تاریخ انتشار : ۱۴۰۰,اردیبهشت,۱۵

با افزایش اوج خرید آنلاین، اطلاعات مصرف کنندگان نیز افزایش می یابد. با آن چه کار می کنند؟

نویسنده : تیم محتوا

news online shopping zakoola.com 02

در حالی که خرده فروشان از داده های مشتری استفاده می کنند تا خریدهای بهتری ارائه دهند، کارشناسان نسبت به دوره ای بی سابقه که سوالات جدیدی درباره حریم خصوصی ایجاد می کند، هشدار می دهند. با افزایش تعداد افراد در حال خرید آنلاین در شرایطی که همه گیری ویروس کرونا رخ داده است، شرکت های خرده فروشی در حال استخراج مقادیر زیادی از داده های مصرف کننده هستند.

اما کارشناسان می گویند این مسیر جدید، سوالات تازه ای را راجع به حریم خصوصی، شفافیت و امنیت ایجاد می کند. از نحوه مرور مشتریان گرفته تا آنچه می خرند و چگونگی جلب توجه مشتریان و بازگرداندن آنها، خرده فروشان تلاش خود را برای گرفتن و استفاده از داده های مشتری به روش های پیچیده و روزافزون دو برابر می کنند.

راس کلاین، مدیر ارشد بازرگانی BigCommerce ، یک بستر تجارت الکترونیکی،  می گوید، واضح است که کووید ۱۹ ، تغییر ساختاری خرده فروشی آفلاین به آنلاین را تسریع کرده است. آنچه واقعاً واضح است این است که دیگر قابل قبول نیست که یک خرده فروش آفلاین فقط به محصولات خود اعتماد کند و این موضوع خرده فروشان را مجبور به تشخیص ارزش و ضرورت استفاده از داده ها می کند.

کلاین گفت، همه گیری ویروس کرونا تا چند سال، سرعت خرده فروشی در دنیای تجارت آنلاین را تسریع کرده است. با شروع فصل خرید در تعطیلات، انتظار می رود فروش تجارت الکترونیکی بیش از پیش افزایش یابد. بر اساس برآوردهای Adobe Analytics ، فروش آنلاین بین ماه های نوامبر و دسامبر امسال در مقایسه با سال گذشته ۳۳ درصد رشد کرده و به رکورد ۱۸۹ میلیارد دلار رسیده است.

داروسازی CVS به NBC News گفت که از داده های برنامه وفاداری خود ، ExtraCare ، برای تجزیه و تحلیل سبدهای جداگانه، مقدار هزینه شده، دفعات خرید و دسته های فروشگاه های مصرف کننده استفاده می کند. نوردستروم گفت که از لیست خواسته ها که به تازگی راه اندازی شده است، برای درک موارد محبوب فروش سالانه خود استفاده کرده و از آن در زمان واقعی متناسب با تقاضای مشتری استفاده می کند. گروه خانگی گفت که چندین مجموعه داده را تجزیه و تحلیل کرده است که نشان می دهد از اوایل ماه سپتامبر فروش بالایی را شاهد خواهد بود و می تواند بازاریابی خود را تا فصل تعطیلات افزایش دهد.

کلاین گفت : رویکرد جدید خرده فروشی آنلاین به همین جا ختم نمی شود. تغییر اساسی، این فروش آنلاین را تسریع کرده و خرده فروشانی که به صورت آفلاین کار می کنند، برای زنده ماندن و رشد باید این کار را به صورت آنلاین انجام دهند.

فرانسیس زلازنی، مدیر ارشد بازاریابی در Signals Analytics ، شرکتی است که از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل داده های آنلاین مصرف کننده برای استخراج هوش بازار استفاده می کند. در حالی که افراد بیشتری به صورت آنلاین خرید می کنند، خرده فروشان برای تجزیه و تحلیل پیام های chatbot و بررسی محصولات، از جمله عکس ها و فیلم های یک محصول، برای جمع آوری اطلاعات یک خریدار یا مورد خاص استفاده می کنند.

زلازنی گفت: این فرصت بزرگی است که آنها قبلاً نداشتند.اکنون آنها می توانند به شکل آزاد بررسی کرده و از مجموعه های بسیار متفاوت استخراج کنند. خریداران ممکن است همیشه از میزان جمع آوری و استفاده از اطلاعات مربوط به آنها آگاهی نداشته باشند.

