درخواست افزایش حقوق کارگران و محافظت از محیط زیست از آمازون

اخبار
زمان مطالعه :‌۵ دقیقه

بیش از ۴۰۰ قانونگذار از ۳۴ کشور جهان، که در شش قاره قرار دارند، نامه ای را امضا کرده و خواستار اقدام آمازون برای تغییر سیاست های این شرکت برای حفاظت بهتر از کارگران و محیط زیست شده و درخواست درخواست افزایش حقوق کارگران و محافظت از محیط زیست را از کمپانی آمازون داشتند.

در این پیام که خطاب به رئیس اجرایی آمازون، جف بزوس است، آمده است که جهان می داند که آمازون توانایی پرداخت کارگران، مالیات و هزینه های زیست محیطی خود را دارد، اما این شرکت طفره رفته و بدهی های خود به کارگران، جوامع و محیط زیست را رد کرده است.

امضا کنندگان به ۲۵ تقاضای مشترک اشاره می کنند که می گوید آمازون برای بهبود آنها باید اقدام کند. این موارد شامل افزایش حقوق کارگران در تمام انبارهای آمازون مطابق با افزایش ثروت شرکت است. همچنین تضمین شفافیت در مورد حریم خصوصی و استفاده از داده های مصرف کنندگان می باشد.

این نامه توسط تعدادی از نمایندگان مجلس در انگلیس  از جمله جرمی کوربین رهبر سابق حزب کارگر، دایان ابوت، جان مک دونل، نادیا ویتوم، زارا سلطانا و همچنین نمایندگان سین فین به امضا رسیده است.

زنان کنگره ایالات متحده، ایلهان عمر و راشیدا طلایب، سخنگوی HDP ترکیه، ابرو گونای، رهبر فرانسه، ژان لوک ملانشون، رهبر حزب یونان یانیس واروفاکیس و معاون پارلمان اروپا هایدی هاوتالا نام های خود را اضافه کردند.

در این نامه اشاره شده است که ثروت آقای بزوس در طی شیوع ویروس کرونا به طرز چشمگیری افزایش یافت که طی آن میلیونها نفر شغل خود را از دست دادند. در همان زمان، آمازون به دلیل اقدامات خود علیه کارمندان خود، که در این نامه ادعا شده بود در شرایط خطرناک کار می کردند، افزایش حقوق کمی داشته اند.

گزارش اخیر سازمان عفو ​​بین الملل مدعی شد این غول خرید از فناوری های نظارتی برای ردیابی کارگران خود استفاده کرده و اقدامات کافی برای محافظت از کارگران انجام نداده است.

اخیراً مشخص شد که مرکز عملیات جهانی امنیت آمازون نیز در حال دریافت به روزرسانی درباره فعالیتهای سازماندهی کار در انبارها است. این جزئیات شامل تاریخ دقیق، زمان و مکان گزارش و منبعی است که اقدام را گزارش داده و تعداد شرکت کنندگان در یک رویداد را ذکر کرده است.

آمازون در پاسخ گفت: مانند سایر مشاغل ، ما در عملیات خود برای حفظ ایمنی کارمندان، ساختمانها و موجودی کالا سطح امنیتی را حفظ می کنیم. در این نامه همچنین ادعا شده است که اثر کربن آمازون بیشتر از دو سوم کشورهای جهان است. رد پای کربن غول خرید در سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته است، علی رغم آن که این شرکت تلاش های آشکار برای کاهش تأثیر آن، داشته است.

به گفته گرگ مارلند، استاد موسسه تحقیقات محیط زیست، انرژی و اقتصاد در دانشگاه ایالتی آپالاچی، انتشار گازهای گلخانه ای آمازون حدود ۸۵ درصد در سوئیس یا دانمارک بود.

در این نامه آمده است، برنامه آقای بزوس برای کاهش میزان انتشار برای ماندن در مرزهای محیطی سیاره ما ناکافی است و با توجه به سوابق وعده های آمازون در مورد پایداری و مشارکت های مالی در تغییر آب و هوا، اعتماد به آن دشوار است.

هفته گذشته ، کارگران آمازون در ۱۵ کشور با اعتصاب و اعتراض در روز جمعه سیاه خواستار افزایش حقوق و بهبود شرایط کار شدند.

