تاریخ انتشار : ۱۳۹۹,دی,۰۳

معرفی برند اپل

نویسنده : تیم محتوا

برند اپل

در آگوست سال ۲۰۲۰ ، شرکت اپل با تبدیل شدن به اولین شرکت آمریکایی که به سقف بازار ۲ تریلیون دلار رسیده است، جایگاه ویژه ای را برای خود رقم زد. این در حالی است که از سال ۲۰۱۰ ، اپل یکی از با ارزش ترین شرکت ها در جهان بوده است و توانسته است پس از آن سالها در بالاترین سطح باقی ماند. در این جا به معرفی برند اپل خواهیم پرداخت.

استیو جابز و استیو وزنیاک در سال ۱۹۷۷ شرکت اپل را تاسیس کردند و خیلی زود اپل های یک و دو را به جهان معرفی کردند. موفقیت برند اپل دارای چشم انداز استراتژیک است که فراتر از محاسبات دسکتاپ ساده و دستگاه های تلفن همراه است. دانستن دلیل موفقیت اپل در این زمینه مستلزم مرور تاریخچه آن است. از اولین رایانه اپل  تا جدیدترین iWatch، می تواند گویای دلایل موفقیت این برند باشد.

پیشنهاد مطالعه : ۷ سایت برتر خرید آنلاین سال ۲۰۲۰

برند اپل

شروع فعالیت اپل

اپل، توسط استیو جابز و استیو وزنیاک تاسیس شد و با تجارت کامپیوترهای کیت با Apple I.5 شروع به کار کرد. این روند تولید اولیه اکنون به عنوان یک مجموعه قابل استفاده است که به جهت کمک به شرکت برای بدست آوردن سرمایه کافی برای ساخت اپل II در سال ۱۹۷۷ باقی مانده است.

اپل II با وجود سخت افزار تقریباً ثابت، درآمد شرکت را تا اواسط دهه ۱۹۸۰ تأمین کرد. برند Apple اقدام به بروزرسانی هایی مانند Apple III و Apple Lisa کرد ، اما این موارد نتوانستند از نظر تجاری مورد استفاده قرار گیرند. اگرچه اپل II هنوز فروش داشت، اما اپل به عنوان یک شرکت با شروع دهه ۱۹۸۰ دچار مشکل شد.

عرضه مکینتاش در سال ۱۹۸۴ یک جهش برای برند اپل بود. با این وجود، در طی سالهای میان Apple II و Macintosh اوضاع چندان مناسب پیش نرفت و هیات مدیره اپل، جابز را به نفع اسکولی اخراج کرد. جابز پس از ترک اپل در NeXT Inc کار کرد و اپل تحت مدیریت اسکالی، رشد خطوط تولید خود را آغاز کرد.

اسکالی تا سال ۱۹۹۳ به عنوان مدیرعامل اپل خدمت می کرد. در طی آن سال ها، اپل از رشد شدیدی برخوردار بود. محصولات جدیدی از جمله چاپگرهای لیزری، Macintosh Portable ، PowerBooks ، Newton و موارد دیگر را ایجاد کرد.

از مکینتاش به بعد، برند اپل انعکاسی از واکنش استیو جابز بوده است. در Macintosh ، اپل در تلاش بود ماشینی را ایجاد کند که محاسبات را ساده و لذت بخش کند. به طور خاص، جابز برای ایجاد یک تجربه کاربر بود که همه را متقاعد به خرید یک مک کند. جابز معتقد بود تا زمانی که مشتری از محصول استفاده نمی کند نمی تواند ارزش محصول را درک کند. متأسفانه، جابز دقیقاً ۱۲ سال از زمان خود جلوتر بود.

