تاریخ انتشار : ۱۴۰۰,فروردین,۲۹

خرید کنسول بازی PS5

نویسنده : تیم محتوا

خرید کنسول بازی PS5

اگر قصد دارید برای خرید کنسول بازی PS5 اقدام کنید، لازم است که در خصوص تفاوت میان نسخه معمولی و دیجیتالی آن نیز اطلاعاتی را دریافت کنید. البته آن ها در ظاهر شبیه هم هستند اما در نسخه دیجیتال، نداشتن درایو Blu-Ray 4K را تجربه خواهید کرد.

اگر می خواهید به نسل بعدی بازی با سونی بروید، پس باید PlayStation 5 استاندارد را انتخاب کنید. در حال حاضر یافتن هر دو نوع کنسول بسیار دشوار است. زیرا تقاضا بیش از میزان عرضه است. به ویژه به نظر می رسد نسخه دیجیتال PS5 حتی نسبت به مدل استاندارد گران قیمت نیز دست یافتنی تر است. همچنین به دلیل پایین بودن قیمت و کمبود درایو دیسک، احتمال کمتری وجود دارد که میزان تقاضا بیشتر باشد، زیرا این امر از ایجاد بسته های بازی مهیج جلوگیری می کند.

پیشنهاد مطالعه : خرید اسپیکرهای بلوتوثی از آمازون

کدام کنسول پلی استیشن ۵

PS5 در مقابل نسخه دیجیتالی آن در شرایطی قرار گرفته است که هنگام خرید کنسول بازی PS5 بسیاری از طرفداران PlayStation می خواهند بدانند، کدام کنسول برایشان مناسب تر است. زیرا PS5 سخت به قفسه های فروشگاه در سراسر جهان راه پیدا می کند.

در تاریخ ۱۶ سپتامبر، سونی به عنوان غول بازی در سرتاسر دنیا، سرانجام در جریان رویداد پخش زنده PS5 قیمت هر دو کنسول را اعلام کرد. نسخه دیجیتالی آن را  ۳۹۹ دلار و مدل دیسکی و معمولی آن ۴۹۹ دلار قیمت گرفت. بنابراین ممکن است این سوال را داشته باشید که آیا باید نسخه دیجیتال PS5 یا نسخه معمولی آن را خرید کنید.

در این خصوص و تصمیم گیری درباره خرید کنسول بازی PS5 لازم است که به مزایا و معایب نسخه دیجیتال و کنسول دیسک بپردازیم تا بتوانید خرید PS5 را انجام دهید و احساس رضایتی را در شما ایجاد کند.

خرید کنسول بازی PS5

تفاوت PS5 Digital و PS5

لازم به ذکر است که هر دو سیستم  PS5 و PS5 Digital Edition دارای یک پردازنده مرکزی هشت هسته ای مبتنی بر AMD Zen 2 با فرکانس ۳.۵ گیگاهرتز ، یک پردازنده گرافیکی AMD RDNA 2 سفارشی با ۱۰.۲۸ ترافلاپ و ۳۶ واحد محاسباتی با فرکانس ۲.۲۳ گیگاهرتز ، ۱۶ گیگابایت رم و یک سفارشی هستند.

این PS5 duo همچنین دارای ویژگی های هیجان انگیز نسل بعدی از جمله سرعت بارگذاری لحظه ای، قابلیت های گرافیکی ۸K و صدای پیشرفته ۳D است. در حالی که این دو دستگاه کنسول شباهت های زیادی دارند، اما تفاوت هایی نیز قابل ذکر است.

پیشنهاد مطالعه : معرفی و خرید دوربین های ضد آب از ایبی

دستگاه پخش Blu-ray 4K

بارزترین تفاوت در نسخه دیجیتال PS5 این است که دیسک ندارد. این بدان معناست که با خرید کنسول بازی PS5 ، هر بازی که می خواهید در نسخه دیجیتال انجام دهید، باید از طریق کانال های متصل به اینترنت مانند فروشگاه PlayStation تهیه شود. این کنسول دیجیتالی، همانند مرکز آپلود دیجیتالی عمل خواهد نمود. زیرا در این مدل از کنسول سونی نمی توانید از نسخه های فیزیکی استفاده نمایید. از طرف دیگر، کنسول مجهز به دیسک، قادر است با نسخه های فیزیکی سازگار با PS5 سازگار باشد. لازم به ذکر است که درایو نوری به عنوان پخش کننده Blu-ray می باشد که قادر است پشتیبانی از فیلم های ۴K را داشته باشد. کنسول دیسک PS5 دامنه سرگرمی را افزایش می دهد که می توانید در کنار خانواده و دوستان و با استفاده از DVD و دیسک های Blu-ray لذت ببرید.

