تاریخ انتشار : ۱۴۰۳,اردیبهشت,۱۳

بررسی مشتریان با هوش مصنوعی

اخبار نویسنده : تیم محتوا

چگونه آمازون از هوش مصنوعی برای اطمینان از بررسی های معتبر مشتریان استفاده می کند. در این بخش از آمازون بیاموزید که چگونه هوش مصنوعی پیشرفته به انتشار نظرات معتبر و حذف جعلی ها کمک می کند. از زمانی که این شرکت در سال ۱۹۹۵ افتتاح شد، نظرات مشتریان بخش اصلی دلیل علاقه مشتریان به خرید در فروشگاه‌های آمازون بوده است.

آمازون اطمینان می‌دهد که برای مشتریان آسان است که نظرات صادقانه خود را برای کمک به اطلاع‌رسانی تصمیمات خرید میلیون‌ها مشتری دیگر در سراسر جهان ارائه دهند. در عین حال، این شرکت استفاده از تجربه خرید قابل اعتماد آمازون را برای بازیگران بد دشوار می کند.

اما چگونه آمازون به بهبود تجربه نظرات مشتریان با هوش مصنوعی مولد ادامه می دهد. نکات برجسته بررسی مشتری جدید ایجاد شده توسط هوش مصنوعی جدیدترین در یک رشته نوآوری در بررسی است. بنابراین، چه اتفاقی می‌افتد وقتی یک مشتری نظری را ارسال می‌کند؟

قبل از انتشار آنلاین، آمازون از هوش مصنوعی (AI) برای تجزیه و تحلیل بررسی برای شاخص‌های شناخته شده جعلی بودن بررسی استفاده می‌کند. اکثریت قریب به اتفاق نظرات از نوار بالای آمازون برای صحت عبور می کنند و بلافاصله پست می شوند. با این حال، اگر سوء استفاده احتمالی بررسی شناسایی شود، مسیرهای مختلفی وجود دارد که شرکت طی می کند.

اگر آمازون مطمئن باشد که بررسی جعلی است، به سرعت اقدام به مسدود کردن یا حذف مرور می‌کند و در صورت لزوم اقدامات بیشتری از جمله لغو مجوزهای بررسی مشتری، مسدود کردن حساب‌های بازیگر بد و حتی طرح دعوی قضایی علیه طرف‌های درگیر انجام می‌دهد.

اگر بررسی مشکوک باشد اما شواهد بیشتری مورد نیاز باشد، محققان متخصص آمازون که به طور ویژه برای شناسایی رفتارهای توهین آمیز آموزش دیده اند، قبل از اقدام به دنبال سیگنال های دیگر می گردند. در واقع، در سال ۲۰۲۲، آمازون بیش از ۲۰۰ میلیون بررسی جعلی مشکوک را در فروشگاه های خود در سراسر جهان مشاهده و مسدود کرد.

جاش میک، مدیر ارشد علم داده در تیم سوء استفاده و پیشگیری از کلاهبرداری آمازون گفت: «بررسی‌های جعلی عمداً با ارائه اطلاعاتی که بی‌طرف، معتبر یا برای آن محصول یا خدمات در نظر گرفته نشده است، مشتریان را گمراه می‌کند». نه تنها میلیون‌ها مشتری برای تصمیم‌گیری در مورد خرید روی اعتبار نقدهای آمازون حساب می‌کنند، بلکه میلیون‌ها برند و کسب‌وکار برای شناسایی دقیق نظرات جعلی و جلوگیری از دستیابی آنها به مشتریانشان، روی ما حساب می‌کنند.

آخرین اقدامات علیه کارگزاران بررسی جعلی این است که آمازون همچنان شاهد موفقیت در تلاش های جهانی برای جلوگیری از بررسی های جعلی است. آمازون منابع قابل توجهی را سرمایه گذاری می کند تا پیش از اینکه توسط مشتری دیده شود، نقدهای جعلی را متوقف کند.

