تاریخ انتشار : ۱۳۹۹,مهر,۲۸

آمازون AWS چیست

نویسنده : تیم محتوا

آمازون AWS چیست

AWS یا آمازون وب‌ سرویس، ابزاری مناسب برای کاربران است که با کمک آن می توانند اپلیکیشن های متفاوتی را در فضای ابری مستقر نمایند. این یک نوآوری کارآمد از آمازون است که امروزه بسیاری از افراد از آن بهره می گیرند. در اینجا بررسی خواهیم کرد که آمازون AWS چیست و هدف آمازون از راه اندازی این سرویس چه بوده است.

می توان گفت که آمازون AWS در جهت توسعه و گسترش رایانش ابری از سوی آمازون ایجاد شده است تا بتواند خدمتی شایسته به بشریت داشته باشد. این کاملا روشن است که رایانش ابری یک نیاز و تقاضای مهم از سوی کسب و کارها بوده است تا به کمک آن دسترسی به فضای ذخیره سازی به صرفه ای را داشته باشند.

لازم به ذکر است که آمازون وب سرویس، بر اساس تقاضای مشتریان، میزان دسترسی های مختلفی را به داده ها و دیتابیس ها ایجاد می کند که به آن مدل های استقرار سرویس گفته می شود.

پیشنهاد مطالعه : خرید گوشی موبایل از ایبی ebay

خدمات Cloud Computing

می توان بیان نموده که برای سرویس رایانش ابری سه نوع به صورت کلی وجود دارد.

الف-اولین نوع این سرویس به نام زیرساخت جهت سرویس است که با استفاده از اینترنت، می توان به ذخیره سازی ابری دسترسی یافت. این نوع سرویس این امکان را برای کاربران ایجاد می کند تا بتوانند جداگانه دستگاه ها، سرورها، شبکه ها و فضای ذخیره سازی خود را مدیریت و تنظیم نمایند.

ب-پلتفرم جهت سرویس نیز نوع دیگر از سرویس رایانش ابری به شمار می آید که در آن توسعه دهندگان با استفاده از سرور، اپلیکیشن متنی یا موبایلی را تهیه نمایند.

 ج-نرم افزار جهت سرویس نیز نوع دیگر رایانش ابری است که با کمک حافظه های ابری، قادر هستند دسترسی به اپلیکیشن های واحد را داشته باشند.

آمازون AWS چیست

درباره سرویس آمازون AWS

در سال ۲۰۰۶ سرویس آمازون AWS راه اندازی شد تا بتواند بهره وری در فروشگاه آنلاین آمازون را بالا ببرد. اکنون این سرویس ارائه دهنده خدمات میزبانی ابری است و یکی از مهم ترین و شناخته شده ترین آن ها می باشد. علت موفقیت زود رس AWS در میان رقبا، تعداد بالای خدمات و حضوری فعال در فضای رایانش می باشد.

این سرویس به قدری گسترش یافته است که به دو محصول به صورت مجزا تبدیل شده و به نام های سیستم ماشین مجازی و سیستم ذخیره سازی نامگذاری شده است. این موضوع بر همگان روشن است که آمازون AWS امروزه خدمات برجسته ای را ارائه می نماید که شامل توسعه اپلیکیشن موبایل، فضای ذخیره سازی، شبکه، پردازی و سرور می باشد که تمامی این خدمات به صورت دورکاری خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه : خرید کنسول بازی از آمازون

ذخیره‌سازی در آمازون  AWS

خدمات ذخیره سازی آمازون، فضایی مقیاس پذیر است که کاربران امکان استفاده از آن را دارند. کاربران این سرویس خواهند توانست از داده های خود تا حجم پنج گیگا بایت، نسخه پشتیبان را تهیه نمایند.

این اسناد و داده ها در محیط خاصی سازمان دهی شده و ذخیره می شوند. همچنین آمازون AWS جهت ذخیره سازی داده ها به صورت طولانی مدت نیز سرویس هایی را ایجاد کرد است که می توان به عنوان مثال به سرویس Amazon Elastic Block Store اشاره نمود.

