تاریخ انتشار : ۱۳۹۹,اسفند,۰۴

جف بزوس، مک کنزی اسکات در فهرست بهترین نیکوکاران ایالات متحده برای سال ۲۰۲۰ قرار دارد

نویسنده : تیم محتوا

amazon news 2 zakoola.com 02

بر اساس رتبه بندی منتشر شده در هفته جاری توسط The Chronicle of Philanthropy ، جف بزوس، بنیانگذار آمازون، بهترین نیکوکار آمریکایی نامیده شده است. وی ۱۰.۱ میلیارد دلار به آموزش و پرورش اهدا کرد. مک کنزی اسکات، همسر سابق بزوس، با کمک های مالی به طیف وسیعی از موسسات غیرانتفاعی که بالغ بر ۵.۷ میلیارد دلار بود، در رتبه دوم این لیست قرار گرفت.

در حقیقت، ثروت آمازون که توسط بزوس و اسکات تولید شده است، بیش از نیمی از پول اهدا شده را تشکیل می دهد که به عنوان بخشی از لیست The Philanthropy 50 عنوان شده است. این مجله ۲۴.۷ میلیارد دلار اهدا شده توسط ۵۰ اهدا کننده برتر دنیا را ردیابی کرده است. این مبلغ در مقایسه با ۱۵.۸ میلیارد دلار اهدا شده در سال ۲۰۱۹ بیان شده است.

همچنین مایکل بلومبرگ، بنیانگذار نایک، فیل نایت، مدیر عامل شرکت توییتر، جک دورسی و پنج نفر دیگر ،هر کدام بیش از یک میلیارد دلار را در سال گذشته اهدا کردند. بیل و ملیندا گیتس نیز با دادن ۱۵۷ میلیون دلار در جایگاه سیزدهم قرار گرفتند.

رتبه بندی بزوس یک هفته پس از اعلام برنامه های کناره گیری از سمت مدیرعاملی آمازون در سه ماهه سوم اعلام می شود. بزوس در پیام خود به کارمندان، به طور خاص به تلاش های خیرخواهانه خود اشاره کرد. همچنین افزود، این موضوع بازنشستگی نیست. من بسیار علاقه مند به تأثیری هستم که این سازمان ها می توانند داشته باشند.

بزوس در پیام خود همچنین به مالکیت واشنگتن پست و بلو اوریجین، شرکت فضایی خصوصی اش اشاره کرد. بزوس و آمازون مدتهاست که به دلیل کمتر شرکت کردنشان در امور خیرخواهانه تا حدی که از ثروتمندترین افراد و قدرتمندترین شرکت های جهان انتظار می رود،  مورد انتقاد قرار گرفته اند.

اما بسیاری ابراز امیدواری کردند که بزوس انرژی لازم و کمک های خیرخواهانه را در جهت کمک به نیازمندان سوق خواهد داد. اد لازوفسکا، استاد دانشگاه واشنگتن گفت که جف یک بار جهان را تغییر داده است. بنابراین انتظار می رود او چندین بار باعث تغییراتی بزرک در جهان خواهد بود.

این هفته در نیویورک تایمز، ستونی با عنوان چگونه جف بزوس اکنون میلیاردها درآمد خود را خرج می کند؟ را آورد. مارگارت اومارا ، مورخ دانشگاه واشنگتن، نظرات لازوفسکا را در سه سال قبل تکرار می کند و خاطرنشان می کند که اقدام خیرخواهانه بعدی بزوس می تواند نتیجه بیشتری نسبت به آخرین اقدام داشته باشد.

طبق گفته های فوربس، بزوس در حال حاضر ثروتمندترین فرد کره زمین است که دارایی خالصی در حدود ۱۹۲ میلیارد دلار می باشد. در همین حال، مک کنزی اسکات تقریباً یک شبه به عنوان نیرویی قدرتمند در امور خیرخواهانه ظهور کرده است.

اسکات با اعلام این بیماری همه گیر ، در یک جلسه در دسامبر گذشته ۴ میلیارد دلار به ۳۸۴ سازمان، از جمله فروشگاه های مواد غذایی، کالج های اجتماعی و صندوق های کمک اضطراری متعهد شد.

اسکات نوشت: خسارات اقتصادی و پیامدهای بهداشتی برای زنان، افراد رنگین پوست و افرادی که در فقر زندگی می کنند، بدتر بوده است. در همین حال، ثروت میلیاردرها را به طور قابل توجهی افزایش داده است. دارایی خالص اسکات ۵۸ میلیارد دلار تخمین زده شده است. این چیزی است که Journal of Philanthropy درباره ورود اسکات به دنیای بزرگ خیرخواهان گفته است.

اسکات وقتی به ۵۱۲ سازمان غیرانتفاعی در سراسر کشور، هدیه ای ۷۸ رقمی را اعطا کرد، در دنیای خیرین به سرعت دیده شد. این درحالی است که به ندرت کمک مالی به این اندازه را می توان دید. وی تصمیم گیری در مورد نحوه استفاده از پول را به مدیران سازمان های غیر انتفاعی سپرد.

شما می توانید اخبار آمازون را از زاکولا مشاهده کنید. همچنین در صورتی که قصد خرید از این فروشگاه بزرگ آنلاین را دارید، از کارشناسان زاکولا مشورت های لازم را دریافت کنید.

اشتراک گذاری مطلب
ارسال نظر
نفر اولی باشید که درباره این محصول نظر میدهید
کاربران در مورد این محصول چه میگویند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادهایی برای شما

flipperzero فلیپر زیرو
100%

14,254,987 تومان

17500000

Copyright © 2012 - 2020 zakoola.com All Rights Reserved.
ورود