معرفی شرکت الکترونیکی سامسونگ

معرفی برند
زمان مطالعه :‌۵ دقیقه

برند سامسونگ

شرکت سامسونگ الکترونیک ، یک رهبر جهانی در رسانه های دیجیتال و فن آوری های دیجیتال است. سامسونگ در بیش از ۵۰ کشور جهان فعالیت می کند و دفتر مرکزی آن در پایتخت کره جنوبی، سئول است. برند سامسونگ توسط آقای KUN HEE LEE مدیریت می شود.

لوگوی این شرکت با استفاده از کلمه Samsung  که با رنگ سفید روی زمینه آبی نوشته شده است، ساخته شده و نشان دهنده ثبات و قابلیت اطمینان این برند است. سامسونگ کالاهای الکترونیکی مانند تلویزیون، کامپیوتر، نوت بوک، ماشین لباسشویی، مایکروویو، دستگاه های USB تلفن همراه، LCD ، دوربین، دستگاه پخش سی دی و غیره تولید می کند.

امروزه سامسونگ بالاترین مارک با ارزشی متوسط در بازار مطرح ​​است و بخش عمده این شرکت در چین و سایر کشورهای آسیایی مانند ویتنام، فیلیپین ها و هند منتقل شده است. دلایل انتقال آن نیز هزینه کم کارگر و مواد اولیه می باشد.

پیشنهاد مطالعه : خرید بهترین ردیاب های خودرو در سال ۲۰۲۱

معرفی کامل برند سامسونگ

باید اشاره کنیم که دید تجاری سامسونگ در مقایسه با دیگر برندها از جمله سونی و پاناسونیک، کاملا متفاوت و منحصر به فرد بوده و همواره قصد داشته است که رهبری انقلاب دیجیتال را در برنامه های اجرایی خود قرار دهد. سامسونگ سومین شرکت بزرگ کره جنوبی است که در سال ۱۹۶۹ به عنوان یک گروه قوی تاسیس شد و از طریق صادرات به رشد سریعی دست یافت.

Samsung تصمیم گرفت که وارد بازار تلویزیون شود و در سال ۱۹۷۲ تولید تلویزیون های سیاه و سفید را برای بازارهای محلی آغاز کرد. با این حال، سامسونگ متوجه شد که می تواند به یک مارک جهانی تبدیل شود و با کمک بازخورد مشتریان و کارمندان، فرصت ها و چالش های بازار جهانی را جستجو و تجزیه و تحلیل کرده و تصمیم گرفت مفهوم مارک تجاری خود را تغییر دهد.

در این راستا در طی مسابقات المپیک در سئول در سال ۱۹۸۸ ، سامسونگ تصمیم گرفت که به عنوان یک حامی رسمی فناوری بی سیم تبدیل شود تا تصویر خود را با نام تجاری جهانی ورزش ادغام کند. به طوری که در حال حاضر، با کمک تبلیغات موثر، برند سامسونگ به عنوان یک مارک جهانی شناخته شده است.

به این ترتیب، سامسونگ در تغییر مفهوم تصویر برند خود موفق بود و اکنون مشتریان خوبی دارد. امروزه، سامسونگ دارای ۲۵ پایگاه تولید در سراسر جهان و بیش از پنجاه شرکت تابعه فروش در ۵۰ کشور است. استراتژی جهانی آنها شامل هشت منطقه اصلی جنوب شرقی آسیا، آسیای میانه، آفریقا و خاورمیانه، چین، آمریکای شمالی، اروپا و آمریکای لاتین است.

پیشنهاد مطالعه : خرید بهترین لایت برد برای طراحی

استراتژی های سامسونگ الکترونیک

برند سامسونگ، برای دستیابی به اهداف خود، استراتژی و برنامه ریزی بلند مدت را انتخاب کرده است. این نقشه راهی برای فعالیت های آینده است. سامسونگ پس از تحقیقات در بازار جهانی، بازخورد زیادی از مشتری و کارمندان خود دریافت کرده است و توانسته است با فعالیت های تبلیغاتی محصولات، خدمات مشتری و تجارت آنلاین خود را بهبود بخشد، زیرا رضایت مشتریان برای این برند بسیار مهم است.