خرید کنسول بازی PS5

قیمت های کنسول های سونی

شاید بسیاری تعجب می کنند که هنگام خرید کنسول بازی PS5 نسخه PS5 Digital Edition  تنها ۳۹۹دلار قیمت دارد و قیمت PS5 استاندارد با درایو دیسک ۴۹۹.۹۹ دلار است. دیسک درایو PS5 با قیمت Xbox Series X مطابقت دارد.نسخه دیجیتال PS5  ۱۰۰ دلار بیشتر از Xbox Series S ، سری X با قیمت مناسب تر و کاملا دیجیتالی است. با این حال، لازم به ذکر است که PS5 دیجیتال اساساً همان PS5 استاندارد است و تنها به سادگی فاقد درایو دیسک است. از طرف دیگر ، Xbox Series S به سمت گیمرهایی می روند که حاضر هستند مشخصات کمتری را با قیمت پایین تر داشته باشند.

پیشنهاد مطالعه : خرید کلید و پریز هوشمند از آمازون

مزیت خرید نسخه دیجیتال کنسول بازی PS5

با توجه به موارد مطرح شده، در صورتی که تصمیم دارید برای خرید کنسول بازی PS5 اقدام کنید، در این جا مواردی را بیان خواهیم کرد که می تواند در انتخاب کنسول PS5 Digital Edition موثر باشد. در ابتدا باید اشاره کنیم که با نسخه دیجیتال PS5 ، کاملاً به اتصال اینترنت وابسته خواهید بود.

در این حالت سرعت آن و حجمی که تهیه می کنید، می تواند مطرح باشد. ممکن است تصمیم بگیرید که شبکه خود را با سرعت بالاتری تغییر داده یا خرید کنسول با رسانه نوری را تجربه کنید. لازم به ذکر است که برخی از لپ تاپ ها از درایوهای نوری استفاده می کنند و کنسول های بازی نیز حرکت به همین مسیر را داشته اند. اگر داشتن یک کتابخانه دیجیتال برای شما مطلوب است، نسخه دیجیتال بهترین کنسول برای شماست.

برخی از علاقه مندان PlayStation برایشان مهم نیست که این کنسول چگونه به نظر می رسد، این در حالی است که برخی معتقد هستند که در نسخه کنسول مجهز به دیسک ظاهر چندان مطلوبی ندارد. در نتیجه ، آنها نسخه دیجیتال را ترجیح می دهند. ضمن آنکه در این خرید کنسول بازی PS5 ، شما یکصد دلار نیز پس انداز کرده اید.

خرید کنسول بازی PS5

مزیت خرید نسخه دیسک کنسول بازی PS5

مزیت PS5 مجهز به دیسک این است که شما در یک روش بارگیری بازی های خود وابسته نیستید. می توانید از میان استفاده یک نسخه فیزیکی یا بارگیری دیجیتالی آن انتخاب کنید. در اینجا شما بیشترین بهره را از PS5 استاندارد می برید. شما به اینترنت وابسته نیستید. بنابراین برای آن که وابستگی خود به اینترنت را در جهت بارگیری بازی ها از میان ببرید، بهترین گزینه برای شما کنسول مجهز به دیسک است.

ممکن است شما دیسک های جذاب کنسول PS4 را داشته باشید که PS5 سازگاری معکوس داشته و تقریباً از ۱۰۰ بازی برتر PS4 را که بیشترین بازی را دارد، پشتیبانی می کند. بنابراین اگر می خواهید از آنها در یک بازی نوستالژیک کنسول جدید خود استفاده کنید، PS5 مجهز به دیسک را تهیه کنید.

پیشنهاد مطالعه : خرید لوازم غواصی از سایت های خارجی

همچنین شما می توانید با خرید کنسول بازی PS5 از مجموعه های DVD و Blu-ray استفاده کنید. شما نمی توانید آن ها را با نسخه Digital استفاده نمایید. بنابراین اگر کنسولی را ترجیح می دهید که می تواند از بازی، DVD و Blu-ray پشتیبانی کند، PS5 استاندارد بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

برای خرید PS5 می توانید از طریق زاکولا اقدام کرده و آن را از سایت های خارجی خرید نمایید و با کمک کارشناسان زاکولا، آن را در ایران تحویل بگیرید.

اشتراک گذاری مطلب
ارسال نظر
نفر اولی باشید که درباره این محصول نظر میدهید
کاربران در مورد این محصول چه میگویند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادهایی برای شما

flipperzero فلیپر زیرو
100%

14,254,987 تومان

17500000

Copyright © 2012 - 2020 zakoola.com All Rights Reserved.
ورود