کارگران، منتخبین مترقی، ضد انحصار طلبان، مشاغل کوچک و دیگر فعالان گرد هم می آیند تا به آمازون نشان دهند که گفتگوی اجتماعی و معامله جمعی تهدید نیست بلکه ابزارهای حیاتی است که جوامع مدرن برای محافظت از سلامت کارگران، نجات جان مردم و تأیید شأن و منزلت آنها استفاده می کنند.

جان مک دونل، نماینده حزب کارگر، گفت: سیاستمداران مترقی در همه جا باید این اقدامات را ببینند و می خواهند کمک کنند. مدیر عامل شرکت، جف بزوس می تواند به هر کارمند آمازون در جهان ۷۵۰۰۰ پوند پاداش همه گیری بپردازد و همچنان به همان اندازه ثروتمند باشد. به زبان ساده، آمازون می تواند توسط کارگران، جوامع و محافظت از محیط زیست و عملکرد سیاستمداران خود برای انجام این کار به درستی عمل کند.

آمازون در بیانیه ای گفت: در حالی که ما به عنوان یک شرکت بزرگ از موشکافی سیاست گذاران استقبال می کنیم، اما موارد مطرح شده در این نامه ناشی از یک سری اظهارات گمراه کننده توسط گروه های غیر اطلاعاتی یا منافع شخصی است که به نظر می رسد از نمایه آمازون برای پیشبرد اهداف فردی خود استفاده می کنند.

آمازون سابقه خوبی در حمایت از کارمندان، مشتریان و جوامع دارد، از جمله فراهم کردن شرایط کار ایمن، دستمزد رقابتی و مزایای بزرگ، تعهد آب و هوا و تعهدات خالص کربن صفر تا سال ۲۰۴۰ و پرداخت میلیاردها پوند مالیات در سطح جهان که اکنون آمازون منتظر ادامه گفتگو با طرف های علاقه مند در مورد این موضوعات می باشد.

برای دریافت اطلاعاتی بیشتر در خصوص آمازون و خریدهای هیجان انگیز از این فروشگاه بزرگ خرده فروشی، می توانید با زاکولا همراه باشید.

کلمات کلیدی آمازون
ارسال نظر کاربران درباره این محصول چه میگویند

نفر اولی باشید که در این باره نظر می دهید

پست های اخیر پربازدید

معرفی گجت‌های روشنایی در آمازون

گجت‌های روشنایی در آمازون : روشنایی هوشمند یکی از حوزه‌هایی است که به سرعت در حال رشد است و بسیاری از افراد به دنبال ارتقاء سیستم روشنایی منزل خود با استفاده از گجت‌های مدرن و کارآمد هستند. در این مقاله به معرفی چند گجت روشنایی محبوب و پرطرفدار در آمازون می‌پردازیم که می‌توانند تجربه‌ای جدید […]

تاریخ‌های مهم تخفیف‌های بزرگ آمازون

آمازون، یکی از بزرگترین خرده‌فروشان آنلاین جهان، به طور منظم تخفیف‌های ویژه و فروش‌های بزرگ برگزار می‌کند که خریداران می‌توانند از آنها برای خرید محصولات مختلف با قیمت‌های بسیار مناسب استفاده کنند. در این مقاله به بررسی مهمترین تاریخ‌هایی که آمازون تخفیف‌های زیادی ارائه می‌دهد، می‌پردازیم. پرایم دی (Prime Day) زمان: اواسط جولای پرایم دی […]

آمازون: غول تجارت الکترونیک و دنیای دیجیتال

آمازون، به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های جهان در زمینه تجارت الکترونیک، تکنولوژی و خدمات وب، نقش بسیار مهمی در شکل‌دهی به دنیای دیجیتال امروز ایفا کرده است. این شرکت در سال ۱۹۹۴ توسط جف بزوس تأسیس شد و از آن زمان تا کنون، مسیر طولانی و پر فراز و نشیبی را طی کرده است […]

بهترین سایت‌های خرید وسایل لوکس

در دنیای امروز، خرید وسایل لوکس به یکی از نشانه‌های سبک زندگی برتر و رفاه تبدیل شده است. وسایل لوکس شامل انواع محصولات از جمله ساعت‌های گران‌قیمت، جواهرات، لباس‌های برند، و لوازم جانبی لوکس هستند. اینترنت و فروشگاه‌های آنلاین این امکان را فراهم کرده‌اند که به‌راحتی و بدون نیاز به سفر به فروشگاه‌های فیزیکی، وسایل […]