سایت های برتر خرید آنلاین چین

معرفی سایت
زمان مطالعه :‌۵ دقیقه

سایت های خرید آنلاین چین

طی دهه گذشته، چشم انداز تجارت الکترونیکی چین با جهش و رشد روبرو شده است. حدود ده سال پیش، چین کمتر از ۱٪ از بازار تجارت الکترونیکی جهانی را به خود اختصاص داده اما امروزه این سهم به پنجاه و دو درصد رسیده است. چین چنان بازیگر بزرگی در تجارت الکترونیکی است که اکنون سالانه معاملات بیشتری نسبت به فرانسه، آلمان، ژاپن، انگلیس و ایالات متحده انجام می دهد. با این حال با بررسی بهترین سایت های خرید آنلاین چین می توان شرایط و موقعیت های آن ها را در رقابت جهانی مشاهده نمود.

پیشنهاد مطالعه : خرید اینترنتی از مالزی

این چشم انداز تجارت الکترونیک قدرتمند، فرصتی عظیم برای مارک های خارجی است که می خواهند به بازار چین راه یابند. اما چنین مواردی مشکلاتی را نیز به همراه دارد. هر روزه بر تعداد سایت های آنلاین نوظهور افزوده می شود و رقابت در این حوزه نیز بسیار تنگاتنگ است. در اینجا به معرفی برخی از این سایت های معتبر می پردازیم.

سایت های خرید آنلاین چین

برترین سایت های خرید چین

سایت Tmall

Tmall متعلق به علی بابا است و می توان گفت که یکی از سایت های خرید آنلاین چین است که بر بازار خرده فروشی آنلاین B2C تسلط دارد و با همتای Taobao خود دارای تقریبا ۶۵٪ سهم بازار و بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر فعال دارد.

حضور جهانی Tmall نیز بسیار زیاد است. این دومین وب سایت تجارت الکترونیک بزرگ جهان است که ۲۸٪ سهم بازار را از آن خود می کند. Tmall با فروش کالاهایی از لباس گرفته تا وسایل الکترونیکی، لوازم خانگی و حتی اتومبیل، متمرکز بر ارائه کالاهای معتبر و با کیفیت است.

این شرکت تلاش های چشمگیری را برای مقابله با محصولات تقلبی انجام می دهد و باعث می شود این پلتفرم بسیار مورد اعتماد مصرف کنندگان قرار گیرد. Tmall Global پلتفرمی است که از طریق آن شرکت های خارجی مستقیماً به مصرف کنندگان چینی می فروشند، اگرچه برای مارک ها بهای زیادی منظور می شود.

پیشنهاد مطالعه : خرید کنسول بازی PS5

JD.com یا Jingdong

JD.com که با نام Jingdong نیز شناخته می شود، قسمت نسبتاً زیادی از سهم خرید آنلاین را دارد که سهم بازار آن حدود ۲۶٪ بوده و حدود ۴۲۰ میلیون کاربر فعال دارد. این یکی دیگر از سایت های خرید آنلاین چین است که می توانید به سادگی از آن خرید کنید. برای این کار می توانید از خدمات زاکولا بهره مند شوید.

این سایت شماره دو تجارت الکترونیکی محصولاتی را از طیف وسیعی از دسته ها مانند مد، الکترونیک و بهداشت به فروش می رساند، اما به طور مداوم به سراغ محصولاتی می رود که دیگر سایت ها پوشش نداده اند. محصولاتی همچون وسایل سفر یا صنعت را در نظر می گیرد.

JD.com همچنین دارای شبکه تحویل خاص خود است که ۹۹٪ از جمعیت چین را پوشش می دهد، به این معنی که حتی مشتریان در مناطق روستایی نیز می توانند از تحویل سریع و بدون دردسر استفاده کنند. این یک مورد مهم برای مارک هایی است که مصرف کنندگان روستایی را در میان مشخصات اصلی خود دارند.

سایت های خرید آنلاین چین

Pinduoduo

Pinduoduo به عنوان یکی از سایت های خرید آنلاین چین در سال ۲۰۱۵ در شانگهای تاسیس شد و دنیای تجارت الکترونیکی چین را غافلگیر کرد و ۱۳٪ از فضای تجارت الکترونیکی چین را افزایش داد تا سریعترین رشد در تاریخ چین شود. برخلاف رقبای اصلی مانند Tmall و JD.com که تمرکز خود را روی محصولات برتر می گذارند، Pinduoduo محصولاتی در رده پایین تر را هدف قرار می دهد.

 آنچه Pinduoduo را منحصر به فرد می کند این است که بیشتر در تجارت الکترونیکی اجتماعی متمرکز شده است. مدل تعاملی خرید گروهی یا خرید تیمی به کاربران امکان می دهد دوستان خود را به عضویت یک تیم خرید دعوت کنند. این ماهیت اجتماعی این پلتفرم، محصول را تبلیغ می کند. هرچه تعداد بیشتری از مردم کالایی را خریداری کنند، تخفیف آن بیشتر می شود و هرچه محصول بالاتر رتبه بندی شود، فروش بیشتر پیش می رود.

این بستر بسیار خوبی برای مارک های کمتر شناخته شده برای گسترش آگاهی است. زیرا هزینه کمتری برای نام تجاری و رقابت خود پرداخت می کنند. همچنین لازم به ذکر است که اطلاعات جمعیتی اصلی Pinduoduo عمدتا مربوط به شهرهای سطح سوم یا پایین تر و عمدتا شهروندان مسن است.

