تاریخ انتشار : ۱۴۰۰,تیر,۲۳

آمازون فصل جدید را با واگذاری مسئولیت مدیرعامل بزوس آغاز می کند

نویسنده : تیم محتوا

bezos amazon zakoola.com 01

بنیانگذار آمازون، جف بزوس رسماً از سمت مدیرعاملی شرکتی که در سال ۱۹۹۵ از گاراژ سیاتل آغاز به کار کرد کناره گیری کرد. جف بزوس، بنیانگذار آمازون، روز دوشنبه از سمت مدیرعاملی کناره گیری کرد و همزمان با حرکت این شرکت در چالش های جهانی برای خروج از بیماری همه گیر ویروس کرونا ، زمام امور را واگذار کرد. اندی جاسی، مدیر تجارت رایانش ابری آمازون، جایگزین بزوس شد، تغییری که این شرکت در ماه فوریه اعلام کرد.

بزوس ، بزرگترین سهامدار آمازون با سهمی به ارزش ۱۸۰ میلیارد دلار ، همچنان شرکتی را که در سال ۱۹۹۵ از گاراژ سیاتل خود راه اندازی کرده است، کنترل خواهد کرد. وی با توجه به تمرکز بر روی محصولات و ابتکارات جدید، نقش کرسی اجرایی را بر عهده می گیرد.

جاسی سکان هدایت یک شرکت ۱.۷ تریلیون دلاری را به عهده گرفت که از بیماری همه گیر سود فراوانی برد، بیش از سه برابر سود در سه ماهه اول ۲۰۲۱ و ارسال رکورد درآمد با وابستگی بیشتر مشتریان به خرید آنلاین است. در همان زمان، آمازون با فعالیت نیروی کار ناآرام روبرو است، همانطور که ​​بهبودی سریع اقتصادی باعث تنگنای کار می شود که خرده فروشان، تولید کنندگان و سایر شرکت ها برای کارگران با دستمزد بالاتر و مزایای دیگر رقابت می کنند.

 این شرکت در اوایل سال جاری تلاش اتحادیه کارگران در یک انبار آلاباما را شکست داد، اما تلاش های گسترده تری برای اتحادیه کارگران آمازون توسط اخوان بین المللی تیمسترها با چالش جدی تری روبرو شد. اوایل سال جاری ، بزوس در یک پست وبلاگ برای کارمندان گفت که قصد دارد زمان بیشتری را به پروژه های جانبی اختصاص دهد، از جمله شرکت اکتشافات فضایی Blue Origin ابتکارات بشردوستانه خود و نظارت بر واشنگتن پست که متعلق به اوست.

نخست اینکه، طبق برآورد فوربس، ثروتمندترین مرد جهان رویای کودکی خود را در سفر به فضا برآورده می کند. بزوس ، ۵۷ ساله ، در تاریخ ۲۰ ژوئیه هنگامی که Blue Origin برای اولین بار با یک خدمه پرواز خود را انجام می دهد، به فضا اعزام می شود و برادر کوچکتر خود، مارک، یک سرمایه گذار و آتش نشان داوطلب را به همراه می آورد.

بزوس آمازون را به عنوان یک کتابفروشی آنلاین تاسیس کرد و آن را در امپراطوری خرید و سرگرمی ساخت که دومین کارفرمای خصوصی بزرگ در ایالات متحده پس از Walmart است. آمازون که در آخرین خرید بزرگ خود استودیوی فیلم سازی MGM را خریداری کرده است، اکنون فیلم و مبل می سازد، صاحب یک زنجیره مواد غذایی است و قصد دارد ماهواره ها را به فضا بفرستد تا سرویس اینترنت را به زمین ارسال کند.

جاسی که از سال ۱۹۹۷ در آمازون بوده است، تجارت رایانش ابری را اداره می کند که به سایت پخش ویدیو Netflix و بسیاری از شرکت های دیگر قدرت می بخشد و آن را به یکی از سودآورترین مشاغل آمازون تبدیل می کند.

از جمله چالش های جاسی، خواستار فزاینده ای برای تنظیم مقررات غول های فناوری است. گزارشی توسط کمیته قضایی مجلس نمایندگان در ماه اکتبر خواستار شکسته شدن احتمال آمازون و دیگران شد و این امر خرید آنها را برای شرکت ها دشوارتر کرده و قوانین جدیدی را برای حمایت از رقابت وضع می کند.

اشتراک گذاری مطلب
ارسال نظر
نفر اولی باشید که درباره این محصول نظر میدهید
کاربران در مورد این محصول چه میگویند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادهایی برای شما

flipperzero فلیپر زیرو
100%

14,254,987 تومان

17500000

Copyright © 2012 - 2020 zakoola.com All Rights Reserved.
ورود