نحوه راه اندازی فروشگاه اینترنتی در ایبی

ای بی
زمان مطالعه :‌۵ دقیقه

نحوه راه اندازی فروشگاه اینترنتی در ایبی

نحوه راه اندازی فروشگاه اینترنتی در ایبی eBay چیزی است که بسیاری از تاجران تجارت الکترونیک را به خود مشغول کرده است. به هر حال eBay یکی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین سیستم عامل های تجارت الکترونیکی است. و توانسته است تعداد خریداران زیادی را به سوی خود جذب کرده و فروش بالایی را به خود اختصاص دهد. این سایت در رتبه بندی فروشگاه های اینترنتی در رتبه دوم پس از آمازون می باشد و یک مکان عالی برای شروع تجارت الکترونیکی شما است.

با این حال، فروش در eBay و تبدیل شدن به فروشگاه آنلاینی موفق در ایبی، نیاز به مهارت و اندکی دانش است. در اینجا خواهیم گفت که چگونه با eBay رشد کرده و کار کنید. همچنین نکات اساسی را در اختیار شما قرار خواهیم داد که شانس موفقیت شما را تقویت می کند. در این جا به همه چیزهایی که باید درباره راه اندازی کسب و کار eBay بدانید، آگاه خواهید شد.

نحوه راه اندازی کسب و کار eBay

نحوه راه اندازی فروشگاه اینترنتی در ایبی در واقع بسیار ساده است. اما قبل از شروع، توصیه می کنیم کمی برنامه ریزی قبلی را انجام دهید. یعنی در نظر بگیرید که چه چیزهایی را خواهید فروخت، روش های پرداختی را که می پذیرید، خط مشی خدمات مشتری و روش های حمل و نقل را بررسی کنید. همچنین، نگاهی به سیاست ها و قوانین فروشندگان در eBay بیاندازید تا مطمئن شوید این سایت می تواند ایده تجارت الکترونیکی شما را پشتیبانی کند. هنگامی که احساس آمادگی کردید، نکات ذیل را اجرا کنید.

پیشنهاد مطالعه : خرید کفش Timberland

مرحله ۱: نوع حساب خود را انتخاب کنید.

برای شروع کار با eBay، دکمه ثبت نام را در صفحه اصلی انتخاب کنید. به صفحه ای هدایت می شوید که می توانید در آن حساب ایجاد کنید. ایبی به شما امکان می دهد بین حساب شخصی و حساب تجاری یکی را انتخاب کنید. یک حساب شخصی برای فروش گاه به گاه است، در حالی که یک حساب تجاری به شما امکان می دهد مقادیر زیادی از محصولات را بفروشید.

همچنین می توانید یک نام تجاری قانونی ثبت کنید و فروشگاه خود را با مارک تجاری خود سفارشی کنید. در حالی که ایجاد یک حساب کاربری eBay رایگان است، شما باید هزینه های فروشنده مرتبط با لیست و فروش محصولات خود را پرداخت کنید که در نحوه راه اندازی فروشگاه اینترنتی در ایبی تاثیرگذار است.

نحوه راه اندازی فروشگاه اینترنتی در ایبی

مرحله ۲ : ثبت نام حساب خود را در ایبی انجام دهید.

برای ثبت نام حساب خود، باید نام تجاری حقوقی، ایمیل، شماره تلفن و رمز ورود خود را ایجاد کنید. در مرحله بعدی، از شما خواسته می شود نام کاربری ایجاد کنید. سپس، برای تأیید اعتبار شما آدرس و شماره تلفن ثبت شده قانونی شما را می پرسد. پس از ارائه تمام این اطلاعات و کلیک بر روی ثبت نام ، به حساب خود دسترسی خواهید داشت.

مرحله ۳ : تنظیمات برگزیده حساب را انتخاب کنید.