برنامه رشد استراتژیک سامسونگ برآورده ساختن نیازها و خواسته های مشتریان، انتظارات کارمندان و سایر سهامداران است. طبق برنامه های استراتژیک خود، لازم است تمام منابع خود را بر افزایش نوآوری در فن آوری و رشد سهم بازار متمرکز کند، این درحالی است که زیرساخت های صنعت و مهارت های کارگری در ابتدا، برای دستیابی به این اهداف و رقابتی شدن در بازار جهانی چندان مطلوب نبودند و برند سامسونگ، برای دستیابی به این اهداف، ابتدا با حفظ نیازها و خواسته های مشتری خود، توانست برای بازیابی خود اقدام کند.

برند سامسونگ

تحلیل سوات

تحلیل swot مهم ترین و اولین مرحله برنامه ریزی است. این مکانیزم بازخورد برای ایجاد استراتژی های جدید برای هر شرکتی است. نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت ها و تهدیدها چهار مولفه تحلیل swot هستند. نقاط ضعف و قوت هسته ای هستند و قسمت داخلی تجزیه و تحلیل کسب و کار را بررسی می کنند در حالی که فرصت ها و تهدیدها با محیط خارجی عملکرد تجاری سروکار دارد. تحلیل Swot کمک می کند تا اهداف و قدرت اصلی الکترونیک سامسونگ

پیشنهاد مطالعه : خرید بهترین اسکیت های چهار چرخ

نقاط قوت برند سامسونگ

یک مارک جهانی قوی : این برند پیشرو در زمینه مصرف الکترونیک در جهان است که از کیفیت خوبی برخوردار بوده و دامنه یکسانی را در سراسر جهان نوید می دهند. این چشم انداز منجر به تعهدات همگرایی دیجیتال می شود. این بدان معناست که آنها می خواهند رهبر اقلام الکترونیکی در سراسر جهان باشند.

یک مفهوم قوی :  این برند طراحی خوب، کیفیت خوب و همچنین قیمت های متوسط ​​را ارائه می دهند.

محصول متنوع : محصولات سامسونگ بر اساس تنوع است. آنها اقلام مشابهی را برای افراد مختلف برای بسیاری از کشورها به روش های مختلف تولید می کنند.

فن آوری : طراحی فناوری الکترونیکی سامسونگ بسیار بالا است و این باعث می شود کیفیت مناسب را با قیمت مناسب سفارش دهید. از همین روست که در میان مشتریان از شهرت خوبی برخوردار است.

نقاط ضعف برند سامسونگ

مقیاس جهانی عملکرد سامسونگ بدان معنی است که تأثیرات جدی بر سیستم مدیریت آن دارد. کنترل یک کسب و کار فقط در یک مکان آسان است اما برای یک فعالیت جهانی پیچیده و مشکل ساز است. همچنین هزینه عملیاتی آنها  بیش از ۲۰ درصد افزایش یافته است و این بدان دلیل است که عملکرد برند سامسونگ به اندازه کافی کارآمد نبوده که سود خوبی به همراه داشته باشد.

فرصت های پیش روی سامسونگ

یک تجارت از نقاط قوت خود برای استفاده از فرصت های پیش آمده استفاده می کند، از جمله فرصت هایی که برای برند سامسونگ وجود دارد، می توان به بازار موبایل و رایانه اشاره کرد که افزایش یافته و قابلیت گسترش بین المللی را دارد. و با ورود فناوری های جدید، با تقاضای بیشتر مشتریان روبرو شده و به دلیل طراحی های مناسب، رضایت مندی مشتریان را به همراه دارد.

برند سامسونگ

تهدیدها در برابر سامسونگ

اگر هر شرکتی از تهدیدات احتمالی خارجی آگاه باشد، می تواند با تولید ایده های جدید برای مقابله با آن مواجه شود یا از قدرت ویژه ای برای دفاع در برابر تهدیدات موجود در بازار استفاده کند. تهدیدهای سامسونگ به شرح زیر است :

تغییر روندهای اجتماعی : این شرکت در تلاش است تا مشتریان خود را به زندگی راحت تری راهنمایی کند. تجارت آنلاین و تبلیغ وب سایت مستلزم هزینه و ارتقای شایستگی کارکنان است.

