تاریخ انتشار : ۱۴۰۰,خرداد,۲۰

قوانین تجارت الکترونیکی تشدید شده است.

نویسنده : تیم محتوا

Rules onlineshopping zakoola.com 02

دولت شرکت های آنلاین را از انعقاد قراردادهای انحصاری با فروشندگان منع می کند. دولت همچنین گفت که از شرکت های تجارت الکترونیکی در انعقاد قراردادهای انحصاری با فروشندگان جلوگیری می شود.

دولت شرکت های تجارت الکترونیکی مانند Amazon.com و Flipkart Group متعلق به Walmart را از فروش محصولات شرکت هایی که در آنها سهام عدالت دارند، منع می کند. در بیانیه ای ، دولت همچنین گفت که از شرکت در توافق نامه انحصاری با فروشندگان جلوگیری می شود. قوانین جدید از ۱ فوریه اعمال می شود.

یک نهاد دارای مشارکت در سهام از طریق نهاد بازار تجارت الکترونیکی یا شرکت های گروه آن، یا کنترل موجودی کالا توسط نهاد بازار تجارت الکترونیکی یا شرکت های گروه آن، مجاز به فروش محصولات خود در سیستم عامل اداره شده توسط این نهاد بازار نخواهد بود.

وزارت بازرگانی در بیانیه ای گفت : شرکت های تجارت الکترونیکی می توانند خرید عمده را از طریق واحدهای عمده فروشی خود یا سایر شرکت های گروهی انجام دهند که به نوبه خود محصولات را برای انتخاب فروشندگان مانند شرکت های وابسته یا سایر شرکت هایی که با آنها قرارداد دارند، می فروشند.

سپس این فروشندگان می توانند محصولات را به شرکت های دیگر بفروشند یا مستقیماً به مصرف کنندگان با قیمت های پایین و جذاب عرضه کنند. قوانین تجارت الکترونیکی باعث محدود شدن توافق نامه های انحصاری با فروشندگان توسط شرکت های آنلاین می شود.

این مقررات جدید به دنبال شکایات خرده فروشان و بازرگانان است که می گویند شرکت های بزرگ تجارت الکترونیکی از کنترل خود بر موجودی کالا از شرکت های وابسته خود استفاده می کنند و از طریق توافق نامه های فروش منحصر به فرد، یک بازار ناعادلانه ایجاد می کنند که به آنها امکان می دهد برخی از محصولات را بسیار پایین بفروشند.

اتحادیه فروشندگان آنلاین، در ماه اکتبر دادخواست خود را به کمیسیون رقابت رقابت ارائه داد و ادعا کرد که آمازون از بازرگانانی مانند Cloudtail و Appario که بخشی از آن هستند، طرفداری می کند. گروه لابی دادخواست مشابهی را علیه Flipkart در ماه مه مطرح کرد و ادعا کرد که قوانین فروش از طریق برخورد ترجیحی با فروشندگان منتخب نقض شده است.

در اعلان روز چهارشنبه همچنین گفته شده است که بازپرداخت وجهی که مشتریان هنگام خرید آنلاین به عنوان مشوق دریافت می کنند، نباید بر اساس این باشد که آیا این محصول از شرکت وابسته سیستم عامل خریداری شده است یا خیر. در قوانین جدید گفته شده است که خدمات ارائه شده به فروشندگان در بستر تجارت الکترونیکی و شرکت های وابسته به آن نهاد باید با تمام وجود و به روشی منصفانه و بدون تبعیض انجام شود.

قوانین جدید از معامله گران و کشاورزان کوچک که می ترسند شرکت های آمریکایی وارد بازار خرده فروشی شوند و می توانند مغازه های کوچک گوشه و کنار را که بر خرده فروشی ها تسلط دارند، جلب کنند. کنفدراسیون همه بازرگانان در بیانیه ای اعلام کرد که اگر این سفارش به طور کامل اجرا شود، بدقولی ها، سیاست های قیمت گذاری ناعادلانه و تخفیف عمیق توسط بازیکنان تجارت الکترونیکی دیگر رخ نمی دهد.

دبیر کل CAIT ، پروین خاندلوال گفت که این قوانین جدید باعث تحریم تاکتیک های بازیگران جهانی برای کنترل و تسلط بر تجارت خرده فروشی در هند از طریق تجارت الکترونیکی خواهد شد. در ماه مه ، CAIT اعتراض خود را نسبت به خرید ۱۶ میلیارد دلاری والمارت از Flipkart ابراز داشت و گفت این معامله رقابت ناعادلانه ای ایجاد می کند و منجر به قیمت گذاری نامناسب می شود.

مقررات جدید بر اساس قوانین موجود است که طبق آن سرمایه گذاران خارجی می توانند ۱۰۰ درصد از شرکت های تجارت الکترونیکی را بدست آورند، به استثنای مدل مبتنی بر موجودی کالا که از آن منع شده است. آمازون هند گفت که در حال ارزیابی قوانین جدید است، در حالی که Flipkart به درخواست نظر پاسخ نداد.

اشتراک گذاری مطلب
ارسال نظر
نفر اولی باشید که درباره این محصول نظر میدهید
کاربران در مورد این محصول چه میگویند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادهایی برای شما

flipperzero فلیپر زیرو
100%

14,254,987 تومان

17500000

Copyright © 2012 - 2020 zakoola.com All Rights Reserved.
ورود