اولین کاری که باید هنگام ورود به حساب خود انجام دهید، تنظیمات برگزیده حساب خود است. برای این کار، روی تنظیمات حساب در نوار منو کلیک کنید. از اینجا می توانید اطلاعات حمل و نقل، نیازهای خریدار، تنظیمات برگزیده ارتباطی و آدرس های مرتبط با حساب خود را به روز کنید.

مهم ترین نکته برای بروزرسانی روش پرداخت شماست، زیرا این نحوه پرداخت هزینه های فروش شما خواهد بود. شما می توانید بین PayPal ، یا کارت اعتباری یکی را انتخاب کنید. این کارت یا حساب بر اساس فاکتور فروشنده شما به طور خودکار شارژ می شود.

پیشنهاد مطالعه : خرید برندهای برتر لوازم آرایشی از آمازون

مرحله ۴ : موجودی را اضافه کنید.

اکنون در نحوه راه اندازی فروشگاه اینترنتی در ایبی، افزودن محصولات به فروشگاه باید صورت گیرد. با کلیک کردن روی پیوند فروش در گوشه سمت راست بالای صفحه حساب خود شروع کنید. eBay دو روش برای افزودن موجودی ارائه می دهد. یک فرم لیست سریع و یک فرم لیست پیشرفته را در این سایت خواهید داشت . ابزار لیست سریع با افزودن کلمات کلیدی برای توصیف محصول، روند افزودن محصولات را تسریع می کند. eBay شما را در یکی از دسته های محصولات خود قرار داده و بر اساس توضیحات ، پیشنهادات لیست را ارائه می دهد.

از طرفی ابزار پیشرفته لیست به شما امکان می دهد با اطلاعاتی که ارائه می دهید تاثیر بیشتری داشته باشید. شما می توانید عنوان کالا، دسته های محصول، عکس ها، توضیحات کالا، جزئیات فروش و اطلاعات حمل و نقل را وارد کنید. eBay با استفاده از روش لیست سریع و لیست پیشرفته، هزینه فروشنده را بر اساس اطلاعات کالایی که ارائه داده اید محاسبه می کند. بنابراین، توجه به اطلاعاتی که وارد می کنید بسیار مهم است. مهمترین عناصر شامل اطلاعات فروش مانند تخفیف در مقابل قیمت ثابت، اطلاعات پرداخت، اطلاعات بازگشت و جزئیات حمل و نقل می باشد.

نحوه راه اندازی فروشگاه اینترنتی در ایبی

نکات مهم در راه اندازی فروشگاه اینترنتی

هنگام یادگیری نحوه راه اندازی فروشگاه اینترنتی در ایبی ، مبلغ زیادی را برای موجودی کالا سرمایه گذاری نکنید. در عوض، از تعداد کمتر شروع کنید. چند مورد برای فروش پیدا کنید و گرفتن عکس، نوشتن لیست، آزمایش گزینه های قیمت گذاری و تعامل با خریداران را تجربه کنید.

حتی اگر تجارت eBay یک مشغله کاری جانبی است، اگر می خواهید نتایج واقعی را ببینید، باید هر روز وقت خود را به آن اختصاص دهید. شما می توانید هر ماه ۵۰ مورد را به صورت رایگان لیست کنید. برای هر لیست فراتر از این میزان، هزینه کمی پرداخت خواهید کرد. این هزینه ها به ازای هر لیست، برای هر گروه شارژ می شود. برای بیشتر دسته ها، هزینه هر لیست ۰.۳۵ دلار است.

شما همچنین می توانید درصد کمی از قیمت فروش را پس از فروش کالا پرداخت کنید. برای بیشتر دسته ها، هزینه ارزش نهایی ۱۰٪ از کل فروش است. همچنین، هزینه پردازش پرداخت را فراموش نکنید. اگر از پرداخت های مدیریت شده استفاده می کنید، هزینه ها مستقیماً از طریق eBay دریافت می شوند.

