تاریخ انتشار : ۱۴۰۰,خرداد,۰۹

تاریخچه مختصری از آمازون

نویسنده : تیم محتوا

تاریخچه آمازون

هنگامی که به تاریخچه آمازون نگاه می اندازیم، در خواهیم یافت که از نظر درآمد، آمازون بزرگترین شرکت مبتنی بر اینترنت در جهان است که به سرعت رشد یافته و گسترش داشته است. جف بزوس، هنگامی که شروع به فروش آنلاین کتاب در سال ۱۹۹۴ کرد، تصور کرد که بهترین راه برای موفقیت بزرگ و رشد سریع، فروش آنلاین است.

امروزه این شرکت از کتاب گرفته تا مواد غذایی یا حمل و نقل خانه های کانتینر دار را به فروش می رساند. این فروشگاه به یک خرده فروشی تبدیل شده و آرزوهای زیادی برای آینده خود دارد. در اینجا روزهای نخست آمازون را بررسی می کنیم و به برخی از مهمترین نقاط عطف شرکت، که توانست این شرکت را به عنوان فروشگاهی محبوب در جهان کند، نگاه می اندازیم.

پیشنهاد مطالعه : خرید بهترین گوشی تلفن بی سیم از سایت های خارجی

زمان تاسیس آمازون

آمازون یا به عبارت صحیح تر Amazon.com ، اولین بار توسط جف بزوس در ژوئیه ۲۰۰۵ ایجاد شد. در آن زمان، وی یک مدیر صندوق پرچین وال استریت بود. بزوس و همسرش در آن زمان ، شروع به ثبت نام نام دامنه برای فعالیت جدید خود کردند.

مطابق با تاریخچه آمازون ، بزوس دامنه های زیادی همچون Awake.com  را ثبت کرد که در حقیقت، اگر امروز آن را در مرورگر خود تایپ کنید، به Amazon.com هدایت می شوید. او پس از پیمایش در فرهنگ لغت برای برخی از الهامات، کلمه آمازون را وارد کرد.

ایده بزوس از این جهت بود که فکر می کرد فروشگاه آنلاین خود را به بزرگترین فروشگاه در جهان تبدیل کند. دقیقاً مانند آمازون یکی از بزرگترین رودخانه های کره زمین است. این فلسفه ای است که چرا امروزه آمازون را به عنوان فروشگاه همه چیز می خوانند.

آمازون چه می فروشد ؟

بزوس تصمیم داشت تا فروشگاه آنلاین خرده فروشی خود را راه اندازی کند. بعد از کمی تحقیق، به کتاب ها اکتفا کرد. زیرا تهیه، بسته بندی و توزیع آنها نسبتاً آسان بود. آمازون اولین شرکتی نبود که به این استراتژی تجاری اقدام کرد. این شرکت توانسته بود خدمات راحت تری را ارائه نماید. از ابتدا ، بر اساس مدلی بود که سفارشات آنلاین را مستقیماً به آدرس مشتری در هر جای دنیا می رساند. وی از همان ابتدا در تاریخچه آمازون ، ادعا کرد که آمازون فقط یک خرده فروش آنلاین نیست که محصولات مصرفی را می فروشد.

پیشنهاد مطالعه : خرید بهترین مواد تقویت کننده رشد گیاهان

چه زمانی آمازون فروش چیزهایی غیر از کتاب را آغاز کرد؟

همانطور که قبلاً اشاره شد، آمازون فروش آنلاین کتاب را آغاز کرد. این برای آن زمان بسیار پیشگامانه بود و تعداد کمی از شرکت ها سطح راحتی Amazon.com را ارائه می دادند. بنابراین در سال ۱۹۹۸ شروع به فروش موسیقی و بازی های رایانه ای کرد و با خرید کتاب فروشی های بزرگ آلمان و انگلیس، فعالیت خود را در جهان گسترش داد و خیلی زود، فروش نرم افزار، بازی های ویدئویی و اسباب بازی ها را به کالاهای خود افزود.

طبق تاریخچه آمازون در اواسط دهه ۲۰۰۰ ، آمازون خدمات وب آمازون (AWS) خود را راه اندازی کرد. این نوآوری کاملاً مطابق با آرزوی اولیه بزوس بود که آمازون را به یک شرکت فناوری تبدیل کند تا یک خرده فروش آنلاین به طور انحصاری باشد. تا سال ۲۰۰۶ ، آمازون نمونه کارهای AWS خود را گسترش داد. این خدمات پس از مدت کوتاهی توسط سرویس ذخیره سازی ساده آنها پیگیری شد.

تاریخچه آمازون

موفقیت کیندل در آمازون

گسترش این شرکت به خدمات دیجیتالی مانند EC2 و S3 باعث افزایش قابل توجه درآمد شرکت می شود. امروز ، آنها همچنان عمده درآمد خدمات وب آمازون را دارند. سال ۲۰۰۷ اولین کتاب الکترونیکی کیندل رونمایی شد. این تبلت های دستی و نسبتاً ارزان قیمت باعث رونق بازار کتاب های الکترونیکی می شوند و تا سال ۲۰۱۲ حدود ۵۰٪ از کل فروش تبلت های تحت سیستم عامل اندروید را تشکیل می دهد.

موفقیت Kindle منجر به ورود آمازون به بازار نشر کتاب های الکترونیکی در سال ۲۰۱۱ با خدمات انتشارات آمازون شد. در همان سال آمازون اعلام کرد که فروش کتاب الکترونیکی در سایت آمازون ، از فروش کتاب های چاپی سنتی بیشتر است.

