پنج فناوری نوظهور برای تحول سریع دیجیتال

آموزش
زمان مطالعه :‌۵ دقیقه

بهترین فناوری ها در تحول سریع دیجیتال

بهترین فناوری ها در تحول سریع دیجیتال : فیزیک یک اصل دارد که در مورد تجارت نیز صدق می کند. هرچه شی بزرگ تر باشد، زمان بیشتری برای جابجایی لازم است. به عبارت دیگر، هرچه کسب و کار بزرگ تر باشد، تبدیل آن دشوارتر است. این قانون هنوز درست است، اما سازمان های بزرگ و کوچک، اکنون ناامید از تغییر هستند. در اینجا به بررسی پنج فناوری نوظهور در تحول سریع دیجیتال می پردازیم تا بتوانیم دید بهتری به دنیای امروزی دیجیتال داشته باشیم.

رسانه های آنلاین به سرعت فناوری های امیدوار کننده ای مانند Blockchain ، Big Data Analytics ، AI ، IoT و واقعیت مجازی را کنار می گذارند. این ممکن است به این دلیل باشد که وظیفه آنها این است که رشد و سقوط روندها را تحریک کنند، نه اینکه از کار شما مراقبت کنند.

افزایش توان محاسباتی، امکانات ذخیره سازی داده ها و تقاضای هزار ساله، فناوری را به یک میدان پویا تبدیل کرده است که هر روز در حال تغییر است.

پیشنهاد مطالعه : خرید پرینتر آل این وان

بهترین فناوری ها در تحول سریع دیجیتال

  1. بلاکچین :

پیش بینی می شود بلاکچین با نرخ رشد سالانه ۶۱.۵٪ بین سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۱ رشد کند. بیت کوین برای مدتی سوار بر موج حدس و گمان سرمایه گذاران بوده است. با فراز و نشیب های قابل توجه خود، قطعاً برای بسیاری شروع کننده بود. اگرچه بسیاری هنوز به ارزهای رمزپایه و بلاکچین شک دارند.

صنعت مالی، بزرگ ترین ارائه دهنده بلاکچین خواهد بود، اما این بدان معنی نیست که مربوط به مشاغل کوچک نیست. بلاکچین را می توان توسط مشاغل مختلف در چندین زمینه و از امنیت داده ها شروع کرد. از آنجایی که بلاکچین تضمین می کند که کپی از داده های اصلی در اختیار همه قرار گیرد، حتی اگر یک هکر به یک نقطه داده نفوذ کند و بخواهد آن داده ها را دستکاری کند، داده های اصلی هنوز دست نخورده و در دسترس هستند.

علاوه بر این، داده ها توسط چندین لایه رمزگذاری با به روزرسانی محافظت می شوند. بنابراین، اگر هکرها بخواهند به آن نفوذ کنند، باید از همه این لایه ها عبور کنند، که عملا غیرممکن است. بعلاوه، هر مشاغل کوچک می تواند قراردادهای هوشمندانه ای را برای جمع آوری فاکتورها و جمع آوری پرداختها هنگامی که بلاکچین در مرکز تجارت است اضافه کند. این خود یکی از بهترین فناوری ها در تحول سریع دیجیتال به شمار می آید.

بهترین فناوری ها در تحول سریع دیجیتال

  1. هوش مصنوعی:

برخلاف تصور عمومی، هوش مصنوعی یک زمینه جدید مطالعاتی نیست. شروع آن با شبکه های عصبی در دهه ۱۹۵۰ بود. با افزایش قدرت محاسباتی، علاقه به یادگیری ماشین در دهه ۸۰ تغییر یافت. سرانجام، با ذخیره سازی داده ها، تجزیه و تحلیل و قدرت محاسباتی که امروز در دسترس است، مورد توجه قرار گرفت. اساساً، هوش مصنوعی به یک الگوریتم کمک می کند تا از داده ها استفاده کند و تصمیمات دقیق تری بگیرد، حتی اگر یکنواخت نباشد. از آنجا که الگوریتم، داده های بیشتری را جمع می کند، می تواند بیشتر بیاموزد و تصمیمات بهتری بگیرد، بنابراین عنصر انسانی را جایگزین کند.

