بهترین سرویس های کلود گیمینگ

آموزش
زمان مطالعه :‌۵ دقیقه

سرویس های کلود گیمینگ

بازی های ویدیویی به قدرت پردازش نیاز دارند و این توانمندی گران است. قیمت کنسول های جدید ۳۰۰ دلار است و رایانه های شخصی بازی به راحتی چندین هزار دلار قیمت دارند. یک گزینه ارزانتر وجود دارد. سرویس های کلود گیمینگ و پخش بازی به شما این امکان را می دهند که گویی یک رایانه شخصی یا کنسول بازی مقابل خود دارید.

 فقط این سرویس ها در یک رک سرور در جای دیگری از کشور قرار دارند. این سرویس ها با پرداخت هزینه ماهانه به قدرت بازی بزرگ دسترسی می یابند. تمام آنچه شما نیاز دارید یک کامپیوتر شخصی یا دستگاه همراه برای بازی است. اینجا چگونگی کارکرد این سرویس ها ، هزینه آنها و بهترین سرویس ها را معرفی می کنیم. می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با زاکولا در ارتباط باشید.

پیشنهاد مطالعه : معرفی برند جی بی ال JBL

سرویس پخش جریانی بازی

سرویس های کلود گیمینگ و پخش جریانی بازی به شما امکان می دهد از راه دور به سخت افزارهای سرورهای سرویس دسترسی پیدا کنید. شما برای ورود به یک کامپیوتر قدرتمند از طریق اینترنت از یک کاربر استفاده می کنید و بازی هایی که انجام می دهید به جای سخت افزار خود در آن رایانه اجرا می شوند.

کاربر به سادگی یک فید زنده از ویدئو و صوت حاصل از سخت افزار سرور را فراهم می کند و تمام ورودی های شما را به آن سرور می فرستد تا به دستورات بازی تبدیل شود. اساساً ، شما رایانه ای را که جلوی شما نیست کنترل می کنید و همه آنچه را که کامپیوتر نمایش می دهد مشاهده می کنید.

سرویس های کلود گیمینگ

چگونگی پخش جریانی شدن بازی ها

همانطور که می توانید تصور کنید، برای مفید بودن این سرویس های کلود گیمینگ به اتصال سریع شبکه نیاز دارید. اگر اینترنت شما کند یا ناسازگار باشد، ورودی هایی که ارسال می کنید به درستی انجام نمی شوند و شما با تاخیر و اشکالات گیم پلی روبرو خواهید شد. بیش از کسری از ثانیه تأخیر بین دستورات شما و سیستم پاسخ دهنده می تواند یک بازی را غیرقابل پخش کند.

بسته به سرویس پخش بازی، به یک اتصال اینترنتی با سرعتی که حداقل ۵ مگابیت بر ثانیه تا ۲۰ مگابیت در ثانیه باشد، نیاز خواهید داشت. نیازی به اتصال سیمی ندارید، اما مانند Wi-Fi 5GHz به شما کمک می کند. شما نمی خواهید برای این خدمات از مسیریاب خود صرف نظر کنید و اگر اتصال فیبر در منطقه شما موجود است باید به طور جدی در نظر بگیرید.

در این سرویس های کلود گیمینگ با اتصال سریع و مداوم، گیم پلی با تأخیر ورودی میلی ثانیه می تواند لحظه ای احساس شود. این باعث می شود اکثر بازی ها کاملاً قابل استفاده باشند، اگرچه ممکن است برای بازی های رقابتی هنوز خیلی کند باشد. اگر یک شوتر چند نفره یا یک بازی مبارزه ای را کنترل می کنید، هر فریم می تواند تفاوتی ایجاد کند و شاید در این موارد تمایل به اعتماد به یک سرویس پخش جریانی نداشته باشید.

بهترین پلتفرم کلود گیمینگ

اکثر سرویس ها از ویندوز ۱۰ برخوردار هستند که به شما امکان می دهد حتی یک لپ تاپ ارزان قیمت را به یک رایانه عالی بازی تبدیل کنید. رایانه های شخصی این مزیت را دارند که از اتصالات اترنت و همچنین Wi-Fi پشتیبانی می کنند.

پیشنهاد مطالعه : معرفی برند لوازم جانبی صوتی Beyerdynamic

هر سرویس پخش بازی منتشر شده به صورت عمومی در ویندوز ۱۰ در دسترس است که به عنوان یک برنامه اختصاصی  یا در یک مرورگر وب می تواند مورد استفاده قرار گیرد. جالب است بدانید که ویژگی بازی ابری Xbox Game Pass Ultimate فاقد سرویس گیرنده ویندوز ۱۰ است، اگر کامپیوتر شما نتواند برخی از بازی های موجود را برای بارگیری در این سرویس های کلود گیمینگ کنترل کند، ناراحت کننده است.

برای بازی در بیشتر سرویس های پخش جریانی می توانید از تلفن هوشمند نیز استفاده کنید. هر سرویسی به جز PlayStation Now دارای یک برنامه اندروید است، اگرچه اکوسیستم پخش بازی iOS با وجود برخی اختلافات در زمینه اجازه دادن به سرویس های خاص در iPhone و iPad ، بسیار متفاوت است. فقط بخاطر داشته باشید که بازی های کنسول و رایانه شخصی را روی صفحه نمایش کوچکتر تلفن هوشمند یا تبلت انجام خواهید داد که ممکن است احساس ناخوشایندی داشته باشد.