پیشنهاد مطالعه : خرید اسباب بازی از آمازون

تجارت در ایبی

برای بیشتر کارآفرینان، فروشگاه آنلاین یک گام طبیعی در رشد تجارت آنلاین است. داشتن یک مارک تجاری قوی یک عامل اساسی در هنگام فروش محصولات است. حتی علامت های تجاری بزرگ مانند کوکاکولا ده ها میلیون دلار در سال برای حفظ برند هزینه می کنند. دقیقاً همان کاری است که ایبی انجام می دهد و به همین دلیل میلیون ها خریدار در سراسر جهان را به خود جلب می کند.

eBay میلیون ها خریدار دارد و ترافیک در این سایت بسیار بالاست. می توانید کمپین های تبلیغاتی نسبتاً کم هزینه ای را در eBay و در شبکه های اجتماعی اجرا کنید. هنگامی که نحوه راه اندازی فروشگاه اینترنتی در ایبی اقدام می کنید، باید تبلیغات خود را از ابتدا شروع کنید. این احتمال وجود دارد که مراجعه در ابتدا بسیار کم باشد اما فراموش نکنید که  ساختن مشتری، به زمان و هزینه نیاز دارد.

برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود در سایت فروشگاهی معتبر ایبی، می توانید از خدمات زاکولا بهره مند شوید.

ارسال نظر کاربران درباره این محصول چه میگویند

شما هم در مورد این مطلب نظر دهید

بهار

وقتی زمان انتخاب لوکیشن میشه ایران تو لیست نیست چرا؟

۴/۸
    مدیر سایت

    درود
    بخاطر اینکه ایران تحریم می باشد.
    باتشکر

    ۴/۸

پست های اخیر پربازدید

معرفی گجت‌های روشنایی در آمازون

گجت‌های روشنایی در آمازون : روشنایی هوشمند یکی از حوزه‌هایی است که به سرعت در حال رشد است و بسیاری از افراد به دنبال ارتقاء سیستم روشنایی منزل خود با استفاده از گجت‌های مدرن و کارآمد هستند. در این مقاله به معرفی چند گجت روشنایی محبوب و پرطرفدار در آمازون می‌پردازیم که می‌توانند تجربه‌ای جدید […]

تاریخ‌های مهم تخفیف‌های بزرگ آمازون

آمازون، یکی از بزرگترین خرده‌فروشان آنلاین جهان، به طور منظم تخفیف‌های ویژه و فروش‌های بزرگ برگزار می‌کند که خریداران می‌توانند از آنها برای خرید محصولات مختلف با قیمت‌های بسیار مناسب استفاده کنند. در این مقاله به بررسی مهمترین تاریخ‌هایی که آمازون تخفیف‌های زیادی ارائه می‌دهد، می‌پردازیم. پرایم دی (Prime Day) زمان: اواسط جولای پرایم دی […]

آمازون: غول تجارت الکترونیک و دنیای دیجیتال

آمازون، به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های جهان در زمینه تجارت الکترونیک، تکنولوژی و خدمات وب، نقش بسیار مهمی در شکل‌دهی به دنیای دیجیتال امروز ایفا کرده است. این شرکت در سال ۱۹۹۴ توسط جف بزوس تأسیس شد و از آن زمان تا کنون، مسیر طولانی و پر فراز و نشیبی را طی کرده است […]

بهترین سایت‌های خرید وسایل لوکس

در دنیای امروز، خرید وسایل لوکس به یکی از نشانه‌های سبک زندگی برتر و رفاه تبدیل شده است. وسایل لوکس شامل انواع محصولات از جمله ساعت‌های گران‌قیمت، جواهرات، لباس‌های برند، و لوازم جانبی لوکس هستند. اینترنت و فروشگاه‌های آنلاین این امکان را فراهم کرده‌اند که به‌راحتی و بدون نیاز به سفر به فروشگاه‌های فیزیکی، وسایل […]