در بیشتر موارد، هوش مصنوعی فقط در اختیار سازمان های بزرگی بود که از منابع فنآوری بیشتری برخوردار بودند. با این حال، این امکان برای مشاغل کوچک تر نیز فراهم شده است، حتی آنهایی که منابع زیادی در دسترس ندارند. هوش مصنوعی در شناخت و گفتار رشد چشمگیری داشته است و با تلفیق این دو، هوش مصنوعی اکنون به مشاغل کوچک رسیده است. ساده ترین و موثرترین کاربرد هوش مصنوعی در چت بات ها مثال زدنی است.

پیشنهاد مطالعه : خرید وسایل جانبی خودرو از آمازون

چت بات ها که در اصل فقط افزونه خطوط راهنمای خدمات مشتری بودند، اکنون بازده کل فرآیند را افزایش داده اند. با استفاده از چت بات های مجهز به هوش مصنوعی مانند Acquire ، مشتریان می توانند بلافاصله به سوالات عمومی یا متداول خود پاسخ دهند. علاوه بر این، اگر chatbot راه حل قابل دسترسی نداشته باشد، مشتری را به طور خودکار به یک نماینده انسانی هدایت می کند. به عنوان یکی از بهترین فناوری ها در تحول سریع دیجیتال می توان به آن بیشتر پرداخت.

  1. داده های بزرگ و تجزیه و تحلیل پیش بینی:

رشد چشمگیر قدرت محاسباتی و ظرفیت ذخیره سازی اطلاعات باعث شده است که رایانه های موجود در اتومبیل های امروزی تقریباً به همان اندازه پیچیده باشد که یک مرکز داده کل چند سال پیش بود. داده های بزرگ در مورد جمع آوری و پردازش مقادیر زیادی از داده ها با استفاده از سنسورهای چند وجهی است. تجزیه و تحلیل پیش بینی با مرتب سازی این داده ها با مدل های آماری سروکار دارد تا به نتایج احتمالی برسد.

ترکیبی از داده های بزرگ و تجزیه و تحلیل های پیش بینی شده می تواند به چندین روش به یک کسب و کار کمک کند. اکنون، تمام سفر مشتری می تواند با Google Analytics و همچنین سایر ابزارهای تحلیلی ثبت شود. با کمک تجزیه و تحلیل های پیش بینی شده، مشاغل می توانند آنچه را که برای مجموعه خاصی از مشتریان مفید است تجزیه و تحلیل کنند و با دقت بیشتری رفتار مشتری را پیش بینی کنند.

علاوه بر این، از داده های کلان می توان برای ایجاد استراتژی های متعدد استفاده کرد که از این بینش ها استفاده می کنند و سپس می توان از تجزیه و تحلیل پیش بینی برای آزمایش استرس این استراتژی ها و ارائه بهترین اقدامات ممکن برای تجارت استفاده کرد.

بهترین فناوری ها در تحول سریع دیجیتال

  1. اینترنت اشیا:

انتظار می رود اینترنت اشیا رشد چشمگیری داشته باشد. زیرا هر روز قدرت محاسبات ریزپردازنده ها افزایش می یابد، فناوری RFID در حال ارتقا است و هزینه های اینترنت نیز در حال کاهش است. این پیشرفت ها به گسترش اینترنت اشیا و دسترسی بیشتر آنها به مشاغل کوچک کمک می کند. اینترنت اشیا مطمئناً تأثیر مستقیمی بر مدیریت موجودی کالا، تجارت فروشگاه، مشارکت مشتری، اتوماسیون مدیریت دفتر و امنیت کارآمدتر خواهد داشت.  بنابراین به عنوانی یکی از کارآمدترین و بهترین فناوری ها در تحول سریع دیجیتال مطرح خواهد بود.

