تاریخ انتشار : ۱۴۰۰,تیر,۳۱

ایبی چگونه بازار آنلاین راه را برای انقلاب خرید دایره ای هموار کرد

نویسنده : تیم محتوا

ebay newss zakoola.com 02

اولین موردی که در eBay فروخته شد، نشانگر لیزری خراب بود. سال ۱۹۹۵ بود و فروشنده آن بنیانگذار پیر امیدیار بود. دو سال بعد، اوج رونق Beanie Babies ظاهر شد و eBay خیلی زود مقصد اصلی TY شد تا اسباب بازی های نرم قابل جمع آوری آن را که ۳۷۸ میلیون پوند از فروش آن سال بود، بدست آورند. در همان سال، با تشویق خرید دوپامین در ارائه پیشنهاد برنده، فروش به مرز میلیون رسید.

در سال ۱۹۹۹ ، این سایت در انگلستان راه اندازی شد و به دلیل خریدهای برجسته ای از جمله قدیمی ترین جفت شناخته شده Levi’s توسط Levi Strauss & Co مطرح شد که خود تاریخچه مد را در سال ۲۰۰۰ ثبت کرده و به عنوان یک بازار آنلاین جمع آوری کنندگان، همچنان به رشد خود ادامه داد. کمیک Superman برای اولین بار گرانترین کمیک در سال ۲۰۱۴ بود که در سایت فروخته شده است، ۲.۴ میلیون پوند بود.

از بسیاری جهات ، eBay پیشتاز جنبش خرید کالای دست دوم جهانی بود. این اجازه را به خریداران ۱۹۰ کشور می داد که به فروشندگان کالاهای مورد علاقه برای هر کس در جهان تبدیل شوند و این امر باعث می شود جستجو برای محصولات قدیمی یک شکل هنری باشد و خریدها را دموکراتیک کند.

Robyn Donaldson یکی از این eBayer های متخصص است، زنی که پشت حساب محبوب اینستاگرام تقریباً همه چیز در خارج از eBay قرار داده و حساب خود را به عنوان راهی برای به نمایش گذاشتن خانه نوپای اقتصادی خود آغاز کرد. او پس از هفده سال استفاده از سایت، همچنان طرفدار eBay است و برخی از بهترین یافته های خود را به عنوان یخچال Smeg به سبک ۱۹۵۰ با ۲۰۰ پوند و یک مبل بکر طلای ۱۹۶۰ عنوان کرد.

وی می گوید، در دانشگاه، من از eBay برای خرید لباس های ارزان استفاده می کردم و هرگز متوقف نشدم. جستجوهای ذخیره شده من فقط شامل وسایل اصلی میانسالی مانند مبلمان عتیقه، پارچه و سرامیک شد. اکنون برای خریدهای بهتر و فوری تر استفاده می کنم.

 امروز ، پس از یک ربع قرن فعالیت ، eBay با فرمت اصلی پیوند بسیار متفاوت به نظر می رسد. مدل تجاری آن نیز کاملاً متفاوت است. پس از قرار دادن دکمه خرید اکنون در سال ۲۰۰۰ و راه اندازی فروشگاه های eBay یک سال بعد، تمرکز خود را از سایت حراج باز به یک بازار تجارت الکترونیکی تغییر داد که برای افرادی که به دنبال قیمت های مناسب هستند، یک منطقه مناسب است.

در حال حاضر، ایبی خود را با رقبایی مانند آمازون قرار می دهد تا بازارهای دست دوم کوچکتر با مغازه هایی که صدها هزار کالا می فروشند. بر اساس گزارش Q2 خود، در سال ۲۰۲۰ ، ۸۱ درصد از محصولات فروخته شده جدید و ۹۱ درصد دارای قیمت های ثابت هستند.

دونالدسون می گوید: هرچه eBay نرم تر شد، به بسیاری از مشاغل اجازه گسترش داد که بسیار شگفت انگیز است، اما در نتیجه یافتن معاملات بسیار دشوارتر شده است. در حالی که eBay قابلیت های تلفن همراه را زود پذیرفته است، اما همچنان در دسک تاپ عملکرد بهتری دارد، به این معنی که برای مخاطبان مسن تر از کاربران جوان همراه اول مناسب تر است. به خصوص که آنها صبر کمی برای جستجو کردن با کلمات کلیدی دارند.

البته eBay همچنان یک مقصد خرده فروشی آنلاین پر رونق است. این درآمد ۲.۱ میلیارد پوندی را برای سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ ثبت کرده است. بالاترین نرخ رشد سه ماهه در ۱۵ سال گذشته، افزایشی که می تواند به دلیل تأثیرات قفل شدن در بخش کوچکی به حساب نیاید.

دونالدسون تأیید می کند که وقتی نوبت به خرید دست دوم می رسد، eBay همچنان مقصد آنلاین معامله گران است، هرچند وی می گوید این فاقد رابط کاربر پسند سایت های دیگر است. وی توضیح می دهد: سایت های دیگر با ارائه کارآمدتر، قطعاً تجربه کاربری کمتری را ارائه می دهند، اما اگر یک چالش را دوست دارید، همیشه به eBay باز خواهید گشت، همان جایی که معاملات انجام می شود.

اکنون که eBay به جای فروش محصولات خود، با حساب های وارد کننده کالا تسلط دارد، این زمینه را برای سایت های کوچکتر مانند Depop و سایت های مد بالا مانند Vestaire Collective برای پول نقد در بازار مد دست دوم باز کرده و یک روش اجتماعی تر را اصلاح می کند.

Depop به جای اعتماد به هیجان مناقصه، افراد همفکر خود را در میان ۱۵ میلیون کاربر خود برای ایجاد جامعه پیوند می دهد. صفحه Discover و قالب بصری آن مشابه اینستاگرام به این معنی است که با خریداران نسل بعدی که ۹۰ درصد آنها زیر ۲۵ سال هستند، برتری دارد.

در همین حال، وستر با احراز هویت و ارسال محصولات به نمایندگی از فروشنده همراه است. هنگامی که تصمیم به لیست آنها گرفتند، وستر خود را با تمرکز بر خدمات و تخصص مشتری حک کرده است. این هزینه دارد وکمیسیون برای کالاهای زیر ۱۳۰ پوند ۱۳ پوند است. اما هزینه ای که برای زمانی که برای حراج های شلوغ صرفه جویی می شود ارزش زیادی دارد.

اشتراک گذاری مطلب
ارسال نظر
نفر اولی باشید که درباره این محصول نظر میدهید
کاربران در مورد این محصول چه میگویند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادهایی برای شما

flipperzero فلیپر زیرو
100%

14,254,987 تومان

17500000

Copyright © 2012 - 2020 zakoola.com All Rights Reserved.
ورود