساعت‌های گران‌قیمت، جواهرات، لباس‌های برند، و لوازم جانبی لوکس هستند. اینترنت و فروشگاه‌های آنلاین این امکان را فراهم کرده‌اند که به‌راحتی و بدون نیاز به سفر به فروشگاه‌های فیزیکی، وسایل […]