تاریخ انتشار : ۱۳۹۹,اسفند,۲۰

معرفی برند هوآوی و روند رشد آن

نویسنده : تیم محتوا

برند هوآوی

برند هوآوی ، شرکت تجهیزات و خدمات ارتباطی از راه دور چند ملیتی چینی است که دفتر مرکزی آن در گوانگدونگ چین قرار دارد. این شرکت، در ابتدا روی ساخت سوئیچ های تلفن تمرکز داشت، اما فعالیت های خود را به ساخت شبکه های ارتباط از راه دور و تولید دستگاه های ارتباطی گسترش داده است.

 Huawei با بزرگترین اپراتورهای مخابراتی جهان، مانندBritish Telecom  ، Vodafone و T-Mobile کار می کند. موفقیت های مداوم و رو به رشد، این شرکت را به ارزشمندترین برند زیرساخت مخابراتی با ارزش تخمینی بیش از ۶۲ میلیارد دلار آمریکا تبدیل کرده است.

پیشنهاد مطالعه : خرید بهترین کیف پول ارز دیجیتال

تاریخچه برند هوآوی

برند هوآوی در سال ۱۹۸۷ در شنژن چین به عنوان نماینده فروش روستایی برای مشاغل شبکه تلفن و کابل مستقر در هنگ کنگ تاسیس شد. در میان سال های ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۸ ، این برند با رشد جمعیت شهری در کلان شهرهای چین گسترش یافت.

امروزه محصولات و راهکارهای Huawei در بیش از ۱۷۰ کشور جهان مستقر شده و به بیش از یک سوم جمعیت جهانی خدمات ارائه می دهند. این شرکت به عنوان سومین تولید کننده بزرگ جهان در زمینه ساخت روتر، سوئیچ و سایر تجهیزات ارتباط از راه دور است.

از نگاه بسیاری از ناظران، برند هوآوی به یکی از غالب ترین مارک های فناوری در جهان تبدیل شده است. مشتریان عمده این برند، شامل اپراتورهای تلفن و اینترنت هستند که از تخصص Huawei برای ارائه خدمات به مشتریان با نام تجاری خود استفاده می کنند.

تجارت تلفن همراه  برند هوآوی

Huawei در سال ۲۰۰۳ وارد تجارت تلفن های همراه شد و اولین تلفن خود را با نام Huawei C300 در سال ۲۰۰۴ روانه بازار کرد. بخش تلفن همراه این شرکت در میان اولین شرکت هایی بود که سیستم عامل اندروید گوگل را به کار گرفت.

در سال ۲۰۱۲ ، اولین تلفن هوشمند مبتنی بر اندروید آن ، Huawei U8220 ، رونمایی شد. این شرکت با همکاری گوگل ، Huawei Nexus 6P را در سال ۲۰۱۵ راه اندازی کرد. طی سالها ، این شرکت رابط کاربری Emotion خود را ایجاد کرده است که یک نسخه سفارشی از سیستم عامل اندروید با ابزارها و ویژگی های اضافی است که اکنون اکثر تلفن های هوشمند خود را تأمین می کند.

برند هوآوی

شرکت های تابعه

اکنون برند هوآوی Huawei بزرگترین تولید کننده گوشی های هوشمند چین و دومین و بزرگترین تولید کننده جهان در کنار سامسونگ کره جنوبی است. همچنین هواوی یک شرکت تابعه به نام Honor دارد که تلفن های هوشمند را نیز طراحی کرده و به فروش می رساند.

 علاوه بر این، Huawei یک شرکت تابعه دارد که چیپست های تلفن همراه را طراحی و تولید می کند. شرکت تابعه که HiSilicon نامیده می شود، سیستم مبتنی بر تراشه را براساس معماری دارای مجوز از ARM توسعه می دهد که منحصر به دستگاه های Huawei است.

این شرکت اولین تراشه ساز بود که یک واحد پردازش ی اختصاصی برای مدیریت هوش مصنوعی و عملیات یادگیری ماشین در تلفن های هوشمند را معرفی کرد. در سال ۲۰۱۸ ، سازنده تراشه اولین کسی بود که چیپست تلفن همراه را را معرفی کرد. در سال ۲۰۱۹ ، برند هواوی از اولین کانسپت دستگاه تاشو خود با نام Huawei Mate X رونمایی کرد.

پیشنهاد مطالعه : خرید بهترین ماوس گیمینگ و حرفه ای

 ارتباطات برند هوآوی

بزرگ ترین اتفاق در هوآوی در سطح جهانی در سال ۲۰۰۵ ، هنگامی رخ داد که سفارشات قرارداد بین المللی برای اولین بار از فروش داخلی چینی فراتر رفت. هوآوی با درک اینکه برای صعود در سطح جهانی به تغییر هویت نیاز است، هویت شرکتی خود را دوباره طراحی کرد تا منعکس کننده اصول مشتری مداری، نوآوری، ثبات و هماهنگی باشد.