پیشنهاد مطالعه : خرید کفش دخترانه از آمازون

Xiaohongshu

یکی دیگر از سایت های خرید آنلاین چین در ابتدا به عنوان سکویی برای کاربران برای به اشتراک گذاشتن تجربیات خود در زمینه آرایش و مراقبت از پوست ایجاد شده بود، اما با گذشت زمان به سایر حوزه ها مانند ورزش، مسافرت و غذا گسترش یافت.

این سایت ۳۰۰ میلیون کاربر فعال دارد که ۶ درصد از بازار را تشکیل می دهد و تمرکز قوی این سایت، به کاربران این فرصت را می دهد که مارک های بین المللی را که قبلا برای مصرف کنندگان چینی ممنوع بود، خریداری کنند. به روشی مشابه اینستاگرام، نوعی تجارت الکترونیکی اجتماعی وجود دارد و به این صورت است که کاربران در تصاویر پیمایش می کنند تا زمانی که تصویر مورد علاقه خود را پیدا کنند.

سپس با کلیک بر روی تصویر، آنها را به یک فروشگاه تجارت الکترونیکی می برد تا خرید خود را انجام دهند. این فروشگاه آنلاین، در میان زنان جوان بسیار محبوب است.

با داشتن یک مولفه قوی در شبکه های اجتماعی، کاربران تشویق می شوند که نظرات و نکات را به اشتراک بگذارند و این برنامه می تواند راهی عالی برای رشد آگاهی از برند باشد، بنابراین اگر محصولی با کیفیت بالا برای زنان ۳۰ سال یا کمتر دارید، استفاده از این سایت را به استراتژی بازاریابی خود اضافه کنید.

سایت های خرید آنلاین چین

کائولا Kaola

سایت Kaola یکی دیگر از سایت های خرید آنلاین چین که در ابتدا به عنوان دروازه ورود محصولات استرالیایی به چین راه اندازی شد. سپس گسترش یافته و به بزرگترین پلتفرم تجارت الکترونیکی مرزیچینی تبدیل شده است که تخمین زده می شود دارای بیش از یک چهارم بازار CBEC باشد.

کائولو که در سال ۲۰۱۹ توسط Alibaba خریداری شده است، در حال حاضر یک پلتفرم مستقل باقی مانده است. در حال حاضر کائولو با ۸۰۰۰ مارک از ۸۰ کشور جهان کار می کند، طیف گسترده ای از محصولات معتبر را که مصرف کنندگان مستقیماً از مارک ها خریداری می کنند، ارائه می دهد.

پیشنهاد مطالعه : خرید بهترین مارک های عینک آفتابی

سایت دیگری همچون We Pin Hua، Suning، Dangdang، Yihaodian نیز امروزه بسیار قدرتمند عمل کرده و سهم مناسبی را از بازار جهانی از آن خود کرده اند. شروع کار با یکی از اپراتورهای بزرگ، مانند Tmall یا JD.com ، احتمالاً بهترین گزینه برای ورود به اکوسیستم تجارت الکترونیکی چین است که با بررسی تفاوت های این سیستم های عامل می توانید بهترین و مناسب ترین آن ها را بیابید.

همچنین می توانید از این سایت های خرید آنلاین چین با استفاده از خدمات زاکولا، خرید مطمئنی را تجربه کنید.

ارسال نظر کاربران درباره این محصول چه میگویند

نفر اولی باشید که در این باره نظر می دهید

پست های اخیر پربازدید

معرفی گجت‌های روشنایی در آمازون

گجت‌های روشنایی در آمازون : روشنایی هوشمند یکی از حوزه‌هایی است که به سرعت در حال رشد است و بسیاری از افراد به دنبال ارتقاء سیستم روشنایی منزل خود با استفاده از گجت‌های مدرن و کارآمد هستند. در این مقاله به معرفی چند گجت روشنایی محبوب و پرطرفدار در آمازون می‌پردازیم که می‌توانند تجربه‌ای جدید […]

تاریخ‌های مهم تخفیف‌های بزرگ آمازون

آمازون، یکی از بزرگترین خرده‌فروشان آنلاین جهان، به طور منظم تخفیف‌های ویژه و فروش‌های بزرگ برگزار می‌کند که خریداران می‌توانند از آنها برای خرید محصولات مختلف با قیمت‌های بسیار مناسب استفاده کنند. در این مقاله به بررسی مهمترین تاریخ‌هایی که آمازون تخفیف‌های زیادی ارائه می‌دهد، می‌پردازیم. پرایم دی (Prime Day) زمان: اواسط جولای پرایم دی […]

آمازون: غول تجارت الکترونیک و دنیای دیجیتال

آمازون، به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های جهان در زمینه تجارت الکترونیک، تکنولوژی و خدمات وب، نقش بسیار مهمی در شکل‌دهی به دنیای دیجیتال امروز ایفا کرده است. این شرکت در سال ۱۹۹۴ توسط جف بزوس تأسیس شد و از آن زمان تا کنون، مسیر طولانی و پر فراز و نشیبی را طی کرده است […]

بهترین سایت‌های خرید وسایل لوکس

در دنیای امروز، خرید وسایل لوکس به یکی از نشانه‌های سبک زندگی برتر و رفاه تبدیل شده است. وسایل لوکس شامل انواع محصولات از جمله ساعت‌های گران‌قیمت، جواهرات، لباس‌های برند، و لوازم جانبی لوکس هستند. اینترنت و فروشگاه‌های آنلاین این امکان را فراهم کرده‌اند که به‌راحتی و بدون نیاز به سفر به فروشگاه‌های فیزیکی، وسایل […]