تاریخ انتشار : ۱۳۹۹,مهر,۲۴

خرید کنسول بازی از آمازون

نویسنده : تیم محتوا

خرید کنسول بازی از آمازون

هنگامی که قصد خرید کنسول بازی از آمازون را داریم، این سوال مطرح می شود که کدام یک از کنسول های بازی  PS5 و  Xbox Series X را انتخاب کنم.

وقتی در حال مقایسه کنسول های PlayStation 5 و Xbox Series X و تغییرات دیجیتالی آنها هستیم، می توان موارد زیادی را در این زمینه مد نظر قرار داد. همه چیز در مورد قدرت، سرعت و تجسم این دستگاه ها می باشد.

 مشخصات داخلی مورد استفاده در این دستگاه ها، فاصله چندانی با هم ندارند، هرچند که به نظر می رسد مایکروسافت دارای برتری بیشتری است.

پیشنهاد مطالعه : معرفی نینتندو سوئیچ لایت

هر دو شرکت سعی دارند کنسول های خود را با طراحی های متمایز و رویکردهای کاملا جدیدی ارائه دهند به نحوی که محصولات انحصاری و خدماتی متفاوت از نسل بعدی را ایجاد کنند. در این نسل جدید، مایکروسافت در ابتدا بازی های انحصاری سری X را پیش روی خود قرار می دهد تا بر Xbox Game Pass و بازی cross-gen تأکید کند در حالی که سونی بر روی قدرت بازی های انحصاری PS5 خود متمرکز شده است.

خرید کنسول بازی از آمازون

درباره PS5 vs Xbox Series X برای خرید کنسول بازی از آمازون

مایکروسافت و سونی هر دو با پیش خریدهای خود محصولات جدید خود را عرضه کرده اند. پیش خریدهای PS5 از ۱۷ سپتامبر به صورت مستقیم آغاز شد. در حالی که پیش فروش های Xbox Series X و Xbox Series S از ۲۲ سپتامبر به صورت مستقیم آغاز به کار کردند.

می توان گفت Xbox Series X و PlayStation 5 کنسول های بازی نسل آینده مایکروسافت و سونی هستند که قرار است تجربیات بازی هیجان انگیز و گرافیکی چشمگیری را نسبت به گذشته ارائه دهند.

سونی تاریخ انتشار ۱۲ نوامبر را برای PS5 را تأیید کرده است . اما طرفداران مایکروسافت یک هفته زودتر با Xbox جدید روبرو می شوند، این شرکت تایید می کند که Xbox Series X در ۱۰ نوامبر سال ۲۰۲۰ عرضه می شود.

آنها در تاریخ ۱۲ نوامبر در ایالات متحده آمریکا، ژاپن، کانادا، مکزیک، استرالیا، نیوزیلند و کره جنوبی آغاز به کار می کنند، در حالی که بقیه کشورهای جهان از جمله انگلیس و ایرلند این کنسول های بازی را در ۱۹ نوامبر دریافت می کنند.

پیشنهاد مطالعه : خرید کارت گرافیک از آمازون

چه بازی هایی روی این کنسول ها انجام می شود ؟  

تاکنون چندین بازی بزرگ مانند Spider-Man Miles Morales و Halo Infinite وجود داشته است، اما انتظار می رود به زودی بازی های بیشتری را با این کنسول ها انجام دهند. به خاطر داشته باشید که هر دو کنسول دارای عناصر سازگاری رو به عقب هستند و انتظار می رود که بیشتر بازی های پیشین مانند Cyberpunk 2077 در روزهای ابتدایی در هر دو دستگاه اجرا شوند.

آیا PS5 از Xbox Series X قدرتمندتر است؟

قابلیت های پردازشی آن ها تاکنون کاملاً مشابه به نظر می رسد، اما به نظر می رسد مایکروسافت در مورد مشخصات اولیه، از مزیت جزئی برخوردار است.

