خرید کارت گرافیک از آمازون

آمازون
زمان مطالعه :‌۵ دقیقه

خرید کارت گرافیک از آمازون

شاید دیده باشید که رایانه ها از قطعه های متفاوتی ساخته شده اند که هر یک از این قطعات دارای نقش مشخصی بوده و با قرار گرفتن در کنار یکدیگر، می توانند عملکرد مناسب کامپیوتر را رقم بزنند. بدیهی است که با ایجاد خرابی و نقص در هر یک از این بخش ها، کل سیستم رایانه مختل شده و عملکرد مناسبی نخواهد داشت. از همین روست که سلامت تک تک قطعات در کامپیوتر، حائز اهمیت است. در این میان کارت گرافیک نیز یکی از قطعات حیاتی در رایانه است که در اینجا نحوه خرید کارت گرافیک از آمازون را برایتان شرح خواهیم داد.

شاید شما هم از جمله افرادی باشید که چندان شناختی از قطعه های رایانه ندارید. اما زمانی که برای سیستم شما اتفاقی افتاده باشد یا تصمیم داشته باشید آن را تعویض کنید، به حتم نیاز است که اطلاعات مختصری از قطعات مهمی مانند کارت گرافیک رایانه داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه : خرید هارد اکسترنال از آمازون

کاربرد کارت گرافیک

جالب است بدانید که graphics card نقش به نمایش در آوردن تصاویر را بر روی صفحه نمایش رایانه به عهده دارد. در حقیقت بر اساس نوع کاربری که از سیستم رایانه خود دارید، لازم است که نوع و قدرت کارت گرافیک سیستم خود را انتخاب نمایید.

در صورتی که از سیستم رایانه یا لپ تاپ خود برای کارهای روزمره و شخصی خود استفاده می کنید، استفاده از یک کارت گرافیک معمولی کافی بوده و می تواند پاسخ گوی این گونه فعالیت ها باشد. اما برای کسانی که می خواهند از سیستم خود برای کارهای گرافیکی حرفه ای مانند ساخت تیزر و فیلم استفاده کنند یا گیمرهای حرفه ای، استفاده از یک کارت گرافیک قدرتمند، الزامی است تا بتوانند تصاویری با کیفیت را داشته باشند.

خرید کارت گرافیک از آمازون

انواع کارت گرافیک

می توان گفت که در حالت کلی ، کارت گرافیک در دو نوع عرضه می شود.

الف -کارت گرافیک On-Board

این کارت گرافیک، به مادربرد متصل بوه و ارتقاء این قطعه چندان کار ساده ای نیست. در سیستم های جدید، این نوع از کارت گرافیک به شکل Chipset روی مادربرد نصب می شود که قابل جدا شدن است. این یک قطعه مناسب برای تمامی سیستم ها بوده و دارای استانداردهای لازم می باشد که دارای قیمت مناسبی بوده و برای فعالیت های معمولی کاملا کاربردی است.

ب- کارت گرافیک Discrete

نوع دیگر از graphics card ، به صورت جدا روی شکاف منظور شده در مادربرد، نصب می شود. مهمترین مشخصه این نوع از کارت گرافیک، پردازش بالا و وضوح تصاویر می باشد که آن را برای کارهای حرفه ای گرافیکی و بازی ها مناسب می کند.

انواع کارت گرافیک در آمازون

برای تهیه کارت گرافیک از آمازون، می توانید از شرکت های مختلفی که کارت گرافیک را تولید می کنند، بهترین آن ها که شامل AMD و یا NVIDIA هستند. توجه داشته باشید که این برندها از شرکت های مختلفی بوده اما هر دو از نظر کیفیت و کاربری که دارا هستند، شباهت زیادی نسبت به یکدیگر دارند. انتخاب کنید.

پیشنهاد مطالعه : خرید وسایل حیوانات از آمازون

همچنین می توانید با خروجی های متفاوتی کارت گرافیک خود را خرید نمایید. VGA یکی از ساده ترین خروجی ها می باشد که دراای کیفیت پایینی در دریافت تصویر دارد. نوع دیگر خروجی که دارای دو پورت است DVI می باشد که در دو نوع می باشد. می توان گفت DVI-I همراه با سیگنال دیجیتال و آنالوگ بوده و DVI-D فقط شامل سیگنال‌ دیجیتال است. این خروجی، بهترین اتصال میان کارت گرافیک و صفحه نمایش را دارد.

در کنار این خروجی ها، یکی از کارآمدترین پورت ها HDMI می باشد که دارای قدرت اتصال با کیفیت و سرعت بالایی می باشد. در نهایت در مانیتورهای جدید خروجی DisplayPort منظور شده است که در مقایسه با دیگر خروجی ها، دارای عملکردی قدرتمندتر می باشد.

خرید کارت گرافیک از آمازون

نکات مهم در خرید کارت‌های گرافیک از آمازون

در صورتی که قصد دارید graphics card مناسب با نیازهای سیستم خود را از آمازون خرید کنید، لازم است نکات ذیل را نیز مد نظر داشته باشید. همچنین می توانید برای خرید کارت گرافیک از آمازون و تحویل آن در آدرس ایران، از خدمات زاکولا استفاده کنید. کارشناسان زاکولا به خوبی شما را در این خصوص راهنمایی خواهند کرد.