  1. واقعیت مجازی:

واقعیت مجازی ایجاد تجربه حضور در یک کشور یا مکان بدون حضور فیزیکی در آنجاست که همه اینها با کمک نشانه های صوتی، تصویری و محیطی است. VR ثابت کرده است که ابزاری عالی برای تجسم داده است و به طور فزاینده ای توسط صنایع مد، املاک و مستغلات و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

 VR علاوه بر اینکه یک تجربه به خودی خود است ، به واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی نیز تبدیل شده است. بازی ویروسی Pokemon Go مثال خوبی از واقعیت افزوده بود، جایی که عناصر مجازی با کمک یک صفحه یا یک وسیله پوشیدنی در کنار درک واقعی قرار می گرفتند.

پیشنهاد مطالعه : خرید لباس بچه از آمازون

 MR یا واقعیت مخلوط، توسعه یافته واقعیت افزوده است، جایی که عناصر مجازی در زمان واقعی با عناصر واقعی ارتباط برقرار می کنند. به عنوان مثال، یک جراح مغز و اعصاب می تواند گزارش MRI بیمار را هنگام انجام عمل جراحی، با استفاده از چیزی مانند HoloLens مایکروسافت، روی بیمار خود قرار دهد.

سر و صدا در مورد روندهای فنآوری پر از حدس و گمان بود، که خیلی زود به بیش از حد انتظارات ظاهر شد. حضور غول های فناوری مانند فیس بوک، مایکروسافت، گوگل و آمازون در این روندها فقط نشان می دهد که آنها برای بقا حضور دارند و هر روز برای کسب و کارها در دسترس، باز و مقرون به صرفه تر می شوند.

شما می توانید برای اطلاع بیشتر در خصوص بهترین فناوری ها در تحول سریع دیجیتال و کمپانی های عرضه کننده آنها همچون آمازون، می توانید با زاکولا همراه باشید.

ارسال نظر کاربران درباره این محصول چه میگویند

نفر اولی باشید که در این باره نظر می دهید

پست های اخیر پربازدید

معرفی گجت‌های روشنایی در آمازون

گجت‌های روشنایی در آمازون : روشنایی هوشمند یکی از حوزه‌هایی است که به سرعت در حال رشد است و بسیاری از افراد به دنبال ارتقاء سیستم روشنایی منزل خود با استفاده از گجت‌های مدرن و کارآمد هستند. در این مقاله به معرفی چند گجت روشنایی محبوب و پرطرفدار در آمازون می‌پردازیم که می‌توانند تجربه‌ای جدید […]

تاریخ‌های مهم تخفیف‌های بزرگ آمازون

آمازون، یکی از بزرگترین خرده‌فروشان آنلاین جهان، به طور منظم تخفیف‌های ویژه و فروش‌های بزرگ برگزار می‌کند که خریداران می‌توانند از آنها برای خرید محصولات مختلف با قیمت‌های بسیار مناسب استفاده کنند. در این مقاله به بررسی مهمترین تاریخ‌هایی که آمازون تخفیف‌های زیادی ارائه می‌دهد، می‌پردازیم. پرایم دی (Prime Day) زمان: اواسط جولای پرایم دی […]

آمازون: غول تجارت الکترونیک و دنیای دیجیتال

آمازون، به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های جهان در زمینه تجارت الکترونیک، تکنولوژی و خدمات وب، نقش بسیار مهمی در شکل‌دهی به دنیای دیجیتال امروز ایفا کرده است. این شرکت در سال ۱۹۹۴ توسط جف بزوس تأسیس شد و از آن زمان تا کنون، مسیر طولانی و پر فراز و نشیبی را طی کرده است […]

بهترین سایت‌های خرید وسایل لوکس

در دنیای امروز، خرید وسایل لوکس به یکی از نشانه‌های سبک زندگی برتر و رفاه تبدیل شده است. وسایل لوکس شامل انواع محصولات از جمله ساعت‌های گران‌قیمت، جواهرات، لباس‌های برند، و لوازم جانبی لوکس هستند. اینترنت و فروشگاه‌های آنلاین این امکان را فراهم کرده‌اند که به‌راحتی و بدون نیاز به سفر به فروشگاه‌های فیزیکی، وسایل […]