خرید هدست واقعیت مجازی

معرفی کالا
زمان مطالعه :‌۵ دقیقه

هدست واقعیت مجازی

واقعیت مجازی راهی جذاب برای سفر است که از قدرت فناوری استفاده می کند. با هدست و ردیابی حرکت، VR به شما امکان می دهد یک فضای مجازی را بگردید، یا یک بازی را مثل اینکه واقعاً در آن هستید، بازی کنید. هدست واقعیت مجازی در سال های اخیر به لطف بازی ها و تجربیات جذاب، مورد توجه قرار گرفته است، گرچه هنوز هم بسیار متنوع در بازار عرضه می شود اما در اینجا بهترین موارد موجود در بازار را ردیابی می کنیم.

شرکت Oculus تلاش خود را بر روی ایجاد یک هدست VR مستقل، به نام Quest 2 متمرکز کرده است، اما استفاده از آن، برای اتصال به کامپیوتر با کابل فراهم است. HTC دارای Vive Cosmos دوستانه Steam-Steam و Vive Pro متمرکز بر توسعه دهنده است. سونی از PlayStation VR سازگار با PS4 برخوردار است و مایکروسافت از پلتفرم Windows Mixed Reality خود با تعداد کمی هدست شخص ثالث پشتیبانی می کند.

پیشنهاد مطالعه : خرید بهترین گوشی تلفن بی سیم از سایت های خارجی

بهترین  VR کدام است؟

هدست واقعیت مجازی VR مدرن اکنون در یکی از این دو دسته قرار می گیرند که به صورت بهم پیوسته یا مستقل است. هدست های اتصال دهنده مانند HTC Vive Cosmos ، PlayStation VR و Valve Index از نظر فیزیکی به رایانه های شخصی متصل هستند.

کابل آنها را کمی ناپایدار می کند، اما قرار دادن تمام پردازش های ویدئویی واقعی در هدستی که نیازی نیست مستقیم به صورت خود ببندید، به این معنی است که تجربه VR شما بسیار پیچیده تر است. حسگرهای خارجی یا دوربین های رو به بیرون روی هدست به لطف کنترل کننده های حس حرکت، ردیابی حرکتی کامل ۶DOF شش درجه آزادی را برای سر و دستان شما فراهم می کنند.

هدست واقعیت مجازی

بهترین سیستم واقعیت مجازی

کم هزینه ترین گزینه های اتصال در حال حاضر حدود ۴۰۰ دلار است و این قبل از حل مسئله پردازش است. Vive Cosmos و Valve Index برای اجرا به کامپیوترهای بسیار قدرتمندی احتیاج دارند، در حالی که PS VR به پلی استیشن ۴ نیاز دارد.

پیشنهاد مطالعه : خرید بهترین مواد تقویت کننده رشد گیاهان

هدست واقعیت مجازی و هدست های مستقل با برداشتن کامل کابل ها، به هیچ دستگاه خارجی برای انجام پردازش نیاز نداشته و بیشترین آزادی فیزیکی را دارند. Oculus Quest 2 از دوربین های رو به بیرون مشابه Oculus Rift S برای ردیابی حرکت ۶DOF و کنترل های حرکتی مشابه ۶DOF استفاده می کند. این هدست، قدرت پردازشی یک رایانه مجزا و اختصاصی برای بازی را ندارد، اما پردازنده پیشرفته موبایل آن هنوز هم می تواند گرافیک بسیار جزئی و روان را تحت فشار قرار دهد.

Oculus Quest 2

Oculus Rift اولین نام بزرگ در VR بود و Oculus هنوز هم یکی از تولید کنندگان اصلی این گروه است. این در حالی است که از هدست واقعیت مجازی اختصاصی VR همراه خود بهره می برد و Rift S را متوقف می کند تا به طور کامل روی Quest 2 متمرکز شود. این بدان معنا نیست که نمی توانید از PC VR در هدست جدید این شرکت لذت ببرید. فقط باید یک کابل لوازم جانبی برای آن تهیه کنید.

Oculus Quest 2 یک هدست VR مستقل ۳۰۰ دلاری است که توسط کوالکام اسنپدراگون ۸۶۵ مجهز شده و از نظر قدرت از Quest اصلی و Snapdragon 835 قابل ارتقا است. این یک تجربه واقعی VR را در یک بسته بدون سیم مورد نیاز ارائه می دهد.

در حال حاضر بالاترین وضوح را از هر هدست VR مصرف کننده با ۱۹۲۰ * ۱۸۳۲ ارائه می دهد. این دستگاه دارای دو کنترل حرکت برای ردیابی حرکت کامل سر و دست ۶DOF است و یک آرشیو کاملاً شگفت آور از نرم افزار VR را در فروشگاه داخلی خود ارائه می دهد.

پیشنهاد مطالعه : خرید بهترین کرم برای رفع خشکی پوست و مو

این بدان معنا نیست که شما نمی توانید از VR اتصال یافته با Quest 2 لذت ببرید. کابل Oculus Link  یک کابل پنج متری USB-C است که به شما امکان می دهد Quest 2 را به رایانه خود متصل کرده و از آن درست مثل Rift S اتصال داده شده برای بازی های VR مخصوص PC مانند Half-Life: Alyx استفاده کنید.