۱-بررسی رم سیستم

توجه داشته باشید که برای دریافت تصویری با کیفیت، داشتن کارت گرافیک قوی به تنهایی کافی نیست. لازم است که بررسی کنید که رم سیستم شما برای ارتقای کارت گرافیک مناسب باشد. شاید لازم باشد که همراه با خرید کارت گرافیک برای سیستم خود، لازم باشد که رم سیستم را نیز ارتقاء دهید زیرا لازم است که ظرفیت RAM دو برابر کارت گرافیک باشد.

پیشنهاد مطالعه : خرید کفش سالومون Salomon

۲-بررسی پاور رایانه

کارت گرافیک به دلیل آن که نقش پردازش اطلاعات زیادی را در سیستم به عهده دارد، میزان برقی که مصرف می کند نیز بالا می باشد. بنابر این نیاز است که از یک پاور مناسب برای سیستم خود منظور کنید. بنابر این در صورتی که به یک کارت گرافیک حرفه ای نیاز دارید، باید منبع برقی متناسب با آن را نیز تهیه کنید.

این امکان وجود دارد که برای خرید پاور رایانه از برندهای معتبری همچون Green و Cooler Master از سایت آمازون اقدام نمایید. برای خرید این قطعات از آمازون، می توانید با کارشناسان با تجربه زاکولا تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

خرید کارت گرافیک از آمازون

تفاوت کارت گرافیک NVIDIA با AMD

به خاطر داشته باشید که برای تهیه graphics card ، تمامی موارد اشاره شده را در نظر گرفته و سپس متناسب با کاربری که از آن انتظار دارید، نوع کارت گرافیک را انتخاب نمایید. اگر گیمر حرفه ای هستید و یا کارهای گرافیکی حرفه ای انجام می هید، لازم است که کارت گرافیک قدرتمندی را تهیه کنید. در این خصوص کارت های گرافیکی سری NVIDIA دارای سرعت و قدرت بالایی بوده و می تواند انتخابی مناسب باشد.

این نوع از کارت های گرافیک، به خوبی و در سرعتی بالا، بروزرسانی شده و مصرف برق آن ها نیز بسیار پایین می باشد. اما اگر هزینه خرید کارت گرافیک برایتان مطرح است می توانید از سری AMD انتخاب نمایید. این گروه از کارت گرافیکی دارای قیمتی مناسب تر هستند.

پیشنهاد مطالعه : خرید جاروی هوشمند از آمازون

نکته قابل توجه این است که هر روزه با پیشرفته فناوری و تکنولوژی و ظهور بازی های پیشرفته رایانه ای و کیفیت بالای ویدئوهای تولید شده ، ضرورت استفاده از کارت گرافیک های قدرتمند، ضرورت پیدا می کند. در صورتی که قصد خرید کارت گرافیک مناسب از آمازون را دارید با زاکولا تماس بگیرید.

ارسال نظر کاربران درباره این محصول چه میگویند

نفر اولی باشید که در این باره نظر می دهید

پست های اخیر پربازدید

معرفی گجت‌های روشنایی در آمازون

گجت‌های روشنایی در آمازون : روشنایی هوشمند یکی از حوزه‌هایی است که به سرعت در حال رشد است و بسیاری از افراد به دنبال ارتقاء سیستم روشنایی منزل خود با استفاده از گجت‌های مدرن و کارآمد هستند. در این مقاله به معرفی چند گجت روشنایی محبوب و پرطرفدار در آمازون می‌پردازیم که می‌توانند تجربه‌ای جدید […]

تاریخ‌های مهم تخفیف‌های بزرگ آمازون

آمازون، یکی از بزرگترین خرده‌فروشان آنلاین جهان، به طور منظم تخفیف‌های ویژه و فروش‌های بزرگ برگزار می‌کند که خریداران می‌توانند از آنها برای خرید محصولات مختلف با قیمت‌های بسیار مناسب استفاده کنند. در این مقاله به بررسی مهمترین تاریخ‌هایی که آمازون تخفیف‌های زیادی ارائه می‌دهد، می‌پردازیم. پرایم دی (Prime Day) زمان: اواسط جولای پرایم دی […]

آمازون: غول تجارت الکترونیک و دنیای دیجیتال

آمازون، به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های جهان در زمینه تجارت الکترونیک، تکنولوژی و خدمات وب، نقش بسیار مهمی در شکل‌دهی به دنیای دیجیتال امروز ایفا کرده است. این شرکت در سال ۱۹۹۴ توسط جف بزوس تأسیس شد و از آن زمان تا کنون، مسیر طولانی و پر فراز و نشیبی را طی کرده است […]

بهترین سایت‌های خرید وسایل لوکس

در دنیای امروز، خرید وسایل لوکس به یکی از نشانه‌های سبک زندگی برتر و رفاه تبدیل شده است. وسایل لوکس شامل انواع محصولات از جمله ساعت‌های گران‌قیمت، جواهرات، لباس‌های برند، و لوازم جانبی لوکس هستند. اینترنت و فروشگاه‌های آنلاین این امکان را فراهم کرده‌اند که به‌راحتی و بدون نیاز به سفر به فروشگاه‌های فیزیکی، وسایل […]