تاریخ انتشار : ۱۴۰۱,آذر,۲۸

توصیه هایی برای عشق به علم، فناوری و ریاضی

نویسنده : تیم محتوا

۳ زن در آمازون که به پرتاب الکسا به فضا کمک کردند توصیه های خود را برای دنبال کردن حرفه ای که می خواهید به اشتراک می گذارند. پراتیما دندامودی، لیسی ویلیامز و ساهانا آرانی، در این گفتگوی آمازون هستند، این مهندسان توصیه های روشنگری در مورد پرورش عشق مادام العمر به علم، فناوری و ریاضی دارند.

فضاپیمای اوریون ناسا اخیراً به عنوان بخشی از آرتمیس I به زمین بازگشت، اولین ماموریت از چندین مأموریتی که برای فرود اولین زن و اولین فرد رنگین پوست در ماه در نظر گرفته شده بود. الکسا در این ماموریت به عنوان بخشی از Callisto، یک محموله نمایش فناوری که در فضاپیما تعبیه شده و توسط آمازون، لاکهید مارتین و سیسکو توسعه داده شده است، بود.

نسخه ی نمایشی فناوری Callisto در پرواز ناسا

ساهانا آرانی، پراتیما دندامودی و لیسی ویلیامز، سه زن در آمازون هستند که به پرتاب الکسا به فضا کمک کردند. همگی در سنین پایین شیفته علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات (STEM) شدند و امیدوارند که نسل بعدی را تشویق کنند. کاشفان، دانشمندان و مهندسان آینده باشند. وقتی با آنها صحبت می کردیم، توصیه هایی برای هرکسی که مشتاق است راه آنها را دنبال کند، داشتند.

  1. ۱. رویاهای بزرگ داشته باشید.

آرانی، یک مهندس تست صدا و آکوستیک با آمازون در سانی‌ویل، کالیفرنیا، می‌گوید: «زمانی که در حال تصمیم‌گیری برای شغلی بودم، توصیه‌هایی دریافت کردم که وارد رشته‌های هنر و علوم انسانی شوم. به یاد می‌آورم که هر روز به کار سختی که برای بهتر شدن در ریاضیات و علوم کشیده بودم فکر می‌کردم، بنابراین تصمیم گرفتم مشاورانم را نادیده بگیرم و فقط دنبالش بروم. و این توصیه من به دختران جوان است: آرزوهای بزرگ داشته باشید و نباشید. می ترسد.”

آرانی که روی طراحی آکوستیک، بهینه‌سازی عملکرد، تجزیه و تحلیل و آزمایش نسخه فضایی الکسا کار می‌کرد، گفت که او به عنوان یک دختر «رویاپرداز» بود و مستعد رصد ستاره‌ها بود. زمانی که در دبیرستان بود، کتاب‌های کارل سیگان و استیون هاوکینگ را می‌ریخت.

او می‌گوید: «بیشتر آن از سرم گذشت، اما آن کتاب‌ها مرا وادار کردند که هر آنچه را که می‌توانم درباره فضا یاد بگیرم. یکی دیگر از تأثیرات بزرگ پدربزرگم بود که من را با موسیقی کلاسیک هندی و جاز از دوران بی باپ آشنا کرد. این تأثیرات اولیه در من باقی ماند و پس از فارغ التحصیلی در رشته مهندسی برق، فوق لیسانس آکوستیک و پردازش سیگنال گرفتم.»

Dandamudi، همکار Arani، مدیر برنامه فنی Lab126 – مرکز تحقیق و توسعه آمازون در Sunnyvale – نیز از نزدیکان او الهام گرفت. او می‌گوید: «مادرم مهندس یک شرکت زیر نظر وزارت انرژی اتمی هند بود، این نتیجه قابل توجه است وقتی در نظر بگیرید که پدرش یک کشاورز بود که خواندن و نوشتن نمی‌دانست.» پدربزرگم به طور غیرمعمولی گشاده فکر بود و با تشویق دخترش به کنار زدن مسیرهای سنتی و دنبال کردن حرفه ای در علم و فناوری، راه را برای من هموار کرد.

توصیه هایی برای عشق به علم، فناوری و ریاضی

  1. ۲. وقتی آماده کار شدید، خلاق باشید.

Dandamudi به عنوان یک مهندس تضمین کیفیت در تیم آمازون که مسئول ارسال الکسا به فضا به عنوان بخشی از Callisto است، بر آزمایش نرم‌افزار سرتاسری برای Virtual Crew Experience نظارت داشت که به افراد در هیوستون امکان داد با الکسا تعامل داشته باشند.