بررسی مشتریان با هوش مصنوعی

در میان اقدامات دیگر، آمازون از آخرین پیشرفت‌های هوش مصنوعی برای جلوگیری از صدها میلیون بررسی آنلاین جعلی مشکوک، رتبه‌بندی‌های دستکاری شده، حساب‌های جعلی مشتریان و سایر سوء استفاده‌ها استفاده می‌کند. مدل‌های یادگیری ماشینی تعداد زیادی از داده‌های اختصاصی را تجزیه و تحلیل می‌کنند، از جمله اینکه آیا فروشنده روی تبلیغات سرمایه‌گذاری کرده است (که ممکن است باعث بررسی‌های اضافی شود)، گزارش‌های ارسال‌شده توسط مشتری از سوء استفاده، الگوهای رفتاری پرخطر، سابقه مرور و موارد دیگر.

مدل‌های زبان بزرگ در کنار تکنیک‌های پردازش زبان طبیعی برای تجزیه و تحلیل ناهنجاری‌ها در این داده‌ها استفاده می‌شوند که ممکن است نشان دهد که یک بررسی جعلی است یا با کارت هدیه، محصول رایگان یا نوع دیگری از بازپرداخت تشویق می‌شود.

آمازون همچنین از شبکه‌های عصبی نمودار عمیق برای تحلیل و درک روابط پیچیده و الگوهای رفتاری استفاده می‌کند تا به شناسایی و حذف گروه‌هایی از بازیگران بد یا اشاره به فعالیت‌های مشکوک برای بررسی کمک کند. میک گفت: تفاوت بین یک بررسی معتبر و جعلی همیشه برای افرادی خارج از آمازون مشخص نیست.

به عنوان مثال، یک محصول ممکن است به سرعت نظرات خود را جمع آوری کند، زیرا یک فروشنده در تبلیغات سرمایه گذاری کرده است یا یک محصول عالی را با قیمت مناسب ارائه می دهد. یا ممکن است یک مشتری فکر کند که یک بررسی جعلی است زیرا شامل دستور زبان ضعیف است.

اینجاست که برخی از منتقدان ما در تشخیص بررسی جعلی اشتباه می‌کنند. آنها باید بدون دسترسی به سیگنال‌های داده‌ای که نشان‌دهنده الگوهای سوءاستفاده هستند، مفروضات بزرگی انجام دهند. ترکیبی از فناوری پیشرفته و داده های اختصاصی به آمازون کمک می کند تا با فراتر رفتن از شاخص های سطح سطحی سوء استفاده برای شناسایی روابط عمیق تر بین بازیگران بد، بررسی های جعلی را با دقت بیشتری شناسایی کند.

ربکا موند، رئیس بخش روابط خارجی، Trustworthy Reviews در آمازون گفت: حفظ یک تجربه خرید قابل اعتماد اولویت اصلی ما است. ما همچنان به ابداع روش‌های جدید برای بهبود و جلوگیری از ورود نقدهای جعلی به فروشگاه خود ادامه می‌دهیم و از مشتریان خود محافظت می‌کنیم تا بتوانند با اطمینان خرید کنند.

اگر به دنبال اخبار جدید در آمازون هستید و یا می خواهید با عضویت در آمازون پرایم به برنامه های تخفیفی و حراج آمازون دسترسی داشته باشید می توانید رخدادهای این سایت معتبر جهانی را در زاکولا پیگیر شوید. برای خرید از آمازون فقط کافیست لینک خرید کالای مورد نظر خود را برای کارشناسان زاکولا بفرستید و باقی روند نهایی کردن صورتحساب خود را به آنها بسپارید.

در زاکولا با خرید ارزی از آمازون، کالای شما سفارش خورده و پس از تحویل به آدرس ایران ارسال می شود. این روند به شما کمک می کند تا به کالاهای با اصالت و برند جهانی دست یافته و بتوانید آنها را به سادگی خریداری کنید.

اشتراک گذاری مطلب
ارسال نظر
نفر اولی باشید که درباره این محصول نظر میدهید
کاربران در مورد این محصول چه میگویند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادهایی برای شما

flipperzero فلیپر زیرو
100%

14,254,987 تومان

17500000

Copyright © 2012 - 2020 zakoola.com All Rights Reserved.
ورود