وقتی صحبت از مشخصات کنسول های نسل بعدی آنها می شود، به نظر می رسد هر دو سونی و مایکروسافت با مشخصات داخلی جدید خود از یک سطح ارائه می شوند.

خرید کنسول بازی از آمازون

درباره PlayStation 5  خرید کنسول بازی از آمازون

پلی استیشن ۵ ، نسخه سفارشی نسل سوم چیپ ست AMD Ryzen را کنار گذاشته و در ۸ هسته با معماری جدید Zen 2 و گرافیک Navi این شرکت ارائه می شود. پردازنده در ۳.۵ گیگاهرتز کار خواهد کرد و GPU 36 واحد محاسباتی را ارائه می دهد که با فرکانس ۲.۲۳ گیگاهرتز کار می کنند و TFLOP 10.28 را ارائه می دهند.

این قطعات با ۱۶ گیگابایت GDDR6 با پهنای باند ۴۴۸ گیگابایت بر ثانیه متصل می شوند. این سیستمی است که قادر به پشتیبانی خواهد بود. یک روش فعالیت با عملکرد بالا که پیش از این ذخیره GPU های گران قیمت PC بود و اکنون برای سخت افزار GPU در PS5 ساخته خواهد شد.

سونی همچنین از تنظیم جدید کنسول در صدای سه بعدی ، به ویژه برای کسانی که در حین پخش از هدست استفاده می کنند، صحبت کرده است. سونی این صدا را از طریق Tempest Engine ، که می تواند صدها را مدیریت کند، برای یک فضای صوتی ارائه می کند.

PS5 همچنین از وضوح صفحه نمایش تا ۸K پشتیبانی می کند. همچنین با سرعت تازه سازی ۱۲۰ هرتز کار می کند و به شما امکان حرکت فوق العاده را در بازی ها می دهد.

شاید جالبترین عنصر ساخت سونی ، تعهد آن به استفاده از حافظه SSD باشد. درایو حالت جامد در پلی استیشن ۵، یک قطعه سخت افزاری سفارشی است که ۸۲۵ گیگابایت فضای ذخیره سازی با توان خالص ۵.۵ گیگابایت بر ثانیه و داده های فشرده شده تا ۹ گیگابایت بر ثانیه را ارائه می دهد.

سازگاری با بازی های پیشین در PlayStation 5

سونی قبلاً با بازی Spider-Man PS4 خود ، توانایی فنی خود را نشان داده است. در سخت افزار PS5 ، این بازی قادر است بدون هیچ تأخیری در بارگذاری رقابت کند، چیزی که هرگز در PS4 امکان پذیر نیست.

تا آنجا که به فناوری مربوط می شود، کنترلر DualSense از بازخورد لمسی استفاده می کند و جایگزین فناوری Rumble DualShock 4 می شود. شبیه سازی لمسی و بازخورد لمسی به این معنی است که کنترل کننده از ارتعاشات یا حرکات خارج می شود و در نتیجه بازخورد و غوطه وری را بهبود بخشد.

پیشنهاد مطالعه : خرید سشوار از آمازون

کنترلر PS5 از محرک های سازگار استفاده می کند که به گفته سونی در دکمه های L2 / R2 گنجانده شده است. این محرک های سازگار به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا مقاومت محرک ها را برای شبیه سازی دقیق تر اقدامات برنامه ریزی کنند.

این گوشی همچنین دارای یک جک هدفون است و شامل یک میکروفون داخلی است و این امکان را برای بازیکنان فراهم می کند تا با دوستان خود به راحتی آنلاین صحبت کنند.

با وجود همه این ویژگی های جدید، شاید تعجب آور نباشد که سونی تأیید کرده است که کنترلر قدیمی DualShock 4 با بازی های انحصاری PS5 جدید کار نخواهد کرد. DualShock 4 به لطف سازگاری معکوس با بازی های PS4 که در کنسول بازی می کنید همچنان کار خواهد کرد. اما نمی توانید هنگام بازی نسخه PS5 Horizon Forbidden West از آن استفاده کنید.