سرویس های کلود گیمینگ

Shadow

Shadow قدرتمندترین گزینه جریان بازی است، زیرا به شما امکان می دهد از راه دور تقریباً به هر چیزی که روی رایانه شخصی نصب شده دسترسی داشته باشید. این سرویس کنترل کامل بر روی دستگاه ویندوز ۱۰ را فراهم می کند، بنابراین می توانید بازی های Steam ، Battle.net ، Origin یا Xbox Games Pass را نصب و بازی کنید. به زبان ساده، اگر بازی با ویندوز ۱۰ کار می کند ، می توانید با استفاده از Shadow آن را از هرجای دیگر بازی کنید.

Xbox Game Pass Ultimate

Xbox Game Pass Ultimate به تنهایی یکی از سرویس های کلود گیمینگ نیست، اما همه پایگاه ها را شامل می شود، چه شما یک PC هستید یا  Xbox gamer باشید می توانید از این خدمات استفاده کنید. این برنامه همچنین دارای قابلیت بازی ابری به عنوان بخشی از عضویت است که در دستگاه های Android قابل دسترسی است. در این حالت، جریان بازی یک ویژگی پاداش است که هنوز در نسخه بتا قرار دارد، اما تاکنون از عملکرد خوب آن تحت تأثیر قرار می گیرید.

پیشنهاد مطالعه : خرید هدست واقعیت مجازی

Amazon Luna

Amazon Luna یکی دیگر از سرویس های دسترس است. این، گزینه های متعدد مبتنی بر کانال برای پخش بازی را ارائه می دهد، با انتخاب جذاب  بازی ها در کانال Luna می توانید اوقات خوشی را رقم بزنید. توصیه می شود آن را از آمازون تهیه کنید، زیرا از اتصال Wi-Fi مخصوص به خود برای بهبود عملکرد استفاده می کند.

Nvidia GeForce

GeForce Now هیچ بازی ای ارائه نمی دهد، اما به شما اجازه می دهد عناوین را از کتابخانه های Steam ، Epic Game Store و UPlay پخش کنید. اگر شما یک رایانه شخصی با کارت گرافیک RTX دارید، خوشحال خواهید شد که بدانید GeForce Now نیز از ردیابی اشعه پشتیبانی می کند.

سرویس های کلود گیمینگ

Sony PlayStation

PlayStation Now یکی از سرویس های کلود گیمینگ ، به شما اجازه خرید بازی نمی دهد، اما صدها دسترسی به کتابخانه را فراهم می کند. در واقع ، کاتالوگ پخش جریانی کل خانواده PlayStation را در بر می گیرد. این کتابخانه را می توان یک کتابخانه کامل دانست که یک لیست عظیم بازی های قیمتی متعدد است.

پیشنهاد مطالعه : تاریخچه مختصری از آمازون

AntStream

اگر بازی های یکپارچه را دوست دارید، AntStream را بررسی کنید. سرویس پخش جریانی تقریباً منحصراً روی بازی های آنلاین و رایانه ای مربوط به دوران ۱۹۸۰s  تمرکز دارد. با بیش از یکهزار عنوان ، Antsream یکی از بزرگترین کتابخانه های پخش جریانی را دارد، اما بیشتر این بازی ها حداقل ۳۰ سال قدمت دارند و ممکن است مورد توجه همه نباشد.

کلمات کلیدی گیمینگ
ارسال نظر کاربران درباره این محصول چه میگویند

نفر اولی باشید که در این باره نظر می دهید

پست های اخیر پربازدید

معرفی گجت‌های روشنایی در آمازون

گجت‌های روشنایی در آمازون : روشنایی هوشمند یکی از حوزه‌هایی است که به سرعت در حال رشد است و بسیاری از افراد به دنبال ارتقاء سیستم روشنایی منزل خود با استفاده از گجت‌های مدرن و کارآمد هستند. در این مقاله به معرفی چند گجت روشنایی محبوب و پرطرفدار در آمازون می‌پردازیم که می‌توانند تجربه‌ای جدید […]

تاریخ‌های مهم تخفیف‌های بزرگ آمازون

آمازون، یکی از بزرگترین خرده‌فروشان آنلاین جهان، به طور منظم تخفیف‌های ویژه و فروش‌های بزرگ برگزار می‌کند که خریداران می‌توانند از آنها برای خرید محصولات مختلف با قیمت‌های بسیار مناسب استفاده کنند. در این مقاله به بررسی مهمترین تاریخ‌هایی که آمازون تخفیف‌های زیادی ارائه می‌دهد، می‌پردازیم. پرایم دی (Prime Day) زمان: اواسط جولای پرایم دی […]

آمازون: غول تجارت الکترونیک و دنیای دیجیتال

آمازون، به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های جهان در زمینه تجارت الکترونیک، تکنولوژی و خدمات وب، نقش بسیار مهمی در شکل‌دهی به دنیای دیجیتال امروز ایفا کرده است. این شرکت در سال ۱۹۹۴ توسط جف بزوس تأسیس شد و از آن زمان تا کنون، مسیر طولانی و پر فراز و نشیبی را طی کرده است […]

بهترین سایت‌های خرید وسایل لوکس

در دنیای امروز، خرید وسایل لوکس به یکی از نشانه‌های سبک زندگی برتر و رفاه تبدیل شده است. وسایل لوکس شامل انواع محصولات از جمله ساعت‌های گران‌قیمت، جواهرات، لباس‌های برند، و لوازم جانبی لوکس هستند. اینترنت و فروشگاه‌های آنلاین این امکان را فراهم کرده‌اند که به‌راحتی و بدون نیاز به سفر به فروشگاه‌های فیزیکی، وسایل […]