تاریخ انتشار : ۱۴۰۱,اسفند,۱۷

ابزار منبع باز Spinnaker جدید نتفلیکس استفاده از ابر آمازون و گوگل را آسان می کند.

نویسنده : تیم محتوا

نتفلیکس با گوگل همکاری کرده است تا یک ابزار منبع باز برای استقرار کد در چندین سرویس رایانش ابری بسازد. برنامه های تلویزیونی و فیلم های NETFLIX STREAMS برای بیش از ۶۰ میلیون نفر در سراسر جهان. این یکی از محبوب ترین عملیات ویدئویی اینترنتی روی زمین است که هر ماه حدود ۱۰ میلیارد ساعت از آن را ارائه می دهد.

در بیشتر موارد، تمام آن ویدیو را از صدها رایانه که متعلق به شخص دیگری است، ارائه می دهد. این امپراتوری ویدیوی نتفلیکس را در بالای سرویس محاسبات ابری آمازون اجرا می کند. سرویسی که به هر کسی اجازه می دهد تقریباً مقادیر نامحدودی از قدرت محاسباتی را از طریق اینترنت اجاره کند.

دنیای رایانش ابری، هم از نظر فنی و هم از لحاظ سیاسی، دنیایی پیچیده است، و امروز، نتفلیکس نشان داد که این نظم جدید جهانی چقدر پیچیده و چقدر جذاب می‌تواند باشد. با گذشت زمان، این به آنها یک استراتژی مهاجرت واقعا عالی می دهد، توانایی ترکیب و حداکثر کردن ابرها.

طی سال گذشته، این شرکت ابزار جدیدی را برای استقرار سریع و مداوم آخرین کد نرم افزاری خود بر روی ماشین هایی که در ابر آمازون کار می کنند ساخته است و امروز صبح، آن ابزار منبع باز معروف به Spinnaker را با کل جهان به اشتراک گذاشت تا هر کس دیگری بتواند از آن استفاده کند.

نتفلیکس در گذشته نیز کاری مشابه انجام داده است. اما Spinnaker کمی متفاوت است. نتفلیکس این ابزار را در کنار گوگل، یکی از بزرگترین رقبای آمازون در بازار رایانش ابری، ساخته است. و Spinnaker به طور خاص برای استقرار نرم افزار نه تنها در ابر آمازون، بلکه در ابر گوگل نیز طراحی شده است. گوگل برای اطمینان از این موضوع یک سال با نتفلیکس کار کرد.

اندرو گلاور از نتفلیکس، که بر توسعه Spinnaker نظارت داشت، می‌گوید که این شرکت قصد ندارد امپراتوری آنلاین خود را از ابر آمازون و حتی تا حدی به گوگل منتقل کند. در داخل نتفلیکس، مهندسان فقط از Spinnaker برای ارسال کد به آمازون استفاده می کنند.

اما گویای این است که نتفلیکس در ایجاد Spinnaker از نزدیک با گوگل همکاری کرده است و به طور عمومی در حال دستیابی به منبع باز با گوگل است. این روش به ظاهر عجیب اما بسیار موثر را نشان می دهد که نرم افزار منبع باز به هدایت دنیای رایانش ابری کمک می کند.

اگرچه نتفلیکس می گوید کاملا متعهد به اجرای امپراتوری خود در آمازون است، این همکاری همچنین نشان می دهد که محاسبات ابری آزادی خاصی را برای انتقال عملیات از مکانی به مکان دیگر و از فروشنده ای به فروشنده دیگر فراهم می کند. امروزه آمازون بر بازار رایانش ابری تسلط دارد و سالانه ۶ میلیارد دلار از رایانش ابری به دست می آورد، اما همیشه جایی برای رقابت وجود دارد. هیچ کسب و کار آنلاینی از جمله نتفلیکس روی یک ابر گیر نمی کند.

پیوستن به نیروهای دیگر

گوگل با Netflix در Spinnaker به نیروهای خود پیوست، زیرا می‌خواهد کسب‌وکارها از این ابزار با Google cloud استفاده کنند. نتفلیکس به نیروهای گوگل پیوست زیرا می‌خواهد اطمینان حاصل کند که می‌تواند از هر گونه پیشرفتی که گوگل در این ابزار ایجاد می‌کند استفاده کند.