 بر اساس نظرسنجی که توسط دیوید زتونی، رئیس سابق حریم خصوصی و امنیت داده های جهانی با قانون Bryan Cave Leighton Paisner نوشته شده است، خرده فروشان به طور متوسط ​​۲۳ کوکی تبلیغاتی رفتاری را در صفحه اصلی خود مستقر می کنند. با این حال، بر اساس این گزارش که نمونه ای از شرکت های خرده فروشی را بررسی کرده است، آنها به طور قابل توجهی کمتر از سایر شرکت ها از اخطارهای کوکی استفاده می کنند.

جو مک کارتی، مدیر بازاریابی عملکرد در کلاویو، که یک سیستم عامل اتوماسیون بازاریابی است، گفت: خرده فروشان سطح بینش خود را برای جلوگیری از آنچه بازاریابان عامل خزش می نامند، پنهان می کنند. درعوض، آنها شخصی سازی ظریف تری را بصورت آنلاین در سبد خرید خود انتخاب می کنند.

مک کارتی گفت: وقتی در خانه جلوی دستگاهی به چیزی اشاره می کنید و به طور ناگهانی تبلیغاتی را بصورت آنلاین مشاهده می کنید، احساس می کنید در حال دنبال شدن هستند. اما مهم این است که چگونه می توان هوشمندانه از این داده ها استفاده کرد تا واقعاً ظریف احساس شوند؟

همزمان با پیشرفت فناوری تبلیغات، کالیفرنیا این کشور را در تشدید قوانین حفظ حریم خصوصی مصرف کننده هدایت می کند. طبق قانون Zetoony ، که اکنون رئیس اتحادیه داده ها، حریم خصوصی و رویه امنیت سایبری در قانون گرینبرگ تراوریگ است، می گوید بسیاری از خرده فروشان واقعاً نگران آینده هستند.این قانون باعث شده است که بسیاری از شرکت ها از نظر حریم خصوصی ایمن تر شوند.

برای تشویق مردم برای به اشتراک گذاشتن داده های خود، خرده فروشان از تخفیف و پیشنهادات متصل به برنامه های وفاداری خود استفاده می کنند. به عنوان مثال، اعضای Target Circle در هر خرید یک درصد درآمد کسب می کنند تا از خرید آینده استفاده کنند و ۵ درصد تخفیف تولد دریافت می کنند.

 بر اساس گزارش Deloitte 2019 ، مصرف کنندگان معمولاً مایلند اطلاعات خود را برای یک پیشنهاد خوب به اشتراک بگذارند. تقریباً از هر چهار مصرف کننده سه نفر اظهار داشتند که داده های شخصی را در ازای قیمت گذاری بهتر، تخفیف یا پیشنهاد به اشتراک می گذارند.

رود سایدز ، نایب رئیس و رهبر روش خرده فروشی و توزیع Deloitte در ایالات متحده ، به NBC News گفت: یک پیوستگی کامل در مورد میزان مصرف کنندگان وجود دارد. کلی مارتین، استاد بازاریابی در دانشگاه ایالتی کلرادو، گفت: این تصویر با موج خریداران آنلاین برای اولین بار در نتیجه همه گیری، پیچیده تر شده است و این سوال را ایجاد می کند که چگونه ممکن است بازاریابان یا خرده فروشان مشتریان خاصی را به عنوان خریداران نامطلوب معرفی کنند.

 وی گفت: با خرید بیشتر سالمندان برای اولین بار به صورت آنلاین، این ممکن است به معنای آسیب پذیری بیشتر آنها در برابر نقض داده ها باشد. زیرا ممکن است در شیوه های محرمانه سازی قوی مهارت کافی نداشته باشند. مارتین گفت: من فکر می کنم ما باید ببینیم که تا چه نقطه تاریکی وجود دارد. وی افزود: شرکتها برای ایمن نگه داشتن داده ها سرمایه گذاری می کنند زیرا آنها می خواهند از آنها استفاده کنند.

اشتراک گذاری مطلب
ارسال نظر
نفر اولی باشید که درباره این محصول نظر میدهید
کاربران در مورد این محصول چه میگویند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادهایی برای شما

flipperzero فلیپر زیرو
100%

14,254,987 تومان

17500000

Copyright © 2012 - 2020 zakoola.com All Rights Reserved.
ورود