خرید کنسول بازی از آمازون

درباره Xbox Series X

از طرف دیگر، مایکروسافت امیدوار است که Xbox Series X با تمام کنترلرهای Xbox در تمام بازی های خود، کار کند. Xbox Series X فوق العاده چشمگیر به نظر می رسد.

اکنون می دانیم که پردازنده گرافیکی Xbox Series X با فرکانس ۱۸۲۵ گیگاهرتز کار خواهد کرد و برخلاف اکثر پردازنده های گرافیکی، بین سرعت نوسان نخواهد داشت. درعوض، بدون توجه به بازی که انجام می دهید، همان سرعت کلاک را تحویل می دهد.

پیشنهاد مطالعه : خرید وسایل حیوانات از آمازون

این دستگاه یک پردازنده مرکزی سفارشی AMD Zen 2 است که دارای هشت هسته و ۱۶ رشته است. جالب اینجاست که توسعه دهندگان می توانند (SMT) را برای دستیابی به حداکثر سرعت ۳.۸ گیگاهرتز غیرفعال کنند یا هنگام فعال شدن، سرعت پایه ۳.۶ گیگاهرتز را بزنند.

این برنامه قادر به اجرای محتوا با وضوح ۸K بوده و همچنین از تازه سازی ۱۲۰ هرتز با کیفیت ۴K پشتیبانی می کند. Xbox Series X با ارائه قابلیت ردیابی اشعه DirectX با PS5 مطابقت دارد و دارای یک کارت حافظه داخلی NVMe SSD بسیار سریع بوده که با کارت NVMe قابل توسعه است و می تواند به عنوان RAM مجازی برای بالا بردن بار استفاده شود.

 بار تا ۴۰ برابر RAM از نوع GDDR6 خواهد بود و Xbox Series X شامل ۱۶ گیگابایت است. این مشخصات از نظر عملکرد Xbox Series X نسبت به PS5 کمی برتری نشان می دهد، اما باید ببینیم که چگونه این عملکرد در دنیای واقعی در بازی ها ارائه می شود.

بهبود عملکرد و ارتباط با Xbox Series X

مایکروسافت امیدوار است که تاخیر را در Xbox Series X حذف کرده و بهبود ارتباطات برای کنترل کننده Xbox را با بهره گیری از تلویزیون های دارای پشتیبانی از HDMI 2.1 ایجاد نماید.

همچنین Xbox بعدی با لوازم جانبی سخت افزاری پشتیبانی Xbox One سازگار خواهد بود، بدین معنی که برای همراهی کنسول در هنگام راه اندازی مجبور استفاده از هدست جدید نخواهید بود. کنترلر Xbox Series X شامل چند ویژگی جدید مانند دکمه اشتراک اختصاصی و ضربه گیرهای محرک است اما قرار نیست منحصر به بازی های سری X مانند DualSense باشد.

پیشنهاد مطالعه : خرید هارد اکسترنال از آمازون

مایکروسافت همچنین اعلام کرده است که بازی های موجود Xbox One مانند Gears 5 برای Xbox Series X بهبود می یابند تا از قدرت جدید کنسول استفاده کنند.

ویژگی های جدید مایکروسافت، شامل Smart Delivery است که به گیمرهای فعلی امکان می دهد بهترین نسخه ممکن بازی های خریداری شده را در کنسول های آینده بازی کنند. بنابراین می توانید یک بازی مانند Cyberpunk 2077 را برای Xbox One خریداری کنید. می توانید آنها را در Xbox Series X بازی کنید.

مایکروسافت چهار مولفه سفارشی NVME SSD، سخت افزار فشرده سازی سریع، API جدید DirectStorage و جریان بازخورد را ایجاد کرد است که  این اجزا  در کنار هم باعث می شوند Xbox Series X عملکردی فراتر از مشخصات اولیه خود داشته باشد، در واقع زمان های بارگذاری را از بین می برد، اندازه پرونده های بازی را کاهش می دهد و بازی های بزرگ تر و جذاب تری را ایجاد می کند.