برند اپل

بازگشت استیو جابز به apple

هنگامی که جابز در سال ۱۹۹۷ آملیو را منحل کرد و بار دیگر مسئولیت اپل را در دست گرفت، سخت افزارها نظر وی را جلب کرده بود. او iMac را با یک کمپین قدرتمند راه اندازی نمود. بازاریابی و مارک تجاری عالی همیشه کلید رشد برند Apple بوده است. تفاوت واقعی بین iMac و تمام محصولات قبلی آن زیبایی و طراحی بود. در سال ۱۹۹۸ ، iMac از نظر زیبایی شناسی خوشایندترین دستگاه موجود در بازار بود.

پیشنهاد مطالعه : خرید پرینتر آل این وان

iMac فقط آغاز کار بود زیرا اپل مجموعه ای از محصولات محبوب را منتشر کرد که نشان دهنده تمرکز جدید بر ظرافت و تجربه کاربر است. این موارد شامل iBook ، iPod ، iPhone ، MacBook Air و iPad بود. آیفون اساساً بازار گوشی های هوشمند را راه اندازی و سپس بر آن تسلط یافت. iPad نیز به نوعی میلیون ها نفر را متقاعد کرد که برای استفاده از محتوا به صفحه دیگری نیاز دارند.

نکته دیگری که وی در دوره دوم تصدی خود اپل را به آن بازگرداند ، سهولت استفاده است. بعد از چند دقیقه استفاده از iPod یا ضربه زدن به آیکون ها در iPad ، کنترل ها ساده شده که باعث جذابیت اپل می شود. از همه مهمتر، همه این محصولات اپل را به یک مدل تجاری جدید، ایجاد یک اکوسیستم سخت افزاری، نرم افزاری و محتوایی، تبدیل کردند.

همین روند با نرم افزار نیز انجام شد. بسیاری از عملکردهای رایج رایانه را می توان در دستگاه های تلفن همراه برند اپل با استفاده از برنامه های خاص که در فروشگاه App اپل موجود است، انجام داد.

برند اپل

فعالیت های اپل در سال ۲۰۲۰

سرمایه بازار اپل در سال ۲۰۲۰ به بالاترین حد خود رسید، زیرا این شرکت از موفقیت هایی برخوردار شد و اهداف جدیدی را برای آینده تعیین کرد. درآمد این شرکت از فناوری پوشیدنی، مانند ساعت اپل، رکوردهای جدیدی را به ثبت رساند. در طی فراگیری دوره ویروس کرونا، برند اپل توانست در بالاترین سطح درآمد خود در طی فعالیت هایش برسد. دلیل آن هم محبوب بودن روش های پرداخت اپل پی بود.

پیشنهاد مطالعه : معرفی برند ایسوس

اپل همچنین از دو تغییر عمده در Mac در سال ۲۰۲۰ خبر داد . برند Apple در حال انتقال Mac از پردازنده های Intel به تراشه های طراحی شده خود است. پردازنده های جدید اپل مبتنی بر پردازنده هایی هستند که در گوشی های آیفون و آیپد استفاده می شوند و باعث می شوند انرژی کمتری داشته باشند. تراشه های جدید این پتانسیل را دارند که به لپ تاپ های اپل عمر باتری بیشتر و قدرت پردازش بیشتری نسبت به رایانه های شخصی بدهند.

همچنین اپل در حال تغییر macOS است تا توسعه دهندگان بتوانند برنامه های iOS و iPadOS را بدون تغییر در Mac اجرا کنند. این امر باعث افزایش چشمگیر تعداد برنامه های موجود در Mac و رقابت بیشتر آن با رایانه های شخصی می شود.

برای خرید محصولات اپل از سایت های خارجی و معتبر مانند آمازون می توانید از طریق زاکولا اقدام کنید.

اشتراک گذاری مطلب
ارسال نظر
نفر اولی باشید که درباره این محصول نظر میدهید
کاربران در مورد این محصول چه میگویند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادهایی برای شما

flipperzero فلیپر زیرو
100%

14,254,987 تومان

17500000

Copyright © 2012 - 2020 zakoola.com All Rights Reserved.
ورود