به گفته گلاور، نتفلیکس همچنین با مهندسان شرکت محاسبات ابری Pivotal کار کرده است تا مطمئن شود که Spinnaker می‌تواند کد را در نرم‌افزار Cloud Foundry نیز مستقر کند. و نتفلیکس قصد دارد با مهندسان مایکروسافت کار کند تا این ابزار با سرویس ابری Microsoft Azure هماهنگ شود. گلاور می‌گوید همه این‌ها به اطمینان حاصل می‌شود که نتفلیکس می‌تواند از کار جامعه گسترده‌تر بهره‌مند شود.

ابزار منبع باز Spinnaker جدید نتفلیکس استفاده از ابر آمازون و گوگل را آسان می کند.

رایانش ابری بیشتر

آمازون نشان می دهد که ابر برای تجارتش چقدر بزرگ است. AMAZON CLOUD یک تجارت ۴.۶ میلیارد دلاری است. این رقم ممکن است در مقایسه با ده ها میلیارد درآمدی که آمازون از طریق خرده فروشی آنلاین ایجاد می کند، زیاد به نظر نرسد.

اما در فاش کردن اندازه خدمات وب آمازون برای اولین بار امروز، شرکتی که بیشتر برای تجارت الکترونیک شناخته شده است، نگاهی اجمالی به این تجارت ارائه کرد که ممکن است در نهایت آینده آن را مشخص کند. در آخرین گزارش درآمدهای مالی، آمازون اعلام کرد که AWS در سال ۲۰۱۴ ۴۹ درصد رشد کرده و ۴.۶ میلیارد دلار درآمد داشته است.

به گفته این شرکت، پس از رسیدن به ۱.۵۷ میلیارد دلار در سه ماهه اول سال جاری، AWS در مسیر فروش ۶.۲۳ میلیارد دلاری تا پایان سال قرار دارد. اگرچه کسب و کار ابری آن هنوز تنها ۷ درصد از درآمد کل سه ماهه ۲۲.۷۲ میلیارد دلاری شرکت را تشکیل می دهد.

AWS  با سرعت بسیار بیشتری نسبت به بقیه آمازون در حال رشد است. ۴۹ درصد رشد کرد، در حالی که تجارت اصلی شرکت در آمریکای شمالی ۲۲ درصد رشد کرد و برخلاف آنچه این شرکت در گذشته نشان داده است، حاشیه های آن با AWS به طور قابل توجهی بالاتر است.

 

پیشتاز عظیم آمازون

عملیات ابری مانند AWS دسترسی فوری به توان محاسباتی از طریق اینترنت را فراهم می کند. به‌جای راه‌اندازی ماشین‌های خود، کسب‌وکارها و توسعه‌دهندگان می‌توانند دسترسی به سرورها، سیستم‌های ذخیره‌سازی و انواع نرم‌افزارهایی را که در بالای این سرویس‌ها اجرا می‌شوند، اجاره کنند. آمازون حدود یک دهه پیش پیشگام این ایده بود و مایکروسافت، گوگل، و دیگران از این ایده پیروی کردند.

این سرویس‌های ابری به آرامی کسب‌وکار غول‌های فناوری مانند HP، Dell، EMC و Oracle را که به‌طور سنتی سخت‌افزار و نرم‌افزاری را می‌فروشند که شرکت‌ها می‌توانستند در مراکز داده خود راه‌اندازی کنند، از بین برده‌اند. و این روند متوقف نمی شود.

طبق تخمین های شرکت تحقیقاتی Forrester، رایانش ابری حدود ۱۵ درصد از کل هزینه های فناوری اطلاعات را در پنج سال آینده تشکیل می دهد و پس از شروع کار، جف بزوس و شرکت پیشروی عظیمی در بازاری ایجاد کرده اند که به ۴۰ دلار افزایش خواهد یافت. میلیارد.

پیش از انتشار گزارش، شرکت خدمات مالی بزرگ دویچه بانک، درآمد ابری آمازون را ۶ میلیارد دلار در سال تعیین کرده بود. این دور از دسترس نبود.  بانک تخمین زد که حجم حمل و نقل آمازون حدود ده برابر نزدیکترین رقیب ابری خود، مایکروسافت آزور است. برای اطلاع از فناوری ها و خدمات آمازون، با زاکولا همراه باشید.

اشتراک گذاری مطلب
ارسال نظر
نفر اولی باشید که درباره این محصول نظر میدهید
کاربران در مورد این محصول چه میگویند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادهایی برای شما

flipperzero فلیپر زیرو
100%

14,254,987 تومان

17500000

Copyright © 2012 - 2020 zakoola.com All Rights Reserved.
ورود