شاید بتوان گفت که این نوع از سرویس آمازون، دارای هزینه ای کم برای ذخیره سازی بلند مدت اطلاعات خواهد بود. به طوری که استفاده کنندگان تنها با پرداخت مبلغ کمی، قادر خواهند بود اطلاعاتی را که کمتر به آن ها نیاز خواهند داشت در فضای ابری نگهداری نمایند. این یک روش آسان و کم هزینه برای ذخیره سازی ابری به شمار می آید.

آمازون AWS چیست

بلوک و ابر رایانشی منعطف آمازون

بلوک منعطف آمازون نیز از دیگر خدمات ذخیره سازی ابری می باشد که با کمک آن کاربران می توانند هر زمان که نیاز داشته باشند، به اطلاعات خود دسترسی داشته و حتی در شرایط خاموش بودن EC2 که سرور مجازی مبتنی بر وب به شمار می آید، بتوانند به داده های خود دسترسی لازم را داشته باشند.

با کمک سرور مجازی EC2، صاحبان کسب و کار می توانند برنامه خود را اجرا کرده و از پردازش سرورهای AWS در تمامی دنیا بهره بگیرند.

مدیریت پایگاه اطلاعات درآمازون AWS

مدیریت پایگاه‌های داده، با استفاده از سرویس AWS باعث می شود تا با تعداد بسیار زیادی از موتورهای ارتباط داده ها سازگاری داشته و باعث شود که استفاده کنندگان بتوانند اطلاعات خود را بازیابی کرده و یا از آن backup بگیرند.

همچنین با کمک سرویس AWS آمازون می توان انتقال برنامه ، سرور، دیتابیس و اطلاعات را برای کاربران فراهم نمود. کاربران خواهند توانست با کمک این سرویس اطلاعات خود را به فضای ابری منتقل نمایند.

پیشنهاد مطالعه : خرید کارت گرافیک از آمازون

همچنین با به کار گیری ابر خصوصی در ، استفاده کنندگان قادر هستند تا بخشی از فضای ابری AWS را در کنترل خود داشته و از ابزارهای این سرویس برای حفظ تعادل در ترافیک شبکه استفاده نمایند.

ابزارهای تنظیم در AWS آمازون

در سرویس AWS آمازون، ابزارهایی جهت ساختارسازی منابع ابری، به کاربران داده شده است که از مهم ترین آن ها می توان به AWS Trusted Advisor اشاره نمود. استفاده کنندگان با این ابزار قارد هستند که روش مناسبی را به بهترین شکل در جهت پیکر بندی منابع ابری ایجاد کرده تا دارای امنیت بالا و کمترین میزان خطا در عملکرد باشد.

جالب است بدانیدکه در جهت ایجاد امنیت استفاده از منابع ابری، از سرویت های هویتی و مدیریت دسترسی استفاده شده است تا کاربران بتوانند برای اکانت های مختلف دسترسی های متفاوتی را ایجاد نمایند. این سرویس با توجه به این که مراکز اطلاعاتی متفاوتی در تمامی دنیا دارد، به درستی خواهد توانست امنیت لازم را ایجاد نماید.

آمازون AWS چیست

پیام‌رسانی AWS آمازون

وب سرویس آمازون، در جهت پیام رسانی، خدمات وسیعی را ایجاد کرده است که در این میان می توان به خدمات SQS

، سرویس نوتیفیکیشن و ایمیلی آمازون اشاره نمود. در حقیقت SQS سرویس مطمئن و قوی در جهت پیام رسانی است. این سرویس می تواند پیام ها را فرستاده، دریافت کرده و یا ذخیره نماید. در کنار آن سرویس نوتیفیکیشن دارای انعطاف و سرعت خوبی برای ارسال بوده و سرویس ایمیلی آمازون نیز بسیار پربازده و قوی می باشد.

پیشنهاد مطالعه : خرید سشوار از آمازون

در صورتی که در خصوص سرویس AWS آمازون، نیاز به اطلاعات کامل تری دارید می توانید با زاکولا همراه باشید.

اشتراک گذاری مطلب
ارسال نظر
نفر اولی باشید که درباره این محصول نظر میدهید
کاربران در مورد این محصول چه میگویند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادهایی برای شما

flipperzero فلیپر زیرو
100%

14,254,987 تومان

17500000

Copyright © 2012 - 2020 zakoola.com All Rights Reserved.
ورود