ما بیش از ۳۵۰۰ «گفتار» را برای حوزه‌های مختلف، از جمله کنترل کابین، خواندن ابزار و انتقال داده‌ها آزمایش کردیم.» این به تیم کمک کرد تا الگوریتم‌های زبان طبیعی را به‌خوبی تنظیم کنند تا الکسا بتواند دستورات را «درک» کند و مناسب را انجام دهد. توصیه دندامودی برای هر کسی که مشتاق به دنبال حرفه ای در علم و فناوری است؟ از منابع موجود نهایت استفاده را ببرید.

او توصیه کرد: «اگر با چیزی مانند معادلات خطی دست و پنجه نرم می‌کنید، تصور نکنید که ربطی به استعداد دارد. ما در عصر اطلاعات هستیم، بنابراین آنلاین شوید و ویدیوهایی را تماشا کنید که رویکردهای متعددی را برای معادلات خطی ترسیم می‌کند یا هر چیزی که شما با آن درگیر شدید.

  1. ۳. اشتیاق شما می تواند حرفه شما باشد.

ویلیامز، مدیر توسعه نرم‌افزار خدمات صوتی الکسا در سیاتل، می‌گوید علاقه او به برنامه‌نویسی خیلی زود ریشه می‌گیرد، اما او سال‌ها متوجه نمی‌شد که می‌تواند در آن حرفه‌ای بسازد. او می‌گوید: «وقتی خیلی جوان بودم، خوش شانس بودم که در خانه‌ام کامپیوتری داشتم و تا جایی که به یاد دارم مشغول طراحی و توسعه برنامه‌ها بودم.» اما من قبلاً در سال آخر دانشگاه بودم که متوجه شدم واقعاً می توانم حرفه ای را در توسعه نرم افزار دنبال کنم.

این درک در مراحل پایانی و یک سال ارشد پر هیجان در حالی که او تلاش می کرد مدیریت تمرکز سیستم های اطلاعاتی را به مدرک تجاری خود اضافه کند، به توصیه ویلیامز کمک کرد. او می‌گوید: «این را از دست نمی‌دهم که اگر در حال رشد یک مربی داشتم، می‌توانستم زودتر این مسیر را در پیش بگیرم.

به همین دلیل است که من دختران را از طریق سازمان‌های «دخترانی که کد می‌نویسند» تشویق می‌کنم و به بچه‌های دبستانی آموزش می‌دهم که چگونه در توسعه نرم‌افزار شروع کنند. و به همین دلیل است که به همه جوانان توصیه می‌کنم هر چیزی را که علاقه‌شان را جلب می‌کند، امتحان کنند.»

ویلیامز تیمی را رهبری کرد که مسئول ایجاد آنچه در دستگاه‌های الکسا در زمین می‌شنوید و می‌بینید، هنگامی که دستورات مربوط به فضا را می‌دهید، مانند «الکسا، مرا به ماه ببر» یا سؤالاتی در مورد برنامه آرتمیس می‌پرسید. او گفت: “بخش مورد علاقه من در تجربه ما در الکسا این بود که چگونه داشبورد بلادرنگ وقتی گفتی “مرا به ماه ببر” در هر زمان در طول ماموریت Artemis I پاسخ داد.” محل دقیق و سرعت موشک اوریون و جایی که در مدار قرار داشت را خواهید دید.

این ویژگی نتیجه ادغام پر زحمت تیم او بین الکسا و داده‌های تله‌متری بی‌درنگ ناسا (یعنی ابزار خواندن) است. ویلیامز گفت: “خوشبختم که شغلی دارم که دوستش دارم.” آنها از تجربیات خود در آمازون می گویند تا به دیگران کمک کنند تا آنها نیز بتوانند به دنبال رویاهای خود بوده و شغلی را داشته باشند که علاقه و اشتیاق بالایی به آن دارند. در صورتی که قصد دریافت اطلاعات بیشتر از آمازون را دارید، می توانید از طریق زاکولا آن را بدست آورید.

اشتراک گذاری مطلب
ارسال نظر
نفر اولی باشید که درباره این محصول نظر میدهید
کاربران در مورد این محصول چه میگویند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادهایی برای شما

flipperzero فلیپر زیرو
100%

14,254,987 تومان

17500000

Copyright © 2012 - 2020 zakoola.com All Rights Reserved.
ورود