ایجاد تغییرات جدید، در جهت تعادل میان چالش هایی بوده که در داخل هوآوی شناسایی شده بود و نشان از آن داشت که از برندی سنتی منتقل شده و به برندی بین المللی و مدرن تبدیل گردیده است. این برند رسما آرم و علامت تجاری خود را در سال ۲۰۰۶ انتشار داد و در همان سال برند هوآوی به عنوان ۳۱ اپراتور برتر مخابراتی جهان شناخته شد.

هوآوی برای معرفی بهتر خود به عنوان یک مارک تلفن همراه، از ابتکار اسمارت فون استفاده کرده و با ارتقاء ویژگی های محصولات خود در ۲۰۱۳، توانست بهینه سازی قابل توجهی را در محصولات خود ایجاد کند.

قیمت گذاری مناسب

مارک ها از طریق قیمت گذاری نیز ارتباط برقرار می کنند. تلفن اندرویدی فوق العاده مقرون به صرفه ۸۰ دلاری هواوی به آن کمک کرده است تا جای خود را از بازارهای دیگر سازندگان برتر تلفن های هوشمند مانند اپل، سامسونگ، HTC ، مایکروسافت و بلک بری بدست آورد.

هسته اصلی استراتژی قیمت گذاری برند هواوی این بوده است که قیمت های پایین تر از رقبای خود را تضمین کند، بدون اینکه قیمت آن خیلی پایین باشد و بتواند کیفیت محصولات خود را زیر سوال ببرد. بنابراین، قیمت هواوی تنها ۵٪ تا ۱۵٪ کمتر از رقبای اصلی خود است.

برای مصرف کنندگان در بازارهای توسعه یافته مانند ایالات متحده و اروپا ، برند هوآوی ممکن است مجبور باشد یک استراتژی قیمت گذاری متفاوت را در نظر بگیرد. این کاملا روشن است که مشتریان از قیمت گذاری به عنوان شاخص کیفیت و قابلیت اطمینان استفاده می کنند. در این بازارها، قیمت گذاری بالاتر یک محصول برتر را استنباط می کند. علاوه بر این، قیمت گذاری برای Huawei بسیار مهم است تا از تصور منفی ساخت چین به عنوان هزینه کم و بی کیفیتی جلوگیری کند.

برند هوآوی

استراتژی های مناسب برند هوآوی

سرمایه گذاری های این شرکت در بازاریابی و ارتباطات در کوتاه مدت نتیجه داده است. در سال ۲۰۱۷ ، این اولین مارک چینی بود که در بین ۱۰۰ برند برتر، در مشاوره نام تجاری جهانی رتبه بندی با ارزش ترین مارک های جهان شد. این به دلیل سرمایه گذاری مداوم در بهبود مدیریت برند هوآوی ، رویدادهای پر زرق و برق ، روابط عمومی و لابی گری بوده است. هواوی حتی ایده تغییر نام خود را برای سهولت تلفظ برای مصرف کنندگان غربی ایجاد کرد، اما سرانجام با نام خود ماندگار شد.

به دلیل استراتژی جهانی با هدف افزایش آگاهی و دید تجاری، کمپین های بازاریابی و تبلیغاتی Huawei ماهیت جهانی دارند. در بسیاری از مواقع، به طور همزمان در بیش از ۴۰ بازار راه اندازی می شوند. این برند برخی از پیشروترین گروه های بازاریابی و تبلیغات جهانی و چندین آژانس دیجیتال را استخدام می کند.

پیشنهاد مطالعه : خرید اسکیت بورد از آمازون

سرمایه گذاری مداوم و سنگین در تبلیغات و ارتباطات، اصلی ترین استراتژی برند هوآوی بوده است. این شرکت تلاش می کند تا دید و آگاهی از محصولات خود را در سطح جهانی تقویت کند و مانند اپل و سامسونگ همچنان در رقابت باقی بماند. برای خرید محصولات هوآوی می توانید از سایت های خارجی مانند آمازون و ایبی استفاده کرده و از خدمات زاکولا برای نهایی کردن خرید خود و تحویل آن در ایران، بهره مند شوید.

اشتراک گذاری مطلب
ارسال نظر
نفر اولی باشید که درباره این محصول نظر میدهید
کاربران در مورد این محصول چه میگویند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادهایی برای شما

flipperzero فلیپر زیرو
100%

14,254,987 تومان

17500000

Copyright © 2012 - 2020 zakoola.com All Rights Reserved.
ورود