خرید کنسول بازی از آمازون

خرید Xbox Series X , PS5 از آمازون

Xbox Series X قصد ندارد هیچ گونه انحصاری برای به روزرسانی برای کاربران ایجاد کند. این یک رویکرد قابل دسترس برای مصرف کننده است و سری X هنوز هم با بالاترین کیفیت در دستگاه های سری Xbox ارائه می شود.

در مورد بازی های PS5 ، بازی هایی با عناوین بیشتری قرار است چند ماه پس از کنسول عرضه شوند. از جمله بازی های Playroom Astro که از قبل روی هر کنسول نصب می شود. اگر نمی خواهید در روز اول به دنبال یک سری بازی جدید باشید، این کنسول با گذشته سازگاری داشته و ظاهراً با اکثر بازی های PS4 سازگار خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه : خرید کفش سالومون Salomon

با ورود گوگل به بازی هایی با پلتفرم پخش بازی Google Stadia خود،  به همراه Luna آمازون، شرکت های مایکروسافت و سونی برای مشارکت و همکاری در فن آوری های پخش بازی برای نسل بعدی وارد همکاری شده اند.

خرید کنسول بازی از آمازون

قیمت کنسول های بازی PS5 و  Xbox Series X

شما می توانید در سایت فروشگاهی آمازون قیمت Xbox Series X را در مقایسه با قیمت PS5 بررسی کرده و با توجه به مشخصات اعلام شده، مطابق با علاقه مندی خود یکی از آن ها را خریداری نمایید.

کنسول Xbox Series X مایکروسافت با قیمت ۴۹۹ دلار فروش می شود، در حالی که PS5 تقریباً با قیمتی مشابه ۴۹۹.۹۹ دلار می باشد. تقریباً همه چیزهایی را که می توان در مورد PS5 و Xbox Series X دانست، آورده ایم. شباهت های این دو کنسول بسیار جالب است، اما هر دو در نوع خود کاملاً منحصر به فرد هستند.

هر دو کنسول نتیجه تلاش های زیادی برای ارائه سازگاری به عقب خواهند بود. این کاملا روشن است که کاربران به سیاست بین شرکت ها اهمیتی نمی دهند، آنها فقط بهترین تجربه بازی را می خواهند. اما آنچه که این جا مطرح است رویکردهای متفاوت آن ها نسبت به نسل بعدی است و جالب است که ببینید استراتژی کدام شرکت موفق تر است.

پیشنهاد مطالعه : کیبورد لیزری

در صورتی که تصمیم دارید یکی از کنسول های بازی Xbox Series X مایکروسافت و یا PlayStation 5 سونی را از سایت فروشگاهی آنلاین آمازون خرید نمایید، می توانید از کارشناسان مجرب زاکولا یاری بگیرید.

کافیست وارد سایت آمازون شده و در دسته بندی کنسول های بازی، دستگاه مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس پروسه خرید را به زاکولا بسپارید. کارشناسان با تجربه زاکولا، خرید کالای شما را کامل کرده و سفارش انجام شده را به صورت ارزی پرداخت می نمایند.

سپس خواهید توانست این محصول را در آدرس ایران، توسط زاکولا تحویل بگیرید.

در این مقاله درباره خرید کنسول بازی از آمازون توضیح داده شد.

خرید کنسول بازی از آمازون

اشتراک گذاری مطلب
ارسال نظر
نفر اولی باشید که درباره این محصول نظر میدهید
کاربران در مورد این محصول چه میگویند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادهایی برای شما

flipperzero فلیپر زیرو
100%

14,254,987 تومان

17500000

Copyright © 2012 - 2020 zakoola.com All Rights Reserved.
ورود