محبوبیت آمازون در جهان

از آن زمان در تاریخچه آمازون ، این شرکت همچنان به ارائه خدمات بسیاری ادامه داده است. این موارد شامل حمل و نقل محصولات تازه، تحویل هواپیماهای بدون سرنشین و بسیاری از نوآوری های دیگر است. در زمان تأسیس آن، بسیاری از همتایان بزوس و دیگر منتقدان نسبت به مدل تجاری پیشنهادی وی ابراز تردید کردند. بسیاری از آنها ادعا کردند که Amazon.com در نهایت مغلوب کتابفروشی های معتبرتر خواهد شد. مخصوصاً آنهایی که قبلاً دنباله روی می کردند و سایت های تجارت الکترونیکی خود را راه اندازی کرده بودند.

این واقعیت وجود دارد که آمازون دات کام تا سه ماهه آخر سال ۲۰۰۱ سودآور نبود، اما بزوس ثابت قدم ماند. بزوس استدلال کرد که برای موفقیت به عنوان خرده فروش آنلاین، آمازون باید سریع بزرگ شود و رشد کند. در دسامبر سال ۱۹۹۶ ، تعداد مشتریان این شرکت به ۱۸۰.۰۰۰ نفر رسیده بود. در اکتبر سال بعد، این رقم به حدود ۱.۰۰۰.۰۰۰ حساب ثبت شده، رسیده بود.

مطابق با تاریخچه آمازون درآمد در سال ۱۹۹۷ به حدود ۱۴۸ میلیون دلار رسیده بود که جهش قابل توجهی از حدود ۱۶ میلیون دلار در سال ۱۹۹۶ بود که همچنان شرکت خصوصی بود. اما بزوس خیلی زود فهمید که برای ادامه رشد شرکت به مواردی بیش از سرمایه گذاری خصوصی نیاز دارد.

بنابراین، در سال ۱۹۹۷ ، آمازون دات کام به بورس عمومی رفت و توانست ۵۴ میلیون دلار در صرافی NASDAQ جمع کند. این شرکت علاوه بر پول نقد، توانست از فروش سهام خود برای تأمین بودجه استراتژی رشد و جذب سرمایه  استفاده کند. در سال ۱۹۹۸ ، درآمد آمازون به ۶۰۰ میلیون دلار قابل توجه رسیده بود.

پیشنهاد مطالعه : خرید آمازون الکسا

استفاده از فناوری برای افزایش کارآیی آمازون

آمازون، از آخرین نوآوری های فناوری نیز برای افزایش کارایی و خدمات به مشتریانش بهره گرفته است. استفاده از هوش مصنوعی برای رسیدگی و پردازش سفارشات تا آزمایش با هواپیماهای بدون سرنشین و ربات ها برای تحقق سفارش و تحویل، مطمئنا آمازون از آزمایش آخرین نوآوری در فناوری ترسی ندارد.

این رویکرد در تاریخچه آمازون ، معایب و محاسنی در پیش داشته است. به عنوان مثال آمازون فرایندهای خودکار برای اخراج و همچنین استخدام را در پیش گرفته است. چنین سیستم هایی به دلیل تصمیم گیری بدون اینکه بتوانند همه فاکتورها را در نظر بگیرند، مورد انتقاد قرار گرفته اند.

آمازون، راه حل های خودکار را برای افزایش کارایی در مراکز تحقق خود اتخاذ کرده است، مانند استفاده از ربات ها برای یافتن و بازیابی را می توان اشاره نمود.  با این حال، حداقل در حال حاضر، کارگران انسانی هنوز بخشی اصلی از خدمات تحویل آمازون هستند. به ویژه هنگامی که صحبت از بسته بندی وسایل و کار با خدمات مشتری می شود.

تاریخچه آمازون

آینده آمازون

در طول تاریخچه آمازون ،  این واقعیت که آنها شروع به ارائه محصولات بیشتر و متفاوت می کنند، جذابیت آن را برای مشتریان بیشتر افزایش می دهد. دلیل موفقیت و محبوبیت شرکت آمازون، خدمات با کیفیت بالایی است که به مشتریان خود ارائه می دهد و همین باعث شده است تا مشتریان وفاداری را از آن خود کرده و در طولانی مدت، سود بالایی را کسب نماید. علاوه بر این، بررسی محصولات درباره مشتری همچنین به پرورش نوعی جامعه مشتری کمک کرد که باعث جذابیت بیشتر سایت و محصولات آن برای مشتریان بالقوه جدید شد.

پیشنهاد مطالعه : خرید بهترین کرم برای رفع خشکی پوست و مو

در سالهای اخیر، آمازون به جایگاه جدیدی رسیده است، مانند تبدیل شدن به دومین شرکت سرمایه گذاری یک تریلیون دلاری در طول تاریخ که قبلا اپل به آن دست یافته بود. آمازون شاهد رشد بی سابقه در طول سال ۲۰۲۰ است. در حالی که بسیاری از افراد در هنگام شیوع بیماری در خانه گیر کرده بودند، آمازون و سایر خرده فروشان آنلاین از یک فروش عالی لذت می برند. در خصوص خرید از آمازون می توانید از طریق زاکولا اقدام کنید.

اشتراک گذاری مطلب
ارسال نظر
نفر اولی باشید که درباره این محصول نظر میدهید
کاربران در مورد این محصول چه میگویند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادهایی برای شما

flipperzero فلیپر زیرو
100%

14,254,987 تومان

17500000

Copyright © 2012 - 2020 zakoola.com All Rights Reserved.
ورود