رقابت قوی : برند سامسونگ به غیر از رقبای خود مانند سونی پاناسونیک، با رقابت شدیدی از سوی شرکت کره ای دیگر مانند LG ، KTF ، SK روبرو است.

پیشنهاد مطالعه : خرید بهترین دوربین فیلمبرداری در سال ۲۰۲۱

مقررات جدید و مانع تجارت داخلی

سامسونگ بازار جهانی دارد و سود و بازاریابی این محصول به بررسی عوامل مختلفی بستگی دارد. کشورهای مختلف دارای فرهنگ متفاوت، محیط و شرایط اقتصادی گوناگون، وضعیت سیاسی، عوامل اجتماعی بازار و سیاست های مختلفی هستند. در بازار اروپا، بازار سامسونگ بسیار افزایش یافته است و تقاضا در سایر کشورهای در حال توسعه مانند کشورهای جنوب آسیا، خاور میانه و کشورهای آفریقایی نیز در حال رشد هستند.

فناوری سامسونگ از ارزش بالایی برخوردار است. کالاهای الکترونیکی محصول سامسونگ مانند رایانه، نوت بوک، ماشین لباسشویی، مایکروویو، گوشی های همراه، تلویزیون و دوربین در برند سامسونگ با بهترین کیفیت و با قیمتی مناسب در تمامی دنیا عرضه می شود که نشان از اعتبار و اعتماد ایجاد شده این برند در سطح دنیا دارد.

در صورتی که تصمیم دارید برای خرید محصولات سامسونگ از سایت های خارجی اقدام کنید، می توانید از کارشناسان زاکولا راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

ارسال نظر کاربران درباره این محصول چه میگویند

نفر اولی باشید که در این باره نظر می دهید

پست های اخیر پربازدید

معرفی گجت‌های روشنایی در آمازون

گجت‌های روشنایی در آمازون : روشنایی هوشمند یکی از حوزه‌هایی است که به سرعت در حال رشد است و بسیاری از افراد به دنبال ارتقاء سیستم روشنایی منزل خود با استفاده از گجت‌های مدرن و کارآمد هستند. در این مقاله به معرفی چند گجت روشنایی محبوب و پرطرفدار در آمازون می‌پردازیم که می‌توانند تجربه‌ای جدید […]

تاریخ‌های مهم تخفیف‌های بزرگ آمازون

آمازون، یکی از بزرگترین خرده‌فروشان آنلاین جهان، به طور منظم تخفیف‌های ویژه و فروش‌های بزرگ برگزار می‌کند که خریداران می‌توانند از آنها برای خرید محصولات مختلف با قیمت‌های بسیار مناسب استفاده کنند. در این مقاله به بررسی مهمترین تاریخ‌هایی که آمازون تخفیف‌های زیادی ارائه می‌دهد، می‌پردازیم. پرایم دی (Prime Day) زمان: اواسط جولای پرایم دی […]

آمازون: غول تجارت الکترونیک و دنیای دیجیتال

آمازون، به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های جهان در زمینه تجارت الکترونیک، تکنولوژی و خدمات وب، نقش بسیار مهمی در شکل‌دهی به دنیای دیجیتال امروز ایفا کرده است. این شرکت در سال ۱۹۹۴ توسط جف بزوس تأسیس شد و از آن زمان تا کنون، مسیر طولانی و پر فراز و نشیبی را طی کرده است […]

بهترین سایت‌های خرید وسایل لوکس

در دنیای امروز، خرید وسایل لوکس به یکی از نشانه‌های سبک زندگی برتر و رفاه تبدیل شده است. وسایل لوکس شامل انواع محصولات از جمله ساعت‌های گران‌قیمت، جواهرات، لباس‌های برند، و لوازم جانبی لوکس هستند. اینترنت و فروشگاه‌های آنلاین این امکان را فراهم کرده‌اند که به‌راحتی و بدون نیاز به سفر به فروشگاه‌های فیزیکی، وسایل […]