Sony PlayStation VR

هدست واقعیت مجازی و PlayStation VR به لطف توسعه سونی برای پشتیبانی از آن و توانایی و دسترسی PlayStation 4 در مقایسه با رایانه های شخصی جذاب، مورد توجه است. تمام آنچه شما نیاز دارید هدست، PlayStation 4 و دوربین PlayStation است.

چندین بازی عالی در PS VR وجود دارد و بسیاری از بازی های PlayStation VR با DualShock 4 کار می کنند، بنابراین شما حتی نیازی به کنترل حرکت ندارید. با این حال، آن کنترل های حرکتی جایی هستند که PlayStation VR عقب است. این هدست هنوز از PlayStation Move مربوط به دوران PlayStation 3 استفاده می کند و تقریباً به اندازه کنترل کننده های Oculus Touch توانایی و راحتی ندارند.

به نظر می رسد که PlayStation VR با PlayStation 5 کار خواهد کرد. سونی هیچ سخت افزار جدید VR را اعلام نکرده است، اگرچه PS5 دارای یک لوازم جانبی دوربین جدید است که احتمالاً PS VR را فعال می کند.

هدست واقعیت مجازی

HTC Vive Cosmos

Vive Cosmos HTC نسخه ارتقا یافته هدست واقعیت مجازی Vive است که از وضوح بالاتری برخوردار است و برای ردیابی حرکت، دوربین های رو به بیرون را جایگزین ایستگاه های پایه خارجی می کند. این یک بسته جامع برای VR کل اتاق است، اما در مقایسه با Oculus Quest 2 بسیار گران است.

برای ردیابی حرکتی حتی بهتر، Vive Cosmos Elite ایستگاه های پایه خارجی را برای تقویت نحوه کنترل سر و کنترل حرکت شما باز می گرداند. Vive Cosmos دقیقاً مانند Oculus Quest 2 با SteamVR کار می کند و فروشگاه نرم افزار VR اختصاصی خود را در قالب Viveport دارد.

پیشنهاد مطالعه : خرید آمازون الکسا

Windows Mixed Reality

اگر فکر می کنید HTC Vive Cosmos گران است، هدست واقعیت مجازی مربوط به رایانه شخصی، Valve Index ، گران تر است. در صورت خرید هر آنچه برای کار نیاز دارید، البته به جز کامپیوتر می توانید از سایت های خارجی اقدام کرده و آن ها را از طریق زاکولا تهیه نمایید. با استفاده مجدد از ایستگاه های پایه HTC Vive و کاهش قیمت، می توانید فقط هدست را تهیه کنید و کنترل کننده های حرکت و ایستگاه های پایه خود را تهیه کنید.

هدست واقعیت مجازی

کلمات کلیدی هدستواقعیت مجازی
ارسال نظر کاربران درباره این محصول چه میگویند

نفر اولی باشید که در این باره نظر می دهید

پست های اخیر پربازدید

معرفی گجت‌های روشنایی در آمازون

گجت‌های روشنایی در آمازون : روشنایی هوشمند یکی از حوزه‌هایی است که به سرعت در حال رشد است و بسیاری از افراد به دنبال ارتقاء سیستم روشنایی منزل خود با استفاده از گجت‌های مدرن و کارآمد هستند. در این مقاله به معرفی چند گجت روشنایی محبوب و پرطرفدار در آمازون می‌پردازیم که می‌توانند تجربه‌ای جدید […]

تاریخ‌های مهم تخفیف‌های بزرگ آمازون

آمازون، یکی از بزرگترین خرده‌فروشان آنلاین جهان، به طور منظم تخفیف‌های ویژه و فروش‌های بزرگ برگزار می‌کند که خریداران می‌توانند از آنها برای خرید محصولات مختلف با قیمت‌های بسیار مناسب استفاده کنند. در این مقاله به بررسی مهمترین تاریخ‌هایی که آمازون تخفیف‌های زیادی ارائه می‌دهد، می‌پردازیم. پرایم دی (Prime Day) زمان: اواسط جولای پرایم دی […]

آمازون: غول تجارت الکترونیک و دنیای دیجیتال

آمازون، به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های جهان در زمینه تجارت الکترونیک، تکنولوژی و خدمات وب، نقش بسیار مهمی در شکل‌دهی به دنیای دیجیتال امروز ایفا کرده است. این شرکت در سال ۱۹۹۴ توسط جف بزوس تأسیس شد و از آن زمان تا کنون، مسیر طولانی و پر فراز و نشیبی را طی کرده است […]

بهترین سایت‌های خرید وسایل لوکس

در دنیای امروز، خرید وسایل لوکس به یکی از نشانه‌های سبک زندگی برتر و رفاه تبدیل شده است. وسایل لوکس شامل انواع محصولات از جمله ساعت‌های گران‌قیمت، جواهرات، لباس‌های برند، و لوازم جانبی لوکس هستند. اینترنت و فروشگاه‌های آنلاین این امکان را فراهم کرده‌اند که به‌راحتی و بدون نیاز به سفر به فروشگاه‌های فیزیکی، وسایل […]